• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення населення (МАСЦО) Губиниської територіальної громади

Завершена

19 593 338.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 195 933.38 UAH
Номер: 0fac03c27f884787aa937a22d5295827
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-10-10-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.10.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 21.10.2025 15:40 - 11.11.2025 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 20.10.2025 № 274 Дніпро Про початок здійснення моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 20.10.2025 № 274 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 3 UA-2025-08-14-006678-a 14.08.2025 ГУБИНИСЬКА СЕЛИЩНА РАДА Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга КОВАЛЬОВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 020-65-67, v.h.polovynko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання відповідності укладеного договору вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 4.41 Настанови №281. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА" встановлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених законом, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом припинення зобов’язань за договором від 10.10.2025 №90 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом №922. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ГУБИНИСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ (далі - Замовник) UA-P-2025-08-14-007814-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника затверджену рішенням уповноваженої особи від 14.08.2025 № б/н, тендерну пропозицію учасника ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", протокол про визначення переможцем учасника закупівлі та намір укласти договір від 03.09.2025 № б/н, повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 03.09.2025, договір від 10.10.2025 №90, додаткова угода від 20.10.2025 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 28.10.2025 та від 03.11.2025 на запит про надання пояснень від 27.10.2025 та від 29.10.2025 року. Згідно пункту 4.5 Додатку 1 «Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовник встановив вимогу до учасника, щодо надання документів, зокрема надання «Розрахунку вартості робіт, розроблений згідно з Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва» що затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 “Про затвердження кошторисних норм України у будівництві” (далі – Настанова №281) у формі кошторисної документації (з підписом та печаткою Учасника, а також з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частині кошторисної документації в електронному вигляді у форматі .pdf) у складі: Договірна ціна - тверда; Локальний кошторис на будівельні роботи; Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. На виконання вищезазначених вимог Учасником процедури закупівлі ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» в складі своєї тендерної пропозиції, надано кошторисну документацію, зокрема, договірну ціну, локальний кошторис на будівельні роботи та підсумкову відомість ресурсів. Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА», частина зазначеної кошторисної документації, а саме: договірна ціна, не містить печатки та підпису сертифікованого інженера-проектувальника, чим не недотримано вимог пункту пункту 4.5 Додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Разом з цим, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у його пропозиції, чим не надав можливість учаснику ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції. Відповідно до Додатку 3 «Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації зазначено, що документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та повинні міститися у пропозиції, у тому числі: «розрахунок вартості робіт, розроблений згідно з Настановою №281 у формі кошторисної документації та лист погодження з Додатком 3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі) до тендерної документації». У пункті 1.1. Розділу I Настанови № 281 передбачено, що вона є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Згідно із пунктом 4.41 Настанови № 281, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) можуть враховуватися кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Моніторингом встановлено, що згідно з договірною ціною та пояснювальною запискою, які надані у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА" (файл: Кошторис.рdf), розмір коштів у сумі 915 281,00 грн., який визначався виходячи зі строків будівництва, виду будови та прогнозного рівня зміни цін матеріально-технічних та трудових ресурсів у будівництві та застосовувався прогнозний рівень інфляції в будівництві першого року будівництва (п.4.41 Настанови), становив - 111,4. Відповідно, до Постанови КМУ від 28 червня 2024 року №780 «Про схвалення основних прогнозних показників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки» (далі – Постанова КМУ №780) індекс цін виробників промислової продукції на 2025 рік становить - 111,1. Таким чином, у розрахунку застосовувався прогнозний рівень інфляції в будівництві першого року будівництва, який становив - 111,4, що не відповідає індексу встановленому Постановою КМУ №780, відповідно до договірної ціни та пояснювальної записки. З огляду на викладене, при поданні своєї тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» та при укладанні з ним договору, як з переможцем не дотримано норм пункту 4.41 Настанови №281. Крім того, розділом V Настанови № 281 визначено загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни). Зокрема, абзацом першим пункту 5.3. Розділу V Настанови № 281 передбачено, що заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. Слід зазначити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану». На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України. Згідно з положеннями частини шостої статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України. Отже, з урахуванням положень Закону № 2136 та з урахуванням Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 07.08.2025 строком на 90 діб (на момент оголошення процедури закупівлі) та з 05 години 30 хвилин 5 листопада 2025 року строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік в тому числі на момент оголошення процедури закупівлі (14.08.2025) становив 173,17 людино-години. Проте, у пояснювальній записці, яку надано у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА" (файл: Кошторис.рdf) зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 173,83 людино-години (для будівельних, монтажних і ремонтних робіт) та 170,25 людино-години (для пусконалагоджувального персоналу), що є порушенням пункту 5.3. Розділу V. Настанови № 281, та в свою чергу не відповідає технічним вимогам. Згідно з підпунктом 2 пунктом 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Проте, на порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ "УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА", натомість на підставі протоколу уповноваженої особи від 03.09.2025 №б/н визначив його переможцем та уклав з ним договір від 10.10.2025 №90 на суму 19 521 034,32 гривень.
Період усунення порушень: 12.11.2025 10:33 - 27.11.2025 00:00
Дата публікації висновку: 12.11.2025 10:33

Запити/Пояснення