• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

«Гусеничний екскаватор з об’ємом ковша 1,6-1,8 м3 (код ДК 021:2015: 43260000-3 – «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка »)»

Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" (із змінами та доповненнями)

Завершена

11 610 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 58 050.00 UAH
Номер: ddd6705ccc1e4b94b5d2e15f739c7bfc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-19-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 19.09.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 19.09.2025 16:25 - 11.10.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 19.09.2025 Київ № 243 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 15 вересня 2025 року № 131-к «Про відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 31 UA-2025-08-11-010674-a 11.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, v.o.vysotskyi@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» установлено порушення вимог абзацу 7 пункту 8 Особливостей № 1275. За результатом аналізу визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ТОВ «Констракшн Машинері», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної/допорогової закупівлі, протокол розкриття пропозицій, оголошення про проведення спрощеної закупівлі уповноваженої особи військової частини Т0300 (далі – Замовник) від 12.08.2025, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (далі – ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Констракшн Машинері» (далі – ТОВ «Констракшн Машинері»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.09.2025 № 545/2025, повідомлення про намір укласти договір від 03.09.2025, державний контракт (договір) про закупівлю товарів від 19.09.2025 № 352 на суму 9 030 000,00 грн. з ПДВ, пояснення Замовника, надані 26.09.2025, 01.10.2025 та 03.10.2025 через електронну систему закупівель. За результатами здійснення моніторингу закупівлі установлено, що пунктами 1 та 2 розділу ІІ Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення) визначено, що товар повинен відповідати умовам, зазначеним у стандартах, технічних умовах, іншій технічній та/або нормативній документації, яка встановлює вимоги до його якості. Товар, що пропонується Учасником до постачання, повинен бути серійного виробництва. На підтвердження технічних та якісних характеристик запропонованого товару вимогам Замовника учасник повинен надати у складі пропозиції заповнену таблицю «Технічна специфікація № 1» за встановленою формою, зокрема «найменування товару (в тому числі марка, модель, найменування виробника, країна походження тощо)». На виконання вимог Оголошення учасником ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» у складі своєї пропозиції надано лист від 26.08.2025 № 665/08/2025 з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, запропоновано товар - Гусеничний екскаватор марки XCMG модель XE335CN. Водночас, у складі своєї пропозиції ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» надано сертифікат відповідності UA.PN.060.2042-25, виданий ТОВ «НПП МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ І СИСТЕМИ», який поширюється на продукцію, що виготовлюється серійно та ввозиться в Україну з 12.08.2025 до 11.08.2026, зокрема гусеничний екскаватор ТМ «ХCMG» XE335C. На запит Держаужитслужби, Замовником в електронній системі закупівель 26.09.2025 надав пояснення, що «В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовником не встановлено вимоги щодо надання сертифікату відповідності, а також в п. 16 зазначено, що «…Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами оголошення та вимогами до предмета закупівлі та які учасник додатково надає на власний розсуд…» Тому даний сертифікат відповідності Замовником не приймався до уваги.». Відповідно до вимог пункту 2 Додатку 4 до Оголошення, учасник самостійно відповідає за одержання будь-яких та/або всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів, що необхідні для надання послуг/постачання товару, які пропонуються за Договором та інших документів, пов’язаних із поданням пропозиції, самостійно несе всі витрати на їх отримання. У разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник не виявивши вищевказані невідповідності та на порушення пункту 8 Особливостей № 1275 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме невідповідності між моделлю XE335CN гусеничного екскаватора марки XCMG, зазначеного в лист ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» від 26.08.2025 № 665/08/2025 та моделлю XE335C гусеничного екскаватора марки XCMG, на яку надано сертифікат відповідності UA.PN.060.2042-25, чим не надав можливість учаснику ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі пропозиції. За результатами здійснення моніторингу закупівлі установлено, що Додатком 3 до Оголошення визначено, що учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді в складі пропозиції документи, зокрема «що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю, наприклад для керівника учасника - виписка з протоколу зборів засновників або протокол зборів засновників та/або наказ (витяг з наказу) про призначення та/або інший документ, що підтверджує повноваження керівника учасника». На виконання вимог Оголошення учасником ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» у складі своєї пропозиції надано протокол загальних зборів засновників (учасників) ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» від 21.06.2017 № 218-О про прийняття на посаду генерального директора товариства згідно умов трудового контракту Герцога Я.О. за умови отримання відповідного Дозволу на працевлаштування та наказ (розпорядження) від 04.07.2017 № 64-К про прийняття на роботу Герцог Я.О. на посаду генерального директора з 05.07.2017 (дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства від 22.06.2017 № 60107). Згідно з абзацом 5 пункту 1 статті 423 розділу VII Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI (далі – Закон № 5067-VI) дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства видається на строк дії трудового договору (контракту) або гіг-контракту, але не більш як на два роки - для всіх інших іноземних найманих працівників та гіг-працівників. У поясненні, яке надано Замовником 03.10.2025 на запит Держаудитслужби зазначено, що «… в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовником не встановлено вимоги щодо надання дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства, але при зверненні Замовника до Постачальника даний дозвіл отримано.» Крім того, ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» у складі пропозиції надано Статут ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» від 12.06.2019. Підпунктом 11.4 пункту 11 Статуту ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» передбачено, що «Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу, приймаються виключно загальними зборами учасників. Рішення про надання згоди на вчинення інших значних правочинів, приймаються загальними зборами учасників». Проте, діючий дозвіл на застосування праці іноземців та осіб без громадянства Герцог Я.О., діючий станом на подання документів тендерної пропозиції та укладання договору про закупівлю та Рішення загальних зборів учасників ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» про надання згоди на вчинення інших значних правочинів у складі пропозиції останнім не надані, чим не дотримано Додатком 3 до Оголошення в частині надання документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю. У поясненні, яке надано Замовником 01.10.2025 на запит Держаудитслужби, зазначено, що «…Надаємо Звіт про фінансовий стан станом на 30 червня 2025 року, згідно якого вартість майна, робіт або послуг, що є предметом правочину не перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу». Слід зазначити, у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей. Замовник не виявивши вищевказані невідповідності та на порушення пункту 8 Особливостей № 1275 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі пропозиції, а саме не надання документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю.
Період усунення порушень: 08.10.2025 16:54 - 23.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.10.2025 16:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У відповідь на висновок Держаудитслужби щодо виявленого порушення вимог пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275, повідомляю наступне: Усунути виявлене порушення неможливо, оскільки Закупівля за ID UA-2025-08-11-010674-a завершена. За її результатами укладено договір від 16.09.2025 №352 з учасником ТОВ з ІІ «ЮРОМАШ» та виконується. З метою недопущення аналогічних порушень у майбутньому уповноваженою особою вжито організаційні заходи: проведено додатковий аналіз вимог п. 8 Особливостей №1275; пройдено курс навчання «Особливості здійснення публічних закупівель: від теорії до практики» (додаю сертифікат). Крім того, безпосереднім керівником уповноваженої особи було проведено роз'яснювальну роботу щодо недопущення порушень вимог пункту 8 Особливостей №1275 в подальшому.
Дата публікації звіту: 13.10.2025 15:30

Запити/Пояснення