• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Славський міський полігон ТПВ, смт. Славське, Сколівського району Львівської області. Реконструкція (рекультивація)» Коригування

Завершена

83 770 120.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 418 850.60 UAH
Номер: d68f9f134b5f458c871743827d739fc3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-11-11-000085
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.11.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.11.2025 15:55 - 03.12.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.11.2025 №252 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.11.2025 №252. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-08-08-010196-a, 08.08.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, z.v.atamanchuk@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, а також пункту 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» встановлено порушення вимог пункту 43, а також пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), направлені на недопущення аналогічних порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 20 листопада 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славської селищної ради Стрийського району Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-08-08-012044-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; наявну в заповнених електронних полях в електронній системі закупівель інформацію щодо досліджуваної процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протоколи/повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 04.09.2025 та від 25.09.2025; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 18.09.2025 №20 та від 16.10.2025 №24; електронний протокол відхилення тендерної пропозиції від 18.09.2025; тендерну пропозицію ПП «Інженерно-виробничий центр «Вектор» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ», опубліковане повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; опубліковану інформацію щодо оскарження рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» (скарга №UA-2025-08-08-010196-a.b1) та прийняте Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення №16384-р/пк-пз від 31.10.2025); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» як переможцем тендеру документи; договір від 13.11.2025 №267 з додатками; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 24 Особливостей №1178 визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Одночасно, відповідно до норм пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). За нормою частини першої статті 25 Закону до умов надання забезпечення тендерної пропозиції віднесено строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Моніторингом встановлено, що Замовником на порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, а також пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів, а також в заповнених електронних полях в електронній системі закупівель відомостей щодо досліджуваної процедури закупівлі не зазначено інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій при визначенні у тендерній документації (частина 10 розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») умови щодо надання учасниками гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (з грошовим покриттям) в розмірі 350 000,00 грн строком дії не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Пунктом 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, згідно з нормами пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що проєкт договору міститься у Додатку №3 до тендерної документації Замовника. Зокрема, зазначений проєкт договору містить наступні додатки: Договірна ціна (Додаток №1); Календарний графік виконання робіт (Додаток №2); Календарний план-графік фінансування робіт (Додаток №3), а за умовами пункту 4.1. проєкту договору – розрахунок договірної ціни, складений відповідно до пропозиції виконавця є невід’ємною частиною цього договору. Слід зазначити, що згідно з нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 10 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. У частині першій статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. При цьому, відповідно до частини першої статті 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Водночас моніторингом встановлено, що опублікований Замовником у складі тендерної документації проєкт договору не містить як невід’ємного додатку інформації про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції), чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, відповідно пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Замовником, у наданому під час моніторингу поясненні щодо відсутності у проєкті договору як невід’ємного додатку до нього інформації про ціни на матеріальні ресурси зазначено, зокрема, що така відсутність є формальною, оскільки положення пункту 6.4. розділу 6 до тендерної документації передбачають, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Крім того, Замовником у поясненні повідомлено, що відповідно до опублікованого в електронній системі закупівель договору №267 від 13.11.2025 року (публікація здійснена 17.11.2025), документ передбачає наявність у своєму складі Додатку №4, який містить всю необхідну інформацію про ціни на матеріальні ресурси по об’єкту будівництва. Водночас, викладена у поясненні Замовника інформація не спростовує факту недотримання Замовником вимог Закону та Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, оскільки відповідно до норм пункту 49 Особливостей №1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а також відповідно до пункту 18 Особливостей №1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі (крім випадків, визначених у цьому пункті Особливостей №1178). Отже, зміна умов та змісту договору про закупівлю під час його укладання з переможцем торгів суперечить нормам пунктів 18 та 49 Особливостей №1178. Слід також вказати, що за умовами пункту 9.7. частини 9 розділу 3 Додатку №1 до тендерної документації учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку №3 до цієї тендерної документації. Відповідно до пункту 1 розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації Замовника для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник надає довідку в табличній формі про наявність в нього або у субпідрядної організації ІТР та робітників. Додатково, умовами тендерної документації визначено, що в складі тендерної пропозиції учасника надається, зокрема, документ встановленого законодавством взірця (посвідчення) що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання. На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації учасником ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ», у складі тендерної пропозиції, надано довідку від 14.10.2025 №226 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, серед яких зазначено Перейму Ігоря Михайловича, який займає посаду інженера з охорони праці та Андрощука Андрія Леонтійовича – виконавця робіт (файл «Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації_ які мають необхідні знання та досвід.pdf»). Крім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» містяться копія наказу від 05.02.2018 №3 (файл «Накази про прийняття на роботу та цивільно-правові угоди.pdf») про прийняття на роботу за сумісництвом на посаду інженера з охорони праці Перейми І.М., а також копії витягу з протоколу №056-23 від 31.08.2023 засідання комісії з перевірки знань з охорони праці та посвідчення від 31.08.2023 №056-23/2 про проходження відповідних навчань (зокрема, щодо нормативно-правового акта «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» (НПАОП 0.00-1.8.0-18)) Переймою І.М. як працівником ТОВ «Західбудпроект». Також, учасником ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» надано копію цивільно-правового договору від 18.08.2025, укладеного з фізичною особою Андрощуком Андрієм Леонтійовичем щодо виконання робіт за допомогою кранів і підіймальних пристроїв та виконання монтажних робіт на висоті та копії витягу з протоколу від 28.11.2024 №082-24 засідання комісії з перевірки знань з охорони праці, а також посвідчення №082-24/8 від 28.11.2024 про проходження відповідних навчань на вказаного працівника, який займає посаду виконавчого директора ПП «ТМ ФАСАД». Слід зазначити, що відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон №2694-XII) роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Одночасно, відповідно до статті 15 Закону №2694-XII на підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку. Крім того, за нормами статті 18 Закону №2694-XII працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії. Порядок проведення навчання та перевірки знань посадових осіб з питань охорони праці визначається типовим положенням, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці. Вимоги щодо навчання та перевірки знань з питань охорони праці під час прийняття на роботу містяться також у НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» та НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці». Зокрема, за нормами пункту 1.6 НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» передбачено, що навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки. Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15). А згідно з пунктом 3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці. Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці; а відповідно до пункту 3.6 - особи, які суміщують професії, проходять навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці як з їхніх основних професій, так і за професіями, що суміщуються. Однак, подані учасником ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання Перейми І.М. та Андрощука А.Л. як працівників ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ». Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, Замовником при опублікуванні повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» не надано учаснику можливості усунути такі невідповідності, чим порушено вимоги пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 21.11.2025 11:22 - 06.12.2025 00:00
Дата публікації висновку: 21.11.2025 11:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 21 листопада 2025 року в електронній системі закупівель Західним офісом Дерджаудитслужби було опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-08-08-010196-a (надалі - Висновок), а відтак, замовником інформація та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень надаються у визначеному абз.2 ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» порядку. Щодо відсутності в оголошенні про проведення відкритих торгів, а також в заповнених електронних полях в електронній системі закупівель відомостей інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій при визначенні у тендерній документації (частина 10 розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») умови щодо надання учасниками гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (з грошовим покриттям) в розмірі 350 000,00 грн строком дії не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій, замовник повідомляє, що окрім зазначеного у Висновку посилання на ч.10. розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», умови надання забезпечення тендерних пропозицій учасників також визначено пунктами 3.3. та 3.4. Розділу 3 Тендерної документації. При цьому, електронні поля в електронній системі закупівель містять обмеження щодо кількості символів, які можуть бути зазначені в таких полях (до 2000 щодо забезпечення тендерних пропозицій на електронному майданчику «Zakupivli.pro», який використовується замовником – Славською селищною радою для публікації оголошень про проведення закупівель). Таким чином, обсяг інформації, зазначений в електронних полях електронної системи закупівель в частині забезпечення тендерних пропозицій №UA-2025-08-08-010196-a, зумовлений технічними особливостями самої електронної системи закупівель, яка містить обмеження щодо обсягу інформації, яку Замовник може в таких полях зазначити. А враховуючи ту обставину, що умови забезпечення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі №UA-2025-08-08-010196-a в повному обсязі зазначені у тендерній документації (Файл «Тендерна документація (7).doс») та Додатку 1 до тендерної документації (файл «Додаток №1 Перелік документів, та інформації що подаються учасником.docx»), підстави для встановлення факту порушення вимог пунктів 3 та 26 Особливостей №1178, а також пункту 9 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» - відсутні. Щодо відсутності у проекті договору як невід’ємного додатку інформації про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельноскладські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції), що, як вважає орган фінансового контролю, є порушеням вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та, відповідно пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 замовник повідомляє наступне. У тендерній документації Замовником було розміщено саме «Проєкт договору», який відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» і містить усі істотні умови, необхідні для укладення договору за результатами процедури закупівлі. Відсутність посилання на Додаток 4 у структурі проєкту договору має виключно формальний характер і не може розцінюватися як порушення, оскільки жодним чином не впливає на права чи обов’язки сторін та не створює невизначеності щодо майбутніх договірних умов. Оскільки умови тендерної документації прямо передбачають, що договір за результатами відкритих торгів укладається відповідно до вимог статті 41 Закону, учасники процедури завчасно та в повному обсязі поінформовані про порядок та правові рамки укладення договору. Всі істотні умови були чітко визначені в оприлюдненому проєкті договору, і жодних додаткових чи прихованих положень, які могли б вплинути на зміст зобов’язань сторін, Замовником не встановлювалося. Відповідно до ч.1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством). У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію. У наданих на запит Західного офісу Держаудитслужби поясненнях, замовником також було зазначено, що положення пункту 6.4. розділу 6 до тендерної документації передбачають, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Також було зазначено, що відповідно до опублікованого в електронній системі закупівель договору №267 від 13.11.2025 року (публікація здійснена 17.11.2025), документ передбачає наявність у своєму складі Додатку №4, який містить всю необхідну інформацію про ціни на матеріальні ресурси по об’єкту будівництва. Проте, вказана обставина органом фінансового контролю врахована не була, у зв’язку з чим, останній дійшов висновку про порушення замовником вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». На предмет непідтвердження проходження навчання, інструктажу і перевірку знань з питань охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання Перейми І.М. та Андрощука А.Л. як працівників ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ», та як наслідок незабезпечення замовником надання можливості учаснику ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» усунути виявлені невідповідності у порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей №1178 замовник повідомляє наступне. У складі тендерної пропозиції Учасником було надано документи, які підтверджують можливість залучення Андрощука А.Л. на підставі цивільно-правового договору. Такий договір наявний у складі тендерної пропозиції учасника, регулює відносини щодо надання послуг або виконання конкретного обсягу робіт, проте, не створює трудових відносин у розумінні Кодексу законів про працю України. На відміну від трудового договору, цивільно-правовий договір не передбачає встановлення для виконавця робочого часу, підпорядкування правилам внутрішнього трудового розпорядку, гарантування соціальних гарантій чи обов’язків роботодавця, а також не покладає на замовника обов’язку організовувати робочий процес чи забезпечувати умови праці. Відповідно, ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ» не є роботодавцем Андрощука А.Л. і не перебуває з ним у трудових відносинах. Саме тому Учасник не зобов’язаний забезпечувати проходження Андрощуком А.Л. спеціальних навчань, інструктажів чи підвищення кваліфікації в обсязі, передбаченому для працівників підприємства, оскільки подібні обов’язки законом прямо покладаються лише на роботодавця щодо своїх штатних працівників. Залучення фахівця за цивільно-правовим договором означає, що виконавець самостійно відповідає за свою професійну підготовку та наявність необхідної кваліфікації для виконання робіт, а Учасник має право використовувати його послуги, якщо це не суперечить вимогам закупівлі. Отже, наданий цивільно-правовий договір в сукупності з іншими документами свідчать про належне підтвердження можливості залучення Андрощука А.Л. до виконання робіт у межах предмета закупівлі. Щодо працівника Перейми І.М., замовник зазначає, що учасником у складі тендерної пропозиції надано посвідчення про перевірку знань з охорони праці, видане іншим підприємством. Водночас така обставина не свідчить про недійсність чи непридатність зазначеного документа для підтвердження кваліфікації працівника в даному випадку, оскільки характер виконуваних ним робіт та займані посади є аналогічними. У випадку Перейми І.М. посада, на якій він працює у ТОВ «Житлоінвестбуд-ЛВ», повністю відповідає функціональному призначенню, за яким ним було раніше пройдено навчання з охорони праці. Тобто, зміна роботодавця не призвела до зміни умов праці, виду виконуваних робіт чи категорії посадових обов’язків. Посвідчення, надане Учасником, є чинним, виданим уповноваженим суб’єктом та підтверджує, що працівник вже пройшов передбачені законодавством процедури навчання та перевірки знань з охорони праці, а відтак, надане посвідчення Перейми І.М. є належним документом, який підтверджує його кваліфікацію та відповідність вимогам тендерної документації. Вказана обставина виключає можливість застосування замовником пункту 43 Особливостей №1178 в цій частині. Також, Замовник в частині зобов’язань щодо вжиття заходів (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), зазначених у висновку, повідомляє орган фінансового контролю про те, що вказане зобов’язання в обов’язковому порядку буде враховано Замовником у подальшій діяльності при організації проведення публічних закупівель з метою недопущення порушень чинного законодавства.
Дата публікації звіту: 28.11.2025 11:44

Запити/Пояснення