• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи

Завершена

13 710 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 68 550.00 UAH
Номер: ee4d3d92835646569bfc15dae57c54e8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-09-03-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.09.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 03.09.2025 14:44 - 25.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 03.09.2025 № 231 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 30 UA-2025-08-07-011371-a 07.08.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, opanashchuk.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду пропозиції, відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» установлено порушення вимог абзацу два підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом приведення умов договору та договірної ціни у відповідність до вимог законодавства, а у разі неможливості усунення допущених порушень - припинити зобов’язання за Договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) (в редакції станом на дату проведення торгів), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Київського столичного університету імені Бориса Грінченка (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 07 серпня 2025 року б/н №, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ»), протокол розгляду та відхилення тендерної пропозиції від 22.08.2025 року № 77, повідомлення про намір укласти договір від 26 серпня 2025 року, договір про закупівлю робіт від 01 вересня 2025 року № 117/09-2025 на суму 13 690 286,50 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, надані 11.09.2025 року, 17.09.2025 року, 18.09.2025 року, 19.09.2025 року та 23.09.2025 року на запити Держаудитслужби надані через електронну систему закупівель від 08.09.2025, 15.09.2025 року 19.09.2025 року. В ході моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» не відповідала умовам тендерної документації Замовника. Так, в пункті 35 «Вимоги до зведеного кошторисного розрахунку» тендерної документації Замовника зазначено передбачити витрати, зокрема - на здійснення технічного нагляду тощо для включення до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, відповідно до кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», які затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (зі змінами) (далі- Настанова 281). За результатами аналізу тендерної пропозиції Учасника встановлено, що Учасником ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» кошти на здійснення технічного нагляду в сумі 155 879,00 грн без ПДВ передбачено в Договірній ціні, що не відповідає вимогам Настанови 281. Відповідно до статті 11 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20 травня 1999 року № 687-XIV (далі – Закон № 687-XIV) під час будівництва об'єкта архітектури здійснюється авторський та технічний нагляд. Технічний нагляд забезпечується замовником та здійснюється особами, які мають кваліфікаційний сертифікат. Обов’язок щодо здійснення технічного нагляду може бути покладений замовником на спеціалізовану організацію чи спеціаліста з технічного нагляду або на інженера-консультанта, з визначенням у договорі підряду їхніх повноважень. Порядок проведення авторського і технічного наглядів установлюється Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пункту 2 Порядку здійснення технічного нагляду під час будівництва об'єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 р. N 903 (далі - Порядок) технічний нагляд забезпечує замовник (забудовник) протягом усього періоду будівництва об'єкта з метою здійснення контролю за дотриманням проектних рішень та вимог державних стандартів, будівельних норм і правил, а також контролю за якістю та обсягами робіт, виконаних під час будівництва або зміни (зокрема шляхом знесення) такого об'єкта. Згідно з вимогами Настанови №281 зазначені кошти враховуються до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. Між Замовником та ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ» укладено договір від № 117/09-2025 від 01.09.2025, предметом якого є: «Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи» вартістю 13 690 286, 50 грн до Додатку №4 до якого вкючено кошти на здійснення технічного нагляду в сумі 155 879,00 гривень без урахування ПДВ або 187 054,80 гривень з урахуванням ПДВ, що є порушенням ст.11 Закону № 687-XIV та пункту 2 Порядку. На запит Держаудитслужби, наданий 19.09.2025 року через електронну систему закупівель Замовник 23.09.2025 в своєму поясненні зазначив: «…Пункт 35 Тендерної документації містить вимоги саме до зведеного кошторисного розрахунку. При цьому Тендерна документація не встановлює конкретних вимог до додатку до кошторисного розрахунку – «Договірної ціни». … вартість об’єкту будівництва буде визначена на стадії «Проектування» інвесторською кошторисною документацією, у яку буде включено витрати як «Замовника», так і «Підрядника», що забезпечує комплексний підхід до формування ЗКР відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (в редакції Зміни № 3), де кошторисна частина включає прямі витрати, накладні, прибуток, супровідні витрати (проєктні, вишукувальні, експертиза, авторський і технічний нагляд) та резерви на непередбачені роботи в межах норм. Це базується на відомості обсягів робіт та відомості ресурсів з урахуванням вимог до енергоефективності, безпеки, доступності для маломобільних груп населення та цивільного захисту, як деталізовано в Додатку № 2 до тендерної документації, де витрати на технічний нагляд є невід'ємною частиною для повного покриття об'єкта, без дискримінації учасників та з дотриманням принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Після отримання позитивного експертного звіту, із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкту будівництва будуть вилучені витрати Замовника (які відносяться до діяльності Замовника) шляхом укладання Додаткової угоди, що передбачено п. 4.9 Договору та проведення коригування (зменшення) вартості Робіт з урахуванням результатів експертизи, забезпечуючи остаточне визначення договірної ціни без витрат, що є функцією Замовника, таких як технічний нагляд. Це механізм, що відповідає частині 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», та застосовується для адаптації до результатів експертизи, з підписанням актів КБ-2в/КБ-3 та наданням виконавчої документації, гарантуючи прозорість та ефективність». Однак, вилучення із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкту будівництва витрат Замовника (які відносяться до діяльності Замовника) не потребується, оскільки законодавство в галузі будівництва передбачає включення витрат Замовника до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкту будівництва. Натомість, договірна ціна, яка є додатком до договору підряду від 01.09.2025 № 117/09-2025, не повинна містити витрат вартості технічного нагляду. Таким чином, Учасником не дотримано вимоги тендерної документації Замовника, передбачивши витрати на здійснення технічного нагляду одночасно у складі зведеного кошторисного розрахунку та у договірній ціні на суму 187 054,80 грн з ПДВ, що суперечить принципам формування договірної ціни та порушує вимоги, встановлені Замовником та ст.11 Закону № 687-XIV, пункту 2 Порядку та Настанови 281. Отже, враховуючи зазначене установлено, що на порушення вимог абзацу два підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП КЕПІТАЛ», як таку, що не відповідає умовам закупівлі та технічним вимогам тендерної документації.
Період усунення порушень: 25.09.2025 16:30 - 10.10.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.09.2025 16:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень Звертаємо увагу, що у висновку моніторингу зазначено інформацію про включення до Додатку №4 до Договору №117/09-2025 від 01.09.2025 коштів на здійснення технічного нагляду у сумі 155 879,00 грн без ПДВ (187 054,80 грн з ПДВ), що розцінено як порушення вимог законодавства. Повідомляємо, що фактично у Додатку №4 до вказаного Договору було відображено витрати на технічний нагляд у сумі 155 445,93 грн без ПДВ (186 535,12 грн з ПДВ). З метою приведення умов Договору та Договірної ціни у відповідність до вимог законодавства Замовником 26.09.2025 укладено Додаткову угоду №1 до Договору №117/09-2025, якою: • зменшено договірну ціну на 186 535,12 грн (у т.ч. ПДВ — 31 089,19 грн); • уточнено пункт 3.1. та абзац п’ятий пункту 15.1. Договору; • викладено Додаток №4 (договірну ціну) в новій редакції. Таким чином, умови Договору та Договірної ціни приведено у відповідність до вимог законодавства. Відповідні документи оприлюднено через електронну систему закупівель у встановлений строк. Таким чином, Замовником усунуто виявлені порушення, зазначені у висновку ДАСУ. Уповноважена особа Анастасія КОРШІВСЬКА
Дата публікації звіту: 26.09.2025 15:30

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Усунуто
Дата публікації: 02.12.2025 11:55

Запити/Пояснення