• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи

Завершена

13 710 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 68 550.00 UAH
Період оскарження: 07.08.2025 17:18 - 19.08.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 07.08.2025 КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи, ідентифікатор: UA-2025-08-07-011371-a. . ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР". ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Фактичні обставини 07.08.2025 КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи, ідентифікатор: UA-2025-08-07-011371-a, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом № 77 розгляду та відхилення тендерної пропозиції від 22.08.2025 року Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-08-07-011371-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі другого абзацу підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами). Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.

Номер: a7a4847118d1411abd1a6f5b88b51e41
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-07-011371-a.a1
Назва: СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 07.08.2025 КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи, ідентифікатор: UA-2025-08-07-011371-a. . ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника. Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР". ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Фактичні обставини 07.08.2025 КИЇВСЬКИЙ СТОЛИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА (далі – Замовник) оголосив закупівлю за предметом: Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи, ідентифікатор: UA-2025-08-07-011371-a, ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом № 77 розгляду та відхилення тендерної пропозиції від 22.08.2025 року Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-08-07-011371-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі другого абзацу підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 (зі змінами). Звертаємо увагу Комісії, скарга на рішення Замовника подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 28.08.2025 00:00
Автор: ТОВ "БІЛД ЛІДЕР", Анастасія Богомолова +380988166449 tender@bildlider.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a48d8c8b46e44903ae7ac774aca02da3
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Протоколом № 77 розгляду та відхилення тендерної пропозиції від 22.08.2025 року та інформації в електронній системі закупівель: «Відповідно до п.3.1.1. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції: Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації – в Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток № 7 до ТД), у форматі «PDF» (Portable Document Format), або «JPG» (JPEG) (Joint Photographic Experts Group) з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону із:
• заповненою учасником формою «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком № 1 до ТД;
• інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток № 2 до ТД);
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей (Додаток № 3 до ТД);
• документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції у тому числі проєкту договору, а також договору за результатами торгів; (виписка з протоколу зборів засновників або його копія, або копія наказу про призначення, або довіреність, або доручення, або інші документи);
• проєктом договору про закупівлю (Додаток № 4 до ТД);
• іншими документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації, у тому числі вимогам згідно Додатків № 5 та №6 до ТД.

Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (Додаток № 2 до ТД).
Додатком №1 до Тендерної документації визначено вимогу: Кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім вимогам та показникам: в частині розрахунків кількісних показників витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників
На виконання вимог в Додатку 2 до тендерної документації, в тендерній пропозиції Учасника надано підсумкову відомість ресурсів (файл «21.4 10_ДЦ_ПВР.pdf»), яка не відповідає підсумковій відомості ресурсів (Додаток 2 до тендерної документації), а саме:
Аналогічне питання описано в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3865-р/пк-пз від 12.03.2025
Невідповідність полягає у різних кількісних показниках (витрати праці, маш.-год, розряди, загальна трудомісткість), тобто у кошторисній частині пропозиції. Це є частиною технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (Додаток 2 до ТД). Виправлення цих розбіжностей призвело б до зміни самої пропозиції (фактичних обсягів робіт, ресурсів, вартості). Тому така невідповідність не підпадає під виправлення за 24 години. Вона відноситься саме до підстав відхилення за пп.2 п.44 Особливостей – невідповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Також Замовником під час розгляду встановлено:
-Учасник не підтвердив документально наявність лабораторії (вимога ТД Додаток №3 до ТД: Учасником разом з листом надається документальне підтвердження щодо наявності відповідної лабораторії, що має Свідоцтво (Сертифікат) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 видане органом сертифікації із обов’язковим наданням такого Свідоцтва (або Сертифікату) у складі пропозиції.)
-Учасник не підтвердив наявність • фахівця з неруйнівного контролю не нижче IІ рівня кваліфікації згідно НПАОП 0.00-1.63-13 "Правила сертифікації фахівців з неруйнівного контролю" по методам контролю: Ультразвуковий (UT- метод) та Візуально-оптичний (VT- метод) з наданням відповідного сертифікату (на працівника).(вимога Додатку №3 до ТД)
-Учасник не надав аналогічного договору на виконання робіт з капітального ремонту в підвальних приміщеннях (вимога Додатку №3 до ТД)
-Учасник не надав аналогічного договору предметом якого є виконання будівельних робіт з капітального ремонту із розробленням проєктно-кошторисної документації. (вимога Додатку №3 до ТД)
- Переважна більшість файлів, що завантажив Учасник у складі своєї тендерної пропозиції з розширенням .docx .xlsx .rar, що не відповідає вимозі пункту 3.1.1. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, де визначені формати «…у форматі «PDF» (Portable Document Format), або «JPG» (JPEG) (Joint Photographic Experts Group)…»
3. Підстави для відхилення
Відповідно до пп. 2 частини 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію у випадку, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідностей, які можуть бути усунені учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.».
Відповідно до тендерної документації Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції пункту 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції вказано, що «3.1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації – в Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток № 7 до ТД), у форматі «PDF» (Portable Document Format), або «JPG» (JPEG) (Joint Photographic Experts Group) з дотримання вимог частини 3 статті 12 Закону із:
• заповненою учасником формою «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком № 1 до ТД;
• інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток № 2 до ТД);
• інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей (Додаток № 3 до ТД);
• документами, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції у тому числі проєкту договору, а також договору за результатами торгів; (виписка з протоколу зборів засновників або його копія, або копія наказу про призначення, або довіреність, або доручення, або інші документи);
• проєктом договору про закупівлю (Додаток № 4 до ТД);
• іншими документами, передбаченими вимогами цієї тендерної документації, у тому числі вимогам згідно Додатків № 5 та №6 до ТД.
3.1.2. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію.
3.1.3. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).»

На виконання даної вимоги учасником в складі пакета документів учасника було надано 52 файли загальною кількістю файлів, серед котрих основна кількість файлів мають розширення .pdf, окрім файлів:
- «10.imd», котрий є моделлю кошторису і завантажений учасником для виконання вимоги Додатку 31 тендерної документації «У складі пропозиції додатково надати кошторис в imd форматі» і даний файл викладено також в форматі .pdf відповідно вимог тендерної документації «21.6 10_ДЦ_ДЦ3(Договірна ціна).pdf», «21.7 10_ДЦ_ДЦ(Пояснювальна записка).pdf», «21.5 10_ДЦ_ЛК1_02-01-01», «21.4 10_ДЦ_ПВР». Додатково дані файли викладені в форматі .xls, але вони є повністю ідентичними по складу файлам в форматі .pdf та інформації викладеній в моделі кошториса.
Відповідно додатка 7 тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вказана вимога:
1. Заповнена учасником форма «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком № 1 до ТД. – на виконання вимоги учасником було завантажено файл «17. Тендерна пропозиція.pdf»
2. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також документи передбачені Додатком № 2 до ТД. – на виконання вимоги учасником було завантажено файл «19_Інформація_про_технічні_та_якісні (1).pdf»
3. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей згідно з Додатком № 3 до ТД. - на виконання вимоги учасником було завантажено файли в pdf форматі.
4. Документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції у тому числі проєкту договору, а також договору за результатами торгів; (виписка з протоколу зборів засновників або його копія, або копія наказу про призначення, або довіреність, або доручення, або інші документи).
5. Проєкт договору про закупівлю (Додаток № 4 до ТД). – на виконання даної вимоги завантаження проєкту учасником було завантажено файл «20. Проєкт договору.docx» з накладенням КЕП. Враховуючи, що даний файл є проєктом, а відповідно тендерної документації п.3.1.3. Всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. – тобто проєкт договору, є лише проєктом документу, а не документом, котрий необхідно вантажити у вигляді скан-копії.
6. Інші документи, що вимагаються замовником, перелік яких наведений в Таблиці № 2 Додатку № 3 до ТД. – файли, що завантаження на виконання вимог таблиці №2 Додатку №3 до ТД завантажені у файлах з розширенням .pdf.

Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації вказано вимога «У разі якщо Учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору - Учасником у тендерній пропозиції зазначається інформація (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання.», учасником в складі пакета документів завантажено довідку про субпідрядника в обсязі 10% «32. Довідка субпідрядник.docx», тобто враховуючи вимогу Додатка 1 тендерної документації, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію учасника.

У складі пропозиції були завантажені документи у PDF-форматі. Додатково надані файли у робочих форматах не можуть вважатися підставою для відхилення, оскільки Замовником в протоколі не було доведено, що це призвело до неможливості розгляду пропозиції учасника чи зміни її змісту.

Враховуючи розгляд файлів учасника вище, Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини не завантаження файлів відповідно вимог п.3.1.1 тендерної документації з необхідними розширеннями файлів.

Відповідно до протоколу №77 від 22.08.2025 року розгляду та відхилення тендерної пропозиції учасника вказано, що «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі (Додаток № 2 до ТД).
Додатком №1 до Тендерної документації визначено вимогу: Кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім вимогам та показникам: в частині розрахунків кількісних показників витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників
На виконання вимог в Додатку 2 до тендерної документації, в тендерній пропозиції Учасника надано підсумкову відомість ресурсів (файл «21.4 10_ДЦ_ПВР.pdf»), яка не відповідає підсумковій відомості ресурсів (Додаток 2 до тендерної документації), а саме:
Аналогічне питання описано в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3865-р/пк-пз від 12.03.2025
Невідповідність полягає у різних кількісних показниках (витрати праці, маш.-год, розряди, загальна трудомісткість), тобто у кошторисній частині пропозиції. Це є частиною технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (Додаток 2 до ТД). Виправлення цих розбіжностей призвело б до зміни самої пропозиції (фактичних обсягів робіт, ресурсів, вартості). Тому така невідповідність не підпадає під виправлення за 24 години. Вона відноситься саме до підстав відхилення за пп.2 п.44 Особливостей – невідповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.»


Відповідно до вимог тендерної документації Додатку №2 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказана інформація щодо вимог до проєкту, котру учасник підтвердив в повному обсязі та вказано, що «Додаток Д ( Е ) довідковий до ДБН А.2.2-3:2014 затверджений Наказом Мінрегіонбуду України від 04.06.2014 № 163 «Орієнтовна відомість обсягів робіт на виконання робіт по об’єкту будівництва: «Капітальний ремонт підвального поверху з облаштуванням найпростішого укриття цивільного захисту навчального корпусу №2 Київського столичного університету імені Бориса Грінченка за адресою: місто Київ, Дніпровський район, бульвар Ігоря Шамо, 18/2, з розробленням проєктно-кошторисної документації та проходженням експертизи» та «Орієнтовна Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв».
Тобто, слово «орієнтовна» у назві «Орієнтовна відомість обсягів робіт» означає, що це попередній, довідковий документ, який не є остаточним і точним розрахунком. Відомість показує структуру і приблизний перелік робіт, що можуть виконуватися на об’єкті. Тобто наведені обсяги в такій таблиці мають індикативний характер — вони слугують для розуміння масштабу та виду робіт, а не для остаточного кошторису чи актів виконаних робіт. Остаточні обсяги визначаються вже після розробки робочої проєктної документації, коли виконуються детальні креслення, підрахунки й складається кошторис.

Термін «Орієнтовна підсумкова відомість ресурсів» - це зведений (узагальнений) перелік основних ресурсів, необхідних для виконання проєктних рішень. До ресурсів належать: матеріали, вироби та конструкції, машини й механізми, трудові ресурси (робоча сила). Вона має орієнтовний характер, тобто складається на стадії «Проєкт» чи навіть «ТЕО» для оцінки потреб, але ще не містить остаточних підрахунків і не використовується як фінансовий документ.

Також на підставі даних тлумачного словника «ОРІЄНТОВНИЙ, а, е. Який дає лише загальне уявлення про щонебудь; приблизний.

При цьому відповідно до Додатку №1 тендерної документації вказано, що «У складі договірної ціни, складеної згідно Настанови з визначення вартості будівництва та Настанови з визначення вартості проектних, науково- проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, Учасник надає Замовнику скановану та скріплену печаткою та підписану організацією - Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника, наступну документацію:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку;
- локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання);
- підсумкова відомість ресурсів.
Кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім вимогам та показникам: в частині розрахунків кількісних показників витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт; будівельних матеріалів, виробів і комплектів; устаткування; будівельних машин і механізмів та інших показників. Передбачити устаткування, а саме: меблі, обладнання та інший інвентар для життєдіяльності найпростішого укриття.

Тобто Додатком №1 учасник вимагає надання «підсумкова відомість ресурсів», котра має бути складена на підставі «Орієнтовної підсумкової відомості ресурсів, що викладена в Додатку №2», «локальні кошториси», що розраховані на підставі «Орієнтовної відомості обсягів робіт», що викладені в додатку №2, при цьому «Кошторисні розрахунки пропозиції Учасника мають відповідати всім вимогам та показникам: в частині розрахунків кількісних показників витрат труда робітників; кількісних показників кошторисної трудомісткість, кількісних показників середнього розряду робіт;».
До того ж кошторис має бути розраховано сертифікованим інженером-кошторисником про що викладена вимога в Додатку №3 тендерної документації.

По факту на підставі викладеного кошториса учасником закупівлі, котрий розраховані на підставі ОРІЄНТОВНИХ підсумкової відомості ресурсів та відомості обсягів робіт, сертифікованим інженером кошторисником було розраховано та виведено, що даний обсяг робіт можна виконати з витратами труда робітників-будівельників в людино-годинах менше, з кваліфікацією робітників-будівельників при цьому вище, витрати труда робітників-монтажників менше при однаковому розряді робітників, витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин більшими і з вищим середнім розрядом робітників, що не перевищує бюджет закупівлі, витрати труда пусконалагоджувального персоналу людино-годин менше ніж в ОРІЄНТОВНОМУ ДОКУМЕНТІ Замовника. Де Загалом загальновиробничі витрати менше ніж вказані у Замовника в орієнтовному документі, і разом кошторисна трудомісткість фактична учасника розходиться з орієнтовним документом Замовника в меншу сторону, тобто учасник без збільшення бюджету закупівлі, а навпаки менше, так як пропозиція учасника є меншою бюджету закупівлі, на підставі орієнтовного документа Замовника зробив для Замовника краще.


«На виконання вимог в Додатку 2 до тендерної документації, в тендерній пропозиції Учасника надано підсумкову відомість ресурсів (файл «21.4 10_ДЦ_ПВР.pdf»), яка не відповідає підсумковій відомості ресурсів (Додаток 2 до тендерної документації), а саме:
Тобто фактично на підставі орієнтовного документу, розрахунок та пропозиція учасника є фінансового кращою, що підтверджує результат, викладений в стовбчику 11.

Тобто ще раз звертаємо увагу, що Замовником у ТД було надано «орієнтовну відомість ресурсів», що прямо підтверджує її інформаційний, а не догматичний характер. І основні документи для розрахунку кошторису пропозиції учасника мають назви орієнтовні.
Скаржник сформував кошторис на підставі орієнтовного технічного завдання та діючих норм. Відмінність у кількості людино-годин чи машино-годин є результатом застосування нормативних розцінок та не впливає на сам предмет закупівлі.
Різниця в середніх розрядах і кількості людино-та машино-годинах прямо випливає з різниці між прийнятими в проекті замовника і проекті підрядника розцінками. Якщо замовник вимагає, щоб кількість людино-годин абсолютно точно відповідала його проекту, він має надати або нульовий кошторис, або локальний кошторис с цифровими шифрами розцінок, і не називати свою відомість ресурсів «орієнтовною»
Зменшення кількості людино-годин та машино-годин у кошторисній частині нашої пропозиції об’єктивно свідчить про раціональніший підхід до виконання робіт і, відповідно, про менші витрати трудових та машинних ресурсів. Це безпосередньо забезпечує економію бюджетних коштів без зниження обсягів чи якості робіт. Відтак, позиція Замовника, який трактує таку економію як невідповідність вимогам тендерної документації, виглядає необґрунтованою та такою, що суперечить принципу ефективності використання бюджетних коштів.

Відповідно до протоколу №77 вказано, що «Також Замовником під час розгляду встановлено:
-Учасник не підтвердив документально наявність лабораторії (вимога ТД Додаток №3 до ТД: Учасником разом з листом надається документальне підтвердження щодо наявності відповідної лабораторії, що має Свідоцтво (Сертифікат) про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 видане органом сертифікації із обов’язковим наданням такого Свідоцтва (або Сертифікату) у складі пропозиції.)»

На виконання даної вимоги, учасник в складі тендерної пропозиції надав файл «30. Лист лабораторія.pdf», в котрому вказано, що «Ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БІЛД ЛІДЕР» даним листом документально підтверджуємо наявність в Учасника електротехнічної лабораторії (залученої за договором - для замірів опору ізоляції електрообладнання виданий спеціалізованою лабораторією), що ми плануємо використовувати під час проведення робіт, яке буде задіяне під час виконання робіт, що є предметом закупівлі).».
Тобто відсутність або невідповідність (у тому числі відсутність) документа, що стосується надання сертифікату ДСТУ ISO 10012:2005 в пакеті документів учасника, при тому що учасник підтвердив наявність лабораторії залученої за договором (а не предмета закупівлі), відповідно до норм чинного законодавства, є підставою для надання учаснику права на усунення невідповідності в порядку п. 43 Особливостей. Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а тому він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей можливість виправлення таких невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання Скаржником сертифікатів лабораторії, залученої за договором, не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, пунктом 43 Особливостей визначено обов’язок Замовника надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин через електронну систему закупівель, чого вчинено не було.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «ненадання сертифіката на лабораторію».


Відповідно до протоколу №77 вказано, що «Також Замовником під час розгляду встановлено:
«-Учасник не підтвердив наявність • фахівця з неруйнівного контролю не нижче IІ рівня кваліфікації згідно НПАОП 0.00-1.63-13 "Правила сертифікації фахівців з неруйнівного контролю" по методам контролю: Ультразвуковий (UT- метод) та Візуально-оптичний (VT- метод) з наданням відповідного сертифікату (на працівника).(вимога Додатку №3 до ТД)».
Відповідно до тендерної пропозиції Учасника – файл «17.Тендерна пропозиція.pdf» вказано наступне: «Вивчивши тендерну документацію та інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, на виконання зазначеного вище маємо можливість та погоджуємося виконати вимоги Замовника, передбачені тендерною документацією.»
Тобто відсутність або невідповідність (у тому числі відсутність) сертифікатів в складі тендерної пропозиції на спеціалістів неруйнівного контролю (а не предмета закупівлі), відповідно до норм чинного законодавства, є підставою для надання учаснику права на усунення невідповідності в порядку п. 43 Особливостей. Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а тому він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей можливість виправлення таких невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання Скаржником сертифікатів на фахівців неруйнівного контролю не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, пунктом 43 Особливостей визначено обов’язок Замовника надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин через електронну систему закупівель, чого вчинено не було.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «ненадання сертифікатів на фахівців неруйнівного контролю».


Відповідно до протоколу №77 вказано, що «Також Замовником під час розгляду встановлено:
«-Учасник не надав аналогічного договору на виконання робіт з капітального ремонту в підвальних приміщеннях (вимога Додатку №3 до ТД)
-Учасник не надав аналогічного договору предметом якого є виконання будівельних робіт з капітального ремонту із розробленням проєктно-кошторисної документації. (вимога Додатку №3 до ТД)»
На виконання даної вимоги учасник надав файл «15. Довідка аналогічний.pdf», в котрому вказана інформація про договір з виконання робіт з капітального ремонту учбового корпусу та додано сам договір з додатками, тобто враховуючи, що код ДК 021:2015 щодо капітального ремонту є єдиним, Учасником показаний досвід виконання аналогічних робіт.
Тобто відсутність або невідповідність (у тому числі відсутність) в складі пакета документів учасника аналогічних договорів на капітальний ремонт саме підвальних приміщень та з розробкою проєктно-кошторисної документації (а не предмета закупівлі), відповідно до норм чинного законодавства, є підставою для надання учаснику права на усунення невідповідності в порядку п. 43 Особливостей. Замовник під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника виявив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у тендерній пропозиції, а тому він зобов’язаний був надати Скаржнику відповідно до п. 43 Особливостей можливість виправлення таких невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання Скаржником аналогічних договорів на капітальний ремонт саме підвальних приміщень та з розробкою проєктно-кошторисної документації не є відсутністю забезпечення тендерної пропозиції та не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, пунктом 43 Особливостей визначено обов’язок Замовника надати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин через електронну систему закупівель, чого вчинено не було.
Таким чином, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» з причини «аналогічних договорів на капітальний ремонт саме підвальних приміщень та з розробкою проєктно-кошторисної документації».

На підставі викладеного вище, Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Протоколі № 77 розгляду та відхилення тендерної пропозиції від 22.08.2025 року
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».

Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом № 77 розгляду та відхилення тендерної пропозиції від 22.08.2025 року, яким Замовник, діючи всупереч закону, неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БІЛД ЛІДЕР», є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника та підлягає скасуванню.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника