• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Двері, код за ДК: 021-2015: 44220000-8 Столярні вироби

Завершена

600 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 003.00 UAH
Номер: 14fb024496604a84865578a786090346
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-18-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.08.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 18.08.2025 15:44 - 09.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.08.2025 № 56-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18.08.2025 № 56-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-07-26-000075-a 26.07.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, v.yu.vatrala@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «БАСКО» встановлено порушення абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275, пунктів 2 та 5 частини першої статті 5 та пункту першого частини 13 статті 14 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону №922-VIII та Особливостям № 1275, своєчасності надання відповідей на запитання щодо процедури закупівлі, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника процедури закупівлі про усунення порушення, розгляду пропозиції ТОВ «МД ОПТ» на відповідність умовам оголошення та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді пропозиції ТОВ «БАСКО», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «МД ОПТ» від 01.09.2025 № 586 з дотриманням статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 вересня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції від 05.07.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості № 1275), своєчасності надання відповідей на запитання щодо процедури закупівлі, своєчасності надання відповіді на вимогу учасника процедури закупівлі про усунення порушення, відповідність розміщеного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 18.07.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду пропозицій на відповідність умовам оголошення та вимогам законодавства; наявності підстав для відхилення пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене протокольним рішенням уповноваженої особи від 26.07.2025№378; відповіді Замовника, надані через електронну систему закупівель на вимогу учасника процедури закупівлі про усунення порушення; пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «БАСКО», «СТРОЙДОРС» та «МД ОПТ» (далі – ТОВ «БАСКО», «СТРОЙДОРС» та «МД ОПТ»); протокольне рішення про відхилення пропозиції ТОВ «БАСКО» від 09.08.2025 року №422; протокольне рішення про відхилення пропозиції ТОВ «СТРОЙДОРС» від 09.08.2025 року №423; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «МД ОПТ» від 12.08.2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «МД ОПТ» від 13.08.2025 року №441; повідомлення про намір укласти договір від 13.08.2025 року; договір від 01.09.2025 № 586; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 19 та 27 серпня 2025 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «БАСКО» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне. Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «БАСКО» як такої, що не відповідає умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що є підставою для її відхилення (протокольне рішення уповноваженої особи від 09.08.2025 року №422). Зокрема, підставою для прийняття вказаного рішення слугувало наступне: «пунктом 6 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі від учасників вимагалося надання "Заповненої цінової пропозиції згідно Додатку 3". Під час розгляду комерційної пропозиції Учасника ТОВ "БАСКО", Код ЄДРПОУ 20971740, було встановлено, що надана цінова пропозиція (відповідно до Додатку 3) не містить всіх необхідних даних, а саме: ціни за одиницю, загальної вартості пропозиції та іншої інформації. Відсутність цих даних унеможливлює об'єктивну оцінку пропозиції. Крім того, встановлено відсутність у електронній пропозиції ціни за одиницю товару, що розцінюється, як істотна невідповідність умовам закупівлі». З огляду на зазначене, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 27.08.2025 через електронну систему закупівель Замовнику звернулось до Замовника із запитом про надання інформації/пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, в тому числі, щодо розгляду пропозиції ТОВ «БАСКО» та прийнятого рішення щодо її відхилення. Замовником, у наданому 30.08.2025 поясненні, зазначено зокрема наступне: «Пунктом 6 Додатку 1 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником та/або переможцем у складі пропозиції щодо закупівлі» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Замовником встановлена вимога про надання учасниками у складі пропозиції заповненої цінової пропозиції згідно Додатку 3. В даному документі містилась інформація, щодо технічних та якісних характеристик до предмета закупівлі, якої не було зазначено в Додатку 2, а саме «Найменування» товару, що пропонується Учасником. Відсутність даної інформації, не дає можливість Замовнику об’єктивно оцінити відповідність технічних та якісних характеристик товару, оскільки унеможливлює ідентифікацію предмета закупівлі, що пропонується учасником, та, як наслідок, проведення об’єктивного розгляду та оцінки пропозиції. Відповідно до норм Наказу Мінекономрозвитку № 1082 від 11.06.2020 року, у разі розбіжності між інформацією в електронних полях та завантажених документах, автентичною вважається інформація в електронних полях. Однак, у даному випадку йдеться не про розбіжність, а про повну відсутність обов'язкової інформації у завантаженому документі. Цінова пропозиція — це не лише підтвердження ціни з електронного поля, але й документ, що містить інші суттєві відомості, зокрема найменування товару, яке не передбачене для внесення в окреме електронне поле. Відсутність цих даних у завантаженому документі є достатньою підставою для відхилення, оскільки надання учаснику 24 години на вправлення наданої інформації, порушило б також і частину 3 пункту 9 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої: «Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота)». На підставі викладеного, рішення Уповноваженої особи є законним та обґрунтованим, а пропозиція ТОВ «БАСКО» була правомірно відхилена». Однак надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «БАСКО» з огляду на наступне. Відповідно до абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Також, згідно вимог абзацу сьомого пункту 8 Особливостей № 1275, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей. Так, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Так, у пункті 6 Додатку 1 «Перелік документів, які повинні бути завантажені учасником та/або переможцем у складі пропозиції щодо закупівлі» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Замовником вимагається надання учасниками у складі пропозиції заповненої цінової пропозиції згідно Додатку 3. Слід зауважити, що вказаний документ не стосувався інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його пропозиції та підлягав виправленню у відповідності до пункту 43 Особливостей. Ненадання такого документу чи його не заповнення не є підставою для відхилення відповідно до законодавства. Окрім того, відповідно до частини дев’ятої статті 14 Закону № 922-VIII - пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником. Учасником ТОВ «БАСКО» 05.08.2025 року в електронну систему закупівель завантажено необхідні документи, що вимагалися Замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та додатками до нього, а також заповнено електронні форми з окремими полями, які сформовано у вигляді документу (Реєстр пропозицій - файл «Пропозиція учасника.pdf» та Деталі пропозиції «Електронна пропозиція.PDF») у якому, в тому числі, наявна інформація про ціну (загальну вартість пропозиції - 418 800,00 UAH з ПДВ), найменування позицій товару (двері 90, двері 70, двері 80), що пропонуються, а також зазначено його необхідну кількість (59, 13, 19 відповідно), однак інформація стосовно ціни за одиницю кожної позиції зазначеного товару відсутня. Окрім того, згідно пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку № 1082 від 11.06.2020 року "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі" (зі змінами, далі – Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю. У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Отже, викладені у протокольному рішенні Уповноваженої особи від 09.08.2025 року №422 невідповідності у поданих учасником ТОВ «БАСКО» документах вимогам пункту 6 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі підлягали виправленню відповідно до абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275, який є імперативною нормою та визначає обов’язок розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником у пропозиції та/або подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. З урахуванням викладеного, Замовником на порушення абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «БАСКО» не розміщено повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції. Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «БАСКО» та наявності підстав для її відхилення, викладених у протокольному рішенні Уповноваженої особи від 09.08.2025 року №422, встановлено порушення пункту першого частини 13 статті 14 Закону № 922-VIII, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Період усунення порушень: 03.09.2025 14:50 - 18.09.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.09.2025 14:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник та Виконавець погодились з тим, що згідно з пунктом 12.4 договору №586 від 01.09.2025 з дотриманням статті 651 Цивільного кодексу України дія договору №586 від 01.09.2025 припиняється за згодою двох Сторін, відповідно до висновку аудиту Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області що проводився за наказом Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18.08.2025 № 56-з по закупівлі Двері, код за ДК: 021-2015: 44220000-8 Столярні вироби (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-07-26-000075-a)
Дата публікації звіту: 09.09.2025 15:19

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації: 11.09.2025 09:05

Запити/Пояснення