-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області
Завершена
8 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 40 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 40 000.00 UAH
Номер:
5f4b4bc0b57340a7b9fe913a6787130a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-11-12-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.11.2025 00:00
Період моніторингу:
12.11.2025 15:25 - 04.12.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
12.11.2025 № 46-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області «Про початок моніторингу процедур закупівель» від 12.11.2025 № 46-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1 UA-2025-07-16-009561-a 16.07.2025 повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Віталій ПРИЙМАЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, розміщення інформації про закупівлю, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції Товариства з обмеженої відповідальністю «Проектне об'єднання «УКРЗАХІДУРБАНІЗАЦІЯ», своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 листопада 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій; виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Шацької селищної ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 16.07.2025 №59 (далі – тендерна документація); зміни до тендерної документації, затверджені протоколами уповноваженої особи Замовника від 24.07.2025 № 64, від 25.07.2025 №66 та від 04.08.2025 №67; звернення через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів від 17.07.2025 (3 звернення) та відповіді Замовника на звернення від 20.07.2025 (3 відповіді); рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.07.2025 №11814-р/пк-пз та від 15.09.2025 №14117-р/пк-пз; тендерні пропозиції Товариства з обмеженої відповідальністю «Проектне об'єднання «УКРЗАХІДУРБАНІЗАЦІЯ» та КОНСОРЦІУМУ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ»; вимоги про усунення невідповідностей до 30 серпня 2025 року та до 04 вересня 2025 року; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 02.09.2025 №70 та від 19.09.2025 №74; повідомлення продовження строку розгляду тендерної пропозиції від 19.09.2025; повідомлення про намір укласти договір від 19.09.2025; договір про закупівлю послуги від 01.10.2025 №133 на суму 7 890 600,00 грн, укладений з КОНСОРЦІУМОМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ»; пояснення Замовника від 18.11.2025 та від 27.11.2025 надані через електронну систему закупівель, на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 13.11.2025 та 24.11.2025 відповідно.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» встановлено наступне.
Вимогами підпункту 2.2 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційний критерій «Документи, що підтверджують наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації», зокрема учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку довільної форми про працівників відповідної кваліфікації які будуть працювати над наданням послуг та які є необхідними для надання послуг, із зазначенням: ПІБ, посад, освіти, досвіду роботи за спеціальністю ПВК, в тому числі: не менше одного сертифікованого архітектора, працевлаштованого в Учасника за основним місцем роботи; не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника, працевлаштованого в Учасника за основним місцем роботи.
Учасником КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» для підтвердження кваліфікаційного критерію наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації у складі тендерної надано довідку від 21.07.2025 №247 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій зазначено двох працівників, а саме: Завальний Сергій Вікторович (інженер–землевпорядник) та Чернєй Тетяна Сергіївна (головний архітектор проекту).
Також, вимогами підпункту 2.1 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційний критерій «наявність у учасника обладнання та матеріально – технічної бази» , зокрема учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку довільної форми про обладнання та матеріально – технічну базу які буде використовувати в рамках надання послуг та які є необхідними для надання послуг, із зазначенням: назв обладнання та матеріально – технічної бази, їх кількості та правових підстав використання таких обладнання та матеріально – технічної бази. Для підтвердження наявності в Учасника власного обладнання та матеріально – технічної бази, зазначеного в довідці, Учасник у складі власної тендерної пропозиції надає: скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії оборотно-сальдової відомості складеної відповідно до вимог бухгалтерського обліку/видаткових накладних/договору (договорів) купівлі-продажу із відповідним актом (актами) передачі-приймання обладнання, або інші документи, що відповідно до чинного законодавства підтверджують право власності учасника на зазначені в довідці про наявність обладнання та матеріально – технічної бази.
Учасником КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» для підтвердження кваліфікаційного критерію наявність у учасника обладнання, матеріально - технічної бази та технологій, яке буде використовуватись в рамках надання послуг та яке є необхідними для надання послуг надано довідку від 21.07.2025 №246, в пункті 1 якої зазначено два ноутбуки Asus VivoBook 15 X540NV-DM010.
Крім того, підпунктом 6.4 пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторис, завірений учасником, в сканованому вигляді, який повинен містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до Додатка № 1 до Тендерної документації .
Учасником КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» в складі пропозиції надано кошториси №2-4 (файл – «Кошторис_підписано ЗС.pdf») для надання послуг з виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області, в яких зазначено, що будуть працювати над наданням послуг наступні виконавці: головний інженер проекту (1 працівник), архітектор (3 працівника), інженер-еколог (1 працівник), інженер з транспортної інфраструктури (1 працівник), інженер ( 1 працівник), економіст (1 працівник), інженер-геоінформатик (1 працівник), керівник землевпорядного відділу (1 працівник), інженер-землевпорядник (4 працівника).
Таким чином, учасником КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» надано довідку від 21.07.2025 №247 про працівників, які будуть працювати над наданням послуг, що не відповідає вимогам підпункту 2.2 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації.
Крім того, учасником КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» надано довідку від 21.07.2025 №246 про наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій, яке буде використовуватись в рамках надання послуг та яке є необхідними для надання послуг, в кількості, що не відповідає вимогам підпункту 2.1 пункту 2 Додатку № 3 до тендерної документації в частині не менше 1 одиниці комп’ютера на кожного співробітника, залученого до надання послуг.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області оприлюднений в електронній системі закупівель 24.11.2025, Замовник надав пояснення 27.11.2025, що не спростовує виявлених невідповідностей.
Вимогами пункту 41 Особливостей встановлено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Замовник, при розгляді тендерної пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» 03.09.2025 оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей з інших питань.
Однак, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності та на порушення вимог пункту 43 Особливостей, не надав можливості їх усунути.
Період усунення порушень:
28.11.2025 14:56 - 13.12.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.11.2025 14:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-07-16-009561-a
Дата публікації звіту:
05.12.2025 15:56
Запити/Пояснення
Номер:
396b18c581124866b9065dca3eb8328b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
13.11.2025 10:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-07-16-009561-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін на послуги з виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fbf617541106445c84a00b8d462b9c3d
Назва:
Відповідь на Запит
Дата опублікування:
18.11.2025 16:54
Опис:
Відповідно до отриманого Запиту Органу державного фінансового контролю про надання пояснень отриманого через ЕСЗ від 13 листопада 2025, Замовник у строки визначені Законом для надання пояснень/відповідей, повідомляє орган державного фінансового контролю про наступне:
Згідно Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостямиUA-2025-07-16-009561-a від 16 липня 2025 року, ЗамовникомШацькою селищною радою (надалі - Замовник) оголошено Відкриті торги з особливостями на закупівлю: «Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області»(код ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (далі по тексту як - Послуги) у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (з урахуванням змін) та Замовник в межах своєї компетенції надає наступні пояснення.
Статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Відкриті торги з особливостями були оголошені за предметом закупівлі: «Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області» на підставі Рішення Шацької селищної ради від 04.10.2021 №14/44 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади» та відповідних змін від 23.11.2021 та від 14.12.2022 (відповідна інформація оприлюднена безпосередньо на сайті Замовника за посиланням:https://shsrada.gov.ua/kompleksnij-plan-teritorii-shackoi-selischnoi-teritorialnoi-gromadi-09-42-08-13-12-2021/).
1. Відповідно до Листа Мінекономіки №3301-04/34980-06 від 20.08.2019 «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі», важливим етапом планування закупівель є визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врегульоване наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (зі змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства №649 від 07.04.2020 та Наказом Міністерства економіки №904 від 11.02.2023), яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика).
Відповідно до пункту 1 Методики - зазначенаМетодика може бути використана замовником для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт і послуг. Водночас, з огляду на те, що зазначена Методика має рекомендаційний (примірний) характер, її застосування є правом замовника, а не його обов’язком.Таким чином, Замовник має право самостійно визначити механізм розрахунку очікуваної вартості та надати пояснення щодо документів і відомостей, які були використані для обґрунтування розміру витрат, а також технічних та якісних характеристик предмета закупівлі,наступним чином:
Відповідно до п. 1 Розділу I Методики визначено, що примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами)та має рекомендаційний характер.
Розділ ІІ Методики регламентує етапи визначення очікуваної вартості, та Замовник уповноважений надати короткий опис спрямованих дій в порядку рекомендацій Методики:
1) Визначення потреби в товарах, роботах, послугах – здійснювалось з урахуванням запланованих поточних завдань замовника, яке підтверджено Рішенням Шацької селищної ради від 04.10.2021 №14/44 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади» та відповідних змін від 23.11.2021 та від 14.12.2022.
2) Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик - було залучено відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальше використання послуг що будуть закупленіз урахуванням Рішення Шацької селищної ради від 04.10.2021 №14/44 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади» та відповідних змін від 23.11.2021 та від 14.12.2022.
3) Аналіз ринку полягав у використанні загальнодоступної інформації щодо цін на вид послуги, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідного виду послуг);
4) Визначення вимог до умов поставки і оплати – встановлено з урахуванням періоду запланованого надання послуг відповідно до Рішення Шацької селищної ради від 04.10.2021 №14/44 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади» та відповідних змін від 23.11.2021 та від 14.12.2022. та з урахуванням фінансових можливостей Замовника;
5) Визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі - в порядку Рішення Шацької селищної ради від 04.10.2021 №14/44 «Про розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади» та відповідних змін від 23.11.2021 та від 14.12.2022. очікувана вартість визначалась за предметом «Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області» без поділу на окремі предмети.
Відповідно до Розділу III Примірної методики, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1) Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін;
2) Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель;
3) Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів;
4) Розрахунок очікуваної вартості робіт.
Оскільки предметом закупівлі є послуги щодо яких не здійснюється державне регулювання цін і тарифів, а також відсутні закупівельні ціни попередніх закупівель таких самих послуг, Замовником обрано метод 1 – «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін».
Відповідно до ч.1 Розділу III Методики, метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується:
1) привести всі ціни, отримані з вищезазначених джерел інформації, до єдиних умов, враховуючі валюту, умови поставки, умови оплати тощо;
2) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключити, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни;
3) визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних;
4) визначити очікувану вартість, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено після проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, шляхом подачі запитів до суб’єктів господарювання, які можуть бути потенційними учасниками закупівлі. У квітні 2025 року Замовником отримано комерційні пропозиції щодо вартості послуг щодо розробки (виготовлення) Комплексного плану просторового розвиткувід наступних організацій:
1. Група компаній «АРХІЗЕМ» - орієнтовна вартість розроблення КППР:8098120,00 грн.(скан - копія додається);
2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АНАЛІТИКА» - вартість розроблення КППР: 8344000,00 грн. (скан - копія додається);
3. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ ГЕОНІКС» –вартість розроблення КППР: 9100600,00 грн. без ПДВ (скан - копія додається);
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Подільський земельний центр» –вартість розроблення КППР: 8910000,00 грн. без ПДВ (скан - копія додається).
Разом з тим, Замовником відповідно до способу 1 методу порівняння ринкових цін Методики, було здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, в електронній системі закупівель «Prozorro», в результаті чого виявлено наступні приклади схожих закупівель.
Так, щодо розроблення комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади проаналізовано наступні приклади закупівель:
1) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-03-07-009337-a, предмет: Розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Горішньоплавнівської міської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області (очікувана вартість – 10 000 000,00 грн.);
2) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-02-21-011090-a, предмет: Виготовлення містобудівної документації: розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Верхівцівської міської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі. Розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж території Верхівцівської міської територіальної громади. Постачання геоінформаційного програмного забезпечення, проведення навчання та надання технічної підтримки(код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 9 000 000,00 грн.).
3) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-02-23-010562-a, предмет: Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Шпанівської сільської територіальної громади Рівненського району Рівненської області(код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 6 500 000,00 грн.).
4) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-10-04-002070-a , предмет: Послуги на створення науково-технічної продукції «Розроблення містобудівної документації - комплексного плану просторового розвитку Городківської територіальної громади та генеральних планів сіл Городківка і Гарячківка з оновленням картографічної основи населених пунктів громади (ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування)(код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 7 300 000,00 грн.).
5) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-011558-a, предмет: Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Корсунь-Шевченківської міської територіальної громади Черкаського району Черкаської області (код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 13 905 259,50 грн.).
6) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-011558-a, предмет: Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Корсунь-Шевченківської міської територіальної громади Черкаського району Черкаської області (код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 13 905 259,50 грн.).
7) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-10-08-012494-a, предмет: Послуги з виготовлення містобудівної документації: Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Коблівської сільської територіальної громади Миколаївського району Миколаївської області із застосуванням геоінформаційних технологій. Створення у цифровій формі топографічної основи Коблівської сільської територіальної громади масштабу 1:2000 із застосуванням геоінформаційних технологій (геодезичні вишукування з застосуванням наземного лазерного 3D сканування) ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування (код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 10 000 000,00 грн.).
8) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2023-07-28-003601-a, предмет: Розроблення комплексного плану просторового розвитку території Вараської міської територіальної громади Вараського району Рівненської області) ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування (код ДК 021:2015 - 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (очікувана вартість: 9 636 011,00грн.).
9) https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-30-007955-a, предмет: Розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Роменської міської територіальної громади Сумської області (в тому числі розроблення планувальних рішень генеральних планів сільських населених пунктів з виготовленням топографічної основи масштабу 1:2000 із застосуванням геоінформаційних технологій) (очікувана вартість - 18 570 000,00 грн.
Аналіз закупівель показує, що ринковий діапазон вартості розроблення комплексного плану становить від 191,0 грн/га, залежно від складності робіт, кількості населених пунктів та/або потреби у створенні топографічної основи тощо.
Площа земель в межахтериторії Шацької селищної територіальної громади становить 76065,4074 га, що підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про землі в межах території територіальної громадиНВ-0501203162024 від 26.12.2024 (додається). Відповідно до п.14 Постанови КМУ від 1 вересня 2021 р. № 926 (зі змінами), Комплексний план розробляється на всю територію територіальної громади. Отже, орієнтовна площа Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області складає76065,4074 га,та очікувана вартість у розмірі 8 000 000,00 грн. з ПДВ – складає 105,17 грн/га.
З урахуванням вищевикладеного, Замовник надав інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін на послуги з виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області (цінові пропозиції, прайс тощо), щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартостіздійснено згідно із Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (зі змінами), а саме: методом порівняння ринкових цін.
2. На вимогу питання другого, щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі замовник уповноважений повідомити наступне:
З урахуванням вимог Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) Замовником розміщена інформація на офіційному веб-сайті замовника щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яка доступна за посиланням: https://shsrada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-11-39-09-10-01-2022/ (додається витяг із сайту замовника додається).
З урахуванням норм статті 351-1 Кримінального кодексу, Замовник не перешкоджає діяльності органу державного фінансового контролю, у тому числі не створює жодних штучних перешкод у роботі органу державного фінансового контролю, та надає тільки правдиву, документально підтверджену інформацію відповідно запиту органу державного фінансового контролю.
Додатки:
1. Відповідь на запит від Групи компаній «АРХІЗЕМ» №58 від 14.04.2025 року.
2. Лист щодо надання інформації від ТОВ «АНАЛІТИКА» №93К від 25.04.2025 року.
3. Лист – відповідь на запит «КОМПАНІЯ ГЕОНІКС» №06/0425 від 10.04.2025року.
4. Лист – відповідь від ТОВ «Подільський земельний центр» №2-15-25 від 17.04.2025 року.
5. Витяг з Державного земельного кадастру про землі в межах території територіальної громади НВ-0501203162024 від 26.12.2024 року.
6. Витяг із сайту замовника «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» року.
Номер:
cf35b6efa5944906aebea53083e6d783
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.11.2025 16:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-07-16-009561-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. В складі пропозиції КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» надано кошторисний розрахунок вартості послуг (файл - «Кошторис_підписано ЗС.pdf») відповідно якого надання послуг будуть здійснюватися працівниками учасника, зокрема: головний інженер проекту (1 працівник), архітектор (3 працівника), інженер-еколог (1 працівник), інженер з транспортної інфраструктури (1 працівник), інженер ( 1 працівник), економіст (1 працівник), інженер-геоінформатик (1 працівник), керівник землевпорядного відділу (1 працівник), інженер-землевпорядник (4 працівника).
Однак, вищезаначені працівники учасника, що включені до кошторисів, в довідці від 21.07.2025 №247 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відсутні.
Крім того, пунктом 2.1 Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі власної тендерної пропозиції надає підтвердження наявності наступного ОМТБТ комп’ютери – не менше 1 одиниці на кожного співробітника, залученого до надання послуг.
Яким чином і якими документами в складі пропозиції учасник КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» виконав вимоги пунктів 2.1 та 2.2 Додатку 3 до тендерної документації?
У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e0b8093f60bc41b091e992e98767e6cc
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
27.11.2025 16:19
Опис:
24 листопада 2025 року через ЕСЗ надійшов запит Органу державного фінансового контролю про надання пояснень наступного змісту:
«1. В складі пропозиції КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» надано кошторисний розрахунок вартості послуг (файл - «Кошторис_підписано ЗС.pdf») відповідно якого надання послуг будуть здійснюватися працівниками учасника, зокрема: головний інженер проекту (1 працівник), архітектор (3 працівника), інженер-еколог (1 працівник), інженер з транспортної інфраструктури (1 працівник), інженер ( 1 працівник), економіст (1 працівник), інженер-геоінформатик (1 працівник), керівник землевпорядного відділу (1 працівник), інженер-землевпорядник (4 працівника). Однак, вищезаначені працівники учасника, що включені до кошторисів, в довідці від 21.07.2025 №247 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відсутні. Крім того, пунктом 2.1 Додатку 3 до тендерної документації передбачено, що учасник в складі власної тендерної пропозиції надає підтвердження наявності наступного ОМТБТ комп’ютери – не менше 1 одиниці на кожного співробітника, залученого до надання послуг. Яким чином і якими документами в складі пропозиції учасник КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» виконав вимоги пунктів 2.1 та 2.2 Додатку 3 до тендерної документації?».
Так, виходячи із змісту отриманого запиту, Замовник у строки визначені Законом для надання пояснень/відповідей, повідомляє орган державного фінансового контролю про наступне.
Згідно Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостямиUA-2025-07-16-009561-a від 16 липня 2025 року, ЗамовникомШацькою селищною радою (надалі - Замовник) оголошено Відкриті торги з особливостями на закупівлю: «Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області»(код ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) (далі по тексту як - Послуги) у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (з урахуванням змін)(надалі – Постанова № 1178, Особливості) та Замовник в межах своєї компетенції надає наступні пояснення.
Тендерну документацію за вказаною процедурою закупівлі (надалі – ТД) сформовано відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Вимоги тендерної документації, які висунуті відповідають статті 5 цього Закону: є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях, зокрема у сфері містобудування.
Пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.У тендерній документації зазначаються:один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Пункт 3 ч. 2 ст. 22 Закону передбачає, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Пунктом 1.5. розділу ІІІ ТД встановлено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пункт 5.2. цього ж розділу передбачає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:- Учасник повинен надати всі документи згідно переліку визначеного Додатком 3 до тендерної документації.
В частині такого кваліфікаційного критерію як наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації встановлено наступну вимогу: «для підтвердження наявності в Учасника ПВК, Учасник надає в складі власної тендерної пропозиції довідку довільної форми про ПВК які будуть працювати над наданням послуг таякі є необхідними для надання послуг, із зазначенням: ПІБ, посад, освіти, досвіду роботи за спеціальністю ПВК, в тому числі:
не менше одного сертифікованого архітектора, працевлаштованого в Учасника за основним місцем роботи;
не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника, працевлаштованого в Учасника за основним місцем роботи (абз. 3 пп. 2.2. Додатку 3 до Тендерної документації). Згідно з положеннями п. 3 Додатку 3 до Тендерної документації, у разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника такому кваліфікаційному критерію як наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Учасником Консорціум «Землевпорядний Союз» було надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №247 від «21» липня 2025 року (файл 3.1.Довідка працівники_ЗС_Шацьк.docx.p7s), а також інші підтверджуючі документи згідно з переліком, що міститься в пп. 2.2. Додатку 3 до Тендерної документації. При цьому згідно вимог Замовника в довідці про ПВК має бути зазначено: ПІБ, посад, освіти, досвіду роботи за спеціальністю ПВК, а також Учасником має бути залучено не менше одного сертифікованого архітектора, працевлаштованого в Учасника за основним місцем роботи; не менше одного сертифікованого інженера-землевпорядника, працевлаштованого в Учасника за основним місцем роботи.
Учасником дотримано вказані вимоги Замовника, зокрема, в наданій Учасником довідці міститься така інформація: №, ПІБ/ посада, Освіта (№, дата, свідоцтва, дипломів про освіту), Кваліфікація/ спеціальність, Досвід роботи за спеціальністю, Підстава використання праці щодо залучених працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича та головного архітектора проекту Чернєй Тетяни Сергіївни, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати та працевлаштовані за основним місцем роботи.
Водночас, Замовником було встановлено вимогу, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторис, завірений учасником, в сканованому вигляді, який повинен містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до Додатка № 1 до Тендерної документації(пп. 6.4 п. 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації та пп. 1.5. розділу 1 Додатку 3 до Тендерної документації).
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника Учасником Консорціум «Землевпорядний Союз» (надалі – Учасник) було надано КОШТОРИС на закупівлю послуг Виготовлення містобудівної документації: розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Шацької селищної територіальної громади Ковельського району Волинської області (файл «Кошторис_підписано ЗС.pdf»). Наданий Учасником кошторис повністю відповідає встановленим вимогам замовника в частині формату та змісту, містить інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до Додатка № 1 до Тендерної документації. Додатково в даному кошторисі Учасником показано складові частини вартості предмета закупівлі відповідно до Технічного завдання. Будь-яких інших додаткових вимог до Кошторису Замовником встановлено не було, в тому числі не було встановлено вимог щодо зазначення переліку працівників, які будуть залучені до надання послуг після підписання договору про закупівлю.
Отже, тендерною документацією не було передбачено жодних додаткових вимог щодо кошторису чи довідки про ПВК, в тому числі в частині необхідності забезпечення відповідності переліку працівників, які відображено в довідці про ПВК переліку працівників, що вказані в кошторисі на надання послуг. Окрім того, Замовник не встановлював спеціальних вимог до форми кошторису, який має бути надано Учасником, окрім 2 складових:
1. Кошторис має бути завірений учасником, в сканованому вигляді;
2. Кошторис має містити інформацію про відповідність запропонованих учасником послуг встановленим кількісним, якісним та іншим вимогам відповідно до Додатка № 1 до Тендерної документації.
Вказані вимоги в частині надання кошторису Учасником було дотримано в повному обсязі.
Щодо довідки про ПВК, а також переліку тих працівників, які є необхідними для надання послуг та наявність яких ОБОВ’ЯЗКОВО вимагалась Замовником згідно Тендерної документації, то Учасником також було дотримано всі вимоги, що передбачалась Тендерною документацією в цій частині, а саме: Учасником надану всю інформацію, що має бути відображена в довідці про ПВК згідно вимоги ТД, а також всі підтверджуючі кваліфікацію і досвід документи щодо кожного зазначеного в довідці сертифікованого архітектора та щодо кожного зазначеного в довідці сертифікованого інженера-землевпорядника у відповідності з ТД.
Тендерна документаціє не передбачала жодних додаткових вимог, які б зобов’язували Учасника надавати інформацію щодо ПВК у відповідності до наданого Учасником кошторису, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника.
Також відповідно до абз 2,3 п. 2.1 Додатку 3 до Тендерної документації, для підтвердження наявності в Учасника ОМТБТ, Учасник надає в складі власної тендерної пропозиції довідку довільної форми про ОМТБТ які буде використовувати в рамках надання послуг та які є необхідними для надання послуг, із зазначенням: назв ОМТБТ, їх кількості та правових підстав використання таких ОМТБТ. Для підтвердження наявності в Учасника власного ОМТБТ, зазначеного в довідці, Учасник у складі власної тендерної пропозиції надає: скан-копії з оригіналів або належним чином засвідчені копії оборотно-сальдової відомості складеної відповідно до вимог бухгалтерського обліку/видаткових накладних/договору (договорів) купівлі-продажу із відповідним актом (актами) передачі-приймання обладнання, або інші документи, що відповідно до чинного законодавства підтверджують право власності учасника на зазначені в довідці ОМТБТ. Учасник надає в складі власної тендерної пропозиції надає підтвердження наявності наступного ОМТБТ: комп’ютери – не менше 1 одиниці на кожного співробітника, залученого до надання послуг.
На підтвердження відповідності даній частині кваліфікаційного критерію «наявність у учасника обладнання та матеріально – технічної бази» Учасником було надано Довідку про наявність, володіння/користування в Учасника обладнання, матеріально - технічної бази та технологій, яке буде використовуватись в рамках надання послуг та яке є необхідними для надання послуг №246 від «21» липня 2025 року (файл 2.1.Довідка ОМТБ_ЗС_Шацьк.docx.p7s) пункт 1 якої передбачає наявність в Учасника Ноутбуків AsusVivoBook 15 X540NV-DM010 в кількості 2 шт., які належать ТОВ «Архізем» (учаснику об’єднання Консорціум «Землевпорядний Союз») на праві власності та додатково підтверджується відповідними документами, що наявні в складі тендерної пропозиції Учасника (файл2.2. Накладна ноутбуки завірена копія.pdf та файл 2.3. ОСВ 10 на 17.04.2025.pdf).
Вимога Замовника щодо мінімальної кількості комп’ютерів наявність яких слід підтвердити учаснику була сформульована таким чином: не менше 1 одиниці на кожного співробітника, залученого до надання послуг.
Учасником в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід №247 від «21» липня 2025 року було зазначено про залучення до надання послуг 2 (двох) працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, а саме: сертифікованого архітектора та сертифікованого інженера-землевпорядника. За таких умов, надання учасником підтвердження наявності в нього 2 (двох) комп’ютерів задовольняє вимогу Тендерної документації в повному обсязі.
Згідно з п. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Частина 9 ст. 29 Закону - після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з приписами ч. 16 ст. 29 Закону, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:1) перелік виявлених невідповідностей;2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
За результатом розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією лише в частинінаданої Учасником банківської гарантії, які були виправлені Учасником протягом 24 год після надходження відповідної вимоги.
Будь-які інші невідповідності, в тому числі щодо підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям таким як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвідв тендерній пропозиції Учасника були ВІДСУТНІ.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи
місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 44 Особливостей встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції.
Пункт 46 Особливостей передбачає, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення(з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Замовник при проведені процедури Закупівлі, розгляді Тендерних пропозицій Учасників та прийняті рішень, має діятивиключно у відповідності до Закону та Особливостей.
Стаття 5 Закону передбачає такі принципи за якими здійснюються закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги тендерної документації за вказаною закупівлею сформульовані чітко та однозначно, без можливості застосування щодо них двозначного тлумачення, яке призвело б до порушення принципів рівності, об’єктивності, неупередженості та запобігання зловживанням.
Окрім того вимоги тендерної документації є обов’язковими до виконання всіма учасниками закупівельного процесу, що випливає з принципу правової визначеності та передбачуваності.
Діючи у відповідності до чинного законодавства, Замовник не має права вимагати від Учасників виконання вимог та надання документів/інформації, які прямо не передбачені чинним законодавством та умовами тендерної документації за даною процедурою закупівлі.
Необґрунтоване відхилення тендерної пропозиції Учасника Консорціуму «Землевпорядний Союз», яка повністю відповідає вимогам Тендерної документації призвело б до порушення пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 та Закону України «Про публічні закупівлі».
За також ж логікою необґрунтоване включення до вимоги про усунення невідповідностей необхідності надання учасником оновленої/додаткової інформації та/або документів, якщо вимоги на їх надання не було ПРЯМО передбачено тендерною документацієюпризвело б до порушення Замовником пункту 43 Особливостей.
Аналогічна позиція щодо відсутності порушень в діях Замовника щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з невідповідністю вимогам, що прямо не були передбачені Тендерною документацією міститься в рішенніПостійно діючої адміністративної колегіїАнтимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№7487-р/пк-пз від 10.06.2019 (Додаток №1 до пояснень).
Так в пункті 3 даного рішення вказано наступне:«3. Скаржник зазначає, що Переможцем у складі Пропозиції надано довідку про наявність в штаті підприємства працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід без зазначення інформації про працівників, що мають бути залучені до надання послуг відповідно до Кошторису на надання послуг з технічної інвентаризації та паспортизації контейнерних майданчиків та технічного завдання Замовника, а саме оцінювачів.Замовник зазначає, що в Документації не містилось окремих вимог щодо зазначення в довідці працівників, які вказані в кошторисі або будь-якому іншому документі, також відсутня вимога щодо зазначення наявності працівників конкретних спеціальностей та їх кваліфікаційного рівня.У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 2 розділу 5 Документації учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність працівників, в тому числі працівників, які будуть залучені учасником при виконанні умов договору, яка містить інформацію про освіту (вища, середня тощо) та досвід (вказати загальний стаж роботи та стаж роботи працівників у учасника). Документація не містила вимог щодо необхідності зазначення в довідці працівників, які вказані в кошторисі або будь-якому іншому документі, також відсутня вимога щодо зазначення наявності працівників конкретних спеціальностей та їх кваліфікаційного рівня. У складі Пропозиції Переможця міститься (файл "Тендерна пропозиція інвентаризація контейнерних майданчиків.pdf"), зокрема, довідка про наявність в штаті підприємства працівників відповідної кваліфікації, я які мають необхідні знання та досвід, що містить інформацію, зокрема, прізвище та ініціали/ освіта і спеціальність/ загальний стаж роботи (роки)/ досвід роботи учасника (років). Враховуючи викладене, Переможець не порушив умови Документації в цій частині, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.».
Таким чином, на підставі вищевикладеного можна зробити висновок, що Замовник при підготовці ТД, проведені процедури закупівлі та, зокрема, розгляді тендерних пропозицій учасників, діяв у повній відповідності з положеннями Закону та Особливостей, виходячи з вимог Тендерної документації та аналізу поданих документів та документації учасниками.
З урахуванням норм статті 351-1 Кримінального кодексу, Замовник не перешкоджає діяльності органу державного фінансового контролю, у тому числі не створює жодних штучних перешкод у роботі органу державного фінансового контролю, та надає тільки правдиву, документально підтверджену інформацію відповідно запиту органу державного фінансового контролю.
Додатки:
1. Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 7487-р/пк-пз від 10.06.2019 року.