-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація
Обсяг робіт: 1 робота. Місце виконання робіт: на території ДП «Одеський порт», 65003, м. Одеса, Газовий пров., 2. Строк виконання робіт: до 31.12.2026, не більше 150 календарних днів безпосереднього виконання робіт з дати передачі фронту робіт за відповідним актом та сплати Замовником авансу. Мова(мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Більш детальна інформація стосовно мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції в п.7 Розділу 1 Загальні положення Тендерної документації. Більш детальна інформація в тендерній документації.
Завершена
22 799 863.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 227 998.63 UAH
мін. крок: 1% або 227 998.63 UAH
Номер:
39617ab01263402daed11ab8c2dee079
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-26-000072
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.08.2025 00:00
Період моніторингу:
26.08.2025 12:52 - 17.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.08.2025 №120-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 25 серпня 2025 року №003100-18/10589-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 26.08.2025 №120-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9. UA-2025-06-30-004581-a, 30.06.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства установлено порушення вимог пункту 83 Постанови № 668.
За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Інтеріор групп» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Берг групп», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Одеський морський торговельний порт» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 30.06.2025 № 110), звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації від 09.07.2025, 10.07.2025, відповіді Замовника від 09.07.2025, 12.07.2025, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Берг групп» (далі – ТОВ «Берг групп»), товариства з обмеженою відповідальністю «Інтеріор групп» (далі – ТОВ «Інтеріор групп»), вимоги про усунення невідповідностей до 24.07.2025, до 02.08.2025, протоколи щодо прийняття рішень уповноваженими особами від 25.07.2025 № 135, від 04.08.2025 № 143, звернення з вимогою про усунення порушення UA-2025-06-30-004581-a.c1 від 05.08.2025, рішення Замовника від 09.08.2025, повідомлення про намір укласти договір, договір від 11.08.2025 № КД-22509 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 11.08.2025 № КД-22509/1, від 10.09.2025 № КД-22509/3 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 01.09.2025 та 11.09.2025 через електронну систему закупівель.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова № 668).
Вимоги Постанови № 668 відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
Постанова № 668 є обов'язковою для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Так, пунктом 83 Постанови № 668 установлено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав Договір, який не містить плану фінансування будівництва, чим не дотримався вимог пункту 83 Постанови № 668.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо вказаного Замовник пояснив, що «Замовником було складено відповідний план фінансування робіт у складі календарного графіку виконання робіт, узгоджено його з Підрядником, та між Замовником та Підрядником укладено відповідну додаткову угоду від 10.09.2025 на додання до Договору про закупівлю Додатку № 5 «Календарний графік виконання робіт та план фінансування».
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Інтеріор групп» установлено наступне.
Так, Замовник у підпункті 14 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації установив вимогу, що для підтвердження спроможності забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та протидії корупції, відповідності діяльності учасника вимогам антикорупційного законодавства, учасником надається чинний сертифікат учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та/або надання послуг з капітального ремонту та/ або реконструкції та/або нового будівництва житлових та/або нежитлових будівель, який виданий учаснику від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (далі - НААУ) органу сертифікації.
На виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «Інтеріор групп» в складі тендерної пропозиції надано копію сертифікату на систему управління по ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточні ремонти), який виданий органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» (файл «17.3Сертифікат_37001_ТОВ_ІНТЕРІОР_ГРУПП.pdf»).
Правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні визначає Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон про акредитацію).
Відповідно до статті 1 Закону про акредитація, акредитація органів з оцінки відповідності (далі – акредитація) – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Згідно з нормами частини четвертої статті 11 Закону про акредитацію у разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації, який засвідчує, що організація, яка його використовує, акредитована НААУ.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2017 № 161 затверджене Положення про НААУ, згідно з пунктом 1 якого, НААУ є національним органом України з акредитації.
Водночас акредитовані органи з оцінки відповідності, згідно з нормами абзацу 3 статті 12 Закону про акредитацію, повинні посилатися на акредитацію тільки стосовно тих робіт, на здійснення яких їх було акредитовано.
Моніторингом установлено, що надана учасником ТОВ «Інтеріор групп» у складі тендерної пропозиції копія сертифікату на систему управління по ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» не містить національного знака акредитації.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 8 Закону для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до додатку до атестата про акредитацію від 30.01.2025 № 8О095, який розміщено на офіційному сайті НААУ: www.naau.org.ua у розділі «Реєстр акредитованих ООВ» (органи з сертифікації систем менеджменту) у ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» відсутня акредитація з оцінки відповідності за сферою ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Таким чином, учасник ТОВ «Інтеріор групп» надав у складі тендерної пропозиції копію сертифіката, що виданий органом оцінки відповідності, який не акредитований НААУ за ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», чим порушив вимоги підпункту 14 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
На запит Управління щодо виконання вимог тендерної документації учасником ТОВ «Інтеріор групп», якого обрано переможцем, Замовник зазначив, що тендерна документація не містила вимог щодо надання учасниками документів, які підтверджують акредитацію органу сертифікації в НААУ, а також зауважив, що тендерна документація не містила вимог стосовно акредитації в НААУ органу сертифікації безпосередньо за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Однак, надане Замовником пояснення не спростовує виявлене порушення, оскільки тендерною документацією встановлено вимогу про надання чинного сертифікату учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику від акредитованого в НААУ органу сертифікації, а відомості про відсутність акредитації в органу сертифікації підтверджує відкрите публічне джерело, доступ до якого є вільним.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Інтеріор групп», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір вартістю 22 608 258,03 грн з ПДВ.
Пунктом 11 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах 2, 3 частини першої статті 41 цього Закону)
Відповідно до абзацу 2 частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Моніторингом установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу 2 частини першої статті 41 Закону не оприлюднив в електронній системі закупівель зміни до Договору (додаткова угода від 10.09.2025 № КД-22509/3) у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
16.09.2025 16:36 - 01.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
16.09.2025 16:36
Запити/Пояснення
Номер:
c4950f27fd19457f81dd19e86ec15eb6
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.08.2025 16:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-06-30-004581-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Яким чином учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП», якого обрано переможцем, виконано вимоги підпункту 14 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації щодо надання чинного сертифікату учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та/або надання послуг з капітального ремонту та/або реконструкції та/або нового будівництва житлових та/або нежитлових будівель, який виданий учаснику від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації?
Оскільки вказаним учасником в тендерній пропозиції надано сертифікат на систему управління щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) (файл «7.3Сертифікат_37001_ТОВ_ІНТЕРІОР_ГРУПП.pdf»), виданий органом сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум», до сфери акредитації якого, як органу із сертифікації, згідно з атестатом про акредитацію від 30.01.2025 № 8О095, не включено сертифікацію вимог за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
374131c860a34a7d81aa9c9a0f0592e4
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
01.09.2025 09:55
Опис:
Керуючись частиною 5 Статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо пояснення по суті запиту:
1. В частині запиту «Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.» надаємо таку відповідь:
«Згідно до вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, в чинної на теперішній час редакції, очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням Кошторисних Норм України (КНУ), затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281.
Предметом закупівлі є роботи «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація», які виконуються за розробленим та затвердженим згідно вимог затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 №560 «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи» робочим проєктом «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування», за яким отримано затверджений 07.05.2025 експертний звіт (позитивний) від 23.12.2024 № 0778-24Е, реєстраційний номер EX01:1472-8408-1973-8202 Редакція № 2. В зазначеному експертному звіті (позитивному) зазначено, окрім іншого, що «За результатами розгляду кошторисної документації і зняття зауважень встановлено, що зазначена документація, яка враховує обсяги робіт, передбачені робочим проєктом, складена відповідно до вимог «Настанова з визначення вартості проєктних, науково-проєктних, вишукувальних робіт та експертизи проєктної документації на будівництво», затверджено наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021р. № 281.».
Згідно зазначеного експертного звіту (позитивного) загальна кошторисна вартість будівництва «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування» у поточних цінах станом на 20.12.2024р. складала 33 742 409 грн.
У зв’язку з реалізацією в межах виділеного фінансування на 2025 рік в 2025 році лише частини робіт, які передбачено проєктною документацією, з метою визначення очікуваної вартості робіт «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» в частині, яку планується виконати у 2025 році, ДП «Одеський порт» розроблено та затверджено проєктно-кошторисну документацію, яка була складена згідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Мiнрегiону від 01.11.2021 №281 на частину робіт, яку планується виконати у 2025 році, у відповідності з цінами та іншими показниками згідно до робочого проєкту «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування».
На підставі зазначеного, очікувана вартість закупівлі визначена у відповідності до вимог діючої «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою наказом Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, з урахуванням Кошторисних норм України (КНУ), затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проєктно-кошторисної документації.
На підставі того, що роботи виконуються у відповідності з вимогами робочого проєкту «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування», технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (робіт) визначені Замовником на підставі відповідних технічних та якісних характеристик та вимог, які зазначено у робочому проєкті «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування», про що саме було зазначено у Технічних вимогах (інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) (додатку № 3 тендерної документації).
Згідно вимог чинних нормативних документів, зазначені вище проєктна документація та експертний звіт розміщено у відкритому публічному доступі на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (ЄДЕССБ) https://e-construction.gov.ua.
З проєктно-кошторисною документацією можливо ознайомитись за реєстраційними номерами в ЄДЕССБ PD01:0201-2793-7875-2855 (проєктна документація) та EM01:1455-6705-1717-1353 (кошторисна документація). З експертним звітом можливо ознайомитись за реєстраційним номером в ЄДЕССБ EX01:1472-8408-1973-8202.
Технічне завдання на роботи, що є предметом закупівлі, а саме «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування» викладене у складі Тендерної документації (Додаток 3 до Тендерної документації та Додаток 1 до проєкту договору про закупівлю (Додаток 4 до Тендерної документації).».
2. В частині запиту «Яким чином учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП», якого обрано переможцем, виконано вимоги підпункту 14 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації щодо надання чинного сертифікату учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та/або надання послуг з капітального ремонту та/або реконструкції та/або нового будівництва житлових та/або нежитлових будівель, який виданий учаснику від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації? Оскільки вказаним учасником в тендерній пропозиції надано сертифікат на систему управління щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) (файл «7.3Сертифікат_37001_ТОВ_ІНТЕРІОР_ГРУПП.pdf»), виданий органом сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум», до сфери акредитації якого, як органу із сертифікації, згідно з атестатом про акредитацію від 30.01.2025 № 8О095, не включено сертифікацію вимог за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».» надаємо таку відповідь:
«Вимогами Тендерної документації замовником зазначено:
«Учасник надає у складі тендерної пропозиції Довідку про наявність в Учасника антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, з наданням копій відповідних документів (антикорупційної програми Учасника з наказом про її затвердження, наказу про призначення уповноваженого з реалізації антикорупційної програми). Окремо, для підтвердження спроможності забезпечення функціонування ефективної системи запобігання та протидії корупції, відповідності діяльності Учасника вимогам антикорупційного законодавства, Учасником надається чинний сертифікат Учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та / або надання послуг з капітального ремонту та / або реконструкції та / або нового будівництва житлових та / або нежитлових будівель, який виданий учаснику від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації, звіт за результатами останнього аудиту (якщо з моменту видачи такого сертифікату на момент подання тендерної пропозиції наставав термін проведення такого аудиту) та копію сертифікаційної (ліцензійної) угоди між органом сертифікації та учасником. Зазначений сертифікат повинен бути чинним на дату подання тендерної пропозиції.».
Учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» у складі тендерної пропозиції надано чинний на дату подання тендерної пропозиції Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточні ремонти) від 24.06.2025 № UA.СУ.37001.250526.01-25, який видано ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ”, код ЄДРПОУ 38222805, учаснику ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП», код ЄДРПОУ 44768893, та в якому зазначено, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРІОР ГРУПП» згідно з чинними в України нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:20l6, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Зміст (напрямок сертифікації) наданого учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» сертифікату від 24.06.2025 № UA.СУ.37001.250526.01-25 у повному обсязі відповідає вимогам замовника до змісту (напрямку сертифікації) такого сертифікату, встановленим в Тендерної документації, а саме щодо відповідності учасника вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та / або надання послуг з капітального ремонту та / або реконструкції та / або нового будівництва житлових та / або нежитлових будівель.
В зазначеному сертифікаті від 24.06.2025 № UA.СУ.37001.250526.01-25, та також в наданої учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» копії ліцензійної угоди № 250526.01/СУ від 24.06.2025 р. між ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» та ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ”, зазначено, що ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ”, код ЄДРПОУ 38222805, є «Органом сертифікації».
Учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» у складі тендерної пропозиції надано Довідку щодо наявності антикорупційної програми Вих.№ 10/07/13 від 10.07.2025, в якої, окрім іншого, зазначено, що сертифікат на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно надання послуг з будування житлових та нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний i поточні ремонти) (коди ДКПП 41.00.3, 41.00.4), який надано у складі тендерної пропозиції учасника, виданий 24.06.2025 року ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ”.
Окрім зазначеного вище, в Тендерної документації у відповідності до вимог законодавства в сфері публічних закупівель було зазначено:
«Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), а саме «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.», не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника.».
Тендерна документація не містила вимог щодо надання учасниками документів, які підтверджують акредитацію органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ), та також Тендерна документація не містила вимог стосовно акредитації в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації безпосередньо «щодо включення сертифікації вимог за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» до сфери акредитації органу сертифікації.».
Також в Тендерної документації та/або у вимогах ЗУ «Про публічні закупівлі» та/або Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), та/або у інших законодавчих актах відсутній обов’язок замовника самостійно перевіряти таку інформацію стосовно акредитації органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ), надану учасником у складі тендерної пропозиції, якщо це не передбачено вимогами Тендерної документації.
При цьому слід звернути увагу, що факт акредитації ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ”, код ЄДРПОУ 38222805, в Національному агентстві акредитації України (НААУ) підтверджується інформацією з відкритих публічних джерел, у тому числі з веб-сайту Національного агентства акредитації України (НААУ) за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.
Таким чином у замовника ДП «Одеський порт» булі відсутні підстави вважати, що учасником ТОВ «ІНТЕРІОР ГРУПП» не було виконано вимоги підпункту 14 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації щодо надання чинного сертифікату учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та / або надання послуг з капітального ремонту та / або редконструкції та / або нового будівництва житлових та / або нежитлових будівель, який виданий учаснику від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації.».
3. ДП «Одеський порт» є державним унітарним підприємством, яке діє на підставі затвердженого фінансового плану. Фінансовий план ДП «Одеський порт» на 2025 рік було затверджено уповноваженим органом управління – Міністерством розвитку громад та територій України, про що повідомлено листом № 6417/16/10-25 від 18.03.2025. Окрім цього, повідомляю що розділом VI. Джерела капітальних інвестицій фінансового плану передбачено здійснення капітальних видатків на: Технічне переоснащення (модернізація) внутрішніх систем енергозабезпечення та термомодернізації будівель (проектна документація, виконання робіт перший етап) у розмірі 27 000 тис. грн. без ПДВ
4. На виконання положень постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, розміщено на офіційному сайті ДП «Одеський порт», розділ «Бізнесу»- «Публічні оголошення»: Посилання на сторінку веб-сайту: https://inform.omtp.com.ua/sales/169.
Номер:
1dbf31ccc1a14bdea07b4bf391434a59
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
08.09.2025 16:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-06-30-004581-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
Чому тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 30 червня 2025 року №110, а саме умови проєкту договору (додаток 4), не відповідають вимогам пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01 серпня 2005 року, яким визначено, що невід’ємною частиною договору підряду є план фінансування робіт (будівництва об'єкта), який складається замовником та узгоджується з підрядником?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
23a3b79be1894e129e96bda889a8799d
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
11.09.2025 12:17
Опис:
Керуючись частиною 5 Статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо пояснення по суті запиту:
При розробці проекту договору про закупівлю на виконання робіт «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» ( Додатку № 4 до тендерної документації) («договору про закупівлю» у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», «договору будівельного підряду» у розумінні Цивільного Кодексу України, враховано вимоги Цивільного та Господарського Кодексів України (який на той момент ще не втратив чинність), Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), та інших нормативних документів та законодавчих актів, які регламентують проведення процедур публічних закупівель в частині виконання будівельних робіт.
Вимогами частини першої пункту 1 статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі” зазначено:
«1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.».
Вимогами пункту 1 статті 323 Господарського Кодексів України (який ще не втратив чинність на момент підготовки тендерної документації на закупівлю «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація») було зазначено:
«1. Договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.».
Вимогами пункту 7 Загальних вимог укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови) зазначено, що «Договір підряду, що укладається відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, повинен відповідати вимогам, наведеним у статті 41 цього Закону».
Вимогами пункту 1 статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі” зазначено:
«1. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством).».
Тобто, в статті 41 Закону України “Про публічні закупівлі” не зазначено про обов’язковість наявності будь-яких інших невід’ємних частин (додатків) до договору про закупівлю робіт з капітального ремонту, який укладається за результатами процедури закупівлі відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, окрім перелічених в цієї статті 41.
Згідно до вимог пункту 83 Загальних вимог, на які посилається у своєму запиті Північний офіс Держаудитслужби у Вінницькій області від 08.09.2025, «Фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду».
На підставі наявності у пункті 83 Загальних вимог словосполучення «узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів)» вимога цього пункту 83 зазвичай розглядається замовниками, які не є розпорядниками бюджетних коштів, у тому числі державними комерційними підприємствами, як вимога саме та виключно до договорів підряду на роботи, фінансування яких здійснюється виключно за рахунок бюджетних коштів.
Власні кошти ДП «Одеський порт», за рахунок яких здійснюється фінансування робіт з «Капітального ремонту (термомодернізації) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування» не є «бюджетними коштами» у розумінні чинного законодавства України, а є власними коштами державного унітарного підприємства, яке згідно чинного Статуту діє як державне комерційне підприємство. Державне підприємство «Одеський морський торговельний порт» (ДП «Одеський порт») діє на підставі затвердженого фінансового плану. Фінансовий план ДП «Одеський порт» на 2025 рік було затверджено уповноваженим органом управління – Міністерством розвитку громад та територій України, про що повідомлено листом № 6417/16/10-25 від 18.03.2025.
Фінансування робіт «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» передбачено затвердженим фінансовим планом ДП «Одеський порт» на 2025 рік розділом VI «Джерела капітальних інвестицій» (капітальних витрат по статті «Технічне переоснащення (модернізація) внутрішніх систем енергозабезпечення та термомодернізації будівель (проектна документація, виконання робіт перший етап)»), згідно до якого фінансування цих робіт не передбачає розбивку за періодами (місяцями) поточного року, а передбачає витрати на ці роботи «протягом 2025 року», тобто до 31.12.2025 р. включно.
Враховуючи вищезазначене, та наявність словосполучення у пункті 83 Загальних вимог «узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів)», при складанні проєкту договору про закупівлю «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» не було застосовано вимогу щодо невід’ємного додатку до договору у вигляді плану фінансування робіт (будівництва об’єкту).
Окрім того, слід зазначити, що складання саме Замовником ДП «Одеський порт» такого плану фінансування (будівництва об’єкту) з зазначенням конкретних місяців фінансування ще на етапі підготовки до проведення процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями, на якому неможливо визначити точну дату початку виконання робіт та початку фінансування, особливо з розбивкою їх помісячно до кінця поточного року (завершення виконання робіт за договором про закупівлю), враховуючи вищезазначену відсутність відповідної помісячної розбивки відповідного фінансування в фінансовому плані ДП «Одеський порт», та відсутність на такому етапі остаточної інформації про фактичні дату укладання договору про закупівлю та дату початку робіт, фактично неможливо та недоцільно. Тобто фактична можливість складання такого плану фінансування в ДП «Одеський порт» може виникнути лише після укладання договору про закупівлю.
При цьому, як слідує з розділу «Фінансування робіт (будівництва об'єкта)» Загальних умов, відсутня вимога щодо необхідності складання такого плану фінансування робіт (будівництва об’єкта) ще на етапі розробки проєкту договору та/або на етапах розробки та оприлюднення тендерної документації, та такий план може бути складений Замовником після укладання договору з оформленням відповідної додаткової угоди до договору підряду до початку етапу (періоду) першої сплати (фінансування) за виконані роботи.
Згідно до частини 5 Статті 318 Господарського Кодексу України (який втратив чинність вже після підготовки тендерної документації та дати укладання договору про закупівлю № КД-22509), «5. Договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати: найменування сторін; місце і дату укладення; предмет договору (найменування об'єкта, обсяги і види робіт, передбачених проектом); строки початку і завершення будівництва, виконання робіт; права і обов'язки сторін; вартість і порядок фінансування будівництва об'єкта (робіт); порядок матеріально-технічного, проектного та іншого забезпечення будівництва; режим контролю якості робіт і матеріалів замовником; порядок прийняття об'єкта (робіт); порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки; страхування ризиків, фінансові гарантії; відповідальність сторін (відшкодування збитків); урегулювання спорів, підстави та умови зміни і розірвання договору.».
Також згідно Статті 321 ГКУ, «Стаття 321. Розрахунки за договором підряду на капітальне будівництво
1. У договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення.
2. Вартість робіт за договором підряду (компенсація витрат підрядника та належна йому винагорода) може визначатися складанням приблизного або твердого кошторису. Кошторис вважається твердим, якщо договором не передбачено інше. Зміни до твердого кошторису можуть бути внесені лише за погодженням сторін.
3. У разі виникнення потреби значно перевищити приблизний кошторис підрядник зобов'язаний своєчасно попередити про це замовника. Якщо підрядник не попередив замовника про перевищення кошторису, він зобов'язаний виконати роботу, не вимагаючи відшкодування понесених додаткових витрат.
4. Підрядник не має права вимагати збільшення твердого кошторису, а замовник - його зменшення. У разі істотного зростання після укладення договору вартості матеріалів та устаткування, які мали бути надані підрядником, а також послуг, що надавалися йому третіми особами, підрядник має право вимагати збільшення встановленої вартості робіт, а у разі відмови замовника - розірвання договору в установленому порядку.
5. Якщо договором не передбачено попередньої оплати виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підряднику зумовлену договором ціну після остаточної здачі об'єкта будівництва, за умови, що робота виконана належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
6. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу, якщо така виплата та розмір авансу передбачені договором.
7. У разі необхідності консервації будівництва з незалежних від сторін обставин замовник зобов'язаний оплатити підряднику виконані до консервації роботи та відшкодувати йому пов'язані з консервацією витрати.».
Тобто в чинної на момент складання тендерної документації та укладання договору про закупівлю № КД-22509 редакції ГКУ також була відсутня вимога про обов’язковість наявності саме невід’ємного додатку до договору у вигляді «ПЛАН фінансування будівництва», а лише зазначено про «ПОРЯДОК фінансування будівництва об'єкта (робіт)».
Умовами договору про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509 зазначено порядок розрахунків, а саме попередньої сплати (авансування) та сплати за виконані роботи, також зазначено терміни виконання робіт, та що виконання та фінансування робіт здійснюються виключно у поточному 2025 році.
Тобто можна вважати що зазначений у договорі про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509 порядок розрахунків і є безпосередньо та фактично «планом фінансування» цих робіт, що є предметом закупівлі за договором про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509, та його зазначено у складі вимог договору про закупівлю, але при цьому такий «план» фінансування не було оформлено як окремий невід’ємний «додаток» до договору у складі проєкту договору про закупівлю (Додатку № 4 до тендерної документації) на етапі складання тендерної документації.
Таким чином, на думку ДП «Одеський порт», відсутність складеного Замовником ДП «Одеський порт» саме на етапі розробки та оголошення тендерної документації за процедурою закупівлі робіт «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі АПК автобази, інв. № 076105. Коригування, Код ДК 021:2015 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація» у складі Додатку № 4 до тендерної документації (проєкту договору про закупівлю) не може вважатися порушенням законодавства про закупівлі.
Не зважаючи на розбіжності на думку Замовника ДП «Одеський порт», як підприємства, яке не є розпорядником бюджетних коштів, у вищезазначених вимогах Закону України «Про публічні закупівлі» та Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 у частині переліку обов’язкових невід’ємних частин (додатків) до договору про закупівлю (договору підряду), з метою запобігання визначення відсутності плану фінансування, як невід’ємної частини договору про закупівлю, як можливе порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для врегулювання та/або запобігання можливих спорів, а також ґрунтуючись на загальній практиці та позиції Держаудитслужби щодо визначення обов’язковості наявності плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору у вигляді «додатку», з метою деталізації та уточнення періодів виконання етапів робіт та фінансування за Договором про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509, Замовником було складено відповідний план фінансування робіт у складі календарного графіку виконання робіт, узгоджено його з Підрядником, та між Замовником та Підрядником укладено відповідну додаткову угоду від 10.09.2025 на додання до Договору про закупівлю Додатку № 5 «Календарний графік виконання робіт та план фінансування».
Додаток : Додаткова угода від 10.09.2025 до Договору про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509 з Додатком № 5 до Договору.
Номер:
8ab920002e7b42eba2b66e6787e35f29
Назва:
Заперечення до висновку
Дата опублікування:
18.09.2025 09:22
Опис:
Уважно розглянувши Висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області за результатами моніторингу за закупівлею UA-2025-06-30-004581-a від 16.09.2025 р., вважаємо надати Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області Заперечення Замовника на зазначений Висновок та врахувати таке:
1. Щодо зазначеного у частині другій пункту 2 Висновку «За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства установлено порушення вимог пункту 83 Постанови № 668»:
Як зазначено саме у складі Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-06-30-004581-a від 16.09.2025 (далі – Висновок), «Замовником було складено відповідний план фінансування робіт у складі календарного графіку виконання робіт, узгоджено його з Підрядником, та між Замовником та Підрядником укладено відповідну додаткову угоду від 10.09.2025 на додання до Договору про закупівлю Додатку № 5 «Календарний графік виконання робіт та план фінансування».
При цьому у Висновку відсутня інформація та/або зазначення, що, згідно пункту 4 зазначеної Додаткової угоди від 10.09.2025 № КД-22509/3, відповідно до ч.3 ст. 631 Цивільного Кодексу України, Сторони встановили, що умови цієї Додаткової угоди застосовуються до відносин між ними, які виникли з 11.08.2025 р., тобто з дати укладання Договору про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509, та що, згідно пункту 5 зазначеної додаткової угоди від 10.09.2025 № КД-22509/3, ця Додаткова угода є невід’ємною та складовою частиною Договору № КД - 22509 від 11.08.2025 р.
Вимогами пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджено Постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (безпосередньо в якій в свою чергу відсутній пункт № 83), зазначено, що план фінансування робіт (будівництва об'єкта) є невід’ємною частиною договору підряду. При цьому вимогами цього пункту не зазначено, що такий план фінансування робіт (будівництва об'єкта) має бути складений замовником безпосередньо на етапі розроблення тендерної документації ще до укладання договору підряду.
Слід звернути увагу, що про неможливість та недоцільність складання такого плану фінансування з цієї закупівлі саме ще на етапі складання тендерної документації, у тому числі розроблення проєкту договору про закупівлю, Замовником було зазначено у своєї відповіді від 11.09.2025 на запит від 08.09.2025.
Таким чином, згідно вимог чинного законодавства, договір про закупівлю від 11.08.2025 № КД-22509 відповідає вимогам пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, які затверджено Постановою КМУ № 668 від 01.08.2005, у тому числі відповідав зазначеним вимогам ще до надання Висновку від 16.09.2025, про що було відомо Управлінню Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, що в свою чергу підтверджується із змісту Висновку від 16.09.2025.
Тобто у Висновку відсутня інформація та/або зазначення, що, якщо Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області вважає відсутність плану фінансування як невід’ємної частини (додатку) до договору про закупівлю як «порушення вимог пункту 83 Постанови № 668», таке «порушення» вже було усунено Замовником ще під час здійснення моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-06-30-004581-a, а саме до надання зазначеного Висновку.
Тому вважаємо, що відсутність у складі проєкту договору про закупівлю (Додатку № 4 до тендерної документації) на етапах складання та оприлюднення тендерної документації не може бути підставою для зобов’язання здійснення заходів щодо усунення виявлених «порушень вимог пункту 83 Постанови № 668» на етапі проведення процедури закупівлі шляхом припинення зобов’язань за договором.
2. Стосовно виявленого порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу 2 частини першої статті 41 Закону щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель зміни до Договору (додаткова угода від 10.09.2025 № КД-22509/3) у машинозчитувальному форматі, повідомляємо про таке:
Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівілі» Замовник оприлюднює наступну інформацію про закупівлю:
«11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня:
внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону);
складання договірної ціни, уточненої відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додається уточнена договірна ціна (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі;»
Відповідно до частини 20 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Особливості):
«…Замовник відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси у разі:
внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 Закону)…»
Тобто Закон та Особливості встановлюють обов’язок для Замовника оприлюднювати: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, та зміни до договору про закупівлю виключно у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 10.4. Договору про закупівлю №КД-22509 від 11.08.2025 істотними умовами цього договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору про закупівлю.
В свою чергу, предметом додаткової угоди №22509/3 від 10.09.2025р. є додавання до договору про закупівлю Додатку №5 «Календарний графік виконання робіт та план фінансування». Тобто предметом цієї додаткової угоди не є випадки внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, що передбачені Законом та Особливостями.
У зв’язку з вищевикладеним, Замовник взагалі не мав обов’язку оприлюднювати додаткову угоду №22509/3 від 10.09.2025р. у електронній системі закупівель відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» , а зробив це із власної ініціативи задля ознайомлення, у зв’язку із проводженням моніторингу даної закупівлі.
Тому вважаємо, що Замовник по цьому пункту не порушив законодавства України у сфері публічних закупівель, та встановлене моніторингом порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону, абзацу 2 частини першої статті 41 Закону щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель змін до Договору (додаткова угода від 10.09.2025 № КД-22509/3) у машинозчитувальному форматі, - є безпідставним.
3. Щодо зазначеного у частині третьої пункту 2 Висновку «За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Інтеріор групп» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178»:
Як вже було зазначено Замовником у поясненні від 01.09.2025 на запит від 27.08.2025, Тендерною документацією на закупівлю № UA-2025-06-30-004581-a було передбачено такі вимоги:
«Учасником надається чинний сертифікат Учасника на відповідність вимогам ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виконання робіт та / або надання послуг з капітального ремонту та / або реконструкції та / або нового будівництва житлових та / або нежитлових будівель, який виданий учаснику від акредитованого в Національному агентстві акредитації України (НААУ) органу сертифікації».
Тобто, як також вже було зазначено Замовником у поясненні від 01.09.2025 на запит від 27.08.2025, вимогами тендерної документації не вимагалось:
- Наявність та/або підтвердження сфери акредитації Органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ) саме за напрямком «ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (тобто тендерною документацією вимагалось лише сам факт акредитації Органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ));
- Обов’язок Учасника надавати документальне підтвердження акредитації Органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ);
- Обов’язок Замовника самостійно перевіряти наявність або відсутність акредитації Органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ).
При цьому сам факт акредитації Органу сертифікації ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ”, код ЄДРПОУ 38222805, яким видано Учаснику Сертифікат від 24.06.2025 № UA.СУ.37001.250526.01-25, підтверджується і самим Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області у складі свого запиту від 27.08.2025 та Висновку від 16.09.2025 з посиланням на офіційний сайт НААУ: www.naau.org.ua у розділі «Реєстр акредитованих ООВ» (органи з сертифікації систем менеджменту) та на атестат про акредитацію ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ” від 30.01.2025 № 8О095, який виданий Національним агентством акредитації України (НААУ).
Слід звернути увагу, що у цієї частині Висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області присутні протиріччя, а саме:
- Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області підтверджується факт акредитації ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ” як «Органу сертифікації» (у посиланні та зазначенні про існуючий чинний атестат ТОВ “Центр Оцінки Відповідності “ФАКТУМ” про акредитацію від 30.01.2025 № 8О095);
- При цьому Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зазначено: «відомості про відсутність акредитації в органу сертифікації підтверджує відкрите публічне джерело, доступ до якого є вільним».
Окрім зазначеного вище, в Тендерної документації у відповідності до вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель було зазначено:
«Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні дотримуватись норм чинного законодавства України. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), а саме «Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.», не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника.».
Також в Тендерної документації та/або у вимогах ЗУ «Про публічні закупівлі» та/або Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями), та/або у інших законодавчих актах встановлено право, але відсутній обов’язок замовника самостійно перевіряти таку інформацію стосовно акредитації органу сертифікації в Національному агентстві акредитації України (НААУ), надану учасником у складі тендерної пропозиції, якщо це не передбачено вимогами Тендерної документації.
Тому вважаємо, що Замовник по цьому пункту Висновку не порушив законодавства України у сфері публічних закупівель, та встановлене моніторингом порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 щодо відхилення тендерної пропозиції
учасника ТОВ «Інтеріор групп», як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунено учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178, - є безпідставним.
Окремо наголошуємо на тому, що вимога Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо зобов’язання ДП «Одеський порт» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором є відверто непропорційною у співвідношенні із виявленими можливими недоліками процесу закупівлі та призведе до істотного втручання в договірні відносини сторін, що матиме наслідком порушення майнових прав та інтересів замовника та матиме негативні наслідки для його репутації.
На підставі зазначеного вище, пропонуємо скасувати рішення Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, викладене у Висновку від 16.09.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-06-30-004581-a, у тому числі в частині «Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень)», а саме в частині зобов’язань здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором.
У разі залишення цих Заперечень Замовника без позитивного розгляду, ДП «Одеський порт» у встановлені законом строки буде змушене оскаржувати Висновок від 16.09.2025 Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-06-30-004581-a до суду із обов’язковим зазначенням в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня про таке оскарження.