-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22 ДК 021:2015 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт
Завершена
4 001 066.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 005.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 005.33 UAH
Номер:
2447feb55a7343d58e3dcd43e9ceb2d5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-18-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.08.2025 00:00
Період моніторингу:
18.08.2025 12:39 - 09.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.08.2025 № 88-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 18.08.2025 № 88-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-06-27-008595-a 27.06.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог порушення вимог пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ПВКП «Авангард-Н».
За результатами аналізу питання оприлюднення договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пункту 15 Порядку №1082.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує
оприлюднити Договір з додатками до нього у машинозчитувальному форматі;
вжити заходи щодо недопущення порушень вимог пункту 43 Особливостей в подальшому,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень та вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства Сумської обласної ради «Обласна дитяча клінічна лікарня» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.06.2025 (протокол № 73) зі змінами від 02.07.2025 (протокол № 76), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 14.07.2025, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «СК НОВЕ МІСТО» та «БУЛІТОН», Приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» (далі – ПВКП «Авангард-Н», учасник), вимогу про усунення невідповідностей до 16.07.2025, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 28.07.2025 № 11655-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 16.07.2025 №89 та №90, від 31.07.2025 №95, повідомлення про намір укласти договір від 31.07.2025, договір від 07.08.2025 № 126 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 20.08.2025 та від 25.08.2025.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ПВКП «Авангард-Н» у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Так, відповідно до наданих учасником у складі тендерної пропозиції документів на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», а саме довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 09.07.2025 № 158/ТД (далі – Довідка № 158/ТД) та договору про надання послуг від 05.02.2022 № 9/1, учасник буде використовувати «Автокран КТА 25».
При цьому, надана учасником декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл «8Декларація КТА-25.pdf») на вимогу пункту 1.3. Додатку 1 до тендерної документації містить інформацію щодо іншого крану, а саме «вантажопідіймального крану на базі КРАЗ-250, №ВМ5108АХ випуск 2006 року, країна походження Україна ВАТ «Дрогобицький завод автомобільних кранів»».
Отже, наявна невідповідність у наданих учасником процедури закупівлі документах щодо автокрану.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ПВКП «Авангард-Н» вищезазначених невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності.
Пояснення Замовника, надані на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області 25.08.2025 не спростовують зазначеного порушення.
2. Відповідно до абзацу другого пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Крім того, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок №1082) замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси).
При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник оприлюднив Договір про закупівлю робіт з капітального ремонту та додатки до нього не у машинозчитувальному форматі –форматі PDF, чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та пункту 15 Порядку №1082.
Період усунення порушень:
01.09.2025 14:50 - 16.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.09.2025 14:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання усунення порушень за результатами моніторингу закупівлі було завантажено договір з додатками до нього у машинозчитувальному форматі.
Дата публікації звіту:
02.09.2025 10:12
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
04.09.2025 08:55
Запити/Пояснення
Номер:
c9b99c81967043d4b132c64674019fcc
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.08.2025 11:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22 ДК 021:2015 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-27-008595-a-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, зокрема, просимо надати зведений кошторисний розрахунок до проектно-кошторисної документації та експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Яким чином ПВКП «Авангард-Н» виконано вимогу пункту 4 Додатку 6 до тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю (надати документальне підтвердження).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
90f348ed164b4e2997851c8a948b38b1
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ
Дата опублікування:
20.08.2025 11:35
Опис:
1. У відповідь на ваше перше питання, прикріпляємо документи, а саме зведений кошторисний розрахунок та експертний звіт.
2. У пункті 4.1. Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі-постанова № 710) наведено перелік замовників, яким необхідно оприлюднювати обґрунтування до предмета закупівлі: головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижнього рівня) та суб’єкти господарювання державного сектору. Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Обласна дитяча клінічна лікарня» є одержувачем бюджетних коштів відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів. Виходячи зі змісту пункту 4.1 постанови 710, вимога щодо оприлюднення обґрунтування стосовно предмета закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів за умови, якщо такі підприємства не є розпорядниками, оскільки їх немає у переліку цього пункту. Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради «Обласна дитяча клінічна лікарня» не є суб'єктом господарювання державного сектору економіки відповідно до реєстру "Суб’єкти господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об’єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків)" Виходячи з вище вказаного наш заклад не оприлюднює обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на офіційному вебсайті лікарні.
3. Виконання договору про закупівлю забезпечене банківською гарантією №003/409/2025ГРВ від 07.08.2025 року (додаємо).
Номер:
3e88facc3fab47008d9e8e87625f38c0
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
21.08.2025 09:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22 ДК 021:2015 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-27-008595-a-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозицій учасника ПВКП «Авангард-Н» (далі – учасник), з огляду на те, що у позиції 13 довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 09.07.2025 № 158/ТД (далі – Довідка № 158/ТД) та у договорі про надання послуг від 05.02.2022 № 9/1 міститься інформація щодо «Автокрану КТА 25», при цьому надана учасником декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл «8Декларація КТА-25.pdf») на вимогу пункту 1.3. Додатку 1 до тендерної документації містить інформацію щодо іншого крану, а саме «вантажопідіймального крану на базі КРАЗ-250, №ВМ5108АХ випуск 2006 року, країна походження Україна ВАТ «Дрогобицький завод автомобільних кранів»».
2. Вказати в якому файлі (зазначити назву файлу та номер сторінки) у складі тендерної пропозицій учасника міститься дозвіл (декларація) на експлуатацію вантажопідіймальних машин, а саме «Автогідропідіймача АГП», зазначеного у позиції 14 Довідки № 158/ТД.
3. Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозицій учасника ПВКП «Авангард-Н» з огляду на те, що учасником, відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції локальних кошторисів, при розрахунку договірної ціни застосовано коефіцієнт для урахування впливу умов виконання будівельних та монтажних робіт 1,2, застосування якого не передбачено умовами тендерної документації.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
9d728c192912433b9b0c94990b1652c2
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ
Дата опублікування:
25.08.2025 12:41
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі “Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22 ДК 021:2015 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт” (ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-27-008595-a) та відповідно до положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо наступні пояснення (інформація та документи) на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області:
1. Щодо відповідності інформації, зазначеної у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 09.07.2025 № 158/ТД та декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, повідомляємо наступне.
Згідно вимог пункту 28 Особливостей Замовником було встановлено вимоги щодо кваліфікаційних критеріїв та інформації про спосіб їх документального підтвердження. Зазначені вимоги були наведені у додатку 1 до тендерної документації.
Так, пункт 1.1. додатку 1 до тендерної документації містить вимогу щодо надання довідки за формою Таблиці 1 та Таблиці 2, завірену підписом уповноваженої особи учасника та печаткою, у якій зазначається інформація про наявність: 1) обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг; 2) офісних та складських приміщень (із зазначенням їх місцезнаходження, площі, мети використання та підстави користування).
Учасником ПВКП «Авангард-Н» на виконання зазначеної вимоги було надано довідку за встановленою формою та у відповідності до вимог надана (Довідка № 158/ТД).
Також, відповідно до пункту 1.2. додатку 1, учасник зобов’язаний надати документальне підтвердження інформації, наведеної у довідках: 1) у частині приміщень – документи, що підтверджують право власності чи користування; 2) у частині обладнання – документи, що підтверджують право власності, оренди або інші правові підстави користування.
Учасником надані відповідні документи, що підтверджують інформацію з довідки.
Крім цього пункт 1.3. додатку 1 встановлює вимогу щодо надання чинних дозвільних документів (декларацій, дозволів) на виконання робіт підвищеної небезпеки, зокрема, вантажопідіймальних робіт з використанням кранів і механізмів.
Учасником надана декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл «8Декларація КТА-25.pdf»), яка дійсна та оформлена відповідно до вимог.
Водночас, тендерною документацією не було передбачено обов’язкової умови про те, що найменування обладнання, вказаного у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, має повністю збігатися з найменуванням, зазначеним у декларації відповідності матеріально-технічної бази.
Вимога полягає лише у наданні довідки, документального підтвердження інформації з неї та чинних дозвільних документів на виконання робіт підвищеної небезпеки.
Учасником ПВКП «Авангард-Н» такі документи надані у повному обсязі, у спосіб та формі, визначеній тендерною документацією.
Пункти 44 та 45 Особливостей здійснення публічних закупівель (затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178) визначають вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Відмінність у зазначенні конкретної моделі крана у довідці та у декларації не належить до таких підстав, а отже, не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника.
2. Щодо зазначення у складі тендерної пропозиції учасника дозвільного документа (декларації) на експлуатацію вантажопідіймальних машин, а саме «Автогідропідіймача АГП», який наведений у позиції 14 Довідки від 09.07.2025 № 158/ТД, повідомляємо наступне.
Пунктом 1.3. додатку 1 до тендерної документації передбачено, що учасники повинні надати сканкопії оригіналів або належним чином завірені копії чинних дозвільних документів (декларацій/дозволів), виданих на ім’я учасника, дійсних на весь період виконання робіт підвищеної небезпеки, зокрема щодо експлуатації вантажопідіймальних кранів і машин.
У складі тендерної пропозиції учасником ПВКП «Авангард-Н» надано: файл «8Декларація КТА-25.pdf», який містить декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, у тому числі щодо вантажопідіймальних кранів і машин.
«Автогідропідіймач АГП» не є вантажопідіймальним краном або машиною, тому що це обладнання використовується для піднімання працівників, і відповідно до п. 7 групи А «Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» Постанови КМУ №77 від 03.02.2021 року відноситься до підйомників для піднімання працівників.
Таким чином, наявність у складі пропозиції чинної декларації, яка поширюється на відповідний вид робіт, свідчить про виконання учасником вимог пункту 1.3. додатку 1 тендерної документації.
При цьому пункти 44 та 45 Особливостей здійснення публічних закупівель (постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022) визначають вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції.
3. Щодо застосування учасником ПВКП «Авангард-Н» коефіцієнта 1,2 у локальних кошторисах при розрахунку договірної ціни повідомляємо наступне.
Відповідно до положень пункту 2.5. “Кошторисні норми України (КНУ) Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи”, затверджених наказом Мінрегіону від 15.06.2021 № 156 Порядку застосування ресурсних елементних кошторисних норм на ремонтно-будівельні роботи передбачено, що якщо проектом організації ремонту передбачено виконання робіт в будинках, будівлях і спорудах, які експлуатуються; поблизу об'єктів, що знаходяться під високою напругою; з обмеженими умовами для складування матеріалів або в інших ускладнених умовах, до норм витрат труда робітників, зайнятих на ремонтно-будівельних роботах, робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні машин та механізмів, часу експлуатації будівельних машин і механізмів застосовуються коефіцієнти, наведені в додатку Б..
Своєю чергою, Додатком Б до вказаних норм передбачено, що виконання ремонтно-будівельних робіт на покрівлях і фасадах будинків, будівель і споруд, що експлуатуються, здійснюється з урахуванням коефіцієнта 1,2.
Таким чином, застосування цього коефіцієнта учасником є нормативно обґрунтованим та відповідає чинним в Україні кошторисним нормам.
Тендерною документацією не заборонялось застосування даного коефіцієнту.
Також додатково повідомляємо. В зв’язку з оприлюдненням електронній системі закупівель запиту Державної аудиторської служби України щодо надання зазначених пояснень, учасником ПВКП «Авангард-Н» було додатково надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці стосовно вантажопідіймального крану КТА-25 на базі КРАЗ-250, № ВМ5108АХ випуск 2006 року, країна походження Україна ВАТ “Дрогобицький завод автомобільних кранів (додається).