• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22 ДК 021:2015 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт

Завершена

4 001 066.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 005.33 UAH
Період оскарження: 27.06.2025 15:26 - 11.07.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 2e7b277232c24f458fbc414f460188ed
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-27-008595-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2025 14:56
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 31.07.2025 12:08
Автор: ТОВ "БУЛІТОН", Ірина Сиволап +380665436341 buliton777@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 017b541f75e34e00b7bc46c66d9daaea
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення про відхилення пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «БУЛІТОН» (далі – ТОВ «БУЛІТОН») є активним учасником на ринку закупівлі деревини. Ми взяли участь у процедурі закупівлі за UA-2025-06-27-008595-a.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) – оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.

27 червня 2025 року Замовником було оголошено процедуру закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноважено органу за № UA-2025-06-27-008595-a, предметом закупівлі: Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22 ДК 021:2015 45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт.
Очікувана вартість склала - 4 001 066,00 грн з ПДВ.

14 липня 2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій.
Участь у закупівлі взяли три учасника: товариство з обмеженою відповідальністю «СК НОВЕ МІСТО», ТОВ «БУЛІТОН» та Приватне виробничо-комерційне підприємство «Авангард-Н».
За результатами аукціону тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «СК НОВЕ МІСТО» була визнана найбільш економічно вигідна, проте була відхилена на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Наступною найбільш економічно вигідною пропозицією за результатами аукціону визначено нашу пропозицію (ТОВ «БУЛІТОН»).

16 липня 2025 Замовником була відхилена наша тендерна пропозиція та оприлюднено протокол від 16.07.2025 № 90 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою».

Відповідно до протоколу від 16.07.2025 № 90 підстава відхилення нашої тендерної пропозиції була наступна:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тендерна документація містить такі вимоги: в Додатку 2 до тендерної документації Технічна специфікація (якісні, кількісні та технічні характеристики) міститься інформація про надання «Цінова пропозиція надається у програмному комплексі АВК 5 не пізніше версії 3.8.5.1, або інший програмний комплекс, який взаємодіє з комплексом АВК-5 в частині передачі кошторисної документації, з наступним переліком документів в pdf форматі (проштамповані та підписані сертифікованим кошторисником) та imd-файлі:
- договірна ціна (тверда) -Додаток 3О до Настанови;
- локальні кошториси -Додаток 1 до Настанови;
- відомість ресурсів до локального кошторису -Додаток 4 до Настанови;
підсумкова відомість ресурсів.»
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції надав договірну ціну на будівництво Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22, що здійснюється в 2025 році. Разом з тим, у вищенаведеній договірній ціні відсутня інформація, визначена додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, а саме - «визначена згідно з___».
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
На нашу думку Замовник, відхиливши нашу тендерну пропозицію порушив умови Закону, Особливостей та суттєво обмежив законні інтереси та наші права виходячи з наступного.

Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
На виконання вищезазначеної вимоги Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено додаток 1 до тендерної документації в якому міститься перелік документів які необхідно подати учасником у складі своєї тендерної пропозиції.
Проте, такий документ, як договірна ціна на будівництво Капітальний ремонт вхідної групи до будівель поліклінічного корпусу та водного блоку КНП СОР «Обласна дитяча клінічна лікарня» м. Суми вул. Ковпака 22, що здійснюється в 2025 році не містяться в окремому додатку тендерної документації (додатку 1 до тендерної документації). Тому відсутні підстави для відхилення пропозиції переможця.
Аналогічна позиція висвітлена у рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.01.2025 № 156-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-08-13-003499-a та від 19.11.2024 № 18588-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-09-27-010958-a.

Крім того, замовник повинен був надати додатковий строк для надання цього документа протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, не зазначення інформації «визначена згідно з ___» ніяким чином не впливає на технічні та якісні характеристики предмета закупівлі запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції
Крім того слід зауважити, що не зазначення в кошторисному розрахунку «Договірна ціна», згідно якого нормативного документу він був виконаний також не є порушенням, оскільки вимогами тендерної документації чітко встановлено, що
«- договірна ціна (тверда) -Додаток 3О до Настанови;
- локальні кошториси -Додаток 1 до Настанови;
- відомість ресурсів до локального кошторису -Додаток 4 до Настанови;
підсумкова відомість ресурсів.»,
тобто іншого нормативного документу не може бути.
До того ж, пунктом 5.2. Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 визначено, що договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Таким чином, якщо замовника не влаштовує договірна ціна, яка подана ТОВ «БУЛІТОН» у складі тендерної пропозиції він мусив висловити свої зауваження до такої договірної ціни, що ним зроблено не було.

Таким чином, Замовник протиправно обмеживши наші права та інтереси прийняв рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції оформленого протоколом від 16.07.2025 № 90.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципу недискримінації учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

З огляду на зазначене, Замовник неправомірно відхилив нашу тендерну пропозицію, що є порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 44 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відхилення нашої пропозиції підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.


Таким чином товариство з обмеженою відповідальністю «БУЛІТОН» просить Комісію:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БУЛІТОН» (Скаржника).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника