-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9)
Завершена
54 885 948.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 548 859.48 UAH
мін. крок: 1% або 548 859.48 UAH
Номер:
577867a18d4b4d388e48d80df616e987
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-09-29-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2025 00:00
Період моніторингу:
29.09.2025 18:35 - 21.10.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.09.2025 № 287
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 29.09.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.09.2025 № 287
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2025-06-24-003590-a 24.06.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ "СТРОЙТРАНСАВТО", ТОВ "СТАЛЬКОНСТРУКЦІЯ ЛТД"; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 жовтня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій учасників; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ХАРКІВВОДОКАНАЛ" (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи від 24.06.2025 №ВТ2406-01, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙТРАНСАВТО" (далі – ТОВ "СТРОЙТРАНСАВТО"), тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТАЛЬКОНСТРУКЦІЯ ЛТД" (далі – ТОВ "СТАЛЬКОНСТРУКЦІЯ ЛТД"), вимога про усунення невідповідностей до 05.08.2025, вимога про усунення невідповідностей до 09.08.2025, Рішення КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 12988-р/пк-пз від 22.08.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.07.2025, ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) від 24.07.2025 №ВТ2407-02 уповноваженої особи Замовника про продовження строку розгляду тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "СТРОЙТРАНСАВТО", яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною під час проведення Закупівлі, до 20 робочих днів з дня визначення її як найбільш економічно вигідної, Протокол від 07.08.2025 № ВТ0708-01 про прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника - ТОВ "СТРОЙТРАНСАВТО", Протокол від 11.08.2025 №ВТ1108-01 про прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення Учасника - ТОВ "СТАЛЬКОНСТРУКЦІЯ ЛТД" переможцем щодо Закупівлі, Протокол від 02.09.2025 №ВТ0209-01 про прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про скасування попередньо прийняті рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ "СТАЛЬКОНСТРУКЦІЯ ЛТД", Протокол від 02.09.2025 №ВТ0209-02 про прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення Учасника - ТОВ "СТРОЙТРАНСАВТО" переможцем щодо Закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 02.09.2025, договір про закупівлю робіт від 15.09.2025 № 67/9-ПД/25 (далі – Договір), пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель від 03.10.2025 (далі – Пояснення).
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, не здійснювався.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Згідно з статтею 41 Закону, Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обов’язковим, якщо це передбачено законодавством). У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Так, Замовником 18.09.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено договір про закупівлю робіт від 15.09.2025 № 67/9-ПД/25 та додатки до нього, зокрема відомість ресурсів до договірної ціни.
Проте, в розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва до договору про закупівлю робіт від 15.09.25 №67/9-ПД/25 по позиції 81, 131, 135, 172, 175,176,177 не вказано вартість транспортування, по позиціям 81, 110,111,112,118,119,120,131,135,137,138,157,161,162,163,164,165,167,169,170,171,172, 175,176,177 не вказано вартість заготівельно-складських витрат,
Також, моніторингом встановлено, що згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) на закупівлю»: Кошторисна документація надається Переможцем торгів при укладанні договору про закупівлю та визначається згідно «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» з урахуванням змін та доповнень.
У пункті 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва зокрема вказано, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва передбачено ФОРМУ договірної ціни. Зокрема у формі встановлено наступні рядки, що підлягають заповненню: «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._», проте в електронній системі закупівель оприлюднена договірна ціна (Додаток №1 до договору про закупівлю робіт від 15.09.25 №67/9-ПД/25), форма якої не відповідає вказаним вимогам Настанови з визначення вартості будівництва.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 30.09.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного.
03.10.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Щодо відсутності в розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва до договору про закупівлю робіт від 15.09.25 №67/9-ПД/25 вартості транспортування по позиціях 81, 131, 135, 172, 175,176,177 та вартості заготівельно-складських витрат по позиціях 81, 110, 11, 112, 118, 119, 120, 131, 135, 137, 138, 157, 161, 162, 163, 164, 165, 167, 169, 170, 171, 172, 175, 176, 177. При складанні відомості ресурсів, вартість транспортування та вартість заготівельно-складських витрат можуть як зазначатись так і не зазначатись, будучи вже закладеними у ціну за одиницю. Договірна ціна разом з усіма кошторисами складалась у Програмному комплексі АВК – 5 (3.1.0.2), яким передбачено, що у разі не зазначення вартості транспортування та вартості заготівельно-складських витрат у автоматичному режимі ці строки заповнюються прочерками. 03 жовтня 2025 року була укладена та опублікована Додаткова угода №1 до договору про закупівлю робіт №67-9-ПД/25 від 03.10.2025 року, якою внесені зміни до Договірної ціни (Додаток №1). Договірна ціна викладена у новій редакції де у розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва зазначено вартість транспортування по позиціях 81, 131, 135, 172, 175,176,177 та вартість заготівельно-складських витрат по позиціях 81, 110, 11, 112, 118, 119, 120, 131, 135, 137, 138, 157, 161, 162, 163, 164, 165, 167, 169, 170, 171, 172, 175, 176, 177 у числових значеннях та заповнено рядок «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._».
На запит щодо вищезазначеного питання Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту недотримання вимог законодавства, оскільки, Замовником, під час оприлюднення Договору недотримано вимоги абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.,
В ході проведення моніторингу закупівлі, 03.10.2025, Замовником, складено та оприлюднено Додаткову угоду №1 від 03.10.2025 до договору від 15.09.2025 № 67/9-ПД/25, відповідно якої Сторони дійшли згоди внести зміни у Додаток №1 «Договірна ціна» до Договору та викласти його у новій редакції.
Період усунення порушень:
17.10.2025 15:55 - 31.10.2025 23:00
Дата публікації висновку:
17.10.2025 15:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в щодо зобов’язання здійснення заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), з уповноваженою особою проведена роз’яснювальна робота та направлено на навчання.
Дата публікації звіту:
21.10.2025 09:57
Запити/Пояснення
Номер:
1e9dddca355b4beb87e7c6f7e8b96a99
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.09.2025 15:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.10.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-06-24-003590-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Згідно Додатку №2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація) на закупівлю»: Кошторисна документація надається Переможцем торгів при укладанні договору про закупівлю та визначається згідно «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» з урахуванням змін та доповнень.
У пункті 5.2 Настанови з визначення вартості будівництва зокрема вказано, що Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови.
Додатком 30 до Настанови з визначення вартості будівництва передбачено ФОРМУ договірної ціни. Зокрема у формі встановлено наступні рядки, що підлягають заповненню: «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._», проте в електронній системі закупівель оприлюднена договірна ціна (Додаток №1 до договору про закупівлю робіт від 15.09.25 №67/9-ПД/25), форма якої не відповідає вказаним вимогам Настанови з визначення вартості будівництва.
Необхідно надати пояснення щодо вищезазначеного.
3. Згідно зі статтею 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
В розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва до договору про закупівлю робіт від 15.09.25 №67/9-ПД/25 по позиції 81, 131, 135, 172, 175,176,177 не вказано вартість транспортування, по позиціям 81, 110,11,112,118,119,120,131,135,137,138,157,161,162,163,164,165,167,169,170,171,172, 175,176,177 не вказано вартість заготівельно-складських витрат,
Необхідно надати пояснення щодо вищезазначеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9e24820a97014d3da43d712e9c28b1ae
Назва:
Відповідь на повідомлення моніторингу
Дата опублікування:
03.10.2025 16:53
Опис:
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, експертної оцінки за вказаним об’єктом та технічного завдання підрозділу-ініціатора закупівлі, яке було оприлюднене під час оголошення закупівлі як Додаток № 2 до тендерної документації. Всі вищезазначені документи будуть завантажені в електронну систему закупівель під час надання відповіді.
Щодо відсутності в розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва до договору про закупівлю робіт від 15.09.25 №67/9-ПД/25 вартості транспортування по позиціях 81, 131, 135, 172, 175,176,177 та вартості заготівельно-складських витрат по позиціях 81, 110, 11, 112, 118, 119, 120, 131, 135, 137, 138, 157, 161, 162, 163, 164, 165, 167, 169, 170, 171, 172, 175, 176, 177. При складанні відомості ресурсів, вартість транспортування та вартість заготівельно-складських витрат можуть як зазначатись так і не зазначатись, будучи вже закладеними у ціну за одиницю. Договірна ціна разом з усіма кошторисами складалась у Програмному комплексі АВК – 5 (3.1.0.2), яким передбачено, що у разі не зазначення вартості транспортування та вартості заготівельно-складських витрат у автоматичному режимі ці строки заповнюються прочерками. 03 жовтня 2025 року була укладена та опублікована Додаткова угода №1 до договору про закупівлю робіт №67-9-ПД/25 від 03.10.2025 року, якою внесені зміни до Договірної ціни (Додаток №1). Договірна ціна викладена у новій редакції де у розділі III. Будівельні матеріали, вироби і комплекти Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва зазначено вартість транспортування по позиціях 81, 131, 135, 172, 175,176,177 та вартість заготівельно-складських витрат по позиціях 81, 110, 11, 112, 118, 119, 120, 131, 135, 137, 138, 157, 161, 162, 163, 164, 165, 167, 169, 170, 171, 172, 175, 176, 177 у числових значеннях та заповнено рядок «Складена в поточних цінах станом на «___» ____________ 20__ р._»/