-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9)
Завершена
54 885 948.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 548 859.48 UAH
мін. крок: 1% або 548 859.48 UAH
Період оскарження:
24.06.2025 11:05 - 13.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення пропозиції ТОВ «СТРОЙТРАНСАВТО»
Номер:
e3a65112bbd14a20872eeb49c1181557
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-24-003590-a.a1
Назва:
Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення пропозиції ТОВ «СТРОЙТРАНСАВТО»
Скарга:
04.08.2025 року Замовником було розміщено «Повідомлення про усунення невідповідностей» та 07.08.2025 року Замовником було розміщено Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.08.2025 року за №ВТ0708-01 про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТРОЙТРАНСАВТО ".
Вважаємо що такі рішення суперечать Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. No 1178.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ ТОВ СТРОЙТРАНСАВТО (1) (1).pdf 11.08.2025 10:39
- скарга АМКУ ТОВ СТРОЙТРАНСАВТО.docx 11.08.2025 10:39
- 2. Лист-пояснення щодо усунення невідповідностей.pdf 11.08.2025 10:39
- UA-2019-07-12-001370-a-report.pdf 11.08.2025 10:39
- Відповідь на звернення щодо розрахунків до Договору.pdf 11.08.2025 10:39
- ВТ0708-01_від_07.08.2025 (2).docx 11.08.2025 10:40
- ВТ2407-02_від_24.07.2025 (1).docx 11.08.2025 10:40
- Договір 120 код 4500.pdf 11.08.2025 10:40
- Дод уг 3 до договору 120.pdf 11.08.2025 10:40
- Дод.угода 1 до дог.120.pdf 11.08.2025 10:40
- Дод уг 2 до договору 120 водонапірної башти.pdf 11.08.2025 10:40
- Рішення АМКУ від 16.01.17 № 209.pdf 11.08.2025 10:40
- Рішення від 10.04.2024 № 6419.pdf 11.08.2025 10:40
- sign.p7s 11.08.2025 10:40
- Рішення від 13.08.2025 №12482.pdf 13.08.2025 16:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.08.2025 № 12988.pdf 25.08.2025 15:25
- рішення від 22.08.2025 № 12988.pdf 27.08.2025 10:34
- Пояснення по скарзі_UA-2025-06-24-003590-a.docx 15.08.2025 16:25
- Пояснення по скарзі_UA-2025-06-24-003590-a.pdf 15.08.2025 16:25
- ДСТУ Б Д..1.1-1-2013.pdf 15.08.2025 16:25
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.08.2025 17:05
Дата розгляду скарги:
22.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.08.2025 16:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.08.2025 10:35
Дата виконання рішення Замовником:
02.09.2025 09:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КП «ХАРКІВВОДОКАНАЛ» повідомляє про виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №12988-р/пк-пз від 22.08.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6337dffda80d45249098eb578d781d12
Заголовок пункту скарги:
Скарга про порушення порядку проведення процедури публічної закупівлі – відкриті торги з особливостями в частині незаконного відхилення пропозиції ТОВ «СТРОЙТРАНСАВТО»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
17.07.2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій по закупівлі ««Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9) Код ДК 021:2015– 45454000-4 Реконструкція»», ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-24-003590-a.
Протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи № ВТ2407-02 від 24 липня 2025 року продовжено строк розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙТРАНСАВТО" по закупівлі «Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9) Код ДК 021:2015– 45454000-4 Реконструкція», ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-24-003590-a, для проведення детального аналізу тендерної пропозиції на строк до 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
04 серпня 2025 року о 16.04 в електронній системі публічних закупівель Замовником було розміщено «Повідомлення про усунення невідповідностей»:
«Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах в електронній системі закупівель: За результатами розгляду вашої тендерної пропозиції замовником було встановлено невідповідність в інформації та документах, що надані у складі тендерної пропозиції, а саме: - Відповідно п. 1.3 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал листа(-ів)-відгука(ів) від контрагента (-ів) в довільній формі з інформацією про належне виконання умов договору, наведеного в довідці про досвід виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів) Натомість Учасник надав лист –відгук у якому сума договору не відповідає сумі, зазначеній у Додатковій угоді №3. - Відповідно п. 1.2 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати відсканований(-і) оригінал(-и) або копія(-ї), аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами). Натомість учасником надані договір та додаткові угоди до нього, а саме додаткова угода№1 та №3 не у повному обсязі, а саме надані лише перші сторінки договірних цін без розрахунків. На підставі наведеного, керуючись п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178, для усунення виявлених замовником невідповідностей, що наведені вище, вам необхідно надати: 1. Інформаційну довідка про виконання аналогічного*(-их) за предметом закупівлі договору(-ів) (не менше одного), в якій повинно бути зазначено: найменування контрагента, з яким укладено договір, його код ЄДРПОУ, прізвище, ім’я та по-батькові відповідальної особи замовника; предмет договору; номер та дата договору; інформація про стан виконання договору (виконано в повному обсязі, тощо). 2. Відсканований(-і) оригінал(-и) або копія(-ї), аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами), який вказано у інформаційній довідці відповідно до підпункту 1.1 п.1 Додатку №1 до тендерної документації «Інформацію та/або документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям». 3. Оригінал листа(-ів)-відгука(ів) від контрагента (-ів) в довільній формі з інформацією про належне виконання умов договору, наведеного в довідці про досвід виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів). Нагадуємо, що не виправлення виявлених Замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей є підставою для відхилення вашої пропозиції на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178.»
Втім, всупереч вимогам чинного законодавства, таке повідомлення було розміщене без наявності правових підстав, оскільки подані Скаржником документи не містили жодних порушень вимог тендерної документації. Фактично Замовник висунув вимогу щодо подання документів, які не передбачені тендерною документацією та не є невід’ємними частинами аналогічного договору, який поданий у складі нашої пропозиції, чим вийшов за межі своїх повноважень, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178, що призвело до грубого порушення наших прав, як Учасника закупівлі, а також нівелювання основних принципів здійснення публічних закупівель.
Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 07 серпня 2025 року за № ВТ0708-01 тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙТРАНСАВТО" було відхилено із наступною аргументацією:
«Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, які були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: не надав розрахунки до договірних цін, які є невід’ємною частиною договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, а саме додаткова угода№1 та №3. Зазначений договір укладався керуючись Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та згідно ДСТУ БД.1.1-1:2013. Пунктом 40 Постанови №688 передбачено, що кошторисна документація є складовою частиною проектної документації, що розробляється на стадії “Проект” або “Робочий проект” і використовується для: визначення договірної ціни; проведення експертизи; фінансування робіт. Пункт 41 цієї Постанови ,що склад кошторисної документації визначається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та інших нормативних документів з питань ціноутворення у будівництві. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» пунктом 4.1.1 встановлює, що Договірна ціна визначається на підставі проектно-кошторисної документації і оформляється як невід’ємна частина договору підряду, а пунктом 4.2.2 встановлює , що у складі договірної ціни мають бути наведені розрахунки вартості ресурсів, прибутку, адміністративних витрат та інших елементів ціни. Також, пунктом 6 Постанови КМУ № 671 від 11.05.2011 року «Про затвердження Порядку визначення вартості будівництва» визначено, що Договірна ціна визначається на підставі проектно-кошторисної документації, ресурсних елементних кошторисних норм, договірних умов та визначається у вигляді кошторису (кошторисної частини). Таким чином, законодавчо встановлено, що кошториси напряму використовуються для формування договірної ціни та без кошторису договірна ціна буде необґрунтованою. Відповідно до наданих перших сторінок договірних цін договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, у стовбці обґрунтування зазначені розрахунки з №1 по №14. Таким чином, і чинним законодавством і умовами наданого договору передбачено наявність розрахунків до договірної ціни, які не були опубліковані Учасником під час усунення невідповідностей. Опублікована у електронній системі закупівель на вимогу про усунення невідповідностей відповідь на звернення Вих.№01-35/604 від 05.08.2025 щодо відсутності можливості надати розрахунки до договірних цін у зв’язку з їх відсутністю у контрагента не обґрунтовує ненадання аналогічного договору у повному обсязі відповідно до вимог п. 1.2 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» яким встановлена вимога, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати відсканований(-і) оригінал(-и) або копія(-ї), аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами) (п. 10 Додатку №4 до Тендерної документації) з вищезазначених підстав.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.)».
Скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини:
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей).
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом (пункт 3 Особливостей).
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація, серед іншого, повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону, а також інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
перелік виявлених невідповідностей;
посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли:
1. учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення
вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2. тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до п.п. 1.2 п.1 Додатка №1 до тендерної документації Замовником чітко визначено вимогу до учасників закупівлі щодо формату та форми подання документів, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям. У зазначеному пункті передбачено:
“ Відсканований оригінал або копія(-ї), аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами), який вказано у інформаційній довідці відповідно до підпункту 1.1 п.1 цього додатку.”
На підтвердження зазначеної вимоги, в складі тендерної пропозиції Скаржника містяться:
- Договір №120 від 22.08.2019 року. (Відповідно до пункту 17 цього договору, у розділі «Договірна документація», пунктом 17.1 передбачено, що до складу договірної документації, крім самого договору, входять: Додаток №1 — Договірна ціна №1; Додаток №2 — Календарний графік виконання робіт. Перелічені документи набувають статусу договірних після підписання договору та є його невід’ємною частиною.;
- Додаток №1 — Договірна ціна №1 до Договору №120 від 22.08.2019 року;
- Додаток №2 — Календарний графік виконання робіт до Договору №120 від 22.08.2019 року.
- Додаткова угода №1 від 30.08.2019 року та Додаток №1 «Договірна ціна №1 » до Договору №120 від 22.08.2019 року;
- Додаткова угода №2 від 29.11.2019 року та Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт» до Договору №120 від 22.08.2019 року;
- Додаткова угода №3 від 27.12.2019 року та Додаток №1 «Договірна ціна» Договору №120 від 22.08.2019 року.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції було надано повний та вичерпний перелік документів і додатків, передбачених умовами аналогічного договору, з урахуванням усіх змін, внесених додатковими угодами.
Замовник у протоколі від 07 серпня 2025 року за № ВТ0708-01 зазначив:
«Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, які були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: не надав розрахунки до договірних цін, які є невід’ємною частиною договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, а саме додаткова угода№1 та №3.»
«Відповідно до наданих перших сторінок договірних цін договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, у стовбці обґрунтування зазначені розрахунки з №1 по №14. Таким чином, і чинним законодавством і умовами наданого договору передбачено наявність розрахунків до договірної ціни, які не були опубліковані Учасником під час усунення невідповідностей.»
Таке твердження Замовника не відповідає жодній нормі чинного законодавства та є надуманим, а саме:
У формі договірної ціни, яка є стандартним додатком у будівельних договорах відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, графа «Обґрунтування» — це лише технічна або інформаційна частина форми, яка пояснює, з яких елементів складається ціна. Вона не створює нових додатків до договору і не є переліком документів, які треба подавати окремо.
Такі посилання не є окремими договірними документами та не набувають статусу невід’ємних додатків до договору, якщо це прямо не визначено у тексті договору чи додатках до нього.
Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» відсутнє саме поняття окремого документа під назвою «розрахунків до договірної ціни з №1 по №14» або «розрахунки до договірної ціни». Зазначений нормативний акт містить вичерпний перелік видів кошторисної документації, кожен з яких має свою офіційну назву та затверджену форму, встановлену додатками до ДСТУ. Жодна з цих форм не передбачає існування чи оформлення окремого документа під назвою «розрахунки до договірної ціни». Так, зазначеним ДСТУ п. 6.3.1 визначено, що: «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаємо розрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку С.»
Зокрема, ДСТУ містить Додаток із чітко встановленою формою документа «Договірна ціна», яка і є додатком до наданого нами аналогічного договору підряду.
Така форма є вичерпною, та не містить переліку жодних додаткових «Розрахунків до договірної ціни з №1 по №14» як окремих документів і складається саме у такому вигляді, в якому Додаток №1 «Договірна ціна №1» був укладений та наданий Скаржником у складі аналогічного договору.
Звертаю увагу, що у складі додаткових угод, якими вносилися зміни до договірної ціни, додатком визначено лише один документ — «Договірна ціна №1» (Додаток № 1). Жодних інших документів, у тому числі «розрахунків до договірної ціни з №1 по №14», умовами договору та додатковими угодами не передбачено.
Стаття 628 Цивільного кодексу України визначає зміст договору. Вона зазначає, що зміст договору складається з умов, які сторони погодили за власним розсудом, та умов, які є обов'язковими згідно з чинним законодавством. Умови, які не передбачені договором, не можуть бути визнані його складовими. Будь-які інші дані, на зразок окремих розрахунків витрат, які не зазначені як невід’ємні додатки, не створюють зобов’язань для сторін і не підлягають поданню іншим способом.
Таким чином, вимога Замовника надати документи, які не існують у нормативно визначеній структурі кошторисної документації та які за текстом наданого Аналогічного договору не є невід’ємними його частинами та не є Додатками до Договору, є безпідставною та такою, що суперечить нормам чинного законодавства та вимогам тендерної документації .
У складі пропозиції Скаржника надано аналогічний договір із додатками та відповідними додатковими угодами, яким повністю підтверджується виконання вимог тендерної документації. Відтак Замовник не мав правових підстав оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у цій частині.
З огляду на наведене, а саме незаконність оприлюднення такого повідомлення, відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника щодо невиправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції, та/або зміни предмету закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Додатково зазначаємо, що аналогічний договір з усіма додатками та додатковими угодами до нього було повторно подано Замовнику у межах наданого строку для усунення невідповідностей.
Крім того, з метою підтвердження повноти та вичерпності наданого пакета документів, Скаржником було надано офіційний лист від замовника аналогічного договору, у якому прямо зазначено, що:
• відсутні будь-які додаткові розрахунки у якості Додатків, надання яких вимагає уповноважена особа Замовника;
• склад поданих документів (договір, додатки та додаткові угоди) є вичерпним.
Зазначена аналогічна закупівля проводилася в межах процедур публічних закупівель, і всі документи за нею оприлюднені в електронній системі Prozorro. Відповідно до ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право самостійно звернутися до відповідних організацій або перевірити відкриту інформацію у системі Prozorro.
Разом із офіційним листом замовника аналогічного договору Скаржником було надано звіт про результати проведення процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2019-07-12-001370-a, де оприлюднено саме той самий договір і ті ж додатки та додаткові угоди, які надані Скаржником у складі цієї тендерної пропозиції. Інших документів, як окремих Додатків у складі договору та додаткових угод не існує.
Відповідно до вимог чинного законодавства України замовник у процедурі публічних закупівель не наділений повноваженнями надавати юридичну оцінку правильності чи неправильності укладення договорів, які учасники виконували з іншими замовниками. Функції замовника обмежуються перевіркою відповідності тендерної пропозиції встановленим у тендерній документації вимогам та критеріям. Натомість, намагаючись оцінювати форму та зміст договорів та додаткових угод, укладених між учасником та іншими замовниками, поточний замовник фактично вийшов за межі своїх прав та повноважень, що є порушенням принципів, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». Такі дії свідчать про неправомірне розширення компетенції замовника, що прямо суперечить вимогам Закону та може розцінюватися як перевищення службових повноважень у межах проведення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не має права встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі», замовнику заборонено вимагати від учасника подання документів, не передбачених тендерною документацією або чинним законодавством.
Звертаємо увагу, аналогічну позицію займає комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №209-р/пк-пз від 16.01.2017 року та у рішенні №6419 від 10.04.2024 року.
Орган оскарження задовольнив скаргу учасників, зазначивши, що учасник надає Додатки до договору, які є його невід’ємною частиною та це чітко визначено самим Договором. Зазначені рішення додається до скарги як доказ.
«Повідомлення про усунення невідповідностей» опубліковане Замовником електронній системі публічних закупівель 04.08.2025 року та Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.08.2025 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозицій, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
Протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи № ВТ2407-02 від 24 липня 2025 року продовжено строк розгляду тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙТРАНСАВТО" по закупівлі «Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9) Код ДК 021:2015– 45454000-4 Реконструкція», ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-24-003590-a, для проведення детального аналізу тендерної пропозиції на строк до 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
04 серпня 2025 року о 16.04 в електронній системі публічних закупівель Замовником було розміщено «Повідомлення про усунення невідповідностей»:
«Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах в електронній системі закупівель: За результатами розгляду вашої тендерної пропозиції замовником було встановлено невідповідність в інформації та документах, що надані у складі тендерної пропозиції, а саме: - Відповідно п. 1.3 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал листа(-ів)-відгука(ів) від контрагента (-ів) в довільній формі з інформацією про належне виконання умов договору, наведеного в довідці про досвід виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів) Натомість Учасник надав лист –відгук у якому сума договору не відповідає сумі, зазначеній у Додатковій угоді №3. - Відповідно п. 1.2 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати відсканований(-і) оригінал(-и) або копія(-ї), аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами). Натомість учасником надані договір та додаткові угоди до нього, а саме додаткова угода№1 та №3 не у повному обсязі, а саме надані лише перші сторінки договірних цін без розрахунків. На підставі наведеного, керуючись п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178, для усунення виявлених замовником невідповідностей, що наведені вище, вам необхідно надати: 1. Інформаційну довідка про виконання аналогічного*(-их) за предметом закупівлі договору(-ів) (не менше одного), в якій повинно бути зазначено: найменування контрагента, з яким укладено договір, його код ЄДРПОУ, прізвище, ім’я та по-батькові відповідальної особи замовника; предмет договору; номер та дата договору; інформація про стан виконання договору (виконано в повному обсязі, тощо). 2. Відсканований(-і) оригінал(-и) або копія(-ї), аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами), який вказано у інформаційній довідці відповідно до підпункту 1.1 п.1 Додатку №1 до тендерної документації «Інформацію та/або документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям». 3. Оригінал листа(-ів)-відгука(ів) від контрагента (-ів) в довільній формі з інформацією про належне виконання умов договору, наведеного в довідці про досвід виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів). Нагадуємо, що не виправлення виявлених Замовником невідповідностей протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей є підставою для відхилення вашої пропозиції на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178.»
Втім, всупереч вимогам чинного законодавства, таке повідомлення було розміщене без наявності правових підстав, оскільки подані Скаржником документи не містили жодних порушень вимог тендерної документації. Фактично Замовник висунув вимогу щодо подання документів, які не передбачені тендерною документацією та не є невід’ємними частинами аналогічного договору, який поданий у складі нашої пропозиції, чим вийшов за межі своїх повноважень, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.22 № 1178, що призвело до грубого порушення наших прав, як Учасника закупівлі, а також нівелювання основних принципів здійснення публічних закупівель.
Протоколом про прийняття рішення уповноваженою особою від 07 серпня 2025 року за № ВТ0708-01 тендерну пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТРОЙТРАНСАВТО" було відхилено із наступною аргументацією:
«Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, які були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: не надав розрахунки до договірних цін, які є невід’ємною частиною договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, а саме додаткова угода№1 та №3. Зазначений договір укладався керуючись Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 та згідно ДСТУ БД.1.1-1:2013. Пунктом 40 Постанови №688 передбачено, що кошторисна документація є складовою частиною проектної документації, що розробляється на стадії “Проект” або “Робочий проект” і використовується для: визначення договірної ціни; проведення експертизи; фінансування робіт. Пункт 41 цієї Постанови ,що склад кошторисної документації визначається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та інших нормативних документів з питань ціноутворення у будівництві. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» пунктом 4.1.1 встановлює, що Договірна ціна визначається на підставі проектно-кошторисної документації і оформляється як невід’ємна частина договору підряду, а пунктом 4.2.2 встановлює , що у складі договірної ціни мають бути наведені розрахунки вартості ресурсів, прибутку, адміністративних витрат та інших елементів ціни. Також, пунктом 6 Постанови КМУ № 671 від 11.05.2011 року «Про затвердження Порядку визначення вартості будівництва» визначено, що Договірна ціна визначається на підставі проектно-кошторисної документації, ресурсних елементних кошторисних норм, договірних умов та визначається у вигляді кошторису (кошторисної частини). Таким чином, законодавчо встановлено, що кошториси напряму використовуються для формування договірної ціни та без кошторису договірна ціна буде необґрунтованою. Відповідно до наданих перших сторінок договірних цін договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, у стовбці обґрунтування зазначені розрахунки з №1 по №14. Таким чином, і чинним законодавством і умовами наданого договору передбачено наявність розрахунків до договірної ціни, які не були опубліковані Учасником під час усунення невідповідностей. Опублікована у електронній системі закупівель на вимогу про усунення невідповідностей відповідь на звернення Вих.№01-35/604 від 05.08.2025 щодо відсутності можливості надати розрахунки до договірних цін у зв’язку з їх відсутністю у контрагента не обґрунтовує ненадання аналогічного договору у повному обсязі відповідно до вимог п. 1.2 Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» яким встановлена вимога, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати відсканований(-і) оригінал(-и) або копія(-ї), аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами) (п. 10 Додатку №4 до Тендерної документації) з вищезазначених підстав.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника.
2. Оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.)».
Скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини:
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей).
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом (пункт 3 Особливостей).
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація, серед іншого, повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв, передбачених статтею 16 Закону, а також інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
перелік виявлених невідповідностей;
посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, зокрема, у разі, коли:
1. учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення
вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
2. тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до п.п. 1.2 п.1 Додатка №1 до тендерної документації Замовником чітко визначено вимогу до учасників закупівлі щодо формату та форми подання документів, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям. У зазначеному пункті передбачено:
“ Відсканований оригінал або копія(-ї), аналогічного (аналогічних)* за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного) з усіма додатками до нього (які за текстом цього договору є невід’ємними його частинами), який вказано у інформаційній довідці відповідно до підпункту 1.1 п.1 цього додатку.”
На підтвердження зазначеної вимоги, в складі тендерної пропозиції Скаржника містяться:
- Договір №120 від 22.08.2019 року. (Відповідно до пункту 17 цього договору, у розділі «Договірна документація», пунктом 17.1 передбачено, що до складу договірної документації, крім самого договору, входять: Додаток №1 — Договірна ціна №1; Додаток №2 — Календарний графік виконання робіт. Перелічені документи набувають статусу договірних після підписання договору та є його невід’ємною частиною.;
- Додаток №1 — Договірна ціна №1 до Договору №120 від 22.08.2019 року;
- Додаток №2 — Календарний графік виконання робіт до Договору №120 від 22.08.2019 року.
- Додаткова угода №1 від 30.08.2019 року та Додаток №1 «Договірна ціна №1 » до Договору №120 від 22.08.2019 року;
- Додаткова угода №2 від 29.11.2019 року та Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт» до Договору №120 від 22.08.2019 року;
- Додаткова угода №3 від 27.12.2019 року та Додаток №1 «Договірна ціна» Договору №120 від 22.08.2019 року.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції було надано повний та вичерпний перелік документів і додатків, передбачених умовами аналогічного договору, з урахуванням усіх змін, внесених додатковими угодами.
Замовник у протоколі від 07 серпня 2025 року за № ВТ0708-01 зазначив:
«Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, які були зазначені в повідомленні, протягом 24 годин з моменту розміщення відповідного повідомлення, а саме: не надав розрахунки до договірних цін, які є невід’ємною частиною договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, а саме додаткова угода№1 та №3.»
«Відповідно до наданих перших сторінок договірних цін договору на виконання робіт №120 від 22.08.2019 року та додаткових угод до нього, у стовбці обґрунтування зазначені розрахунки з №1 по №14. Таким чином, і чинним законодавством і умовами наданого договору передбачено наявність розрахунків до договірної ціни, які не були опубліковані Учасником під час усунення невідповідностей.»
Таке твердження Замовника не відповідає жодній нормі чинного законодавства та є надуманим, а саме:
У формі договірної ціни, яка є стандартним додатком у будівельних договорах відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, графа «Обґрунтування» — це лише технічна або інформаційна частина форми, яка пояснює, з яких елементів складається ціна. Вона не створює нових додатків до договору і не є переліком документів, які треба подавати окремо.
Такі посилання не є окремими договірними документами та не набувають статусу невід’ємних додатків до договору, якщо це прямо не визначено у тексті договору чи додатках до нього.
Відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» відсутнє саме поняття окремого документа під назвою «розрахунків до договірної ціни з №1 по №14» або «розрахунки до договірної ціни». Зазначений нормативний акт містить вичерпний перелік видів кошторисної документації, кожен з яких має свою офіційну назву та затверджену форму, встановлену додатками до ДСТУ. Жодна з цих форм не передбачає існування чи оформлення окремого документа під назвою «розрахунки до договірної ціни». Так, зазначеним ДСТУ п. 6.3.1 визначено, що: «Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаємо розрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку С.»
Зокрема, ДСТУ містить Додаток із чітко встановленою формою документа «Договірна ціна», яка і є додатком до наданого нами аналогічного договору підряду.
Така форма є вичерпною, та не містить переліку жодних додаткових «Розрахунків до договірної ціни з №1 по №14» як окремих документів і складається саме у такому вигляді, в якому Додаток №1 «Договірна ціна №1» був укладений та наданий Скаржником у складі аналогічного договору.
Звертаю увагу, що у складі додаткових угод, якими вносилися зміни до договірної ціни, додатком визначено лише один документ — «Договірна ціна №1» (Додаток № 1). Жодних інших документів, у тому числі «розрахунків до договірної ціни з №1 по №14», умовами договору та додатковими угодами не передбачено.
Стаття 628 Цивільного кодексу України визначає зміст договору. Вона зазначає, що зміст договору складається з умов, які сторони погодили за власним розсудом, та умов, які є обов'язковими згідно з чинним законодавством. Умови, які не передбачені договором, не можуть бути визнані його складовими. Будь-які інші дані, на зразок окремих розрахунків витрат, які не зазначені як невід’ємні додатки, не створюють зобов’язань для сторін і не підлягають поданню іншим способом.
Таким чином, вимога Замовника надати документи, які не існують у нормативно визначеній структурі кошторисної документації та які за текстом наданого Аналогічного договору не є невід’ємними його частинами та не є Додатками до Договору, є безпідставною та такою, що суперечить нормам чинного законодавства та вимогам тендерної документації .
У складі пропозиції Скаржника надано аналогічний договір із додатками та відповідними додатковими угодами, яким повністю підтверджується виконання вимог тендерної документації. Відтак Замовник не мав правових підстав оприлюднювати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у цій частині.
З огляду на наведене, а саме незаконність оприлюднення такого повідомлення, відсутні підстави для відхилення пропозиції Скаржника щодо невиправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції, та/або зміни предмету закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Додатково зазначаємо, що аналогічний договір з усіма додатками та додатковими угодами до нього було повторно подано Замовнику у межах наданого строку для усунення невідповідностей.
Крім того, з метою підтвердження повноти та вичерпності наданого пакета документів, Скаржником було надано офіційний лист від замовника аналогічного договору, у якому прямо зазначено, що:
• відсутні будь-які додаткові розрахунки у якості Додатків, надання яких вимагає уповноважена особа Замовника;
• склад поданих документів (договір, додатки та додаткові угоди) є вичерпним.
Зазначена аналогічна закупівля проводилася в межах процедур публічних закупівель, і всі документи за нею оприлюднені в електронній системі Prozorro. Відповідно до ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право самостійно звернутися до відповідних організацій або перевірити відкриту інформацію у системі Prozorro.
Разом із офіційним листом замовника аналогічного договору Скаржником було надано звіт про результати проведення процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2019-07-12-001370-a, де оприлюднено саме той самий договір і ті ж додатки та додаткові угоди, які надані Скаржником у складі цієї тендерної пропозиції. Інших документів, як окремих Додатків у складі договору та додаткових угод не існує.
Відповідно до вимог чинного законодавства України замовник у процедурі публічних закупівель не наділений повноваженнями надавати юридичну оцінку правильності чи неправильності укладення договорів, які учасники виконували з іншими замовниками. Функції замовника обмежуються перевіркою відповідності тендерної пропозиції встановленим у тендерній документації вимогам та критеріям. Натомість, намагаючись оцінювати форму та зміст договорів та додаткових угод, укладених між учасником та іншими замовниками, поточний замовник фактично вийшов за межі своїх прав та повноважень, що є порушенням принципів, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі». Такі дії свідчать про неправомірне розширення компетенції замовника, що прямо суперечить вимогам Закону та може розцінюватися як перевищення службових повноважень у межах проведення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не має права встановлювати вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі», замовнику заборонено вимагати від учасника подання документів, не передбачених тендерною документацією або чинним законодавством.
Звертаємо увагу, аналогічну позицію займає комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №209-р/пк-пз від 16.01.2017 року та у рішенні №6419 від 10.04.2024 року.
Орган оскарження задовольнив скаргу учасників, зазначивши, що учасник надає Додатки до договору, які є його невід’ємною частиною та це чітко визначено самим Договором. Зазначені рішення додається до скарги як доказ.
«Повідомлення про усунення невідповідностей» опубліковане Замовником електронній системі публічних закупівель 04.08.2025 року та Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.08.2025 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозицій, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
×
-
Назва доказу:
Рішення Антимонопольного комітету України №6419-р/пк-пз від 10.04.2024 року.
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 10.04.2024 № 6419.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення Антимонопольного комітету України №209-р/пк-пз від 16.01.2017 року
-
Повʼязаний документ:
Рішення АМКУ від 16.01.17 № 209.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист-пояснення щодо усунення невідповідності у тендерній пропозиції № 2/11-2025 від 05.08.2025
-
Повʼязаний документ:
2. Лист-пояснення щодо усунення невідповідностей.pdf
-
-
Назва доказу:
Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2019-07-12-001370-a
-
Повʼязаний документ:
UA-2019-07-12-001370-a-report.pdf
-
-
Назва доказу:
Відповідь на звернення Комунальної установи Панютінський психоневрологічний інтернат від 05.08.2025 № 01-35/604.
-
Повʼязаний документ:
Відповідь на звернення щодо розрахунків до Договору.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаткова угода №3 від 27.12.2019 року та Додаток №1 «Договірна ціна» Договору №120 від 22.08.2019 року
-
Повʼязаний документ:
Дод уг 3 до договору 120.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаткова угода №2 від 29.11.2019 року та Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт» до Договору №120 від 22.08.2019 року
-
Повʼязаний документ:
Дод уг 2 до договору 120 водонапірної башти.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаткова угода №1 від 30.08.2019 року та Додаток №1 «Договірна ціна №1 » до Договору №120 від 22.08.2019 року
-
Повʼязаний документ:
Дод.угода 1 до дог.120.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №120 від 22.08.2019 року
-
Повʼязаний документ:
Договір 120 код 4500.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 07 серпня 2025 року за № ВТ0708-01
-
Повʼязаний документ:
ВТ0708-01_від_07.08.2025 (2).docx
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № ВТ2407-02 від 24 липня 2025 р
-
Повʼязаний документ:
ВТ2407-02_від_24.07.2025 (1).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ХАРКІВВОДОКАНАЛ», скасувати Протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 07 серпня 2025 року за № ВТ0708-01 про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТРОЙТРАНСАВТО " по процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями «Реконструкція каналізаційних очисних споруд та лінії по обробці мулу у м. Харків. Міські очисні споруди водовідведення №2. Комплекс "Харківводовідведення", пр. Гагаріна 354, Харків (ПК9) Код ДК 021:2015– 45454000-4 Реконструкція», ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-24-003590-a.