• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Портативний радіоелектронний засіб протидії безпілотним літальним апаратам КВЕРТУС AD CERBERUS 3 F12

Завершена

594 500.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 972.50 UAH
Номер: f9f9b20c57a94d6989caf16250648989
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-12-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.08.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 12.08.2025 15:18 - 03.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.08.2025 №200 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 12.08.2025 №200. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-06-20-011253-a, 20.06.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання Замовником рішення Органу оскарження; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо), направлені на недопущення аналогічних порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження); надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Радехівської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-06-20-013052-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 02.07.2025 №175, від 04.07.2025 №178, від 07.07.2025 №180, від 25.07.2025 №197 та №198; оприлюднені повідомлення щодо необхідності обґрунтування аномально низької ціни пропозиції ТОВ «Лелека Дрон» та оприлюднені вказаним учасником 30.06.2025 та 23.07.2025 обґрунтування аномально низької ціни його пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «Лелека Дрон», оприлюднене повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Лелека Дрон» та оприлюднені вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей (щодо правомірності відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «Лелека Дрон»); тендерну пропозицію ТОВ «Квертус», оприлюднене повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Квертус» та оприлюднені вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; опубліковану інформацію щодо оскарження порядку проведення Замовником процедури закупівлі (скарги від 07.07.2025 №UA-2025-06-20-011253-a.a1 та від 08.07.2025 №UA-2025-06-20-011253-a.с3) та прийняття Органом оскарження рішень за результатами розгляду таких скарг (рішення від 16.07.2025 №11163-р/пк-пз та від 17.07.2025 №11245-р/пк-пз); оприлюднену Замовником інформацію щодо виконання рішення Органу оскарження від 16.07.2025 №11163-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Квертус» як переможцем тендеру документи; договір поставки від 01.08.2025 №465; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі на відповідність тендерної документації вимогам частини четвертої статті 22 Закону не проводився. З врахуванням розгляду Органом оскарження скарг та прийняття відповідних рішень за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Відповідно до частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Одночасно, згідно з вимогами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у пункті 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі зазначено в Додатку №1-1 до цієї тендерної документації. Проте, у Додатку 1-1 до тендерної документації відсутній перелік документів та/або інформації, які переможець процедури закупівлі повинен під час укладення договору про закупівлю надати на підтвердження права підписання договору про закупівлю. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що оскільки інформацію про право підписання договору про закупівлю переможець надає безпосередньо при підписанні договору, а не шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, тому у Додатку 1-1 до тендерної документації не зазначено перелік документів та/або інформації, які переможець процедури закупівлі повинен на підтвердження права підписання договору про закупівлю під час укладення договору про закупівлю. Однак, у пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація повинна містити (як окремий додаток) перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі (без уточнення, що така вимога стосується лише документів/інформації, які подаються через електронну систему закупівель). За нормами пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов, а відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Одночасно, у пункті 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей, а у пункті 49 Особливостей №1178 визначено, що замовник укладає договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу встановлено, що у пункті 12.3. проєкту договору, який міститься у Додатку 3 до тендерної документації, визначено, зокрема, наступний випадок, коли істотні умови договору можуть змінюватися після підписання договору до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі (підпункт 12.3.9): зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. Водночас предметом закупівлі UA-2025-06-20-011253-a є товар (Портативний радіоелектронний засіб протидії безпілотним літальним апаратам)п Отже, включення до проєкту договору про закупівлю товару (Додаток 3 до тендерної документації) підстави для внесення змін до істотних умов такого договору, що не стосується предмета закупівлі (підпункт 9 пункту 19 Особливостей №1178) суперечить нормам пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що порядок зміни істотних умов договору про закупівлю визначено саме пунктом 19 Особливостей №1178, ні Законом, ні Особливостями №1178 не встановлено розмежування, які саме підстави для зміни істотних умов включаються до кожного із видів договорів про закупівлю, разом з тим на замовника також не покладено обов’язок обирати необхідні підстави із визначеного переліку, з врахуванням чого Замовник повинен включити до проєкту договору всі підстави, якими передбачено внесення змін до істотних умов договору відповідно до пункту 19 Особливостей №1178. У пункті 19 Особливостей №1178 визначено виключний перелік випадків, за яких істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі. Проте, норми пункту 19 Особливостей №1178 не містять імперативного припису щодо обов`язкового включення до умов договору всіх перелічених у цьому пункті випадків, а лише установлюють таку можливість. Відповідно до статті 180 Господарського кодексу України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Також, статтею 638 Цивільного кодексу України визначено, що договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору, істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї сторони має бути досягнуто згоди. Отже, замовник не має обов`язку включати до умов договору про закупівлю усі без виключення випадки, за яких можлива зміна істотних умов договору, а може самостійно визначати зміст відповідних умов договору з дотриманням чинного законодавства, виходячи зі змісту угоди та об`єктивних чинників. Слід також зауважити, що позиція щодо неправомірності включення до умов договору про закупівлю підпунктів пункту 19 Особливостей №1178, які не стосуються предмету закупівлі, підтримується і судовими органами (для прикладу, у справах 620/15418/21, 160/8619/22). Підпункт 9 пункту 19 Особливостей №1178 стосується відновлення населених пунктів на умовах постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2023 №382, а отже стосується конкретних закупівель і може бути застосований виключно у вищезгаданих випадках. З врахуванням вищенаведеного, Замовником при складанні тендерної документації порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень: 28.08.2025 11:06 - 12.09.2025 00:00
Дата публікації висновку: 28.08.2025 11:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, керуючись пунктом 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з метою усунення порушень законодавства у сфері закупівель, Радехівська міська рада Львівської області (далі – Замовник) повідомляє, що Замовником вжито заходи щодо усунення та недопущення в подальшому порушення норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону при складанні тендерної документації шляхом проведення роз’яснювальної роботи з уповноваженою особою. Також повідомляємо, що прийнято рішення направити уповноважену особу Радехівської міської ради Львівської області на чергові економічні навчання з публічних закупівель, які відбудуться 09 вересня 2025 року. Таким чином виявлені органом державного фінансового контролю порушення законодавства у сфері публічних закупівель усунуто. Додаток: - Реєстраційна форма на проходження навчання уповноважених осіб – 1 акр. 1 прим.
Дата публікації звіту: 02.09.2025 18:08

Запити/Пояснення