-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбуки (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина))
Завершена
63 625 863.38
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 318 129.32 UAH
мін. крок: 0.5% або 318 129.32 UAH
Номер:
6885f6e562d7404ba98ed22f3e35acbc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-12-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.08.2025 00:00
Період моніторингу:
12.08.2025 12:06 - 03.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
11.08.2025 Київ № 212
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, Розподілу обов’язків між Головою Державної аудиторської служби України та заступниками Голови, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 01 червня 2021 року № 165 (в редакції наказу Держаудитслужби від 06 січня 2025 року № 4), на період тимчасової непрацездатності Голови Державної аудиторської служби України БАСАЛАЄВОЇ Алли Валентинівни,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
41 UA-2025-06-06-011701-a 06.06.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації установлено порушення абзацу другого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону, Особливостей № 1275 та Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС», ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ» та ТОВ «АЙТІ-РІШЕННЯ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості № 1275) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями Міністерства оборони України (Головне управління зв'язку та кібербезпеки Генерального штабу Збройних Сил України) (далі – Замовник), тендерну документацію та зміни до неї, затверджені рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 17.06.2025 № 15/172/180), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» (далі – ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ» (далі – ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ») та товариства з обмеженою відповідальністю «АЙТІ-РІШЕННЯ» (далі – ТОВ «АЙТІ-РІШЕННЯ»), протокол від 09.07.2025 № 15/172/209, повідомлення про намір укласти договір від 09.07.2025, протокол уповноваженої особи про продовження строку укладання договору від 24.07.2025 № 15/172/230, договір від 01.08.2025 № 382/25/62 на суму 58 729 958,40 гривень з ПДВ, пояснення та документи Замовника надані 20.08.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби від 15 та 19.08.2025.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
У відповідності до вимог абзацу другого пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення).
Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що під час проведення закупівлі в електронній системі закупівель без ідентифікації особи 08.06.2025 та 09.06.2025 оприлюднені звернення до Замовника.
Проте Замовником, надано відповіді на зазначені звернення 17.06.2025, тобто з перевищенням триденного строку з дня його оприлюднення.
На запит Держаудитслужби, Замовник 20.08.2025 надав пояснення, в якому не спростував виявленого порушення та, зокрема зазначив: «З метою забезпечення якісного опрацювання порушених у зверненні запитань уповноважена особа Замовника, відповідно до внутрішніх процедур, ініціювала їх розгляд компетентним підрозділом, службовими особами якого безпосередньо опрацьовувалась інформація щодо порушеного у зверненні питання з урахуванням відповідності технічних характеристик предмета закупівлі потребам підрозділів Збройних Сил України. За результатами опрацювання звернень уповноваженою особою було підготовлено й оприлюднено офіційні відповіді.»
Отже, на порушення вимог абзацу другого пункту 54 Особливостей Замовник надав відповідь на звернення з перевищенням триденного строку з дня його оприлюднення.
Період усунення порушень:
01.09.2025 17:27 - 16.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.09.2025 17:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником вжито комплекс заходів з метою недопущення подібних порушень у подальшому. Зокрема, проведено службову перевірку (внутрішній аналіз причин виявленого порушення), за результатами якої розпочато службове розслідування відповідно до наказу начальника Головного управління зв’язку та кібербезпеки Генерального штабу Збройних Сил України – начальника зв’язку та кібербезпеки Збройних Сил України від 06.09.2025 № 200/нагд з метою всебічного з’ясування обставин та встановлення відповідальних осіб. Крім того, залученим особам доведено необхідність неухильного дотримання строків і процедур, визначених чинним законодавством у сфері публічних закупівель, а також посилено внутрішній контроль за організацією та своєчасністю надання роз’яснень учасникам процедур закупівель.
Дата публікації звіту:
08.09.2025 16:53
Запити/Пояснення
Номер:
37c68110c16e4d43a1720aa198aa465b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.08.2025 15:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі ноутбуків (код ДК 021:2015 - 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-06-011701-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення, щодо причин надання відповіді на звернення до процедури закупівлі оприлюднені в електронній системі закупівель 08.06.2025 та 09.06.2025 з недотриманням строків встановлених пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) дата відповіді 17.06.2025.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7cc8c6c500e6496998d78300d3357818
Назва:
Щодо надання пояснень до моніторингу ID: UA-M-2025-08-12-000055
Дата опублікування:
20.08.2025 12:10
Опис:
1. Щодо надання інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, надається пояснення:
Бюджетні призначення за напрямом забезпечення засобами зв’язку загального користування визначені Зведеним кошторисом Міністерства оборони України на 2025 рік за бюджетною підпрограмою 2101020/4 “Забезпечення функціонування системи зв’язку Збройних Сил України, захисту інформації та кібербезпеки в інформаційно-телекомунікаційних системах”, який затверджено Міністром оборони України, як головним розпорядником коштів. Зазначеними бюджетними призначеннями, зокрема, передбачено і придбання комп’ютерної техніки (ноутбуків).
Слід зазначити, що формування пропозицій щодо орієнтовної вартості предмета закупівлі та його технічних характеристик здійснюється відповідним структурним підрозділом Генерального штабу Збройних Сил України шляхом визначення та опрацювання вимог до предмету закупівлі з врахуванням необхідних технічних, функціональних та інших характеристик для забезпечення якісного виконання підрозділами Збройних Сил України покладених на них завдань, а також подальшого вивчення ринку на предмет вартості відповідного обладнання згідно до визначених до нього вимог.
З метою розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником, було підготовлено відповідний запит на комерційні пропозиції, який було надіслано на 87 адрес можливих постачальників товарів.
Водночас моніторинг цін здійснено шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі). Слід зазначити, що з метою неухильного дотримання принципів здійснення оборонних закупівель, зокрема – ефективності використання коштів, отримана з відкритих джерел інформація про вартість спланованого до закупівлі обладнання не враховувалась для розрахунку очікуваної, оскільки у разі її врахування очікувана вартість перевищувала б очікувану вартість, розраховану на основі комерційних пропозицій, отриманих від ймовірних постачальників.
Разом з цим, очікувану вартість даної закупівлі розраховано, з урахуванням рекомендацій наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», в межах показників середньої вартості наданих комерційних пропозицій на момент оголошення процедури закупівлі (Результати цінового моніторингу та розрахунок очікуваної вартості Товарів додається).
2. Щодо причин надання відповіді на звернення до процедури закупівлі оприлюднені в електронній системі закупівель 08.06.2025 та 09.06.2025 з недотриманням строків встановлених пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) дата відповіді 17.06.2025., надається пояснення:
З метою забезпечення якісного опрацювання порушених у зверненні запитань уповноважена особа Замовника, відповідно до внутрішніх процедур, ініціювала їх розгляд компетентним підрозділом, службовими особами якого безпосередньо опрацьовувалась інформація щодо порушеного у зверненні питання з урахуванням відповідності технічних характеристик предмета закупівлі потребам підрозділів Збройних Сил України.
За результатами опрацювання звернень уповноваженою особою було підготовлено й оприлюднено офіційні відповіді.
Номер:
3d679e7fd21d4220a39f5a4f8ebb4e19
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.08.2025 11:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі ноутбуків (код ДК 021:2015 -
30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина)), (інформацію
опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-06-
011701-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про
основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,
частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2
та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року
№ 43, постала потреба в отриманні інформації та відповідних документів з
наступних питань:
1. Надайте пояснення та посилання на назву файлу, яким чином ТОВ «АЙТІ-
РІШЕННЯ» підтвердив виконання пункту 2 Додатку 5 тендерної документації в
частині надання листа-відгука від підприємства або організації, або установи,
для якої виконувався аналогічний договір, складається у довільній формі із
зазначенням номеру та дати підписання цього договору та інформації про його
виконання відповідно до умов договору. Відгук надається щодо договору(-ів)
копія(-ї) якого(-их) надана учасником у складі тендерної пропозиції.
2. Надайте пояснення та посилання на назву файлу, яким чином учасник
ТОВ «АЙТІ-РІШЕННЯ» підтвердив виконання вимог підпунктів 3.1.1.3 та 3.1.2
пункту 3 Додатку 5 тендерної документації в частині надання документів,
зокрема: копії Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних
осіб - підприємців та громадських формувань та довідку у довільній формі,
якою підтверджується, що учасник не є громадянином Російської
Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що
проживає на території України на законних підставах); юридичною особою,
утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської
Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною
особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України,
кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що
має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є
Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран,
громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки
Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або
юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства
Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім
випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в
управління АРМА.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу
національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати
відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим
доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом
трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України
невиконання службовою особою законних вимог органу державного
фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання
йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї
тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом
на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
39d878c1de5143bb82b8abb5554a710a
Назва:
Щодо надання пояснень до моніторингу ID: UA-M-2025-08-12-000055
Дата опублікування:
20.08.2025 12:13
Опис:
1. Щодо надання пояснення та посилання на назву файлу, яким чином ТОВ "АЙТІ-РІШЕННЯ" підтвердив виконання пункту 2 Додатку 5 тендерної документації, надається пояснення:
Відповідно до вимог пункту 2 Додатку 5 до тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи Міністерства оборони України, відповідальної за організацію та проведення публічних та оборонних закупівель товарів, робіт і послуг за напрямом діяльності служби забезпечення засобами зв’язку та кібербезпеки майором Іваном Северином протокол від 06.06.2025 № 15/172/154, учасником (ТОВ "АЙТІ-РІШЕННЯ") заповнено графу "2. Найменування учасника:" Тендерної пропозиції (вих. від 13.06.2025 № ITR-06/01/06-25, назва файлу "5.Тендерна пропозиція.pdf", додається).
Вимога "в частині надання листа-відгука від підприємства або організації, або установи, для якої виконувався аналогічний договір, складається у довільній формі із зазначенням номеру та дати підписання цього договору та інформації про його виконання відповідно до умов договору. Відгук надається щодо договору(-ів) копія(-ї) якого(-их) надана учасником у складі тендерної пропозиції" – відсутня у складі тендерної документації.
2. Щодо надання пояснення та посилання на назву файлу, яким чином ТОВ "АЙТІ-РІШЕННЯ" підтвердив виконання вимог підпунктів 3.1.1.3 та 3.1.2 пункту 3 Додатку 5 тендерної документації, надається пояснення:
У додатку 5 тендерної документації, затвердженої рішенням Уповноваженої особи Міністерства оборони України, відповідальної за організацію та проведення публічних та оборонних закупівель товарів, робіт і послуг за напрямом діяльності служби забезпечення засобами зв’язку та кібербезпеки майором Іваном Северином протокол від 06.06.2025 № 15/172/154, відсутні підпункти 3.1.1.3 та 3.1.2 пункту 3.
У свою чергу на вимогу пункту 3 додатку 5 тендерної документації учасником (ТОВ "АЙТІ-РІШЕННЯ") заповнено графу "3. Адреса (юридична, поштова) учасника торгів" Тендерної пропозиції (вих. від 13.06.2025 № ITR-06/01/06-25, назва файлу "5.Тендерна пропозиція.pdf", додається).