-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт вулиці Підлісної в селі Мишковичі Тернопільського району Тернопільської області
Завершена
2 377 007.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 885.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 885.04 UAH
Номер:
b9b4872e183f4523a8c5d7b574e6f838
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-11-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.08.2025 00:00
Період моніторингу:
11.08.2025 14:23 - 02.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
11.08.2025 № 68-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 11.08.2025 №68-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2025-06-04-002828-a від 04.06.2025 - дані автоматичних індикаторів ризику.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД», своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснення (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення додатку «Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва» до Договору №109/25 у машинозчитувальному форматі, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому щодо розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Великоберезовицької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 04.06.2025 за №28, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД» (далі – ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЗАХІД»), протокольні рішення уповноваженої особи: від 23.06.2025 за №33, від 27.06.2025 за №37, від 16.07.2025 за №40, вимогу про усунення невідповідностей, рішення Комісії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.07.2025 за № 10748-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 16.07.2025, договір про закупівлю послуг від 30.07.2025 за №109/25 на суму 1 566 568,00 гривень (далі – Договір №109/25), пояснення Замовника від 14.08.2025 та від 22.08.2025, отримані через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Під час моніторингу встановлено, що замовником, в електронній системі закупівель, оприлюднено 30.07.2025 Договір №109/25 та додатки до нього, зокрема: Договірну ціну, Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, Локальний кошторис на будівельні роботи 02-01-01, Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 02-01-01, Підсумкову відомість ресурсів, Інформацію про ціни на матеріальні ресурси - у форматі pdf.
У машинозчитувальному форматі було оприлюднено крім Договору №109/25 лише частину додатків, а саме: Договірну ціну, Локальний кошторис на будівельні роботи 02-01-01, Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 02-01-01, Підсумкову відомість ресурсів, Інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Водночас додаток «Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва» у машиночитуваному форматі не оприлюднено.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення з даного питання.
Замовник 22.08.2025 надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив: «…недотримання вимоги щодо машинозчитуваності не є свідомим порушенням, а зумовлене помилкою через людський фактор. Замовник визнає допущену помилку та прийме заходи щодо усунення невідповідності....».
Таким чином, Замовником, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, не розміщено (оприлюднено) в електронній системі закупівель додаток до Договору №109/25 «Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва» у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
26.08.2025 17:45 - 10.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
26.08.2025 17:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, про який йдеться, було сформовано шляхом сканування підписаного оригіналу документа з метою забезпечення автентичності, цілісності та юридичної чинності відповідного правочину. На момент завантаження технічні можливості не дозволяли здійснити його обробку з використанням технологій OCR або збереження у форматі з розпізнаваним текстом. У випадку, який викликає питання, документ було подано у форматі PDF. Водночас визнаємо, що він був сформований шляхом сканування підписаного оригіналу, що технічно унеможливлює автоматичне зчитування тексту з такого файлу, а отже, не відповідає визначенню машинозчитуваного формату. Таким чином, недотримання вимоги щодо машинозчитуваності не є свідомим порушенням, а зумовлене технологічними обставинами. Замовник визнає допущену технічну помилку та прийме заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому щодо розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Дата публікації звіту:
27.08.2025 10:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
29.08.2025 14:31
Запити/Пояснення
Номер:
ed52d6752c1b49b08c27adaf4fc5d457
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.08.2025 11:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт вулиці Підлісної в селі Мишковичі Тернопільського району Тернопільської області», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-06-04-002828-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b1af017552994f8598707e7e74f3aa5c
Назва:
Відповідь замовника
Дата опублікування:
14.08.2025 09:17
Опис:
Процедура закупівлі "Поточний ремонту вулиці Підлісної в селі Мишковичі, Тернопільського району Тернопільської області" проводилась у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Стосовно обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі (посилання на веб-сайт Великоберезовицької селищної ради https://vbsr.gov.ua/novyny/oholoshennia-pro-provedennia-vidkrytykh-torhiv-z-osoblyvostiamy-20.html
Технічні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації сформовані на підставі та з урахуванням вимог ДСТУ 8855:2019 «Визначення класу наслідків (відповідальності)», ДБН В.1.2-14:2018 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель і споруд», а також здійснено розрахунок очікуваної вартості робіт на основі проектно-кошторисної документації «Поточний ремонт вулиці Підлісної в селі Мишковичі Тернопільського району Тернопільської області», зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва "Поточний ремонт вулиці Підлісної в селі Мишковичі, Тернопільського району Тернопільської області», затверджених рішенням виконавчого комітету № 155 від 04 квітня 2025р. та затвердженого Дефектного акту від 04 квітня 2025р. за виключенням: коштів на здійснення технічного нагляду, вартості проектних робіт, вартості експертизи проектної документації. А також очікувана вартість визначена методом аналізу ринку — з урахуванням трьох комерційних пропозицій, розрахунків за укрупненими показниками та даних аналогічних закупівель у Prozorro.
Підтверджуючі документи додаються.
Номер:
95f60fdb78504c7eaeda1baeae8a3f40
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
14.08.2025 09:21
Опис:
Документи до відповіді замовника
Номер:
2d4a64ab813948eaad86eb24ae54dec4
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
21.08.2025 16:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.08.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт вулиці Підлісної в селі Мишковичі Тернопільського району Тернопільської області», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-06-04-002828-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Також пунктом 9 Положення №835 визначено, що для оприлюднення наборів даних використовуються, зокрема, такі формати: TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML (для текстових даних), для структурованих даних - RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML.
Під час моніторингу встановлено, що замовником, в електронній системі закупівель, оприлюднено 30.07.2025 договір про закупівлю послуг від 30.07.2025 за №109/25 (далі – Договір №109/25) та додатки до нього, зокрема: Договірну ціну, Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, Локальний кошторис на будівельні роботи 02-01-01, Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 02-01-01, Підсумкову відомість ресурсів, Інформацію про ціни на матеріальні ресурси - у форматі pdf.
У машинозчитувальному форматі було оприлюднено лише частину додатків, а саме: Договірну ціну, Локальний кошторис на будівельні роботи 02-01-01, Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 02-01-01, Підсумкову відомість ресурсів, Інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Водночас додаток «Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва» у машиночитуваному форматі не оприлюднено.
У зв’язку з вищевикладеним, прошу надати пояснення щодо причин неоприлюднення у електронній системі закупівель вищезазначеного додатку у машинозчитувальному форматі, відповідно до вимог чинного законодавства.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d4b19bd8558141f7a6a39db30cf36b0a
Назва:
Пояснення замовника
Дата опублікування:
22.08.2025 13:03
Опис:
У відповідь на Ваш запит щодо надання пояснень стосовно не оприлюднення «Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» у машинозчитувальному форматі.
Замовником, в електронній системі закупівель, оприлюднено 30.07.2025 договір про закупівлю послуг від 30.07.2025 за №109/25 (далі – Договір №109/25) та додатки до нього, зокрема: Договірну ціну, Зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, Локальний кошторис на будівельні роботи 02-01-01, Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 02-01-01, Підсумкову відомість ресурсів, Інформацію про ціни на матеріальні ресурси - у форматі pdf.
У машинозчитувальному форматі було оприлюднено такі додатки, а саме: Договірну ціну, Локальний кошторис на будівельні роботи 02-01-01, Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису 02-01-01, Підсумкову відомість ресурсів, Інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У випадку, який викликає питання, документ було подано у форматі PDF. Водночас визнаємо, що він був сформований шляхом сканування підписаного оригіналу, що технічно унеможливлює автоматичне зчитування тексту з такого файлу, водночас замовник врахувавши, що Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва складається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 у випадку будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів, і є невід’ємною частиною проєктно-кошторисної документації, а також що зведений кошторис розрахунків формується на основі сум локальних кошторисів і дублює наявну інформацію, що вже доступна у локальних кошторисах.
Таким чином, недотримання вимоги щодо машинозчитуваності не є свідомим порушенням, а зумовлене помилкою через людський фактор. Замовник визнає допущену помилку та прийме заходи щодо усунення невідповідності.