-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з фізичної та технічної охорони за кодом ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги
Завершена
690 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 900.00 UAH
Номер:
97310f3a5d684fec9176edb009b6e3f1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-14-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.07.2025 00:00
Період моніторингу:
14.07.2025 12:19 - 05.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.07.2025 № 55-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 14.07.2025 №55-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-06-02-010637-a 02.06.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Шинкаренко Г.В.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ганна КОВАЛЬЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі встановлено порушення вимог пункту 24 Особливостей та пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо, щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20 червня 2025 року б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, звернення за роз’ясненнями від 02.06.2025, відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями від 04.06.2025, звернення за роз’ясненнями від 02.06.2025, відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями від 04.06.2025, звернення за роз’ясненнями від 02.06.2025, відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями від 04.06.2025, звернення за роз’ясненнями від 03.06.2025, відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями від 04.06.2025, звернення за роз’ясненнями від 04.06.2025, відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями від 05.06.2025, тендерні пропозиції: приватного підприємства «ЕВЕРЕСТ О» (далі – ТОВ «ЕВЕРЕСТ О»), дочірнього підприємства «ЛЕГІОН КОМПЛЕКС» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛЕГІОН» (далі – ДП «ЛЕГІОН КОМПЛЕКС» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛЕГІОН»), скаргу до процедури від 05.06.2025 за номером UA-2025-06-02-010637-a.b1, рішення органу оскарження від 16.06.2025 №9540-р/пк-пз, протокольне рішення (протокол) про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕВЕРЕСТ О» від 30.06.2025 б/н, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця ДП «ЛЕГІОН КОМПЛЕКС» ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛЕГІОН» від 07.07.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 08.07.2025, договір про закупівлю від 14.07.2025 № 461 (далі – Договір), пояснення (інформацію, документи) від 17.07.2025, 21.07.2025, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення пункту 24 Особливостей під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення про проведення відкритих торгів не дотримано пункту 14 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082) щодо зазначення коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить наступну позицію щодо групи цифр за категорією та відповідають назві, що описує послугу, яка становить предмет закупівлі та яку має намір придбати Замовник згідно інформації, розміщеної у Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ Предмет закупівлі: Послуги з фізичної та технічної охорони. Код ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги», а саме:
79713000-5 Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони.
Період усунення порушень:
22.07.2025 14:57 - 06.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.07.2025 14:57
Запити/Пояснення
Номер:
2992e29b5e114ab0b4c0fd199f899965
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
16.07.2025 12:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-02-010637-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Надайте інформацію та відповідні документи, на підставі яких КП «Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (далі – Замовник) здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Згідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником відхилено тендерну пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕВЕРЕСТ О» (далі – ПП «ЕВЕРЕСТ О») на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, про що зазначено у протоколі уповноваженої особи від 30.06.2025 № б/н (далі – Протокол).
У Протоколі також зазначено, що «тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), згідно вимог цієї тендерної документації, та шляхом завантаження, зокрема:
• інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
Додаток №2 до тендерної документації, а саме пункт 6 «Переліку інформації, що подають учасники процедури закупівлі» містить вимогу надання Технічної специфікації, наведеної у цьому Додатку №2 до тендерної документації, викладену на фірмовому бланку Учасника у стверджувальній формі та підписану уповноваженою особою та завіреною печаткою Учасника.
Розглядом тендерної пропозиції учасника встановлено, що Учасником процедури закупівлі ПП «ЕВЕРЕСТ О» у складі тендерної пропозиції надано документ файл під назвою «Дод.2. Технічна специфікація.pdf», який підтверджує відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
Тобто, тендерна пропозиція учасника ПП «ЕВЕРЕСТ О» містить документ Додаток №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Технічна специфікація», відповідно до якого технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідають вимогам Додатку № 2 до тендерної документації Замовника. Проте, цей документ не викладено у стверджувальній формі.
Згідно абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення з наступного питання: чому Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ПП «ЕВЕРЕСТ О» у складі тендерної пропозиції, таким чином не надавши можливість учаснику ПП «ЕВЕРЕСТ О» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції, та відхилив тендерну пропозицію учаснику ПП «ЕВЕРЕСТ О», який надав найбільш економічно вигідну пропозицію?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України
Номер:
8741c67c7a2d41dc8bdb46509af6e626
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
17.07.2025 11:48
Опис:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 цього Закону.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі — встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проєктування (у тому числі щодо придатності для осіб з обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Варто наголосити, що законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено встановлених форм технічної специфікації щодо конкретних предметів закупівлі. Також не передбачено, які вимоги щодо того чи іншого предмета закупівель повинен встановлювати замовник. Поряд з цим не визначено вимоги щодо способу підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації чи навіть просто вимоги обов’язкового такого підтвердження.
Таким чином, вимоги технічної специфікації, необхідність та умови підтвердження відповідності пропозиції учасника замовник встановлює самостійно з огляду на потребу та вид предмета закупівлі умовно на власний розсуд, звичайно, з дотриманням норм закупівельного законодавства і законодавства, що стосується виду предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, Затвердженої Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 20.06.2025 року, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), згідно вимог цієї тендерної документації, та шляхом завантаження, серед іншого, інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
Додаток № 2 до тендерної документації містить «Перелік інформації, що подають учасники процедури закупівлі», пункт 6 якого передбачає надання «Технічної специфікації, наведеної у цьому Додатку №2 до тендерної документації, викладену на фірмовому бланку Учасника у стверджувальній формі та підписану уповноваженою особою та завіреною печаткою Учасника.
Стверджувальна форма в українській мові - це форма дієслова, яка стверджує, що дія відбувається або відбудеться. Вона використовується для вираження ствердження, факту або переконання. Стверджувати – це доводити, підтверджувати достовірність, правильність чого-небудь.
Вимоги технічної специфікації замовника, в тендерній документації були викладені не у стверджувальній формі, шляхом використання дієслів, які вказують на те, що має робити\зробити охоронне підприємство, а саме: організувати, забезпечити, мати, перебувати тощо.
Підписання учасником закупівлі технічної специфікації не у стверджувальній формі може бути розцінено як ознайомлення з нею, але ніяким чином не свідчить про відповідність пропозиції її умовам і вимогам.
Таким чином, з метою підтвердження відповідності тендерної пропозиції усім умовам технічної специфікації замовника від учасників закупівлі вимагалося надання технічної специфікації, викладеної саме у стверджувальній формі.
На думку замовника, саме такий формат подання інформації підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника усім умовам технічної специфікації замовника.
Ця вимога була чітко зазначена замовником у тендерних вимогах, не була оскаржена учасниками у встановленому законодавством порядку, тому вважається погодженою і підлягає виконанню усіма учасниками. Це означає, що якщо учасник не подав скаргу на певні умови тендерної документації у встановлений термін та порядок, він автоматично погоджується з цими умовами і зобов'язаний їх дотримуватися.
Учасник ПП "ЕВЕРЕСТ О" у складі документів тендерної пропозиції надало документ Дод.2. Технічна специфікація, який не викладено у стверджувальній формі, тобто
ПП «ЕВЕРЕСТ О» належним чином не підтвердило відповідність його тендерної пропозиції усім умовам технічної специфікації у спосіб, який було передбачено тендерними вимогами замовника.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Документ, передбачений замовником у Додатку № 2 до тендерної документації, а саме у п.6 «Переліку інформації, що подають учасники процедури закупівлі», вимагався саме на підтвердження відповідності пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ПП «ЕВЕРЕСТ О» відсутня інформація, щодо умов технічної специфікації (в т.ч. технічні та якісні характеристики), викладена саме у стверджувальній формі, як того вимагав замовник.
Тобто, пропозиція ПП «ЕВЕРЕСТ О» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а вказана невідповідність тендерної пропозиції ПП «ЕВЕРЕСТ О» не могла бути усунута відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхилив тендерну пропозицію ПП "ЕВЕРЕСТ О", без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (як це передбачено п.43 Особливостей).
Принагідно наголошуємо, що згідно рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відхилення від вимог замовника в частині відображення інформації про технічні, якісні кількісні характеристики предмета закупівлі не у стверджувальній формі визначається як невідповідність технічній специфікації.
Посилання на відповідні рішення надаємо нижче:
Рішення Комісії від 31.07.2024 № 13075-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-05-30-010134-a.
Рішення Комісії від 02.10.2024 № 16182-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-08-22-009772-a.
Рішення Комісії від 18.04.2023 № 5003-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-03-14-005876-a.
При цьому, відповідно до рішення органу оскарження № 5003-р/пк-пз від 18.04.2023, оголошення № UA-2023-03-14-005876-a, замовник не мав права звертатись до учасника на підставі вимог пункту 40 Особливостей (редакція, діюча на момент проведення закупівлі) щодо наведених вище документів.
Враховуючи наведені вище пояснення, Замовник відхилив тендерну пропозицію
ПП "ЕВЕРЕСТ О" у відповідності до вимог чинного законодавства України, без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (як це передбачено п.43 Особливостей).
Номер:
96e92a32ca934884831ab3a3cc812b01
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
17.07.2025 16:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-06-02-010637-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Поряд з цим, Особливостями встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій.
Так, відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
- зокрема, учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- зокрема, тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до цих Особливостей.
Натомість, Особливостями встановлено, що не підлягає виправленню випадок відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, оскільки У РАЗІ ВІДСУТНОСТІ необхідних документів із відповідною інформацією встановити відповідність вимогам не вбачається можливим.
Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому основною метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Розглядом тендерної пропозиції учасника ПП «ЕВЕРЕСТ О» встановлено, що Додаток № 2 до тендерної документації Замовника містить «Перелік інформації, що подають учасники процедури закупівлі», пункт 6 якого передбачає надання «Технічної специфікації, наведеної у цьому Додатку №2 до тендерної документації, викладену на фірмовому бланку Учасника у стверджувальній формі та підписану уповноваженою особою та завіреною печаткою Учасника.
В складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЕВЕРЕСТ О» міститься документ Додаток №2 до тендерної документації ««Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Технічна специфікація» (файл під назвою «Дод.2. Технічна специфікація.pdf»), який підтверджує відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації. Вказаний документ наданий в складі тендерної пропозиції на фірмовому бланку Учасника та підписаний уповноваженою особою та завірений печаткою Учасника.
Разом з тим, вищезазначений документ надано у відповідності до вимог тендерної документації, але не у стверджувальній формі, що не є порушенням, яке впливає на зміст тендерної пропозиції.
Керуючись пунктом 43 Особливостей слід зазначити, що по своїй суті надання документу не у стверджувальній формі є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, та вважається помилкою, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, як стверджує Замовник, підписання учасником закупівлі технічної специфікації не у стверджувальній формі може бути розцінено як ознайомлення з нею, але ніяким чином не свідчить про відповідність пропозиції її умовам і вимогам.
Проте, відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, пунктом 43 Особливостей встановлено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення з наступного питання: яким чином усунення невідповідності в документі, що поданий учасником ПП «ЕВЕРЕСТ О» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі у файлі під назвою «Дод.2. Технічна специфікація.pdf» (викладеного не у стверджувальній формі) призвело б до зміни предмета закупівлі: Послуги з фізичної та технічної охорони за кодом ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України
Номер:
def448fdc13944ffb9b4a55008734224
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
21.07.2025 17:34
Опис:
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 цього Закону.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі — встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проєктування (у тому числі щодо придатності для осіб з обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Варто наголосити, що законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено встановлених форм технічної специфікації щодо конкретних предметів закупівлі. Також не передбачено, які вимоги щодо того чи іншого предмета закупівель повинен встановлювати замовник. Поряд з цим не визначено вимоги щодо способу підтвердження відповідності пропозиції учасника технічній специфікації чи навіть просто вимоги обов’язкового такого підтвердження.
Таким чином, вимоги технічної специфікації, необхідність та умови підтвердження відповідності пропозиції учасника замовник встановлює самостійно з огляду на потребу та вид предмета закупівлі умовно на власний розсуд, звичайно, з дотриманням норм закупівельного законодавства і законодавства, що стосується виду предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, Затвердженої Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 20.06.2025 року, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), згідно вимог цієї тендерної документації, та шляхом завантаження, серед іншого, інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
Додаток № 2 до тендерної документації містить «Перелік інформації, що подають учасники процедури закупівлі», пункт 6 якого передбачає надання «Технічної специфікації, наведеної у цьому Додатку №2 до тендерної документації, викладену на фірмовому бланку Учасника у стверджувальній формі та підписану уповноваженою особою та завіреною печаткою Учасника.
Стверджувальна форма в українській мові - це форма дієслова, яка стверджує, що дія відбувається або відбудеться. Вона використовується для вираження ствердження, факту або переконання. Стверджувати – це доводити, підтверджувати достовірність, правильність чого-небудь.
Вимоги технічної специфікації замовника, в тендерній документації були викладені не у стверджувальній формі, шляхом використання дієслів, які вказують на те, що має робити\зробити охоронне підприємство, а саме: організувати, забезпечити, мати, перебувати тощо.
Підписання учасником закупівлі технічної специфікації не у стверджувальній формі може бути розцінено як ознайомлення з нею, але ніяким чином не свідчить про відповідність пропозиції її умовам і вимогам.
Таким чином, з метою підтвердження відповідності тендерної пропозиції усім умовам технічної специфікації замовника від учасників закупівлі вимагалося надання технічної специфікації, викладеної саме у стверджувальній формі.
На думку замовника, саме такий формат подання інформації підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника усім умовам технічної специфікації замовника.
Ця вимога була чітко зазначена замовником у тендерних вимогах, не була оскаржена учасниками у встановленому законодавством порядку, тому вважається погодженою і підлягає виконанню усіма учасниками. Це означає, що якщо учасник не подав скаргу на певні умови тендерної документації у встановлений термін та порядок, він автоматично погоджується з цими умовами і зобов'язаний їх дотримуватися.
Учасник ПП "ЕВЕРЕСТ О" у складі документів тендерної пропозиції надало документ Дод.2. Технічна специфікація, який не викладено у стверджувальній формі, тобто
ПП «ЕВЕРЕСТ О» належним чином не підтвердило відповідність його тендерної пропозиції усім умовам технічної специфікації у спосіб, який було передбачено тендерними вимогами замовника.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Документ, передбачений замовником у Додатку № 2 до тендерної документації, а саме у п.6 «Переліку інформації, що подають учасники процедури закупівлі», вимагався саме на підтвердження відповідності пропозиції технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ПП «ЕВЕРЕСТ О» відсутня інформація, щодо умов технічної специфікації (в т.ч. технічні та якісні характеристики), викладена саме у стверджувальній формі, як того вимагав замовник.
Тобто, пропозиція ПП «ЕВЕРЕСТ О» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а вказана невідповідність тендерної пропозиції ПП «ЕВЕРЕСТ О» не могла бути усунута відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхилив тендерну пропозицію ПП "ЕВЕРЕСТ О", без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (як це передбачено п.43 Особливостей).
Принагідно наголошуємо, що згідно рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відхилення від вимог замовника в частині відображення інформації про технічні, якісні кількісні характеристики предмета закупівлі не у стверджувальній формі визначається як невідповідність технічній специфікації.
Посилання на відповідні рішення надаємо нижче:
Рішення Комісії від 31.07.2024 № 13075-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-05-30-010134-a.
Рішення Комісії від 02.10.2024 № 16182-р/пк-пз, закупівля № UA-2024-08-22-009772-a.
Рішення Комісії від 18.04.2023 № 5003-р/пк-пз, закупівля № UA-2023-03-14-005876-a.
При цьому, відповідно до рішення органу оскарження № 5003-р/пк-пз від 18.04.2023, оголошення № UA-2023-03-14-005876-a, замовник не мав права звертатись до учасника на підставі вимог пункту 40 Особливостей (редакція, діюча на момент проведення закупівлі) щодо наведених вище документів.
Враховуючи наведені вище пояснення, Замовник відхилив тендерну пропозицію
ПП "ЕВЕРЕСТ О" у відповідності до вимог чинного законодавства України, без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (як це передбачено п.43 Особливостей).