-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт першого поверху Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (створення навчально-практичного центру професійної (професійно- технічної) освіти сучасних харчових технологій) за адресою: Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Смаглія, 6» (коригування)
Завершена
16 862 389.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 84 311.95 UAH
мін. крок: 0.5% або 84 311.95 UAH
Номер:
51846d7a0aef42a2a265908163779f0f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-08-26-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.08.2025 00:00
Період моніторингу:
26.08.2025 12:28 - 17.09.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.08.2025 № 84-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-05-29-012026-a, 29.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено порушення пункту 84 Загальних умов № 668, абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «А.І.Д.А.» та визначення переможця процедури закупівлі; стану виконання рішення Комісії АМКУ; відповідності умов закупівлі умовам Рамкової угоди; дотримання вимог законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень надалі та усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом внесення змін у додаток 5 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до Договору відповідно до вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та у додаток 6 «План фінансування робіт по об’єкту» до Договору відповідно до пункту 84 Загальних умов № 668, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178); внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі; стану виконання рішення постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ); дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю; відповідності умов закупівлі умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.05.2025 б/н зі змінами; перелік змін, внесених до тендерної документації; нову редакцію тендерної документації, оприлюднену в електронній системі закупівель 06.06.2025; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «А.І.Д.А.» (далі – ТОВ «А.І.Д.А.»); повідомлення про усунення невідповідностей; документи, надані ТОВ «А.І.Д.А.» на вимогу про усунення виявлених невідповідностей в документах, подання яких передбачалося тендерною документацією; повідомлення про намір укласти договір; інформацію про відміну процедури закупівлі; рішення Комісії АМКУ від 08.07.2025 № 10732-р/пк-пз; протокол від 11.07.2025 б/н щодо прийняття рішення уповноваженою особою; документи, надані переможцем процедури закупівлі ТОВ «А.І.Д.А.» відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178 та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 25.07.2025 № 18/07-25 (далі – Договір) на суму 15 818 042,76 грн; звіт про результати проведення закупівлі; додаткову угоду від 05.08.2025 № 1 до Договору; повідомлення про внесення змін до договору; пояснення Замовника, надані 01.09.2025 та 05.09.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу Ukraine Facility розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility», Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Відповідно до річного плану закупівель Замовника на 2025 рік закупівля за ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи співфінансується, зокрема, за бюджетною програмою КПК 2025: 2211800 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору» та ТПКВКМБ: 1221 «Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору».
Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 925 зі змінами, унесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2025 № 64.
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.05.2025 № 431-р «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору в 2025 році» Замовник отримує субвенцію з державного бюджету на реалізацію публічного інвестиційного проекту на модернізацію майстерень і лабораторій закладів професійної та фахової передвищої освіти, забезпечення енергоефективності, безпеки та інклюзивності освітнього простору за КПКВК 2211800.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-05-29-012026-a поширюються умови Рамкової угоди.
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей. Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Під час моніторингу встановлено, що Замовник уклав з переможцем відкритих торгів ТОВ «А.І.Д.А.» Договір, при цьому відповідно до пункту 14 Договору додатками до нього є: 5 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» та 6 «План фінансування робіт по об’єкту».
Відповідно до пункту 11.1 Договір набирає чинності з моменту його підписання і діє до 31.12.2025, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за договором.
Згідно з пунктом 84 Загальних умов № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об'єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо. Проте, у додатку 6 до Договору «План фінансування робіт по об’єкту» не зазначено фінансування на поточний рік з визначенням напрямів фінансування (видами витрат) з помісячним розподілом.
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Абзацом четвертим частини першої статті 41 Закону встановлено, що у документах, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Однак, додаток 5 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до Договору не містить інформацію щодо вартості транспортування та заготівельно-складських витрат.
Отже, аналізом питання дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю встановлено, що Замовником укладено Договір з порушенням норм пункту 84 Загальних умов № 668 та абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
19.09.2025 09:46 - 04.10.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.09.2025 09:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Багатопрофільним регіональним центром професійної освіти у Черкаській області розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі щодо закупівлі UA-2025-05-29-012026-a. За результатами розгляду проведено опрацювання за фактами виявленог порушення, укладено додаткову угоду №3 до договору підряду №18/07-25 від 25.07.2025 року і внесено зміни у додаток 5 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до Договору відповідно до вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону та у додаток 6 «План фінансування робіт по об’єкту» до Договору відповідно до пункту 84 Загальних умов № 668. Для недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою з питань публічних закупівель акцептовано постійний процес самовдосконалення для здійснення заходів щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом підвищення кваліфікації уповноваженої особи, у тому числі онлайн. Підвищення кваліфікації допомагає бути в курсі останніх тенденцій та розвитку у сфері закупівель, а також оновлювати знання та навички
Дата публікації звіту:
25.09.2025 15:26
Запити/Пояснення
Номер:
79fb8e8b8ccd44f78cb7b4b8d4b1c854
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.08.2025 15:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-29-012026-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2025-05-29-012026-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6e47ce954a7d4ef6af9cabd2b7e164a0
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
01.09.2025 23:44
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт першого поверху Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (створення навчально-практичного центру професійної (професійно- технічної) освіти сучасних харчових технологій) за адресою: Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Смаглія, 6» (коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-29-012026-a), надаємо наступні пояснення:
1. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). При цьому, відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону наведено визначення, що роботи — це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. У пункті 4 Розділу I Порядку визначення предмета закупівлі (затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 ) встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (надалі - Настанова). Роботами у розумінні Закону можуть вважатися: окремо розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва; будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації разом. У розумінні зміненого Закону окремими предметами закупівель робіт можуть виступати: придбання розроблення проєктної документації на об’єкт; безпосередньо закупівля будівництва об’єкта; будь-які супутні будівництву послуги, що включені до його кошторисної вартості, якщо їхня вартість не перевищує вартості будівництва; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації. Під час визначення очікуваної вартості предмета цієї закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до Настанови, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва та відповідно до проектної документації за робочим проектом "Капітальний ремонт першого поверху Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (створення навчально-практичного центру професійної (професійно-технічної) освіти сучасних харчових технологій) за адресою: Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Смаглія, 6“ (коригування), експертного звіту №250403-07/А від 23 квітня 2025 року і зведеним кошторисним розрахунком на роботи. В той же час, для визначення очікуваної вартості об’єкту будівництва використано дані зведеного кошторисного розрахунку вартості об'єкта будівництва, та в якості очікуваної вартості прийнято суму, отриману шляхом додавання вартостей витрат згідно вказаного розрахунку за підсумком глав 1-9, суми кошторисного прибутку, коштів па покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва, кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами та розміру ПДВ на вказані витрати в розмірі 20%. При визначенні очікуваної вартості замовником враховано вимоги Настанови, згідно якої із загальної кошторисної вартості будівництва були виключені суми глав 10 та 12. Розмір бюджетного призначення визначений згідно листа Міністерства освіти і науки України від 29.01.2025 №1/1750-25, згідно якого було доведено до відома, що у 2025 році за кошти Європейського Союзу в межах Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союз для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06.06.2024 року № 3786-ІХ, Плану України, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.04.2024 року №244-р та постанови Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility»
2. Виконання вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на сторінці власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням
https://drive.google.com/file/d/19-_lnxOtVew8I0MsnrU0FvCRY0VIwudG/view
Номер:
63b90530af1649528f3f55afa74e2bbd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
02.09.2025 14:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-29-012026-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чи виконана переможцем процедури закупівлі ТОВ «А.І.Д.А» вимога, яка зазначена у підпункті 2.2 пункту 2 додатку 2 до тендерної документації, щодо надання Замовнику не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії)?
- чому додаток 5 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» до договору про закупівлю не містить інформацію щодо вартості транспортування та заготівельно-складські витрати, як це визначено частиною першою статті 41 Закону?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
05cd8113be6646b3b7edb99f566266d2
Назва:
Пояснення на додатковий запит
Дата опублікування:
05.09.2025 19:43
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт першого поверху Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (створення навчально-практичного центру професійної (професійно- технічної) освіти сучасних харчових технологій) за адресою: Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Смаглія, 6» (коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-29-012026-a), надаємо наступні пояснення:
1) Переможцем процедури закупівлі ТОВ «А.І.Д.А» вимога, яка зазначена у підпункті 2.2 пункту 2 додатку 2 до тендерної документації, а також в умовах оголошення закупівлі, щодо надання Замовнику не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору виконана у встановлений строк до підписання 25.07.2025р. договору про закупівлю, а саме: 18.07.2025р. була оформлена відповідна банківська гарантія № 2873/25-ГВ на суму 474 541,28 грн. у фінансовій установі (АТ «БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ»), що становить 3% від суми договору про закупівлю (банківська гарантія додається до цього пояснення).
2) Згідно з абзацами другим, третім та четвертим статті 41 Закону невідʼємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту обʼєкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Невідʼємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту з розробленням проектної документації, робіт з будівництва обʼєктів з розробленням проектної документації є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, що долучаються після складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації (затвердження проектної документації є обовʼязковим, якщо це передбачено законодавством).
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обовʼязково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Слід зазначити, що при визначенні вартості будівництва використовуються кошторисні норми України “Настанова з визначення вартості будівництва” та “Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво”, затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.
Так, зокрема, відповідно до пункту 3.26. Настанови з визначення вартості будівництва відомість ресурсів до об’єктного кошторису складається за формою, наведеною у додатку 6 цієї Настанови. Відповідно до пункту 3.40. Настанови з визначення вартості будівництва відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва складається за формою, наведеною у додатку 11 цієї Настанови.
Тому вищезазначені форми, які містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси та інформацію щодо найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниці його виміру, кількості, відпускної ціни, а також вартості транспортування та заготівельно-складських витрат, можуть зазначатись невідʼємними додатками до договору про закупівлю.
Крім цього, у документі щодо інформації про ціни на матеріальні ресурси, обовʼязково має додаватися інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Вказане вище роз’яснення описане у листі Міністерство економіки України № 3323-04/76642-07 від 28.10.2024.
Слід зазначити, що з урахуванням вказаних вище вимог, до договору про закупівлю складено додаток 5 «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», який містить відповідну інформацію, а інформація щодо вартості транспортування та заготівельно-складські витрати, як це визначено частиною першою статті 41 Закону, міститься в інших невід’ємних додатках до договору про закупівлю, а саме в підсумковій відомості ресурсів, що є додатком №3 до договору про закупівлю.
Формулювання словосполучень нормативного акту, а саме в частині першій статті 41 Закону де зазначено «Невідʼємними додатками…», «…документи, що містять інформацію…», що була чинною у відповідній редакції на дату укладання договору про закупівлю і є чинною на момент проведення моніторингу цієї закупівлі, НЕ зобов’язує сторін договору про закупівлю відображати необхідну інформацію лише в одному окремому додатку, а навпаки – законодавець надає можливість зазначати таку інформацію в різних документах, що оприлюднюються, а також в машинозчитувальному форматі. Так, інформація щодо вартості транспортування та заготівельно-складські витрати, як це визначено частиною першою статті 41 Закону, зазначена в оприлюдненому 30.07.2025 в електронній системі закупівель договорі підряду №18/07-25 від 25.07.2025р., а саме в додатку №3 Підсумкова відомість ресурсів в графах «транспортна складова,грн.» і «заготівельно-складські витрати, грн.» (сторінки 218-258 файлу «Договір БРЦПО у Черкаській області_.pdf»), що також оприлюднено в машинозчитувальному форматі (у архівному файлі «Договір і додатки машинозч» міститься файл «45_ДЦ_ПВР.rtf»).
Стаття 19 Конституції України, як Основний закон України, встановлює принципи правового порядку: ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України. При цьому, як зазначалося вище, ані частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» ані іншим нормативним актом НЕ зобов’язано сторін договору про закупівлю відображати необхідну інформацію про ціни на матеріальні ресурси лише в одному окремому додатку.
Номер:
c723c51e88de4cbab47712b9cac53e9f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.09.2025 10:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.09.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-29-012026-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- з яких підстав додаток № 6 «План фінансування робіт до об’єкту» до договору про закупівлю від 15.07.2025 № 18/07-25 не відповідає вимогам пункту 84 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», та складений без визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат)?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
044ddd56f70a448b9a6c103e4a0d439a
Назва:
Пояснення на додатковий запит
Дата опублікування:
17.09.2025 17:43
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт першого поверху Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (створення навчально-практичного центру професійної (професійно- технічної) освіти сучасних харчових технологій) за адресою: Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Смаглія, 6» (коригування) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-29-012026-a), надаємо наступні пояснення:
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта (ч. 2 ст. 875 Цивільного кодексу України). Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Загальні умови), фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Щомісячний розподіл коштів для перехідних об'єктів будівництва щороку узгоджується сторонами у визначені договором підряду строки. Відповідно до договору підряду замовник має право у визначені строки уточнити план фінансування будівництва на поточний рік з урахуванням наявних у нього коштів, обсягів фактично виконаних робіт тощо. Суми коштів у Плані фінансування будівництва протягом року в розрізі місяців можуть змінюватися за узгодженням обома сторонами. Відповідно до пункту 86 Загальних умов у разі прийняття замовником рішення про прискорення чи уповільнення темпів виконання робіт одночасно уточнюється план фінансування будівництва з внесенням відповідних змін у договір підряду (про закупівлю).
25.07.2025 за результатами проведеної закупівлі був укладений договір підряду №18/07-25, де план фінансування визначений як додаток №6 до вказаного договору про закупівлю. Підписаний план фінансування складений на поточний рік - за місяцями (із серпня по грудень 2025 року включно), з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), а саме: зазначено про фінансування за рахунок місцевого і державного бюджету і напрямком фінансування - фінансування робіт, а також з метою оплати «Капітального ремонту першого поверху "Багатопрофільного регіонального центру професійної освіти у Черкаській області (створення навчально-практичного центру професійної (професійно- технічної) освіти сучасних харчових технологій) за адресою: Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Смаглія, 6» (коригування).
Крім цього, план фінансування робіт відповідає чинним вимогам щодо реєстрації бюджетних фінансових зобовʼязань згідно з Методичними рекомендаціями щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затвердженими наказом Державної казначейської служби України від 29.04.2013 № 68 (із змінами й доповненнями), оскільки в подальшому в складі підписаного договору про закупівлю був наданих органам казначейства, які в свою чергу здійснили відповідну реєстрацію бюджетних фінансових зобовʼязань.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи викладене, план фінансування робіт був складений сторонами договору про закупівлю належним чином, відповідає всім встановленим вимогам до його оформлення і інших окремих вимог до його оформлення чинне законодавство не містить.