• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт підвального приміщення із влаштуванням споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) будівлі Авангардівського ЗДО «Берізка» за адресою: Одеська область, Одеський район, с-ще Авангард, вул. Добрянського, 26А)

Завершена

16 989 084.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 84 945.42 UAH
Номер: d180904de4914b6a8be0211a67ce1b6a
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-08-18-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.08.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 18.08.2025 17:33 - 09.09.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.08.2025 Одеса № 167 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 15.08.2025 № 003100-18/10293-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 18.08.2025. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК   Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 18.08.2025 № 167 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 6 UA-2025-05-29-001615-a 29.05.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 533-17-31, ket211083@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 03 вересня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу капітального будівництва, житлово-комунального господарства, комунального майна Авангардівської селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 29.05.2025 № 106, перелік змін до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 11.06.2025, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 11.06.2025 № 129, звернення за роз’ясненням щодо ТД, оприлюднені в електронній системі закупівель 02.06.2025 та 09.06.2025, роз’яснення Замовника на звернення, оприлюднені в електронній системі закупівель 04.06.2025 та 10.06.2025, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «РСК ОДЕСА» (далі – ТОВ «РСК ОДЕСА»), протокольне рішення (протокол) уповноваженою особою Замовника від 30.06.2025 № 153, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.06.2025, договір підряду від 15.07.2025 № 90 (далі – Договір), пояснення Замовника, надані 26.08.2025 та 29.08.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено. Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. В абзаці 2 частини першої статті 41 Закону зазначено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Відповідно до абзацу 4 частини першої статті 41 Закону у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію. Відповідно до абзацу 2 пункту 10 Особливостей за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893 (із змінами) (в редакції станом на момент оприлюднення Замовником договору про закупівлю), визначено, що договір про закупівлю, додаток (додатки) до договору про закупівлю, зміна (зміни) до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. Замовник розміщує в електронній системі закупівель у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) такі файли: договір про закупівлю, зазначений в абзаці другому частини першої статті 41 Закону, додаток (додатки) до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси); зміни до договору про закупівлю, зазначеного в абзацах другому і третьому частини першої статті 41 Закону (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, у разі зміни цін на них), у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону; уточнена (узгоджена) договірна ціна (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у випадку складання договірної ціни, уточненої (узгодженої) відповідно до затвердженої проектної документації до договору про закупівлю, зазначеного в абзаці третьому частини першої статті 41 Закону. Інформація, що розміщується замовником в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі текстових даних, не повинна відрізнятися від інформації, розміщеної в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі текстових даних у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовник 16.07.2025 оприлюднив Договір з додатками до нього у форматі PDF, серед яких відсутні документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, чим не дотримано вимоги частини першої статті 41 Закону. Також Замовником не оприлюднено Договір з додатками до нього у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 21.08.2025 із зазначеного питання Замовник 26.08.2025 надав пояснення, яке не спростовує факту встановленого порушення. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. У пункті 21 Додатка 5 «Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, що учасниками у складі тендерної пропозиції надається кошторисна документація, а саме: договірна ціна; пояснювальна записка; підсумкова відомість ресурсів; зведений кошторисний розрахунок; локальні кошториси; календарний графік виконання робіт; розрахунки в електронному вигляді у форматі .imd. У Додатку 2 «Технічні, якісні та кількості характеристики предмета закупівлі» до ТД Замовником викладено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) на закупівлю робіт: Капітальний ремонт підвального приміщення із влаштуванням споруди цивільного захисту (найпростішого укриття) будівлі Авангардівського ЗДО «Берізка» за адресою: Одеська область, Одеський район, с-ще Авангард, вул. Добрянського, 26А у вигляді таблиці «Відомість обсягів робіт» із зазначенням найменування робіт та витрат, одиниці виміру та їх кількості та таблиці «Підсумкова відомість ресурсів» із зазначенням найменувань будівельних матеріалів, виробів і комплектів, одиниці виміру та їх кількості. Учасник ТОВ «РСК ОДЕСА» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності його тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі надав: договірну ціну; пояснювальну записку; підсумкову відомість ресурсів; зведений кошторисний розрахунок; локальні кошториси; календарний графік виконання робіт; розрахунки в електронному вигляді у форматі .imd. Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначені Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Зокрема, загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови. Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат. Також згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Поряд з цим, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «РСК ОДЕСА» довідки від 12.06.2025 № 041 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт, відповідно до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі планує використовувати два крани самохідні KATO KR-10H-L та KOMATSU LW100M-1E на підставі договору про надання послуг спеціальною технікою. Також учасник ТОВ «РСК ОДЕСА» у складі тендерної пропозиції надав договір про надання послуг спеціальною технікою від 30.05.2025 № 41612500, за яким послуги надаються, двома кранами самохідними KATO KR-10H-L та KOMATSU LW100M-1E вартістю 9000,00 грн, у тому числі ПДВ 1500,00 грн ЗА 1 машино-зміну (8 годин) з наданням оператора. Водночас моніторингом встановлено, що відповідно до наданих учасником ТОВ «РСК ОДЕСА» у складі тендерної пропозиції локальних кошторисів № 02-01-02, № 02-01-03 та № 02-01-07 витрати труда робітників, які обслуговують машини (крани на автомобільному ходу вантажопідйомністю 10 т – позиції 13, 16 Підсумкової відомості ресурсів), в загальній кількості 39,04 люд.-год. включені до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку (файли «30. Кошторис ч. 1.pdf», «31. Кошторис ч. 2.pdf», «32. Кошторис ч. 3.pdf»), а саме: у локальному кошторисі № 02-01-02 по позиції 9 у кількості 1,69 люд.-год., по позиції 12 – 11,79 люд.-год., по позиції 20 – 1,06 люд.-год., по позиції 23 – 1,64 люд.-год., по позиції – 1,26 люд.-год.; у локальному кошторисі № 02-01-03 по позиції 1 – 18,24 люд.-год., по позиції 17 – 0,28 люд.-год; у локальному кошторисі № 02-01-07 по позиції 1 – 1,54 люд.-год., по позиції 36 – 1,54 люд.-год. Таким чином, учасником ТОВ «РСК ОДЕСА» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин (крани на автомобільному ходу вантажопідйомністю 10 т), що будуть залучені за договором надання послуг разом з персоналом виконавця таких послуг, чим недотримано вимоги пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови, що не відповідає вимогам Додатка 2 «Технічні, якісні та кількості характеристики предмета закупівлі» до ТД. На запит Південного офісу Держаудитслужби від 26.08.2025 із зазначеного питання, Замовник 29.08.2025 надав пояснення, в якому зазначено: «Відповідно до умов тендерної документації не передбачалося, що техніка яка вказана в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази має відповідати техніці, що вказується учасником в розрахунку договірної ціни». Надане Замовником пояснення не обґрунтовує прийняте Замовником рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам ТД, оскільки надані учасником ТОВ «РСК ОДЕСА» у складі тендерної пропозиції розрахунки договірної ціни не відповідають вимогам законодавства. Також слід зазначити, що згідно з наданими учасником ТОВ «РСК ОДЕСА» у складі тендерної пропозиції розрахунками договірної ціни загальна кошторисна трудомісткість по об’єкту становить 26 651,81 людино-годин, яка складається з: витрати труда робітників-будівельників у кількості 21 815,27 людино-годин, витрати труда робітників-монтажників у кількості 1 265,39 людино-годин, витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин у кількості 440,47 людино-годин, витрати труда робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням автотранспорту при перевезенні ґрунту і будівельного сміття у кількості 258,85 людино-годин, витрати труда пусконалагоджувального персоналу у кількості 110,33 людино-годин та витрати труда робітників, заробітна плата яких враховується в складі загальновиробничих витрат, у кількості 2 771,5 людино-годин. Тобто учасником ТОВ «РСК ОДЕСА» при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку до загального обсягу трудовитрат (26 651,81 людино-годин) включено у тому числі витрати труда робітників, які обслуговують машини, у кількості 39,04 людино-годин. Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РСК ОДЕСА» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Період усунення порушень: 03.09.2025 14:49 - 18.09.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.09.2025 14:49

Оскарження висновку в суді

Опис: П/420/32908/25 від 17.09.2025 року
Дата публікації: 20.10.2025 11:27

Запити/Пояснення