• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Тканина змішана (колір G 0822, тип 8, клас 21)

Завершена

9 845 502.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 98 455.02 UAH
Номер: e7adae5af3604b419051ad6ff016c195
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-03-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.07.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 03.07.2025 11:45 - 25.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.07.2025 № 79-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 03.07.2025 № 79-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-05-26-013243-a 26.05.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Доручення Держаудитслужби від 24.06.2025 № 003100-18/7830-2025 Заступник начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СЕМЕНОВА
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду пропозицій установлено порушення вимог частини тринадцятої статті 14 Закону в частині безпідставного відхилення пропозиції ТОВ «ТК-Домашній Текстиль», недотримання принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а також пункту 8 Особливостей № 1275 при розгляді пропозиції ТОВ «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА». За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення вимогам Закону та Особливостям № 1275, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – оголошення) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі Військової частини 3078 Національної гвардії України (далі – Замовник), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття пропозицій від 04.06.2025, пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ТК-Домашній Текстиль» (далі – ТОВ «ТК-Домашній Текстиль»), «ТЕРРА-ТЕКС» та «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.06.2025 № 633, № 634 та № 635, повідомлення про намір укласти договір від 09.06.2025, договір від 24.06.2025 № 63/РС-2025, додаткову угоду від 24.06.2025 № 1, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 09.07.2025 та від 11.07.2025. 1. За результатами аналізу інформації та документів, розміщених в електронній системі закупівель, установлено, що Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» через невідповідність пропозиції цього учасника умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Так, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.06.2025 № 633, на виконання вимог пункту 1 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, учасник у складі своєї пропозиції завантажив Протокол випробувань № 2025.0106.03.04 від 03.06.2025, де показник «Видовження при максимальному зусиллі, %» для даного типу тканини (тип 8) не передбачено та не нормується Технічними вимогами № 89 від 29.12.2022 та не може вважатися підтвердженням якості даної тканини. При цьому. за результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 Додатку 2 «Технічні вимоги» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції, зокрема, Протокол(и) досліджень (випробувань) на відповідність технічним вимогам № 89 від 29.12.2022. Технічні вимоги до предмета закупівлі викладені у «Технічних вимогах на тканини бавовняні та змішані для виготовлення верху форменого та спеціального одягу» від 29.12.2022 № 89, затверджених Головним управлінням відділу речового забезпечення управління тилу логістики Національної гвардії України (далі – Технічні вимоги № 89) та завантажені Замовником окремим файлом разом з оголошення про проведення спрощеної закупівлі. При цьому, у Технічних вимогах № 89, вимоги щодо показнику «Видовження при максимальному зусиллі, %» для цього типу тканини (Тип 8) не встановлені (зазначено: «-»). Учасником ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» у складі пропозиції надано «Протокол випробувань тканини змішаної гладкофарбованої камуфльованої тип 8, клас 21 в маскувальному малюнку «G 0822» від 03.06.2025 № 2025.0106.03.04 (файл «Протокол випробувань ТОВ ТК Домашній Текстиль_тканина тип 8 клас 21.pdf», далі – Протокол випробувань № 2025.0106.03.04), в якому зазначено, зокрема, інформацію щодо випробування тканини за показником «Видовження при максимальному зусиллі, %, -» та отримання фактичних даних «за основою 21,8; за утоком 23,0», тобто проведено випробування за додатковим показником, випробування за яким для даного типу тканини не передбачено Технічними вимогами № 89. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 10.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, яким саме параметрам Технічних вимог № 89 не відповідає товар, запропонований учасником ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» відповідно до Протоколу випробувань № 2025.01.06.03.04. На зазначений запит Управління Замовник 11.07.2025 надав пояснення, в якому зазначив наступне: «Зазначений показник є характерним для еластичних тканин, де пріоритетом є здатність матеріалу розтягуватись і відновлювати форму. Предметом закупівлі є Тканина змішана (колір G 0822, тип 8, клас 21) – змішана тканина з переважно формотривкою структурою, яка повинна відповідати критеріям зносостійкості, стабільності до навантаження, збереження форми і зовнішнього вигляду під час використання. Визначення показника «Видовження при максимальному зусиллі, %» для такої тканини: - не є інформативним щодо фактичної експлуатації якості; - може створити оманливе уявлення про властивості матеріалу, оскільки високе значення цього показника може вказувати на небажану еластичність, що не відповідає вимогам до тканини даного класу 21; - може викривити оцінку відповідності предмету закупівлі відповідно до технічної специфікації. Таким чином, зазначення цього показника в Протоколі випробувань є зайвим та ризикованим з точки зору подальшого контролю якості та відповідності матеріалу умовам експлуатації». Однак, слід зазначити, що сам факт випробування тканини за додатковим показником «Видовження при максимальному зусиллі, %», нормативні значення за яким не встановлено Технічними вимогами № 89, не свідчить про її невідповідність цим технічним вимогам. При цьому, Замовник не зазначив, яким саме параметрам Технічних вимог № 89 не відповідає товар, запропонований учасником ТОВ «ТК-Домашній Текстиль». Отже, Замовник відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» за відсутності підстав, визначених частиною тринадцятою статті 14 Закону. При цьому, слід зазначити, що різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «ТК-Домашній Текстиль» яка становить 7 515 739,20 грн з ПДВ та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА», яка становить 8 140 000,00 грн з ПДВ складає 624 260,80 гривень. Враховуючи наведене, Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема, щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. 2. Крім того, за результатами моніторингу закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ТОВ «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА», якого визначено переможцем спрощеної закупівлі у пропозиції, подання яких передбачалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Так, відповідно до підпункту 2 пункту 16.2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису; удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, - удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису. Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Моніторингом установлено, що пропозиція ТОВ «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА» містить накладений електронний підпис Посолій Олександра Григоровича (директор), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», тип носія особистого ключа «незахищений», тобто накладений електронний підпис Посолій Олександра Григоровича не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам підпункту 2 пункту 16.2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовника. З огляду на викладене, Управління 10.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель від 11.07.2025, не спростовував виявлені невідповідності. При цьому, слід зазначити, що оголошенням про проведення спрощеної закупівлі Замовника передбачена вимога щодо накладання на пропозицію учасника саме кваліфікованого електронного підпису (КЕП) без можливості вибору учасниками щодо використання удосконаленого електронного підпису (УЕП). Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом, державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогами про усунення учасником ТОВ «ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА» вищезазначених невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності.
Період усунення порушень: 17.07.2025 16:55 - 01.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 17.07.2025 16:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку моніторингу державної аудиторської служби України Військовою частиною 3078 Національної гвардії України було направлено листа до ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТР ТЕКСТИЛЬ УКРАЇНА" з пропозицією щодо розірвання договору про закупівлю від 24.06.2025 № 63/РС-2025 за згодою сторін, у зв’язку з висновком моніторингу. За результатом розгляду листа, було укладено Додатку угоду № 2 до Державного контракту (договору) від 24.06.2025 № 63/РС-2025 про розірвання Державного контракту (договору) від 24.06.2025 № 63/РС-2025 за згодою сторін.
Дата публікації звіту: 22.07.2025 16:57

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: .
Дата публікації: 29.07.2025 11:26

Запити/Пояснення