• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

“Тренувальні мішені” (Мішені металеві типу “гонг”)

Завершена

4 356 600.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 783.00 UAH
Номер: 4551c7368fe94c7282279b457d85291f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-20-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 20.06.2025 16:00 - 12.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 20.06.2025 Київ № 174 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-05-17-000200-a 17.05.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник директора Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, chia86@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо відповідності внесення змін до тендерної документації встановлено порушення вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 та 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозицій ТОВ «МеталТехноСервіс», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А2582 (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (оголошення), затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.05.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «МеталТехноСервіс» (далі – ТОВ «МеталТехноСервіс»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.06.2025 № 3, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.06.2025 № 9561-р/пк-пз (далі – Комісія АМКУ), повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару від 19.06.2025 № 261 на суму 2 186 460,00 грн. (далі – Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 20.06.2025. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ не здійснювався. 1. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Під час проведення моніторингу проаналізовано зміст тендерної документації та встановлено, що згідно пункту 12 Додатку 1 «Технічна специфікація» до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями Замовник визначив наступну умову: Враховуючи норми частини 4 статті 14 Закону “Про публічні закупівлі” (зі змінами), предмет закупівлі у Оголошенні для проведення відкритих торгів з особливостями визначено з умовою конкретного виробника та моделі, так як експлуатація саме такого товару, задовольняє потреби замовника за технічними та якісними характеристиками, а також за вартістю життєвого циклу. Також еквіваленти товару не визначались та в разі їх пропозицій буде вважатись, що товар не відповідає вимогам до предмету закупівлі. На запит Держуадитслужби, щодо зазначеного вище, Замовник у своєму поясненні від 02.07.2025 зазначив, зокрема: «…було зазначено помилково, оскільки військовою частиною А2582 постійно здійснюються публічні закупівлі в умовах безпосередньої участі в районах ведення бойових дій, що не завжди дає можливість належним чином оцінити кожен пункт договору чи додатку в таких умовах і залишається можливість допущення помилки. Дана вимога у пункту 12 Додатку 1 не є актуальною, оскільки пункт 1 Додатку 1 “Технічна специфікація” складено відповідно до частини 4 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, частин 2 і 4 статті 22 та статті 23 цього ж Закону. Окрім того Замовник в поясненні просить «вважати дану технічну помилку формальною, оскільки відсутні дискримінаційні вимоги щодо учасників та відсутня шкода та збитки державі». Однак, надане Замовником пояснення щодо включення формулювання у пункті 12 Додатку 1 «Технічна специфікація» як технічної помилки не спростовує факту наявності порушення вимог тендерної документації, сформованої відповідно до статті 22 Закону з урахуванням пункту 28 Особливостей. Зазначене формулювання («предмет закупівлі визначено з умовою конкретного виробника та моделі»; «еквіваленти не визначались…») було оприлюднене в складі тендерної документації та діяло протягом строку подання тендерних пропозицій, що саме по собі створювало обмеження для потенційних учасників, всупереч принципу недискримінації та відкритої конкуренції. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити чіткі, обґрунтовані, недискримінаційні вимоги. Включення до документації положень, що виключають можливість подання еквівалентів без належного технічного чи функціонального обґрунтування, є невідповідністю тендерної документації вимогам Закону. Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. 2. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей визначено, що зміни, які вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Під час проведення моніторингу встановлено, що 17.05.2025 Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Додаток 1 до тендерної документації «Технічна специфікація» (далі – Додаток 1). Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, 24.05.2025 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив нову редакцію Додатку 1, якою було внесено зміни до попередньої редакції, проте Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель перелік внесених змін в окремому документі, чим порушив вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. 3. Відповідно до повідомлення про намір укласти договір, оприлюдненого в електронній системі закупівель, переможцем визначено ТОВ «МеталТехноСервіс». Проте під час моніторингу установлено, що відповідно розгляду скарги поданої до Комісії АМКУ від 09.06.2025 було призупинено проведення процедури закупівлі до Рішення Антимонопольного комітету України за №9561-р/пк-пз від 16.06.2025. Враховуючи, що відповідно до оголошення: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 20 червня 2025, переможець ТОВ «МеталТехноСервіс» листом-повідомленням від 20.06.2025 № 20/06 повідомив Замовника про неможливість здійснення поставки товару у строк до 20.06.2025 та продовження строку виконання замовлення до 12.07.2025. Відповідно до пункту 11.2 «Інші умови» Договору: Зміни і доповнення до цього Договору вносяться тільки у письмовій формі шляхом укладання відповідних додаткових угод. Таким чином, у разі продовження строку виконання замовлення до 12.07.2025 повинні вноситися зміни шляхом укладання додаткової угоди до договору та згідно з вимогами пункту 11 частини першої статті 10 Закону оприлюднювати в електронній системі закупівель повідомлення про внесення таких змін протягом трьох робочих дні. У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, 08.07.2025 Держаудитслужба звернулась через електронну систему закупівель про надання пояснень, 11.07.2025 Замовник надав пояснення що «… У військовій частині було складено проект додаткової угоди до Договору №261 від 19.06.2025 і зареєстровано за номером №1/261 від 04.07.2025 – на 1 арк., в 2 прим. і відправлено до постачальника ТОВ “МеталТехноСервіс” на підпис. Після отримання примірника Додаткової угоди №1/261 від 04.07.2025 до Договору №261 від 19.06.2025, в зв’язку з вищезгаданими подіями, військова частина опублікувала примірник додаткової угоди в електронній системі закупівель 11.07.2025 року…». Разом з тим, надане Замовником пояснення не спростовує факту порушення вимог законодавства. Відповідно до абзацу другого пункту 10 частини першої статті 10 Закону, замовник зобов’язаний оприлюднити додаткову угоду до договору про закупівлю в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня її укладення. В ході моніторингу Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель додаткову угоду № 1/261 11.07.2025 до Договору.
Період усунення порушень: 14.07.2025 17:22 - 29.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 14.07.2025 17:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Витяг з наказу про дисциплінарне стягнення
Дата публікації звіту: 19.07.2025 09:26

Запити/Пояснення