• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

“Тренувальні мішені” (Мішені металеві типу “гонг”)

Завершена

4 356 600.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 783.00 UAH
Період оскарження: 17.05.2025 11:31 - 26.05.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 8695c43f8ef5430892219d040b57b668
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-17-000200-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на рішення Замовника про визначення ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МеталТехноСервіс" Переможцем у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-05-17-000200-a
Дата розгляду скарги: 16.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.06.2025 14:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.06.2025 18:35
Автор: ТОВ Група Сателіт, Волященко Богдан Юрійович +380995293816 Ignatvolya@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 282a7611d847499faf3866ab12134ba4
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 17.05.2025 року Військова частина А2582 (далі-Замовник) опублікувала оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «“Тренувальні мішені” (Мішені металеві типу “гонг”)» з очікуваною вартістю 4 356 600,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МеталТехноСервіс".
• ТОВ "Група Сателіт" (далі – Скаржник).
• ТОВ "НВП "НОКС".
30.05.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МеталТехноСервіс". Відповідно до протоколу № 3 від 03.06.2025 р. цей учасник був визнаний Переможцем процедури закупівлі.
Але при перевірці тендерної пропозиції Переможця були виявлені її невідповідності вимогам тендерної пропозиції, в тому числі вимогам технічної специфікації та вимогам оголошення які оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу.
Скаржник не погоджується із визначенням ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МеталТехноСервіс" Переможцем процедури закупівлі UA-2025-05-17-000200-a (далі – Переможець) з огляду на наступне.
Відповідно до п.14.3 тендерної документації Кожен учасник має право подати тільки одну пропозицію. Форма цінової пропозиції наведена у Додатку 3 “Цінова пропозиція” до цього Оголошення.
У складі тендерної пропозиції Переможець надає тендерну пропозицію від 24.05.2025 року, але не за формою відповідно до Додатку 3, а за власною формою. Що не відповідає вимогам оголошення, яким передбачено надання вказаної форми у складі пропозиції.
Таким чином, у цій частині тендерна пропозиція Переможця не відповідала вимогам тендерної документації.
Також, в цій тендерній пропозиції від 24.05.2025 року Переможець вказує строки (терміни) постачання 30 роб. днів., а також строки поставки - 30 робочих днів, але не пізніше 01.12.2025 р. Ця інформація не відповідає вимогам оголошення та вимогам технічної специфікації. І відповідно Замовник мав би відхилити пропозицію Переможця.

У Додатку 1 до Оголошення встановлені ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. Відповідно до п. 8. Розділу 2 Додатку 1 до Оголошення строк поставки: Строк поставки Товару за попередньою домовленістю сторін, але не пізніше 01 грудня 2025 року.
Опубліковане оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу містить термін постачання: до 20 червня 2025 року.
Відповідно до п.14.6 тендерної документації Пропозиція учасника повинна містити достовірну інформацію. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі виявлення та/або отримання інформації про невідповідність інформації в пропозиції учасника вимогам, визначеним в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та/або вимогам до предмета закупівлі, пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону.
Скаржник вважає що Пропозиція Переможця не відповідала вимогам визначеним в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями та вимогам до предмета закупівлі.
Фактично Пропозиція Переможця складена всупереч вимогам Замовника та мала бути відхилена.

Також, у Додатку 1 до Оголошення встановлені ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ. Відповідно до п. 8. Розділу 2 Додатку 1 до Оголошення строк поставки: Строк поставки Товару за попередньою домовленістю сторін, але не пізніше 01 грудня 2025 року.
У складі тендерної пропозиції Переможець надає технічну специфікацію від 26.05.2025 року, у якій зазначає: строк поставки товару не пізніше 01 грудня 2025 року. Що є зміною Переможцем умов технічної специфікації.
Тому в пропозиції Переможця наявні невідповідності технічній специфікації Замовника, які полягають у відсутності інформації, яка передбачена технічною специфікацією Замовника, а також зміною Переможцем вимог стосовно строку поставки товару.

Технічна специфікація Замовника містить термін постачання, а саме за попередньою домовленістю сторін, але не пізніше 01 грудня 2025 року. Опубліковане оголошення містить термін постачання: до 20 червня 2025 року. Саме у зв’язку із такими стислими строками поставки товару ціни, запропоновані іншими учасниками є вищими. Оскільки для можливості поставки товару до 20.06.2025 року потрібно значно прискорити виробничий процес, що тягне за собою додаткові витрати. В той час як Переможець пропонує поставку товару до 01.12.2025 року і за відсутності попередньої домовленості (а очевидно визначаючи дату на власний розсуд).
З огляду на це, тендерна пропозиція Переможця повинна бути відхиленою у зв’язку з вищезазначеними підставами без надання механізму 24 годин відповідно до п.43 Особливостей. Оскільки Переможець фактично пропонує предмет закупівлі, а саме його строки постачання, які є складовою технічної специфікації всупереч вимогам Замовника.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), зокрема принципів відкритості, недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, дії Замовника, який визначив переможцем учасника з іншим, не передбаченим оголошенням строком постачання товару, порушують ці принципи.
Фактично, переможець вказав термін поставки «до 01.12.2025 року», що суттєво відрізняється від умов, передбачених у тендерній документації («до 20.06.2025 року») і надав йому необґрунтовану перевагу. Це порушує умови рівної участі в закупівлі, адже інші учасники обґрунтовано формували свої цінові пропозиції, виходячи зі стислих строків поставки, що вплинуло на вартість товару.
Крім цього, у п.5.4 Договору встановлено, що Строк поставки Товару за попередньою домовленістю сторін, але не пізніше 20 червня 2025 року.
Таким чином, тендерна пропозиція Переможця не відповідає також умовам Договору, а отже Переможець не буде мати можливості виконати договір про закупівлю на умовах, які вимагає Замовник.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Отже, дії Замовника є такими, що суперечать вимогам законодавства та принципам публічних закупівель. А саме що Замовник прийняв пропозицію з іншими термінами постачання призвели до обмеження конкуренції серед інших учасників та дискримінує їх пропозиції. Тобто визначив переможцем Процедури закупівлі Пропозицію Переможця, яка складена в супереч вимогам Замовника.
Згідно з п 43. Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Слід додатково зазначити, що термін постачання є інформацією, яка надається учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі та оголошення про проведення процедури закупівлі.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник всупереч вимогам технічної специфікації до предмета закупівлі та оголошення про проведення процедури закупівлі, яке оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу неправомірно визначив переможцем процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МеталТехноСервіс", чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
І фактично Замовник порівнює цінові пропозиції за суттєво різних умов поставки товару. Порівнюючи тендерні пропозиції, які подані із врахуванням вкрай стислих термінів поставки товару (як у Скаржника) та тендерну пропозицію Переможця, де час поставки взагалі не обмежений і визначається на розсуд Переможця. Що є дискримінаційним підходом.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Дії Замовника в такий спосіб призвели до створення умов розвитку конкурентного середовища та призводять до не добросовісної конкуренції.
Скаржник з цим не згоден та вимушений звертатись до Органу оскарження.
Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір