-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна непромислового використання 1 група
Торги відмінено
899 580.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 497.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 497.90 UAH
Номер:
4ea4b7f04f6243cda16b0b01ed78ed39
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-09-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.06.2025 00:00
Період моніторингу:
09.06.2025 12:54 - 01.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
09.06.2025
№ 64-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.06.2025 № 64-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-05-07-004483-a_Дані автоматичних індикаторів ризиків. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей установлено порушення пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та абзацу 1 пункту 26 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Рьова С.В. установлено порушення абзацу 2 пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «Коростишівський лісгосп АПК» Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради, виконання рішень Комісії АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти, культури, туризму, сім’ї, молоді та спорту Волицької сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.05.2025 №22, тендерні пропозиції учасників ФОП Рьова С.В., Дочірнього підприємства «Коростишівський лісгосп АПК» Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради та ФОП Івасюк О.К., протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 20.05.2025 № 25, від 21.05.2025 № 26, від 23.05.2025 № 28 та від 17.06.2025 № 33, повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей від 22.05.2025 та від 13.06.2025, рішення Комісії АМКУ від 28.05.2025 № 8455-р/пк-пз та від 04.06.2025 № 8923-р/пк-пз, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 13.06.2025 та 18.06.2025.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне.
Пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
При цьому, відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082 передбачено, що розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на вебпорталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII (далі – Закон № 2155-VIII) кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, а відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – засіб електронного підпису чи печатки, що відповідає вимогам, встановленим частинами першою - четвертою статті 19 Закону № 2155-VIII.
При цьому, в пункті 18 частини 1 статті 1 Закону № 2155-VIII зазначено, що засіб електронного підпису чи печатки – це апаратно-програмний пристрій чи програмне забезпечення, що використовуються для створення електронного підпису чи печатки.
Згідно з частиною 2 статті 18 Закону № 2155-VIII, дійсність кваліфікованого електронного підпису підтверджується, за умови, зокрема, підтвердження того, що особистий ключ, який використовувався для створення кваліфікованого електронного підпису, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та відсутності порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Також, пунктом 30 частини 1 статті 1 Закону № 2155-VIII визначено, що кваліфікований сертифікат електронного підпису - сертифікат електронного підпису, що видається кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і відповідає вимогам, встановленим частиною другою статті 23 цього Закону.
Відповідно до пункту 12 частини 2 статті 23 Закону № 2155-VIII, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, зазначення про те, що особистий ключ, пов’язаний з відкритим ключем, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, - у формі, придатній для автоматизованої обробки.
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис Маківської Оксани Василівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону № 2155-VIII не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082.
Крім того, відповідно до вимог абзацу 1 пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону.
Пунктом 3 частини 2 статті 21 Закону встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема, про місце поставки товарів.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та абзацу 1 пункту 26 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про місце поставки товарів.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Рьова С.В. встановлено наступне.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 15.05.2025 до участі у процедурі закупівлі подано пропозиції від 3-х учасників, зокрема:
- ФОП Рьова С.В. з остаточною ціновою пропозицією в сумі 761 400,00 грн.;
- ФОП Іванюк О.К. з остаточною ціновою пропозицією в сумі 839 796,00 грн;
- ДП «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКАП «Житомироблагроліс» ЖОР з остаточною ціновою пропозицією в сумі 898 452,00 гривень.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.05.2025 № 25 відхилено від участі у процедурі закупівлі тендерну пропозицію подану ФОП Рьова С.В., на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що наданий на підтвердження легального походження товару договір купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д, не відповідає вимогам тендерної документації (договір є не чинним; у договорі не передбачено групу та породу деревини; у договорі не передбачено кількість деревини).
В ході проведеного аналізу встановлено, що відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що з метою підтвердження легального походження товару, що пропонується для постачання Замовнику, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію чинного договору(ів) з постійним лісокористувачем та/або з іншим постачальником (з відповідним підтвердженням правовідносин іншого постачальника з користувачами системи обліку деревини, власниками лісів або постійними лісокористувачами) на весь обсяг деревини дров’яної 1 групи на породи (береза, дуб, ясен, граб, клен)).
Відтак, на виконання вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції поданої ФОП Рьова С.В. надано договір купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д на придбання деревини дров’яної промислового використання (ПВ) та непромислового використання (НВ), який діє з дати підписання і до 31.12.2024, який не відповідає вимогам визначеним Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації.
Разом з тим, ФОП Рьова С.В. у складі тендерної пропозиції надано лист Державного підприємства «Грозинське» від 13.05.2025 з інформацією про те, що згідно договору купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д вказаним підприємством здійснено поставку ФОП Рьова С.В. деревини дров’яної непромислового використання (І групи) у кількості 570 м3.
Тобто, у складі пропозиції ФОП Рьова С.В. додатково надано інформацію, яка підтверджує відповідність вимогам визначеним у Додатку № 1 до тендерної документації, зокрема тим, що повинні бути визначені у договорі, який підтверджує легальне походження деревини.
Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відтак, у тендерній пропозиції ФОП Рьова С.В. наявні невідповідності в документах/інформації, які визначені абзацом 2 пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене, Замовник не надавши учаснику ФОП Рьова С.В. можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги абзацу 2 пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону, як наслідок безпідставно відхилено тендерну пропозицію з найменшою ціною.
Разом з тим, підпунктом 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, замовник відміняє тендер.
Слід відмітити, що відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17.06.2025 № 33, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівлі, щодо надання пояснення допущення вищевказаних порушень, Замовником відмінено дану процедуру закупівлі.
Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
20.06.2025 12:51 - 05.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2025 12:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно абзацу 3 пункту 7 статті 8 якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов’язання щодо усунення такого порушення.
Дата публікації звіту:
26.06.2025 10:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто в повному обсязі, шляхом відміни процедури закупівлі.
Дата публікації:
08.07.2025 11:11
Запити/Пояснення
Номер:
48e84122beed468687a4454129a12751
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 10.06.2025 № 1
Дата опублікування:
10.06.2025 20:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Відділом освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради (далі – Замовник) по предмету «Деревина дров’яна непромислового використання 1 група» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-07-004483-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1) Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Відділ освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради є розпорядником бюджетних коштів.
Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0883bfcae0664936bc14fcb511da350c
Назва:
Пояснення до запиту ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 10.06.2025 № 1
Дата опублікування:
13.06.2025 11:19
Опис:
10.06.2025р. в рамках проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-07-004483-a, посадовою особою органу державного фінансового контролю, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-07-004483-a в електронній системі закупівель оприлюднено запит замовнику про надання інформації від 10.06.2025р. наступного змісту:
« У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Відділом освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради (далі – Замовник) по предмету «Деревина дров’яна непромислового використання 1 група» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-07-004483-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів). 1) Прошу надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2) Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі - Постанова № 710) головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) повинні забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Відділ освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради є розпорядником бюджетних коштів. Враховуючи викладене вище та постанову Верховного суду від 31.10.2023 по справі № 160/8058/22, надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710. Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.»
На виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа Відділу освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради (далі – Замовник) надає наступні пояснення.
Щодо запитання № 1
Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (Деревина дров’яна непромислового використання 1 група (береза, дуб, ясен, граб, клен), що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі (https://clarity-project.info/, https://bi.prozorro.org/hub/stream/aaec8d41-5201-43ab-809f-3063750dfafd) в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, а також за допомогою телефонного зв’язку. За результатами зазначеного аналізу, було отримано такі цінові пропозиції:
ФОП Войтович Валентина Григорівна (по телефону) – 1689,00 грн/м3
ФОП Хомутовський Вавдим Павлович - не надано
ФОП Левченко віталій Анатолійович – не надано
ПП «КХМ-Ресурс» (по телефону) – 1500,00 грн/м3
ДП «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКП «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради (комерційна пропозиція 02.05.2025р., що додається) – 1596,00 грн/м3).
Очікувана вартість предмета закупівлі визначалася згідно примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 методом порівняння ринкових цін.
Деревина дров’яна непромислового використання 1 група (береза, дуб, ясен, граб, клен)
ФОП Войтович В.Г. – 1689,00 грн/м3
ПП «КХМ-Ресурс» – 1500,00 грн/м3
ДП «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКП «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради – 1596,00 грн/м3
Середня ціна
(1689+1500+1596)/3=1595 грн/м 3
Очікувана вартість закупівлі:
1595,00грн *564м3 = 899580,00грн
Обґрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення затверджено у річному плані на 2025рік.(49 сесія 8 скликання (ІІ пленарне засідання) від 19.12.2024р. №1203)
Інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі Деревина дров’яна непромислового використання 1 група (береза, дуб, ясен, граб, клен) визначені ТУ У 16.1 – 00994207 – 005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги» (що додається).
Щодо запитання № 2
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710. Замовником опубліковано на сайті головного розпорядника бюджетних коштів – офіційний сайт Волицької територіальної громади за посиланням - https://volycya-gromada.gov.ua/.
Додатки:
Додаток № 1 - Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до Постанови № 710.
Додаток № 2 – Комерційна пропозиція ДП «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКП «Житомироблагроліс» Житомирської обласної ради
Додаток № 3 - ТУ У 16.1 – 00994207 – 005:2018 «Деревина дровяна. Класифікація, облік, технічні вимоги»
Номер:
b1f414c35b68495d88738dfc8e8adf76
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів) від 16.06.2025 № 2
Дата опублікування:
16.06.2025 10:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі здійсненої Відділом освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради (далі – Замовник) по предмету «Деревина дров’яна непромислового використання 1 група» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-07-004483-a), відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації та копії документів).
1) Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій від 15.05.2025 до участі у процедурі закупівлі подано пропозиції від 3-х учасників, зокрема:
- ФОП Рьова С.В. з остаточною ціновою пропозицією в сумі 761 400,00 грн.;
- ФОП Іванюк О.К. з остаточною ціновою пропозицією в сумі 839 796,00 грн;
- ДП «Коростишівський лісгосп АПК» ЖОКАП «Житомироблагроліс» ЖОР з остаточною ціновою пропозицією в сумі 898 452,00 гривень.
Відповідно до протоколу прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 20.05.2025 № 25 відхилено від участі у процедурі закупівлі тендерну пропозицію подану ФОП Рьова С.В., на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що договір купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д, наданий на підтвердження легального походження товару, що пропонується для постачання Замовнику, не відповідає вимогам тендерної документації (договір є не чинним; у договорі не передбачено групу та породу деревини, кількість деревини).
В ході проведеного аналізу встановлено, що відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації передбачено, що з метою підтвердження легального походження товару, що пропонується для постачання Замовнику, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію чинного договору(ів) з постійним лісокористувачем та/або з іншим постачальником (з відповідним підтвердженням правовідносин іншого постачальника з користувачами системи обліку деревини, власниками лісів або постійними лісокористувачами) на весь обсяг деревини дров’яної 1 групи на породи (береза, дуб, ясен, граб, клен).
Відтак, на виконання вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції поданої ФОП Рьова С.В. надано договір купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д на придбання деревини дров’яної промислового використання (ПВ) та непромислового використання (НВ), який діє з дати підписання і до 31.12.2024, що дійсно не відповідає вимогам визначеним Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації.
Окрім того, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відтак, у тендерній пропозиції ФОП Рьова С.В. наявні невідповідності в документах/інформації, які визначені пунктом 43 Особливостей.
Разом з тим, ФОП Рьова С.В. додатково, на підтвердження вимогам передбаченим у Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, надано у складі пропозиції лист Державного підприємства «Грозинське» від 13.05.2025 з інформацією про те, що згідно договору купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д вказаним підприємством здійснено поставку ФОП Рьова С.В. деревини дров’яної непромислового використання (І групи) у кількості 570 м3. Тобто, у складі пропозиції ФОП Рьова С.В. додатково надано інформацію, яка підтверджує відповідність вимогам визначеним у Додатку № 1 до тендерної документації, зокрема тим, що повинні були бути визначені у договорі, який підтверджує легальне походження деревини.
Враховуючи викладене, Замовник не надавши учаснику ФОП Рьова С.В. можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону, як наслідок безпідставно відхилено тендерну пропозицію з найменшою ціною.
Аналогічна позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.06.2025 № 8923-р/пк-пз, за даною процедурою закупівель.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому не надано учаснику ФОП Рьова С.В. можливості усунути встановлені невідповідності у складі тендерної пропозиції вказаного учасника?
2) Пунктом 24 Особливостей визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на вебпорталі у вигляді документа, доступного для друку.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис саме фізичної особи Маківської Оксани Василівни, а не посадової особи Замовника, а також вказаний підпис Маківської Оксани Василівни (тип носія особистого ключа - незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Замовником не дотримано вимоги пункту 24 Особливостей та пункту 3 Порядку № 1082, а саме, накладено удосконалений електронний підпис на оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, а не кваліфікований електронний підпис?
3) Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону.
Пунктом 3 частини 2 статті 21 Закону встановлено імперативну умову, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема, про місце поставки товарів.
Однак, моніторингом встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про місце поставки товарів.
Враховуючи вищевикладене, прошу надати пояснення, чому Замовником в оголошені про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про місце поставки товарів?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5fadcad599734ccdbcbc6e5e45161fd8
Назва:
Пояснення до запиту ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 16.06.2025 № 2
Дата опублікування:
18.06.2025 19:56
Опис:
В рамках проведення моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-05-07-004483-a, посадовою особою Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, відповідальною за проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі Деревина дров’яна непромислового використання 1 група за кодом ДК 021:2015:03410000-7: Деревина в електронній системі закупівель оприлюднено запит до Відділу освіти, культури, туризму, сім'ї молоді та спорту Волицької сільської ради (далі - Замовник) про надання інформації від 16.06.2025.
На виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) уповноважена особа Замовника надає наступні пояснення щодо запиту від 16.06.2025 (розміщений в ЕСЗ в 10:36:54).
Щодо питання № 1
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі” до тендерної документації, що затверджена рішенням протокольним рішення уповноваженої особи замовника від 07.05.2025 року № 22 (далі - Тендерна документація) з метою підтвердження легального походження товару, що пропонується для постачання Замовнику, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію чинного договору(ів) з постійним лісокористувачем та/або з іншим постачальником (з відповідним підтвердженням правовідносин іншого постачальника з користувачами системи обліку деревини, власниками лісів або постійними лісокористувачами) на весь обсяг деревини дров’яної 1 групи на породи (береза, дуб, ясен, граб, клен). У разі, якщо учасник є постійним лісокористувачем, в складі тендерної пропозиції надається довідка в довільній формі із зазначенням місць постійного лісокористування, з яких планується здійснювати постачання товару та лісорубний квиток постійного лісокористувача.
На виконання вищевказаних вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції поданої ФОП Рьова С.В. надано договір купівлі-продажу від 29.05.2024 №29/05/24Д на придбання деревини дров’яної промислового використання (ПВ) та непромислового використання (НВ), який діє з дати підписання і до 31.12.2024. Також, у складі пропозиції лист Державного підприємства «Грозинське» від 13.05.2025 з інформацією про те, що згідно договору купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д вказаним підприємством здійснено поставку ФОП Рьова С.В. деревини дров’яної непромислового використання (І групи) у кількості 570 м3.
За результатами розгляду наданих ФОП Рьова С.В. документів встановлено, що договір купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д не є чинним, що не відповідає вимогам визначеним Замовником у Додатку № 1 до Тендерної документації. Крім того, саме в договорі купівлі-продажу від 29.05.2024 № 29/05/24Д не зазначено інформацію про весь обсяг деревини дров’яної 1 групи на породи (береза, дуб, ясен, граб, клен), що не відповідає вимогам визначеним Замовником у Додатку № 1 до Тендерної документації.
Предметом закупівлі №UA-2025-05-07-004483-a є Деревина дров’яна непромислового використання 1 група (береза, дуб, ясен, граб, клен). Оскільки ФОП Рьова С.В. не виконав вимогу, яка вимагається на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі (Додаток 1 до Тендерної документації) замовником згідно протокольного рішення уповноваженої особи від 20.05.2025 №25 відхилено тендерну пропозицію ФОП Рьова С.В. на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей), чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей не надавши учаснику можливість виправити невідповідності.
Однак усунути порушення вимог пункту 43 Особливостей неможливо, так як Закон та Особливості не передбачають права замовника скасовувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції та повторної кваліфікації учасника (крім виконання рішення Органу оскарження).
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог пункту 43 Особливостей, які неможливо усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів №UA-2025-05-07-004483-a (протокол уповновноваженої особи від 17.06.2025р. №33).
Щодо питання № 2
Під час внесення інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (оголошення про проведення відкритих торгів, Тендерна документація) щодо закупівлі №UA-2025-05-07-004483-a уповноважена особа Замовника помилково використовувала удосконалений електронний цифровий підпис фізичної особи, чим ненавмисно порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082.
Уповноважена особа Замовника не має технічної можливості усунути порушення пункту 3 Порядку №1082 та замінити вже накладений УЕП фізичної особи, яким підписано інформацію та документи щодо закупівлі №UA-2025-05-07-004483-a на КЕП посадової особи Замовника.
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог пункту 3 Порядку №1082, які неможливо усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів №UA-2025-05-07-004483-a (протокол уповновноваженої особи від 17.06.2025р. №33).
Щодо питання № 3
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною 2 статті 21 Закону.
Пунктом 3 частини 2 статті 21 Закону встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема, про місце поставки товарів.
Під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів №UA-2025-05-07-004483-a Замовник допущено технічну помилку та вказано місце поставки - “Україна, Відповідно до документації”, що не відповідає вимогам пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей.
Пункт 54 Особливостей встановлює, що замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Оскільки порушення пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей виявлено на етапі розгляду тендерних пропозицій усунути його неможливо.
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 Закону та пункту 26 Особливостей, які неможливо усунути, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів №UA-2025-05-07-004483-a (протокол уповновноваженої особи від 17.06.2025р. № 33).