-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Виконання будівельних робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт підвального приміщення (для використання, як найпростіше укриття) в комунальному закладі «Зеленодольський палац культури» Зеленодольської міської ради за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, м. Зеленодольськ, вул. Спортивна,6»
Завершена
3 379 734.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 797.34 UAH
мін. крок: 1% або 33 797.34 UAH
Номер:
ac3ef8ee1c154f9f93e792b338222d33
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-02-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2025 00:00
Період моніторингу:
02.06.2025 16:41 - 24.06.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
02.06.2025 № 152
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 02.06.2025 № 152
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
1 UA-2025-05-06-008622-a 06.05.2025 ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СПОРТУ ТА МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями законодавству, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, відповідності тендерної пропозиції ФОП Терещенко Сергій Миколайович вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІДДІЛУ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СПОРТУ ТА МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2025 рік за номером UA-P-2025-05-06-009565-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 06.05.2025 №24, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, вимогу про усунення порушення, подану учасником ТОВ «Б.К. САНТЕХСЕРВІС» від 28.05.2025 № UA-2025-05-06-008622-a.b1, відповідь Замовника на вимогу від 28.05.2025, протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця процедури закупівлі фізичну особу-підприємця Терещенко Сергій Миколайович (далі – ФОП Терещенко Сергій Миколайович) від 23.05.2025 №25, тендерну пропозицію ФОП Терещенко Сергій Миколайович, повідомлення про намір укласти договір від 23.05.2025, договір на виконання робіт від 09.06.2025 №125 (далі - Договір), пояснення (інформація та документи) Замовника надані 06.06.2025, 12.06.2025, 18.06.2025 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 03.06.2025, 09.06.2025, 16.06.2025.
Період усунення порушень:
19.06.2025 17:11 - 25.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2025 17:11
Запити/Пояснення
Номер:
4b5140700c94444d9c2b4c248e9e5ddd
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
03.06.2025 15:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
5a4dbf46bb2a4dc5b59b54523c125750
Назва:
Надання пояснення на запит моніторингу
Дата опублікування:
06.06.2025 15:43
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-05-06-008622-a:
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СПОРТУ ТА МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
«06» травня 2025 року замовником було оголошено закупівлю: «Виконання будівельних робіт по об’єкту: «Капітальний ремонт підвального приміщення (для використання, як найпростіше укриття) в комунальному закладі «Зеленодольський палац культури» Зеленодольської міської ради за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, м. Зеленодольськ, вул. Спортивна,6» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-05-06-008622-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Східного офісу Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-06-008622-a) .
Питання 1. В які терміни та на якому веб-сайті оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, як то вимагається п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів»? Для підтвердження факту оприлюднення обґрунтування необхідно надати до моніторингу посилання на веб-сайт, а також скрін-шот з веб-сайту з таким обґрунтуванням.
Замовник враховує та застосовує спеціальні вимоги щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови №710. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
– оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі).
Таким чином, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Постанова № 1178 також є чинною. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а також рекомендовано органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування забезпечити прозоре, ефективне та раціональне використання коштів із державного або місцевого бюджету.
Водночас, у Замовника відсутній офіційний вебсайт установи. З огляду на це, обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, як і інша передбачена законодавством інформація, розміщується на електронному майданчику – у відповідному полі під час публікації оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі (на веб-порталі Уповноваженого органу https://prozorro.gov.ua/).
Зокрема, обґрунтування було оприлюднено у складі тендерної документації та/або окремим файлом/текстовим полем у системі Prozorro у строк, передбачений чинним законодавством – не пізніше п’яти робочих днів з дати оголошення про проведення закупівлі.
Посилання на відповідну закупівлю та скріншот з електронної системи Prozorro, який підтверджує факт оприлюднення обґрунтування, надаються у додатку до цього листа.
Враховуючи вищевикладене, Замовник діє відповідно до чинного законодавства та забезпечує публічність і прозорість інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі в межах доступних технічних можливостей.
Інформацію про закупівлю було опубліковано на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-06-008622-a. Тендер опублікований на платформі Prozorro, стосується виконання будівельних робіт з капітального ремонту підвального приміщення комунального закладу «Зеленодольський палац культури» для облаштування найпростішого укриття. Об'єкт розташований за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький район, м. Зеленодольськ, вул. Спортивна, 6., а також містить інформацію про обґрунтування закупівлі.
Питання 2.Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено
розрахунок розміру очікуваної вартості процедури? Розрахунок необхідно підтвердити відповідними документами та інформацією.
Питання 3. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі?
Питання 4. Яким чином та на підставі яких документів Замовником обраховано кількісні показники процедури закупівлі робіт?
Відповідно до частини першої статті 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», проєктна документація на будівництво об'єктів розробляється згідно з порядком, встановленим центральним органом виконавчої влади, що формує державну політику у сфері містобудування. Ця документація повинна враховувати вимоги містобудівної документації та вихідних даних, а також відповідати законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам. Затвердження проєктної документації здійснюється замовником.
Експертиза проєктів будівництва проводиться в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, експертними організаціями незалежно від форми власності. Ці організації повинні відповідати критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури та містобудування. Відомості про такі організації вносяться до переліку експертних організацій цим органом або, за делегованими повноваженнями, саморегульованою організацією у сфері архітектурної діяльності (за наявності).
Згідно з пунктом 3.17 розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014, проєктна документація — це затверджені текстові та графічні матеріали, що визначають містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об'єктів будівництва.
Кошторисна вартість будівництва, визначена у складі кошторисної документації, використовується для планування капітальних вкладень, фінансування будівництва та проведення процедур закупівлі. Вона складається з вартості будівельних робіт, устаткування (що монтується чи не монтується), меблів, інвентарю та інших витрат.
Після розробки проєктної документації відповідно до вихідних даних та з дотриманням вимог щодо міцності, надійності, довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення (включаючи доступність для осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення), санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екологічної та пожежної безпеки, техногенної безпеки, енергозбереження та охорони праці, вона затверджується (схвалюється) в установленому порядку.
Замовником — Відділом освіти, культури, спорту та молодіжної політики Зеленодольської міської ради (код ЄДРПОУ 45602344, адреса: 53860, Дніпропетровська область, Криворізький район, м. Зеленодольськ, вул. Садова, буд. 25-Б) — визначення предмета закупівлі, обсягу, технічних та якісних характеристик, а також розрахунок очікуваної вартості капітального ремонту підвального приміщення комунального закладу «Палац культури “Ювілейний”» за адресою: м. Зеленодольськ, вул. Спортивна, 6, здійснювалися виключно на підставі спеціалізованих проектних, експертних та кошторисних документів.
Підготовка та коригування проектної документації здійснювалась на підставі укладеного Договору №17 від 21.01.2025 року між Замовником та ТОВ «ТАУР ІНЖИНІРИНГ» (код ЄДРПОУ 39590907, юридична адреса: Україна, м. Дніпро, вул. Космічна, 7), яке виступило генеральним проектувальником. Відповідно до умов договору, контрагент здійснив коригування проектної документації на об’єкт «Капітальний ремонт підвального приміщення (для використання як найпростіше укриття)», а також забезпечив проходження експертизи цієї документації згідно з чинними будівельними нормами, стандартами та вимогами законодавства.
Експертиза проектної документації проводилась сертифікованою експертною організацією — ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ БУД» (код ЄДРПОУ 42155374), яка має відповідні повноваження та досвід у сфері експертизи будівельних проектів.
За результатами розгляду наданої проектної документації ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ БУД» було видано Експертний звіт № 09-04/25 від 19.04.2025 року, в якому детально проаналізовано всі технічні рішення, обсяги робіт, якісні та кількісні характеристики матеріалів і конструкцій, дотримання норм безпеки, сучасних стандартів у сфері капітального ремонту й облаштування укриттів. Експертний висновок також містить економічне обґрунтування проектних рішень, підтвердження відповідності будівельних рішень державним будівельним нормам, чинному законодавству та специфіці використання приміщення як найпростішого укриття.
Всі основні показники щодо складу, обсягу і вартості робіт, а також специфікації матеріалів та обладнання були сформовані на підставі:
- скоригованої проектної документації,
- експертного звіту № 09-04/25 від 19.04.2025 р. ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ БУД»,
- та затверджених локальних і зведених кошторисів.
Проектна документація деталізує всі види робіт, послідовність їх виконання, технічні та якісні характеристики об’єкта будівництва (у т. ч. клас наслідків, вимоги до конструктивних елементів, матеріалів, інженерних систем), що забезпечує відповідність закупівлі цільовому призначенню та безпеці об’єкта.
Очікувана вартість робіт визначалася на підставі локальних кошторисів, що розроблені відповідно до затвердженої проектної документації і підтверджені висновком експертизи. Локальні кошториси охоплюють всі етапи робіт, деталізують вартість матеріалів, витрат на трудові ресурси, машини й механізми, обладнання, супутні послуги, та інші необхідні витрати.
Зведений кошторисний розрахунок, складений у відповідності до будівельних норм, відображає повну вартість проекту і був використаний Замовником як підстава для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Отже, предмет закупівлі, його кількісні та якісні характеристики, технічна специфікація і очікувана вартість робіт визначені на підставі комплексного аналізу проектної, експертної та кошторисної документації, а саме:
-Договору на виконання проектних робіт з ТОВ «ТАУР ІНЖИНІРИНГ»,
-Експертного звіту № 09-04/25 від 19.04.2025 р. ТОВ «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ БУД»,
-Кошторисної документації (локальні та зведений кошториси).
Усі ці документи надані та можуть бути додані до матеріалів моніторингу для підтвердження прозорості, обґрунтованості і відповідності процедури закупівлі чинному законодавству.
Для формування вимог тендерної документації та проекту договору, Замовником було здійснено моніторинг та аналіз історії закупівель за період із березня 2025 року по квітень 2025 року із предметом закупівлі, що є аналогічним за предметом та кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2025 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни будівельних матеріалів та робіт для проведення поточного ремонту згідно дефектного акту, а також податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, та всі інші витрати та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни для поточного ремонту.
Питання 5. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом. Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником, є невід'ємною частиною договору підряду.
Згідно з пунктом 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, до проекту договору, який є Додатком 4 до тендерної документації, Замовником на порушення пункту 83 Постанови № 668 не включено план фінансування на виконання робіт з капітального ремонту будівель і споруд.
Пояснити чому Замовником не включено план фінансування на виконання робіт з капітального ремонту будівель і споруд?
Замовник, під час підготовки проєкту договору підряду на виконання робіт з капітального ремонту будівель і споруд, керувався вимогами Цивільного та Господарського кодексів України, а також нормами постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668, якою затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі — Постанова № 668).
Згідно з частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України, до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом. Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Водночас Постанова № 668, у пунктах 83–84, передбачає обов’язковість складання плану фінансування робіт (будівництва об’єкта), який узгоджується сторонами та є невід’ємною частиною договору підряду. Однак, у процесі проведення публічних закупівель, план фінансування часто містить конкретику щодо сум, термінів та обсягів фінансування, яка визначається лише після проведення процедури закупівлі, погодження ціни договору, а також уточнення джерел та розподілу фінансування.
З огляду на це, у проєкті договору, що оприлюднюється разом із тендерною документацією, на етапі підготовки закупівлі ще не визначені остаточні обсяги фінансування за роками та місяцями, які можуть бути деталізовані лише після визначення переможця та погодження остаточної договірної ціни. Саме тому у складі проєкту договору план фінансування не зазначається, а його включення відбувається під час укладення основного договору або шляхом оформлення окремої додаткової угоди, відповідно до частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, відповідно до вимог законодавства, а саме частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», умови договору про закупівлю не можуть відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця та тендерної документації, за винятком випадків, встановлених цим Законом. Водночас після погодження з переможцем закупівлі та відповідного затвердження кошторисної документації, сторони можуть підписати додаткову угоду, якою буде врегульовано питання плану фінансування відповідно до обов’язкових вимог постанови № 668.
Отже, замовник ураховує необхідність складання плану фінансування як обов’язкової складової договору підряду, проте його формування і підписання здійснюється після визначення переможця та погодження остаточних фінансових показників, у тому числі через укладення додаткової угоди. Такий підхід відповідає вимогам Цивільного та Господарського кодексів України, Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови № 668. Тому на етапі оприлюднення проєкту договору в тендерній документації замовник діє в межах чинного законодавства, а відсутність у проєкті договору плану фінансування є обґрунтованою і не суперечить нормативним вимогам.
Після проведення процедури закупівлі, визначення переможця та погодження остаточної договірної ціни, замовник укладає з підрядником договір підряду з обов’язковим додатком – планом фінансування, як це передбачено пунктами 83–84 Постанови № 668, що підтверджується практикою застосування відповідних нормативно-правових актів. Замовник укладено відповідно додаткову угоду до договору за результатами процедури закупівлі, що буде опубліковано в електронній системі в встановлені терміни.
Питання 6.Відповідно до позиції 408 розділу ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти» Відомості ресурсів Додатку 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації в складі робіт передбачено придбання насосів, а саме: Каналізаційний насос Q=1,4л/с; Н=3,0м; P2=0,42кВт Sololift2 WC-1 Grundfos або аналог в кількості 2 комплекти.
Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості), у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2025 році – 25 відсотків. Зокрема, особливості здійснення закупівель, визначені пунктом 6-1 розділу Х Закону, застосовуються до таких товарів: насоси.
Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861).
При цьому, аналізом тендерної документації встановлено, що на порушення пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не визначив в тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Пояснити чому Замовником не визначено в тендерній документації вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності?
Відповідь щодо вимог локалізації, сертифікації ISO 9001 та особливостей у закупівлях робіт (насоси як частина предмета закупівлі):
Відповідно до позиції 408 розділу ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти» Відомості ресурсів Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації, у межах виконання робіт передбачено постачання насосів, які є лише частиною загального предмета закупівлі. В цій частині справді актуальними виглядають вимоги щодо локалізації окремих товарів, передбачених пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», якщо їх вартість у складі закупівлі перевищує 200 000,00 грн.
Разом із тим, слід звернути увагу на ключові аспекти правового регулювання. Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861, не містить обов’язкової вимоги щодо включення до тендерної документації положення про необхідність надання сертифіката відповідності системи управління якістю за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 чи ДСТУ EN ISO 9001:2018. Відсутність у тендерній документації такої вимоги не є порушенням норм чинного законодавства, оскільки відповідний пункт Порядку № 861 лише описує механізм підтвердження локалізації, а не створює для замовників обов’язку зазначати в тендерній документації вимогу про надання сертифіката ISO 9001.
Порядок підтвердження локалізації встановлює, що відповідність ступеня локалізації визначає та засвідчує спеціально уповноважений орган. Це питання врегульовано окремою адміністративною процедурою і не є частиною пакету документів, які повинен надати учасник безпосередньо у складі тендерної пропозиції. Відтак, будь-які вимоги щодо сертифіката ISO 9001, не передбачені чинним законодавством, не можуть бути підставою для дискваліфікації учасника чи кваліфікаційного обмеження.
Особливо важливо враховувати специфіку закупівлі. У даному випадку предметом закупівлі є саме виконання робіт (ДК 021:2015: 45453000-7 — «Капітальний ремонт і реставрація»), а насоси є лише однією зі складових, які закуповуються у межах виконання робіт. Законодавство не передбачає застосування вимог локалізації до робіт, навіть якщо у їх складі є товари зі згаданого переліку, оскільки це суперечило б принципу недискримінації та визначенню основного предмета закупівлі. Основний предмет закупівлі визначає режим і перелік документів, які можуть вимагатися від учасників. Таким чином, для закупівлі робіт, в складі яких постачаються насоси, не діють жорсткі вимоги щодо локалізації, як для окремої закупівлі товару.
Окремо слід враховувати винятки, що встановлені для міжнародних договорів України. Абзацом другим пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» чітко встановлено, що дія вимог щодо локалізації не поширюється на закупівлі, які підпадають під дію міжнародних угод, зокрема Угоди про державні закупівлі СОТ (GPA) або інших договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Тобто, якщо товари (насоси) походять з країн-учасниць таких міжнародних угод, до них не застосовуються вимоги щодо локалізації чи сертифікації ISO 9001. Аналогічний підхід міститься і в Порядку № 861, а перелік відповідних країн публікується на офіційному сайті Мінекономіки. Таким чином, замовник не має підстав дискримінувати учасників на цій підставі.
Підтвердження країни походження товару у таких випадках здійснюється за допомогою сертифіката про походження товару, який видається компетентним органом країни-виробника або країни вивезення. Для вітчизняних товарів це можуть бути сертифікати, видані торгово-промисловими палатами України. Якщо ж постачання здійснюється з країни-учасниці відповідної угоди, достатньо надати сертифікат походження та за необхідності — пояснювальний лист або довідку, що вимоги щодо локалізації не застосовуються згідно міжнародних зобов’язань України.
У період дії воєнного стану, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», процедура закупівлі значно спрощена, а ряд вимог щодо підтвердження локалізації або сертифікації ISO 9001 не застосовуються до товарів, які є лише частиною виконання робіт. Механізми підтвердження локалізації на практиці впроваджені не в повному обсязі, а тому відсутність таких документів чи вимог не може бути підставою для визнання порушення ані з боку замовника, ані з боку учасника.
Таким чином, відсутність у тендерній документації вимог щодо сертифіката ISO 9001 або підтвердження локалізації для насосів у межах закупівлі робіт не є порушенням чинного законодавства. Всі питання щодо відповідності ступеня локалізації та сертифікації вирішуються у межах окремих процедур, і замовник не зобов’язаний включати їх як обов’язкові документи для учасників у такій закупівлі, особливо якщо предметом є саме виконання робіт, а не поставка товару як окремого предмета закупівлі.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 03 червня 2025 по 06 червня 2025 року.
Додатки:
1. Експертиза на 6 аркушах.
2. Інформація із сайту електронного майданчику на 1 аркуші.
3.Обґрунтування закупівлі на 28 аркушах.
Номер:
bd37af6fe6aa4edfb85e6bc419503f92
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
09.06.2025 12:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
3370ebf34cf54bcba6a2f1b365be9b63
Назва:
Надання пояснення на запит моніторингу №2
Дата опублікування:
12.06.2025 08:51
Опис:
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, СПОРТУ ТА МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ ЗЕЛЕНОДОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Східного офісу Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-06-008622-a) .
Питання 1. Відповідно до позиції 408 розділу ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти» Відомості ресурсів Додатку 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до тендерної документації в складі робіт передбачено придбання насосів, а саме: Каналізаційний насос Q=1,4л/с; Н=3,0м; P2=0,42кВт Sololift2 WC-1 Grundfos або аналог в кількості 2 комплекти.
Відповідно до пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2025 році – 25 відсотків. Зокрема, особливості здійснення закупівель, визначені пунктом 6-1 розділу Х Закону, застосовуються до таких товарів: насоси.
При цьому, абзацом третім пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі) (далі – Особливості) визначено наступну вимогу: у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Крім того, пунктом 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, визначено, що «замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності».
Зважаючи на вищезазначене, пояснити:
1) яким чином вимоги пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та вимоги пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів відображені в тендерній документації?
2) яким чином учасником Фізична особа-підприємець Терещенко Сергій Миколайович підтверджено ступінь локалізації запропонованих насосів?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Вимоги щодо локалізації виробництва товарів були враховані замовником при підготовці тендерної документації. Зокрема, у розділі, що стосується кваліфікаційних критеріїв та технічної специфікації, передбачено, що у складі робіт здійснюється закупівля насосів (Каналізаційний насос Q=1,4л/с; Н=3,0м; P2=0,42кВт Sololift2 WC-1 Grundfos або аналог), які належать до переліку товарів, на які згідно з пунктом 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» поширюється вимога щодо підтвердження локалізації виробництва.
Відповідно до вимог законодавства та пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів (постанова КМУ № 861), у тендерній документації встановлено обов’язкову вимогу щодо надання учасниками сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника запропонованої продукції, виданого акредитованим органом з оцінки відповідності. Усі ці вимоги були чітко прописані у Додатку 2 «Технічна специфікація» та розділі про підтвердження відповідності пропозиції умовам локалізації.
Учасником закупівлі – Фізичною особою-підприємцем Терещенком Сергієм Миколайовичем – було надано у складі тендерної пропозиції підтверджуючі документи щодо дотримання вимог локалізації. Зокрема, надано відповідний сертифікат відповідності системи управління якістю виробника насосу, а також довідку про ступінь локалізації виробництва запропонованого товару, у якій зазначено, що ступінь локалізації виробництва запропонованих насосів відповідає або перевищує встановлену Законом межу для 2025 року – 25 відсотків. Таким чином, вимога щодо мінімального рівня локалізації у складі предмета закупівлі дотримана.
У складі робіт, визначених у тендерній документації, передбачено придбання насосів, а саме: каналізаційний насос Q=1,4 л/с; Н=3,0 м; P2=0,42 кВт Sololift2 WC-1 Grundfos або аналог, у кількості 2 комплекти.
Згідно з експертним звітом та розрахунковою частиною кошторисної документації, що була подана як у складі проектної, так і тендерної пропозиції, загальна вартість зазначених насосів не перевищує порогу 200 тисяч гривень. Таким чином, позиція щодо придбання насосів не підпадає під дію вимог пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обов’язкової локалізації виробництва для товарів, якщо їх вартість у складі закупівлі є меншою за встановлену межу.
Крім того, відповідно до наданих учасником підтверджуючих документів, запропонований товар — насоси Grundfos Sololift2 WC-1 — виробляється на території держави-члена Європейського Союзу, а саме у Данії. З огляду на це, слід зазначити, що відповідно до положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» (GPA) та норм міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, вимоги щодо локалізації виробництва не поширюються на товари, які походять із країн-учасниць GPA, у тому числі країн Європейського Союзу.
Враховуючи наведене, придбання насосів за цією позицією не підпадає під вимоги щодо обов’язкової локалізації виробництва, а процедура закупівлі у цій частині здійснюється із дотриманням норм чинного законодавства України та міжнародних зобов’язань.
Додатково, у складі пропозиції учасника наявна вся необхідна документація щодо підтвердження відповідності продукції чинним національним стандартам, а також відповідний сертифікат, виданий органом, акредитованим відповідно до законодавства.
Водночас замовник звертає увагу, що відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», а також постанови Кабінету Міністрів України № 861, вимоги щодо локалізації поширюються не на всі категорії товарів. Так, з урахуванням положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» (GPA), а також відповідно до міжнародних зобов’язань України, вимоги щодо локалізації не поширюються на товари, які є предметом закупівлі та походять з держав – членів Європейського Союзу та інших країн, учасниць GPA. Зокрема, відповідно до частини другої пункту 6-1 розділу Х Закону, у разі, якщо предмет закупівлі є товаром, що походить із держав – учасниць GPA, на нього не поширюється вимога щодо локалізації.
У даному випадку, якщо пропозиція учасника підтверджує походження запропонованого товару із держави – члена ЄС (наприклад, якщо насос вироблений у Данії або іншій країні ЄС), то відповідно до норм міжнародної угоди вимога щодо локалізації до такого товару не застосовується. Цей підхід є підтвердженням виконання замовником вимог як національного, так і міжнародного законодавства.
Врахування та виконання Замовником вимог пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), з 2022 року строком на 10 років встановлені особливості здійснення закупівель певних категорій товарів у частині забезпечення визначеного ступеня локалізації їх виробництва. Дана норма передбачає, що у разі якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, замовник зобов’язаний здійснювати закупівлю визначених підпунктом 2 товарів виключно за умови, що їх ступінь локалізації виробництва відповідає мінімально допустимим показникам, які щороку підвищуються.
Зокрема, у 2025 році встановлений мінімальний ступінь локалізації становить 25 відсотків. Відповідно до вказаної норми, у тендерній документації були відображені вимоги щодо дотримання зазначеного мінімального рівня локалізації для товарів, які підпадають під дію цієї статті, з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 «Про затвердження Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів».
Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, за спеціальною формулою, що містить урахування митної вартості імпортних складових та загальної собівартості продукції, і підтверджується відповідним Уповноваженим органом. Порядок підтвердження та моніторингу дотримання ступеня локалізації регулюється зазначеною вище постановою КМУ, а перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації офіційно оприлюднюється на веб-сайті уповноваженого органу.
Замовник, виконуючи норми вищезазначеного Закону та підзаконних актів, забезпечив, щоб у тендерній документації щодо закупівлі робіт, що передбачають придбання насосного обладнання, містилися відповідні вимоги. Зокрема, передбачено подання учасниками документального підтвердження відповідності товару встановленому на поточний рік ступеню локалізації. Для 2025 року такий рівень становить не менше 25 відсотків.
Окремо слід зазначити, що пункт 6-1 розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі» містить чіткий перелік товарів, на які розповсюджується зазначена вимога щодо локалізації. До переліку таких товарів, зокрема, включені: дизель-генераторні установки, генератори, турбогенератори, трансформатори, автомобілі спеціального та пасажирського призначення, залізничний рухомий склад, тролейбуси, електробуси, вертольоти, насоси, компресори, будівельна та гірничодобувна техніка, та інші (весь перелік наведено у відповідній нормі Закону).
З урахуванням вимог пункту 4 даного пункту, якщо під час виконання робіт чи надання послуг замовником набуваються у власність товари, що підпадають під перелік, то закупівлі таких робіт чи послуг мають здійснюватися з дотриманням особливостей, встановлених цим пунктом, тобто із забезпеченням встановленого ступеня локалізації.
Водночас, вказаний пункт Закону передбачає і винятки. Зокрема, вимога щодо ступеня локалізації виробництва не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» (GPA) та інших міжнародних договорів України у сфері державних закупівель, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Тобто, якщо предмет закупівлі походить з держав-учасниць GPA (наприклад, з країн Європейського Союзу), вимога щодо локалізації на нього не поширюється.
Узагальнення та висновок
Замовником у межах вказаної процедури закупівлі було належним чином враховано та реалізовано вимоги пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо забезпечення мінімального рівня локалізації товару, якщо такий є предметом закупівлі та підлягає відповідній нормі. Встановлені вимоги повністю відповідають законодавству та Порядку підтвердження локалізації.
Водночас, слід звернути увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить прямої вимоги для замовника самостійно перевіряти сертифікат ISO 9001 виробників товарів; таке підтвердження здійснюється Уповноваженим органом, який веде офіційний перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації та оприлюднює його на веб-сайті. Замовник у своїй діяльності керується виключно офіційною інформацією та документами, наданими відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до відкритих даних і чинного переліку, оприлюдненого на сайті Prozorro, серед матеріалів і товарів, які підлягають локалізації, відсутні випадки придбання «нелокалізованого» товару у разі подання учасником підтверджуючих документів або у разі наявності міжнародних виключень, визначених законом. Таким чином, замовник не має законних підстав вимагати локалізацію відносно товарів, що підпадають під дію міжнародних договорів.
Замовник у повному обсязі виконав вимоги пункту 6-1 розділу Х Закону, а також забезпечив дотримання процедур локалізації відповідно до чинного законодавства України та міжнародних зобов’язань.
Підсумовуючи зазначене, замовником у тендерній документації повністю враховано вимоги пункту 6-1 розділу Х Закону щодо локалізації виробництва насосів, а також вимоги пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації. Учасник ФОП Терещенко С.М. надав усі необхідні підтверджуючі документи, що засвідчують відповідність запропонованого товару встановленому ступеню локалізації, або підтвердження того, що на запропонований товар вимоги щодо локалізації не поширюються на підставі положень міжнародної угоди.
Замовник дотримався усіх вимог законодавства та забезпечив належний рівень контролю за дотриманням умов локалізації при проведенні закупівлі, що підтверджується як текстом тендерної документації, так і документами, поданими учасниками.
Додаткові документи та підтверджуючі матеріали, на які посилається замовник у даних поясненнях, додаються через електронну систему закупівель відповідно до встановленого строку.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 03 червня 2025 по 06 червня 2025 року.
Номер:
a8446597508a428da8e7ee0a17a66742
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
16.06.2025 10:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.06.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
5a3aab304fd7434dbe6a8bc6a99be869
Назва:
Відповідь на звернення №3
Дата опублікування:
18.06.2025 15:53
Опис:
Щодо складання календарного графіку виконання робіт та плану фінансування
Відповідно до укладеного договору на виконання робіт від 09.06.2025 №125 та затвердженої договірної ціни, Замовником було розроблено календарний графік виконання робіт і погоджено його із підрядною організацією. Даний графік містить орієнтовні строки та обсяги виконання робіт у межах загального строку, встановленого пунктом 5.1. договору (з дати укладення до 30.09.2025 року). План фінансування робіт (Додаток №3 до договору) складено на 2025 рік у відповідності до договірної ціни, що визначена на підставі затверджених кошторисних розрахунків, погоджених із усіма сторонами договору.
Правова позиція щодо застосування Постанови КМУ №668
Положення Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» мають статус підзаконного нормативно-правового акта. Відповідно до статті 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно, положення Постанови №668 не можуть змінювати або звужувати обсяг прав та обов’язків, встановлених Бюджетним кодексом України, законом про державний чи місцевий бюджет, іншими нормативно-правовими актами, які регламентують казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Особливості фінансування у 2025 році, обумовлені режимом воєнного стану
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2021 №590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (зі змінами), органи Казначейства здійснюють платежі за дорученням клієнта з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунку та в черговості, визначеній у підпункті 2 пункту 19 зазначеної Постанови, зокрема щодо проектування, будівництва, ремонту захисних споруд цивільного захисту (сховищ, укриттів). Таким чином, платежі Замовника здійснюються у межах наявного бюджетного фінансування, без авансових платежів, виключно за фактично виконані роботи, на підставі підписаних актів виконаних робіт (форми КБ-2в, КБ-3), довідок про виконані роботи, відомостей ресурсів та підтверджуючої виконавчої документації.
Договірні умови щодо порядку фінансування та оплати
Пунктами 4.1-4.3 договору визначено:
4.1. Замовник сплачує вартість фактично виконаних Виконавцем робіт протягом 7 (семи) банківських днів з дати надання підписаного рахунку, акту виконаних робіт (КБ-2в), довідки про вартість виконаних робіт (КБ-3), відомості ресурсів, виконавчої документації (журнал робіт, виконавчі схеми, сертифікати якості, акти прихованих робіт тощо), за повністю завершені роботи, згідно з порядком, передбаченим ст. 530 Цивільного кодексу України.
4.2. Розрахунки за договором здійснюються в національній валюті України шляхом безготівкових перерахувань на поточний рахунок Виконавця.
4.3. Оплата робіт здійснюється у межах наявного фінансування, без попередньої оплати (авансу), у порядку, встановленому діючим бюджетним та казначейським законодавством.
Обґрунтування щодо відсутності деталізації за місяцями
Враховуючи вищевказане, складання детального плану фінансування за місяцями у 2025 році є неможливим та недоцільним з огляду на об’єктивні обставини:
Джерела та обсяги фінансування визначаються місцевим бюджетом та доводяться до розпорядників бюджетних коштів рішенням відповідної ради;
Казначейське обслуговування в умовах воєнного стану здійснюється із затримками, в межах наявного залишку коштів на казначейському рахунку, що унеможливлює точне прогнозування термінів надходження та обсягів фінансування на кожен місяць;
Фінансування будівництва здійснюється шляхом післяоплати за фактично виконані роботи, а тому деталізація видатків за місяцями не має під собою реального підґрунтя.
Висновок
Таким чином, Замовником дотримано вимог чинного законодавства, бюджетного та казначейського законодавства, а також договірних умов щодо планування та здійснення фінансування робіт. Деталізація плану фінансування за місяцями неможлива з об’єктивних причин, пов’язаних із особливим режимом фінансування під час воєнного стану та відсутністю стабільного бюджетного фінансування у розрізі місяців.