Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 84 Постанови КМУ №668 та, відповідно, пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі договору про закупівлю); відповідності тендерної документації вимогам Закону, Особливостей №1178 та умовам Угоди Interreg VI-A; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру, а також умовам Угоди Interreg VI-A – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує привести у відповідність до норм пунктів 84 Постанови КМУ №668 умови укладеного договору від 24.07.2025 №280 шляхом укладання та опублікування відповідної додаткової угоди та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); а також умовам Рамкової угоди між Урядом України та Комісією Європейських Співтовариств від 12.12.2006, ратифікованої із заявою Законом України від 03.09.2008 №60-VI, та Угоді про фінансування програми Interreg (Interreg VI-A) NEXT Польща-Україна, ратифікованої Законом України від 09.05.2024 №3719-IХ (далі – Угода Interreg VI-A); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерні пропозиції переможця тендеру, а також умовам Угоди Interreg VI-A.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об’єднання «Клінічна лікарня планового лікування», (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-05-01-014524-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «Вельт Капітал»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «Вельт Капітал» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; звіт про оцінку рішення про присудження (повідомлення про намір) від 18.07.2025; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «Вельт Капітал» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір про закупівлю від 24.07.2025 №280; опубліковане під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, відповідно до вимог статті 6 Закону якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації процедура закупівлі UA-2025-05-01-013530-a Замовником здійснюється на виконання на виконання Угоди Interreg VI-A для реалізації проекту «Розвиток паліативної, геріатричної та лікувальної допомоги, а також підвищення якості медичних послуг онкохворим у лікарнях м. Львів, Тернопіль та Кросно PLUА.02.01.00-IP.01-0002/24-00».
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Також, у частині першій статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Постанова № 668).
Згідно з вимогами пункту 83 Постанови КМУ №668 фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду, план фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи, сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Окрім цього, відповідно до пункту 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Моніторингом встановлено, що за умовами розділу 3 укладеного договору від 24.07.2025 №280 (далі – Договір №280) фінансування робіт здійснюється за рахунок коштів гранту, коштів бюджету розвитку Львівської міської ради та коштів внеску у статутний капітал, обсяг фінансування згідно проекту «Розвиток паліативної, геріатричної та лікувальної допомоги, а також підвищення якості медичних послуг онкохворим у лікарнях м. Львів, Тернопіль та Кросно PLUА.02.01.00-IP.01-0002/24-00» складає 60 532 335,00 грн по решті суми 6 725 815,00 грн фінансування здійснюватиметься за кошти співфінансування.
Водночас, у Додатку 3 «План фінансування робіт» до Договору №280 інформація щодо фінансування робіт за відповідними місяцями поточного (2025) року зазначена без вказання визначених джерел та напрямів фінансування (видів витрат), що суперечить вимогам пункту 84 Постанови №668 та, відповідно, нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
28.08.2025 10:59 - 12.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2025 10:59
Опис звіту:
На висновок за результатами моніторингу закупівлі повідомляємо про те, що Замовник 04.09.2025 р. оприлюднив додаткову угоду № 1 до Договору №280 та виклав Додаток 3 «План фінансування робіт» до Договору №280 з інформацією щодо фінансування робіт за відповідними місяцями поточного (2025) року зазначена з вказанням визначених джерел та напрямів фінансування (видів витрат), відповідно до вимог пункту 84 Постанови №668 та, відповідно, нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Звертаємо вашу увагу на те, що Замовником повністю виконано висновок за результатами моніторингу закупівлі. Згідно ч. 9 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»: У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Просимо прийняти надані пояснення до уваги.
З повагою!
Дата публікації звіту:
04.09.2025 13:51