• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 2 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт.

Торги відмінено

1 608 802.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 044.01 UAH
Номер: 9a3b42b82c784d06b8134c9cd3149b82
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-04-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.06.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40477150
Період моніторингу: 04.06.2025 12:52 - 26.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 04.06.2025 Одеса № 108 Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 29.05.2025 № 003100-18/6604-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 04.06.2025. Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК Додаток до наказу Південного офісу Держаудитслужби від 04.06.2025 № 108 Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення 1 2 3 4 10 UA-2025-05-01-005710-a 01.05.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Адреса: Ukraine, Одеса
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 533-17-31, ket211083@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 7 пункту 50 Особливостей та абзацу 4 пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей, абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей та пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 23 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «ВИСОЧАНСЬКЕ 2» Буджацької селищної ради Болградського району Одеської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.05.2025 № 2, ТД зі змінами, оприлюднену в електронній системі закупівель від 02.05.2025, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.05.2025, роз’яснення Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 02.05.2025, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІНТУ» (далі – ТОВ «ЛІНТУ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.05.2025 № 4 та від 10.06.2025 № 6, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.05.2025. За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено. Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни до ТД, які 02.05.2025 розміщені та відображені в електронній системі закупівель у новій редакції ТД додатково до її попередньої редакції, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносяться, чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей. Крім того, відповідно до абзацу 7 пункту 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Замовник 13.06.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.06.2025 № 6, в якому зазначено, що Замовник відміняє зазначену закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Проте протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.06.2025 № 6 оприлюднено в електронній системі закупівель не протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, а на третій робочий день, чим порушено вимоги абзацу 7 пункту 50 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено. Відповідно до Додатку 5 «Форма «Тендерна пропозиція» до ТД Замовником зазначено, що форма пропозиції подається учасником в складі тендерної пропозиції. Проте учасником ТОВ «ЛІНТУ» у складі тендерної пропозиції не надано на фірмовому бланку форму тендерної пропозиції, яка наведена у Додатку 5 до ТД, чим недотримано вимоги Додатка 5 до ТД. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛІНТУ» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.05.2025 № 4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.05.2025), проте невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ЛІНТУ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив. Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідності в інформації та/або документах учасника ТОВ «ЛІНТУ» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначені невідповідності. У пункті 6 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено, що перелік вимог до предмета закупівлі, його якісні характеристики та технічні вимоги, зазначено у Додатку 3 цієї документації. У Додатку 3 «Технічна специфікація» до ТД Замовником визначено основні технічні характеристики на два комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 20 кВт кожний, зокрема: загальний обсяг максимальної потужності всіх панелей від 20 кВт до 21 кВт, струмовий номінал запобіжника – ≥ 25, лінійна гарантія (деградація) – ≤ 0,55 %/рік, не менше 25 років. Також у Додатку 3 до ТД зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає: порівняльну таблицю відповідності характеристик запропонованого ним товару вимогам, що ставляться Замовником стосовно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі технічної специфікації та копію технічного паспорту на устаткування, яке буде поставлене Замовнику учасником. Учасником ТОВ «ЛІНТУ» у складі тендерної пропозиції на підтвердження технічних характеристик надано порівняльну таблицю та копію паспорту (паспорт якості) товару на комплект сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт (комплект). Проте відповідно до порівняльної таблиці та копії паспорту (паспорт якості) товару учасник процедури закупівлі ТОВ «ЛІНТУ» пропонує до поставки комплект сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт, тоді як Замовником закуповується комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 20 кВт. Також у вищезаначених документах по таким характеристикам вказано не конкретні зазначення: загальний обсяг максимальної потужності всіх панелей від 20 кВт до 21 кВт; струмовий номінал запобіжника – ≥ 25; лінійна гарантія (деградація) – ≤ 0,55 %/рік, не менше 25 років, що не підтверджує характеристики товару, який пропонується учасником до постачання. Таким чином, учасником ТОВ «ЛІНТУ» не дотримано вимоги Додатку 3 до ТД. Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛІНТУ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. На запит Південного офісу Держаудитслужби щодо вищевказаних невідповідностей Замовник надав пояснення, в якому зазначено: «Враховуючи допущені порушення прийнято рішення відмінити закупівлю». Також відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Відповідно до частини дев’ятої статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Відповідно до даних електронної системи закупівель 12.05.2025 найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛІНТУ». Отже, відповідно до вимог Закону кінцевим терміном розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛІНТУ» є 19.05.2025, а у разі аргументованого продовження такого терміну – 09.06.2025. Слід зазначити, що в електронній системі закупівель відсутнє повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛІНТУ» до 20 робочих днів. Проте відповідно даних електронної системи закупівель Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛІНТУ» 21.05.2025, тобто на сьомий робочий день з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції з порушенням строків, визначених Законом, чим порушено вимоги частини десятої статті 29 Закону. Замовник 13.06.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей у зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень: 23.06.2025 16:30 - 08.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 23.06.2025 16:30

Запити/Пояснення