-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 2 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт.
Торги відмінено
1 608 802.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 044.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 044.01 UAH
Період оскарження:
01.05.2025 12:18 - 06.05.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо незаконного визначення переможцем ТОВ "ЛІНТУ" та порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
cb85a8c9f5d84ec0a5d250e2655ed861
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-01-005710-a.c1
Назва:
Вимога щодо незаконного визначення переможцем ТОВ "ЛІНТУ" та порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
21.05.25 Замовником - КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «ВИСОЧАНСЬКЕ 2» БУДЖАЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ у закупівлі «Сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 2 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт» було визначено переможцем ТОВ "ЛІНТУ". Проте зазначені дії порушують законодавство у сфері публічних закупівель, оскільки тендерна пропозиція ТОВ "ЛІНТУ" не відповідає вимогам тендерної документації.
1. Відповідно до п. 44 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і в тендерній документації (далі – Особливості):
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.»
Відповідно ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.»
День визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, тобто пропозиції ТОВ "ЛІНТУ" – 12.05.2025 р. Повідомлення про намір підписати договір сформовано - 21.05.2025 р. Тобто строк розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ЛІНТУ" – 7 робочих днів, що прямо порушує ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Слід зазначити, що Замовником не було оприлюднено аргументоване продовження строк розгляду тендерної пропозиції.
2. Замовником 21.05.2025р. було оприлюднено Протокол №4 від 21.05.2025 р., де зазначено наступне: «Тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі Фізична особа-підприємець Пермяков Володимир Олександрович визначена найбільш економічно вигідною відповідно до п. 37 Особливостей.», «З огляду на те що тендерна пропозиція віповідає вимогам тендерної документації замовник визначає учасника Фізична особа-підприємець Пермяков Володимир Олександрович переможцем процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до статті 33 Закону та пункту 49 Особливостей.»
Проте, найбільш економічно вигідною пропозицію за результатом аукціону даної закупівлі є пропозиція ТОВ "ЛІНТУ". Таким чином, протокол про визначення переможцем ТОВ "ЛІНТУ" складений Замовником з порушеннями.
3. ТОВ "ЛІНТУ" у складі тендерної пропозиції надає файл під назвою «Інші документи», що на сторінці №20 містить Гарантійний лист №25/02-15/58 від 08.05.2025, в якому зазначене наступне: «ТОВ «ЛІНТУ» в особі директора Пермякова Володимира Олександровича, як виробник гарантує та підтверджує, що кабель, який використовується для з’єднання фотоелектричних модулів, має характеристики, які відповідають вимогам, зазначеним у Технічній специфікації предмету закупівлі…»
Тобто, «ТОВ «ЛІНТУ» зазначає, що є виробником кабелю для з’єднання фотоелектричних модулів.
Відповідно до відкритих даних, що містяться на веб-порталі: https://youcontrol.com.ua/catalog/company_details/31359353/ види діяльності «ТОВ «ЛІНТУ»:
• 30.30 Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устатковання
• 26.51 Виробництво інструментів і обладнання для вимірювання, дослідження та навігації
• 28.29 Виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у.
• 28.99 Виробництво інших машин і устатковання спеціального призначення, н.в.і.у.
• 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення
• 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання
• 33.16 Ремонт і технічне обслуговування повітряних і космічних літальних апаратів
• 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання
• 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками
• 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням
• 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу інтернет
• 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами
• 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем
• 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах
Відповідно до офіційного веб-сайту Державної служби статистики України (https://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/kv10_i.html) жоден вищезазначений КВЕД не передбачає виробництво кабелю для з’єднання фотоелектричних модулів. (Витяги з веб-сайту додаються). Виробництво кабелів передбачене КВЕДом 27.32 Виробництво інших видів електронних і електричних проводів і кабелів, що не зареєстрований «ТОВ «ЛІНТУ».
Отже, «ТОВ «ЛІНТУ» зазначає недостовірну інформацію про те, що він є виробником кабелів, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, а тому відповідно до п.42 Особливостей «замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.»
4. Відповідно до п.3.9 Додаткових вимог Додатку 3 Технічної специфікації: У складі Тендерної пропозиції Учасник обов’язково надає лист від виробника де підтверджуються характеристики кабелю для з’єднання фотоелектричних модулів згідно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації.
Проте, враховуючи наведені нами вище аргументи, у складі тендерної пропозиції «ТОВ «ЛІНТУ» відсутній лист від виробника де підтверджуються характеристики кабелю для з’єднання фотоелектричних модулів згідно характеристик предмету закупівлі, які наведені у складі Технічної Специфікації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.» Тендерна пропозиція «ТОВ «ЛІНТУ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.»
Вважаємо, що Ви порушуєте, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 3) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – визнавши «ТОВ «ЛІНТУ» Переможцем процедури закупівлі, Замовник порушив вищезазначені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Прийняття Замовником рішення про визначення переможцем закупівлі «ТОВ «ЛІНТУ» порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» та основні принципи здійснення закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 23.05.2025 13:03
Дата подачі:
23.05.2025 13:03
Вирішення:
Шановні представники ТОВ «ЕНЕРГІЯ ПРИРОДИ ПЛЮС»!
На Вашу вимогу від 23.05.2025 щодо процедури закупівлі «Сонячна енергія, код ДК 021:2015 – 09330000-1 – 2 комплекти сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт», повідомляємо наступне:
1. Щодо строку розгляду тендерної пропозиції
Згідно з ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати п’яти робочих днів, за винятком випадків, коли Замовник приймає вмотивоване рішення про його продовження до 20 робочих днів. Повідомлення про продовження строку розгляду дійсно не було оприлюднене, що є технічною помилкою. Разом з тим, дана обставина не вплинула на об’єктивність розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЛІНТУ», яка була детально проаналізована та оцінена відповідно до вимог тендерної документації.
2. Щодо змісту Протоколу №4 від 21.05.2025
Зазначене у Вашій вимозі формулювання щодо ФОП Пермякова В.О. є технічною помилкою в редакції протоколу, яка була виправлена шляхом формування остаточного повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ЛІНТУ» як переможцем торгів. Фактичним переможцем, відповідно до результатів аукціону та відповідності документації, визначено саме ТОВ «ЛІНТУ».
3–4. Щодо недостовірної інформації про виробництво кабелю та відсутність листа виробника
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛІНТУ» надано гарантійний лист, який був розглянутий у контексті вимог тендерної документації. Замовник оцінив цей документ як такий, що підтверджує відповідність товару вимогам технічної специфікації. Законодавство не містить вимоги щодо обов’язкової відповідності КВЕДів у ЄДР вимогам до товару, що постачається, особливо якщо йдеться про постачання готової продукції, а не її виготовлення на власному виробництві. Факт відсутності КВЕД 27.32 не є підставою для автоматичного відхилення пропозиції.
Учасником ТОВ «ЛІНТУ», як виробником комплектів сонячних електричних станцій з кріпленнями, електрощитовими та загальною потужністю 40 кВт, було надано гарантійний лист, у якому підтверджуються характеристики кабелю для з’єднання фотоелектричних модулів, що повністю відповідають вимогам Технічної специфікації предмета закупівлі.
У закупівлі предметом є комплекти сонячних електричних станцій з усіма складовими, зокрема з монтажним та електрощитовим обладнанням, а також відповідними з’єднувальними кабелями. Згідно з технічною документацією, виробник обладнання — ТОВ «ЛІНТУ» — несе відповідальність за комплексну якість і відповідність комплекту технічним характеристикам.
У цьому контексті, гарантійний лист від виробника комплекту, в якому підтверджено відповідність усіх його складових, у тому числі кабелю, вимогам технічної специфікації, є достатнім та обґрунтованим підтвердженням.
Зазначимо, що вимога тендерної документації не містила жорсткої вказівки на те, що такий лист повинен бути виданий окремим виробником саме кабельної продукції, якщо Учасник сам є виробником обладнання, у складі якого постачається цей кабель.
Щодо листа від виробника – наданий гарантійний лист був прийнятий як підтвердження відповідності характеристик, виходячи з принципу достатності та достовірності документа. Враховуючи зміст гарантійного листа, підстави для відхилення за пунктом 44 Особливостей відсутні.
5. Щодо порушення принципів здійснення закупівель
Замовник забезпечує рівне ставлення до всіх учасників процедури закупівлі. Рішення щодо визначення переможця прийнято на підставі аналізу та порівняння тендерних пропозицій у відповідності до законодавства України у сфері публічних закупівель. Об’єктивні критерії відповідності технічним, кваліфікаційним та іншим вимогам були застосовані рівною мірою до всіх учасників.
У зв’язку з вищевикладеним, підстав для відхилення пропозиції ТОВ «ЛІНТУ» та/або скасування рішення про визначення його переможцем не вбачається.
Разом із тим, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Ви маєте право оскаржити рішення Замовника до Антимонопольного комітету України як органу оскарження у порядку та строки, визначені чинним законодавством.
Статус вимоги:
Відхилено