Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди виявлено невстановлення замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 7, 16 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо врахування вимоги статей 7, 16 Рамкової угоди та недопущення в подальшому порушення вимог Рамкової Угоди, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; внесення змін до тендерної документації; відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.04.2025 № 182; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.05.2025 № 198; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.05.2025 № 211; перелік змін до тендерної документації від 09.05.2025; перелік змін до тендерної документації від 13.05.2025; роз’яснення щодо тендерної документації; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ» (далі – Товариство, ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі Товариством; документи, що подані учасником процедури закупівлі Товариством протягом 24 годин для виправлення невідповідностей в інформації та/або документах; протокольне рішення уповноваженої особи від 23.05.2025 № 221; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями Товариством, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей; пояснення Замовника, отримані 18.06.2025, 25.06.2025 в електронній системі закупівель; договір від 29.05.2025 № 198/2025Т; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-29-010759-a, Замовник здійснив закупівлю робіт реконструкції лікувального корпусу № 1 з прибудовою (літ. Е) без зміни функціонального призначення та об’ємно-просторових параметрів та будівництво багатопрофільного лікувального корпусу Державної установи «Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров'я України» за адресою: вул. В’ячеслава Чорновола, 28/1 у Шевченківському районі м. Києва в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility.
Згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10.04.2025 № 622, у перелік проектів, які фінансуються у 2025 році за рахунок бюджетних коштів передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 2301800 «Реалізація публічних інвестиційних проектів Міністерства охорони здоров’я України» включено проект Реконструкція лікувального корпусу № 1 з прибудовою (літ. Е) без зміни функціонального призначення та об’ємно-просторових параметрів та будівництво багатопрофільного лікувального корпусу Державної установи «Науковопрактичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» за адресою: вул. В’ячеслава Чорновола, 28/1 у Шевченківському районі м. Києва.
Розподіл бюджетних коштів передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою 2301800 «Реалізація публічних інвестиційних проектів Міністерства охорони здоров’я України» здійснюється відповідно до додатку 1 до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації публічних інвестиційних проектів Міністерства охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 березня 2025 року № 271.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-04-29-010759-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди визначені наступні правила щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладення з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди передбачено вимогу щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди визначено вимогу щодо зберігання документів: Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Аналізом встановлено, що Замовник допустив до участі у закупівлі учасника ТОВ «УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ», пропозиція якого не містить інформації щодо імені, прізвища та дати народження бенефіціарних власників реципієнта коштів субпідрядника ПРАТ «OTIC», та уклав із ним договір від 29.05.2025 № 198/2025Т, умови якого не місять інформації щодо найменування субпідрядників ПРАТ «OTIC» та ПП ПВКП «ПЕГАС», а саме: імен, прізвищ, дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів субпідрядників (ПРАТ «OTIC» та ПП ПВКП «ПЕГАС»).
Крім того, у договір від 29.05.2025 № 198/2025Т не включена умова щодо зазначення емблеми Союзу.
Отже, Замовником не враховані вимоги, встановлені статтями 7, 16 Рамкової угоди.
Період усунення порушень:
01.07.2025 12:52 - 16.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.07.2025 12:52