-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт даху (з застосуванням заходів з енергозбереження) пожежного депо 19 ДПРЧ 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області за адресою: вул. Архітектора Хітріна, 56, м. Пирятин
Завершена
4 650 082.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 250.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 23 250.41 UAH
Номер:
98be4836dfdc435fb2b02c053bb435ad
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-07-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.07.2025 00:00
Період моніторингу:
07.07.2025 16:18 - 29.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.07.2025 № 80-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
07.07.2025 № 80-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2025-04-27-000315-a, 27.04.2025, дані автоматичних індикаторів ризиків sas24-3-9.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення (порушень) законодавства.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання та оприлюднення договору; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом оприлюднення договору та всіх додатків до нього у відповідність до норм чинного законодавства та притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання та оприлюднення договору; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель «3 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Полтавській області» (далі – Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-04-24-015216-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника № 59 від 27.04.2025; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою про внесення змін до тендерної документації № 60 від 30.04.2025 та № 64 від 01.05.2025; тендерну документацію (нова редакція від 01.05.2025), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника № 59 від 27.04.2025; запитання потенційних учасників, оприлюднені в електронній системі закупівель 30.04.2025 і 02.05.2025 та відповіді замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 01.05.2025 і 03.05.2025; тендерну пропозицію учасника МАЛЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АСТРЕМ»; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відхилення тендерної пропозиції учасника МАЛЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «АСТРЕМ» № 77 від 16.05.2025; рішення органу оскарження – Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від №9055-р/пк-пз від 06.06.2025 (опубліковане 11.06.2025); тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» в частині тих порушень, обставин і підстав, які не були предметом розгляду органу оскарження; вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» від 12.06.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.06.2025 № 99; договір про закупівлю робіт № 85 від 27.06.2025 (далі – договір), укладений замовником з ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» на суму 4405777,00 грн; відповіді замовника від 08.04.2025 і 10.04.2025 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення чинного законодавства в частині наступного.
На порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Замовник 27.06.25 уклав з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ «ЖИЛ СІТІ БУД» договір № 85, предметом якого є виконання робіт з капітального ремонту даху (з застосуванням заходів з енергозбереження) пожежного депо 19 ДПРЧ 3 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Полтавській області за адресою: вул. Архітектора Хітріна, 56, м. Пирятин на суму 4 405 777,00 грн, який оприлюднив в електронній системі закупівель та всі додатки до нього 27.06.2025 у форматі PDF.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 08.07.2025 через електронну систему закупівель надано запит замовнику.
Замовником 10.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Так, Замовником зазначено: «…вимоги до формату структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, визначає Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджене постановою КМУ від 21.10.2015 № 835 (далі Положення № 835). Положення № 835 містить тлумачення машиночитаного формату. Машиночитаний формат — формат даних, структурований таким чином, що дає змогу інформаційним системам ідентифікувати, розпізнавати, перетворювати та отримувати конкретні дані без участі людини. (Пункт 2 Положення № 825). Отже, дані у машиночитаному форматі можуть самостійно ідентифікувати інформаційні системи. Відповідно до вимоги п. 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082) Замовник розміщує в ЕСЗ у форматі PDF: договір про закупівлю; додатки до договору про закупівлю; зміни до договору про закупівлю. Чинне законодавство, що регулює сферу публічних закупівель, не містить визначення поняття «машинозчитувальний формат». Не визначає воно й механізму оприлюднення документів та інформації, передбачених пунктами 10, 11 частини 1 статті 10 Закону № 922, у машинозчитувальному форматі так, щоб одночасно дотримати вимог пункту 15 Порядку № 1082. Враховуючи зазначене, у майбутньому оприлюднення договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю додатково будемо оприлюднювати і у форматах зазначених у пункті 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних».
Дане твердження замовника є безпідставним, оскільки згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Однак, на порушення пункту 10 частини 1 статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього лише у форматі PDF.
Моніторинг щодо тих питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не здійснювався.
Період усунення порушень:
18.07.2025 15:26 - 02.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2025 15:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання заходів щодо усунення виявлених порушень у закупівлі UA-2025-04-27-000315-a, нами як замовником оприлюднено Договір та всі додатки до нього у відповідності до норм чинного законодавства, також посилено контроль, щодо недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
22.07.2025 14:44
Запити/Пояснення
Номер:
2f02d94baada407e9cf91cac62c27c27
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.07.2025 18:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 4 650 082,80 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-27-000315-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- надати інформацію та відповідні документи (технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
- надати інформацію стосовно джерел фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК;
- надати інформацію та/або документальне підтвердження щодо обсягів фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility (у разі якщо таке фінансування передбачено);
- надайте пояснення з приводу відсутності на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель договору та додатків до нього у машинозчитувальному форматі (Постанова Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних»), як це передбачено пунктом 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
511998d89ac44d5bbad8f822c2fe0627
Назва:
Про надання відповіді на запит
Дата опублікування:
10.07.2025 16:49
Опис:
На запит про надання пояснень, які виникли в ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 4 650 082,80 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-27-000315-a, надаємо інформацію та відповідні документи (технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, надаємо інформацію стосовно джерел фінансування закупівлі з підтвердними документами, у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
Повідомляємо, що фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, відповідно до інструменту Ukraine Facility – не передбачено.
Стосовно відсутності договору та додатків до нього у машинозчитувальному форматі, пояснюємо, наступне:
вимоги до формату структури наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, визначає Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджене постановою КМУ від 21.10.2015 № 835 (далі Положення № 835).
Положення № 835 містить тлумачення машиночитаного формату. Машиночитаний формат — формат даних, структурований таким чином, що дає змогу інформаційним системам ідентифікувати, розпізнавати, перетворювати та отримувати конкретні дані без участі людини. (Пункт 2 Положення № 825).
Отже, дані у машиночитаному форматі можуть самостійно ідентифікувати інформаційні системи.
Відповідно до вимоги п. 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі — Порядок № 1082) Замовник розміщує в ЕСЗ у форматі PDF: договір про закупівлю; додатки до договору про закупівлю; зміни до договору про закупівлю.
Чинне законодавство, що регулює сферу публічних закупівель, не містить визначення поняття «машинозчитувальний формат». Не визначає воно й механізму оприлюднення документів та інформації, передбачених пунктами 10, 11 частини 1 статті 10 Закону № 922, у машинозчитувальному форматі так, щоб одночасно дотримати вимог пункту 15 Порядку № 1082.
Враховуючи зазначене, у майбутньому оприлюднення договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю додатково будемо оприлюднювати і у форматах зазначених у пункті 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних».
Номер:
5a75d514cabe40a8a407909c8a75ec5f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
10.07.2025 15:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 4 650 082,80 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-27-000315-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» (далі – учасник) в частині відповідності кількісних показників будівельних матеріалів, для виконання робіт на об’єкті будівництва, що відображені у «Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» (далі - Відомості ресурсів), наданого у складі тендерної пропозиції учасника (у файлі «Оновлений кошторис Пирятин.pdf») вимогам Технічного завдання замовника (Додатку 1.1 «Відомість матеріальних ресурсів» (далі – технічна вимога)), а саме:
-рядок 74 (Відомості ресурсів) «Катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм» містить значення 0,0639042 т, тоді як у технічній вимозі «Катанка гарячекатана у мотках, діаметр 6,3-6,5 мм» – 0,063904 т;
рядок 100 (Відомості ресурсів) «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 8 мм», містить значення 0,0012499 т, тоді як у технічній вимозі «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 8 мм» – 0,00125 т;
-рядок 99 (Відомості ресурсів) «Електроди, діаметр 4 мм, марка Е42», містить значення 0,00126307 т, тоді як у технічній вимозі «Електроди, діаметр 4 мм, марка Е42» – 0,0012631 т;
-рядок 108 (Відомості ресурсів) «Електроенергія», містить значення 144,7158 кВт-год, тоді як у технічній вимозі «Електроенергія» – 107,8655 кВт-год;
рядок 109 (Відомості ресурсів) «Мастильні матеріали», містить значення 1,9836 кг, тоді як у технічній вимозі «Електроенергія» – 1,4632 кг.
Враховуючи інформацію, наведену у протоколі № 77 від 16.05.2025 щодо прийняття рішення уповноваженою особою замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника МАЛЕ ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АСТРЕМ" поясніть причину обрання переможцем ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
43145a0c883c453587e610bb6de47d3d
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
15.07.2025 17:17
Опис:
З приводу першого запитання яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» (далі – учасник) в частині відповідності кількісних показників будівельних матеріалів, для виконання робіт на об’єкті будівництва, що відображені у «Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» (далі - Відомості ресурсів), наданого у складі тендерної пропозиції учасника (у файлі «Оновлений кошторис Пирятин.pdf») вимогам Технічного завдання замовника (Додатку 1.1 «Відомість матеріальних ресурсів» (далі – технічна вимога)). Тендерна пропозиція МПП «АСТРЕМ» відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: виявлено системні кількісні розбіжності між «Відомістю ресурсів» і технічним завданням. В ряді позицій Учасником МПП «АСТРЕМ» надано значення з надмірною точністю (до 6–7 десяткових знаків), які не є арифметичними похибками округлення, а є окремими числовими результатами розрахунків, що не збігаються з технічним завданням, можуть змінити вартість розрахунків при складанні локальних кошторисів та системно повторюються у всіх позиціях. Зокрема ресурс Шурупи 0,00125, МПП «АСТРЕМ» 0,00124992 (різниця 0,00000008); Електроди 5мм Е42 - 0,0054441 де МПП «АСТРЕМ» надав 0,00544415 (різниця + 0,00000005); Пропан-бутан 0,02951, де МПП «АСТРЕМ» 0,029513002 (різниця +0,000003). Ці значення не є округленням, та відмінні від технічного завдання замовника. Замовник має право трактувати системну наявність відхилених значень у технічних позиціях як невідповідність Технічному завданню, так як це не одноразові похибки; порушено принципи уніфікації обсягів для визначення вартості. Згідно рішення АМКУ № 1061-р/пк-пз від 17.06.2021: «...надання ресурсів у відмінних від технічного завдання значеннях без пояснення, навіть у межах одного розряду, є підставою для відхилення...». Зазначаємо, що окрім вищевказаних невідповідностей замовником в протоколі № 77 зазначено й ряд інших виявлених невідповідностей, на підставі яких пропозиція учасника МПП «АСТРЕМ» було визначено такою, що підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Щодо пропозиції учасника ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» усі відхилення - суто технічні похибки округлення в 4–6-му знаках після коми: 0,00125 vs 0,0012499; 0,0012631 vs 0,00126307; 0,063904 vs 0,0639042. Усі розбіжності є в межах технічної похибки та підпадають під усталену практику АМКУ як допустимі, учасник ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» у своїй пропозиції надав ідентичні технічні характеристики, а виявлені розбіжності в обсягах носять характер технічного округлення, що не впливає на зміст предмета закупівлі. Розбіжності у тендерній пропозиції ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» не впливають на розрахунок вартості, не змінюють вид чи функцію ресурсу; не суперечать технічним характеристикам;. Збільшення кількості ресурсу, якщо воно не впливає на суть предмета, не є порушенням зокрема згідно з практикою рішень АМКУ.
Відповідно до роз’яснення Державного комітету України з будівництва та архітектури «Щодо запровадження механізму взаємодії різних програмних комплексів при визначенні вартості будівництва на всіх його стадіях» від 26.06.2003 №7/7-585, а також листа Міністерства промислової політики України «Про особливості складання кошторисної документації на ремонтні роботи» від 17.05.2004 №10/5-940 розрахунок складових одиничної вартості робіт (заробітної плати, експлуатації машин та механізмів, матеріалів), а також трудовитрат виконується без проміжних округлень. Далі кожна зі складових помножується на обсяг робіт, і ці три добутки заокруглюються до гривень та копійок або до цілих гривень. Прямі витрати помножуються на обсяг робіт незалежно, і результат заокруглюється таким самим чином. Якщо прямі витрати на повний обсяг робіт не дорівнюють сумі трьох складових і потрібне коригування на ± 1 копійку (чи гривню), то це коригування вноситься до вартості матеріалів. За відсутності матеріалів у даній позиції локального кошторису таке коригування вноситься до вартості експлуатації машин та механізмів.
Таким чином, зазначене заокруглення в тендерній пропозиції правомірне.
З приводу електроенергії і мастильних матеріалів слід зазначити на наступне.
У технічному завданні замовника розміщено інформацію щодо витрат електроенергії і мастильних матеріалів у складі визначення прямих витрат у вартості експлуатації будівельних машин та механізмів на підставі попереднього розрахунку проектно-кошторисною документацією.
Так, згідно з Настановою з визначення вартості будівництва, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у прямих витратах визначається виходячи з нормативного часу їх роботи, необхідного для виконання встановленого проектною документацією обсягу будівельних робіт, та вартості експлуатації будівельних машин та механізмів за одиницю часу їх застосування (машино-години) в поточних цінах (пункт 4.6 Настанови). При цьому, згідно з п.4.8 Настанови, вартість машино-години на етапі складання інвесторської кошторисної документації обчислюється з урахуванням показників, обчислених базовою організацією з науково-технічної діяльності з питань ціноутворення у будівництві, кошторисних норм і нормативів.
При цьому, на етапі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) алгоритм визначення вартості будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат значно відрізняється (пункти 5.4-5.9 Настанови).
Зокрема, визначення прямих витрат у вартості експлуатації будівельних машин та механізмів на етапі складання ціни пропозиції (договірної ціни) учасника, має враховувати наступні показники:
- Розрахунок розміру амортизаційних відрахувань Учасника з урахуванням річної суми амортизації, що визначається прямолінійним методом, наведеним у Положенні (стандарті) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» (П(С)БО);
- Витрати на бензин та дизельне паливо, з урахуванням ціни енергоносіїв на момент складання розрахунку з урахуванням витрат на доставку, зберігання, розвезення енергоносіїв по об’єктах;
- Витрати на електроенергію з урахуванням ціни електроенергії на момент складання розрахунку;
- Витрати на мастильні матеріали, в залежності від типу палива (оскільки для дизельного палива/бензину приймаються різні коефіцієнти до норм його витрат відповідно на моторні масла, пластичні масла та трансмісійне масло); з урахуванням поточних цін на масла та мастила на момент складання розрахунку.
Таким чином, показники витрат Електроенергії та Мастильних матеріалів (які є складовою визначення вартості експлуатації будівельних машин та механізмів) на етапі подання пропозиції Учасника, та з урахуванням бази його будівельних машин та механізмів, з логічних і законних причин можуть не відповідати попереднім плановим витратам, визначеним і інвесторському кошторисі, обчислених базовою організацією з науково-технічної діяльності з питань ціноутворення.
Таким чином, пропозиція ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» визнана такою, що відповідає умовам тендерної документації, а рішення про її визначення переможцем – правомірне та обґрунтоване.