• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт покрівлі будівлі №* (казарма), в/ч А*, смт.*, Житомирська область, військове містечко №*

Завершена

3 436 747.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 183.74 UAH
Номер: 2896af75ee724c199c2cdb162e281c33
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-02-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.06.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 02.06.2025 16:01 - 24.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.06.2025 № 63-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.06.2025 № 63-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2025-04-07-002646-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 41) 242-08-14, h.v.yasinska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання вимог Постанови № 710 установлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Грааль-Гарант» установлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ), відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору підряду від 27.05.2025 № 350, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Квартирно - експлуатаційного відділу м. Житомир (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 07.04.2025 № 130 (зі змінами, внесеними рішенням уповноваженої особи від 17.04.2025 № 155), тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Грааль-Гарант» (далі – ТОВ «Грааль-Гарант»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 25.04.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.04.2025 № 189 та від 20.05.2025 № 236, рішення Комісії АМКУ від 13.05.2025 № 7669-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 20.05.2025, договір підряду від 27.05.2025 № 350, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 09.06.2025. За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання вимог Постанови № 710 установлено наступне. Пунктом 4-1 Постанови № 710 визначено, що, зокрема, головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на вебпорталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 03.06.2025, зокрема, щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником в поясненні від 09.06.2025 зазначено, що «…вся інформація, яка стосується обґрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення та очікуваної вартості, доступна для вільного перегляду на офіційному вебсайті електронної системи закупівель Prozorro…». Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим не дотримано вимоги пункту 4¹ Постанови № 710. За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Грааль-Гарант» встановлено наступне. Відповідно до вимог підпункту 1 пункту 1.1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції довідки за встановленою формою 1, що містить перелік обладнання та технологій (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), який відповідає вимогам замовника, сформованим на основі проєктної документації. При цьому, для підтвердження наявності власного обладнання, машин і механізмів учасники у складі тендерної пропозиції надають, зокрема, на обладнання, машини і механізми, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, оборотно-сальдову відомість або витяг з неї, сформовану/ий не раніше дати оприлюднення оголошення із зазначенням дати складання, яка/ий підтверджуватиме знаходження основних засобів на балансі підприємства учасника. На виконання вказаних вимог учасником ТОВ «Грааль-Гарант» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.04.2025 № 01, в пунктах 3, 5-6, 6-7, 10-11 якої зазначено інформацію про наявність в учасника власного обладнання та механізмів. Однак, моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Грааль-Гарант» у складі тендерної пропозиції не надано оборотно-сальдову відомість або витяг з неї, сформовану/ий не раніше дати оприлюднення оголошення із зазначенням дати складання, яка/ий підтверджує знаходження вказаних вище засобів на балансі учасника ТОВ «Грааль-Гарант», чим недотримано вимоги підпункту 1 пункту 1.1 розділу 1 Додатку № 1 до тендерної документації. Відповідно до вимог розділу 8 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника, від учасників процедури закупівлі імперативно вимагалося надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа щодо того, що вартість усіх матеріальних ресурсів, які необхідні для виконання робіт та передбачені технічною специфікацією не повинна перевищувати середню ціну в регіоні. Однак, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Грааль-Гарант» відсутній вищевказаний гарантійний лист, чим не дотримано вимоги розділу 8 Додатку № 1 до тендерної документації. Пунктом 43 Особливостей зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється, у тому числі, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Моніторингом встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 43 Особливостей, не виявив та не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищезазначених невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «Грааль-Гарант» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції. В пункті 3.8 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що учасник повинен включити до розрахунку договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Відповідно до експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, оприлюдненого в електронній системі закупівель 07.04.2025 та наданого на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 04.06.2025, до договірної ціни мають бути включені кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами в розмірі 56,375 тис. гривень. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Грааль-Гарант» до розрахунку договірної ціни не включено кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а саме відсутній розрахунок № 12 (Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами) з нульовим значенням, а відповідний рядок договірної ціни (пункт 10) містить прочерк, чим не дотримано вимоги пункту 3.8 розділу ІІІ тендерної документації. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 04.06.2025, зокрема, щодо не включення учасником ТОВ «Грааль-Гарант» до розрахунку договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, Замовником в поясненні від 09.06.2025 зазначено, що «…надання учасником значення "0" у відповідному рядку кошторису свідчить про те, що учасник самостійно, виходячи із власних розрахунків та комерційної стратегії, вирішив взяти на себе ризики, пов’язані з можливим зростанням цін та виконати роботи без додаткового фінансового резерву на інфляційні витрати… Учасник відобразив інфляційні витрати у складі договірної ціни, визначивши їх розмір як нульовий, що є допустимим і відповідає встановленим вимогам…». Однак, вказане пояснення не спростовує зазначене порушення. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Грааль-Гарант», як таку, що не відповідала вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне. Пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим законом, інформацію про закупівлю, а саме, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Моніторингом встановлено, що відповідно до розділу XІV укладеного договору підряду від 27.05.2025 № 350 зазначено, що невід’ємними частинами договору є Договірна ціна (Додаток № 1); Календарний графік виконання робіт (Додаток № 2); План фінансування складений відповідно до ДБН А.3.1-5:2016 (Додаток № 3); Інформація про ціни на матеріальні ресурси (Додаток № 4). При цьому, пунктом 3.4 розділу ІІІ укладеного договору підряду від 27.05.2025 № 350 визначено, що у складі Додатку № 1 Генпідрядник надає Замовнику наступну документацію: Договірна ціна; Пояснювальна записка до Договірної ціни; Розрахунок за статтями витрат Договірної ціни; Об’єктні кошториси; Локальні кошториси; Підсумкові відомості ресурсів; Розрахунок кошторисної заробітної плати; Розрахунок загальновиробничих витрат до локальних кошторисів. Проте, моніторингом встановлено, що Додаток № 1 укладеного договору підряду від 27.05.2025 № 350, який оприлюднено Замовником 27.05.2025, не містить розрахунку кошторисної заробітної плати. Також, моніторингом встановлено, що вказаний договір підряду від 27.05.2025 № 350, документ «Розрахунок кошторисної заробітної плати» Додатку № 1 та Додатки № 2-4 до договору не оприлюднені Замовником у машинозчитувальному форматі. Таким чином, Замовником при оприлюдненні договору підряду від 27.05.2025 № 350 не дотримано вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. Моніторинг закупівлі щодо порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень: 16.06.2025 17:06 - 01.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 16.06.2025 17:06

Оскарження висновку в суді

Опис: №240/16591/25 від 25.06.2025
Дата публікації: 30.06.2025 12:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Житомир (далі – Замовник), розглянувши висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо результатів моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-07-002646-a, заявляє про свою незгоду з наведеними у висновку висновками та вимагає їх перегляду. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснення закупівель має відбуватися з дотриманням принципів пропорційності, добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій. Розірвання договору підряду, який перебуває на стадії фактичного виконання, суперечить принципу пропорційності, оскільки призводить до надмірних негативних наслідків для замовника, перешкоджає виконанню державного замовлення, створює ризики завдання шкоди суспільним та державним інтересам і фактично унеможливлює завершення важливих ремонтних робіт. Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю є обов’язковим для виконання сторонами та може бути змінений або розірваний виключно у випадках, передбачених законодавством або умовами самого договору. Примусове розірвання договору у зв’язку із формальними порушеннями, які не впливають на якість виконання робіт і не унеможливлюють досягнення мети закупівлі, є непропорційним заходом державного контролю та не відповідає вимогам чинного законодавства. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України. Жодна норма Закону України «Про публічні закупівлі» чи інший акт не передбачає обов’язку замовника розірвати договір на підставі виявлених у ході моніторингу формальних порушень, якщо за договором вже ведеться фактичне виконання робіт і його розірвання завдасть шкоди державі. Розірвання договору підряду від 27.05.2025 № 350 на вимогу контролюючого органу в ситуації, коли роботи виконуються, призведе до зриву завершення ремонтних робіт, може зумовити виникнення фінансових і матеріальних втрат, затягування строків введення об’єкту в експлуатацію, зростання вартості подальших робіт через інфляційні процеси, а також неможливість виконання зобов’язань перед військовими формуваннями у період дії воєнного стану. Порушення, визначені у висновку, могли бути усунені або виправлені менш обтяжливими та більш пропорційними заходами, наприклад – наданням додаткових документів, проведенням внутрішнього аудиту, накладенням відповідних стягнень без перешкоджання фактичному виконанню робіт за договором. Обраний у висновку спосіб усунення порушення є крайнім, не враховує балансу інтересів сторін і принципу мінімального втручання. Рішення органу фінансового контролю мають ґрунтуватися на реальних, а не формальних порушеннях, які унеможливлюють виконання зобов’язань за договором та мають істотне значення для інтересів держави (частина п’ята статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»). Вимога про розірвання договору в ситуації фактичного виконання робіт є непропорційною та порушує цей підхід. Додатково зазначаємо, що відповідно до частини першої статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У даному випадку підрядник не надавав згоди на розірвання договору, а обов’язок замовника в односторонньому порядку розірвати договір на підставі рішення органу державного фінансового контролю не передбачений жодною нормою законодавства України. Відповідно до частини третьої статті 651 Цивільного кодексу України, у разі відсутності згоди сторін договір може бути розірваний лише за рішенням суду. Отже, рішення Держаудитслужби саме по собі не є підставою для припинення чи розірвання договору, а може слугувати лише підставою для звернення до суду щодо вирішення питання про розірвання чи недійсність договору. Таким чином, вимога щодо обов’язкового розірвання договору на підставі висновку контролюючого органу без рішення суду суперечить чинному законодавству України та порушує права і законні інтереси замовника. Враховуючи зазначене, Замовник не погоджується із висновком Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо зобов’язання розірвати договір підряду від 27.05.2025 № 350 та інформує про намір звернутися до адміністративного суду із позовом про визнання висновку незаконним та скасування відповідного рішення як такого, що суперечить Конституції України, Закону України «Про публічні закупівлі» і принципу пропорційності, та порушує права і законні інтереси Замовника.
Дата публікації звіту: 20.06.2025 15:40

Запити/Пояснення