-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Активна електрична енергія
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст.2 Закону. Пропозиції готуються українською мовою. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Закупівля за кошти місцевого бюджету
Завершена
2 499 875.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Номер:
30af9a0263e04df8b407c4e7af7868bf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-09-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2025 00:00
Період моніторингу:
09.04.2025 17:28 - 01.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2025 № 38-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 08.04.2025 № 003100-18/4374-2025, почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 09 квітня 2025 року № 38-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-03-28-011454-a від 28.03.2025 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог абзацу 17 пункту 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) із змінами, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мамаївської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (ID:UA-P-2025-03-28-009683-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.03.2025, із змінами від 01.04.2025 (далі – тендерна документація); три звернення до Замовника від 31.03.2025 та звернення від 01.04.2025, відповіді Замовника від 01.04.2025 та 02.04.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.04.2025; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» до 10.04.2025; протокольне рішення уповноваженої особи від 10.04.2025 № 3; повідомлення про намір укласти договір від 10.04.2025; Договір про постачання електричної енергії споживачу від 23.04.2025 № 230 (далі – Договір № 230); додаткова угода від 25.04.2025 № 1 до Договору № 230; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 25.04.2025; пояснення (інформація, документи) Замовника, надані 28.04.2025 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
З результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
У пункті 9 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що учасники повинні надати довідку в довільній формі зокрема про те, що:
- учасник процедури закупівлі не пропонує, не дає та не погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
- тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі, який не є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.
Тобто, Замовник встановив вимогу щодо надання учасниками довідки з інформацією про підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178, чим порушив вимоги абзацу 17 пункту 47 Особливостей № 1178, відповідно до якого замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей № 1178, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 пункту 47 Особливостей № 1178.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, оприлюднений в електронній системі закупівель 23.04.2025, щодо даного порушення Замовник надав таке Пояснення: «Відповідно до п.47 Особливостей … Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, оскільки самостійне декларування пунктів 1, 7 ТЕХНІЧНО НЕ РЕАЛІЗОВАНЕ. Замовник самостійно за результатами РОЗГЛЯДУ тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
… Тобто Замовник самостійно декларує відсутність підставі відповідно до п.п. 1,7 п.47 Особливостей ПІСЛЯ РОЗГЛЯДУ, а вимогою документації передбачено подання довідки в довільній формі про відсутність зазначених підстав до закінчення кінцевого строку подання пропозиції, оскільки Учасник не має технічної можливості підтвердити відповідні пункти шляхом самостійного декларування.
Враховуючи вищенаведене зазначена вимога тендерної документації відповідає вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі" та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р.».
Проте, Пояснення не спростовує порушення абзацу 17 пункту 47 Особливостей № 1178, оскільки положеннями пункту 47 Особливостей № 1178 не передбачено учасниками підтверджувати відсутність підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178.
Виходячи із змісту абзаців 16-18 пункту 47 Особливостей № 1178 учасник під час подання своєї пропозиції самостійно декларує відсутність підстав, визначених підпунктами 2-6 та 8-12 пункту 47 Особливостей № 1178, а Замовник за результатами розгляду пропозиції учасника самостійно підтверджує відсутність у нього підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178. При цьому, Замовник не вимагає від учасника будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у пункті 47 Особливостей № 1178, крім самостійного декларування учасником відсутності підстав, визначених підпунктами 2-6 та 8-12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
30.04.2025 12:12 - 15.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.04.2025 12:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником буде здійснено заходи направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо.
Дата публікації звіту:
30.04.2025 18:22
Запити/Пояснення
Номер:
654b268d2c5d489caafbbcab4a80e80f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2025 17:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Активна електрична енергія» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-28-011454-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. З яких причин в оголошенні про проведення відкритих торгів Вами не зазначені умови надання забезпечення тендерних пропозицій, яке вимагаєте надати за видом «Електронна гарантія» у розмірі
4. Чому всупереч вимогам пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Вами зазначено у одному Додатку 2 до тендерної документації, а не оформлено такі переліки документів та/або інформації як окремі додатки до тендерної документації?
5. Чому всупереч вимогам пункту 47 Особливостей № 1178 Вами встановлено у пункті 9 Додатку 2 до тендерної документації вимогу щодо надання учасниками довідки з інформацією про підтвердження відсутності підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей № 1178?
6. Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 29 Особливостей № 1178 визначено, що у разі здійснення закупівель, зокрема, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
З яких підстав та чим обумовлюється необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо надання:
Документу виданого органом Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку (п.5 Додатку 2 до тендерної документації);
Документу, що виданий органом ДСНС України про відсутність пожеж та надзвичайних ситуацій в учасника (п.6 Додатку 2 до тендерної документації);
Сертифікату на відповідність вимогам міжнародного стандарту SA 8000:2014 (п.15 Додатку 2 до тендерної документації);
Протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання та Протоколу перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам пунктів 11.4.7. – 11.4.12 Глави 11.4. Розділу ХІ Кодексу систем розподілу, затвердженого Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 310. Копії чинного сертифікату визнання вимірювальних можливостей такої лабораторії, що виданий уповноваженим органом (п.17 Додатку 2 до тендерної документації);
Довідки щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії, та за вказаною довідкою свідоцтва, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу (п.18 Додатку 2 до тендерної документації);
Чинної фінансової гарантії виконання зобов’язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії або у разі, якщо Учасник не є СВБ, надати лист - підтвердження від СВБ про те, що Учасник входить до балансуючої групи та /або копію договору з СВБ, а також копію гарантії СВБ, чинної на момент подання пропозиції (п.20 Додатку 2 до тендерної документації)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
0b9635c73f204585a8c8ba8e305c631c
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
28.04.2025 20:11
Опис:
На Ваш моніторинг повідомляємо, що
1. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість визначено на підставі ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» та ДСТУ EN 62586-2:2018 «Вимірювання якості електроенергії в системах електроживлення», аналізу ціни діючого постачальника, аналізу цін на ринку та в системі Prozorro по аналогічних закупівлях та цінах зокрема з сайту https://index.minfin.com.ua/ua/tariff/electric/prom/market/ та https://www.oree.com.ua/index.php/pricectr , а також потреби Замовника в електроенергії в кількості 285 700 кВт/год
2. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість розміщено на сайті https://mamaivska-gromada.gov.ua/2025-10-12-37-14-02-2025/ . Також повідомляємо, що ПКМУ №710 від 11.10.2016р. в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель носить рекомендаційний характер
3. В оголошенні про проведення відкритих торгів, яке було подано через майданчик Smarttender.biz зазначено умови надання забезпечення тендерних пропозицій (копія знімку екрану додається).
4. Додатком 2.1 тендерної документації передбачено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації, а також додатком 2.2 передбачено перелік документів, що надаються переможцями торгів, тобто оформлені як ОКРЕМІ додатки, отже Замовником дотримано вимоги п. 28 Особливостей.
Також звертаємо увагу, що оскільки перелік документів, які подаються учасником оформляються як окремі додатки до тендерної документації, однак обов`язкових вимог щодо завантаження в електронну систему закупівель додатків до тендерної документації, окремими файлами, вказана норма не містить. Окрім того, нормами Закону №922-VIII також не визначено вимоги завантажувати в електронну систему закупівель додатки до тендерної документації окремими файлами.
Аналогічна позиція викладена в рішенні Волинського окружного адміністративного суду від 04.02.2025р. справа №140/13301/24.
5.Відповідно до п.47 Особливостей Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: 1) Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі… 7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника. Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, оскільки самостійне декларування пунктів 1, 7 ТЕХНІЧНО НЕ РЕАЛІЗОВАНЕ. Замовник самостійно за результатами РОЗГЛЯДУ тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту. Відповідно до п.36 Особливостей «Якщо була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель ПІСЛЯ закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною.» Замовник розглядає таку тендерну пропозицію ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ст.29 ЗАКОНУ з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.». Тобто Замовник самостійно декларує відсутність підставі відповідно до п.п. 1,7 п.47 Особливостей ПІСЛЯ РОЗГЛЯДУ, а вимогою документації передбачено подання довідки в довільній формі про відсутність зазначених підстав до закінчення кінцевого строку подання пропозиції, оскільки Учасник не має технічної можливості підтвердити відповідні пункти шляхом самостійного декларування.
Враховуючи вищенаведене зазначена вимога тендерної документації відповідає вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі» та ПКМУ №1178 від 12.10.2022р.
5. Пункт 5 додатку 2.1 стосується інформації відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, а не відповідності ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі. Правомірність вимоги підтверджується рішенням АМКУ №15474-р/пк-пз від 28.09.2023р.
Пункт 6 стосується охорони праці та безпеки, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зазначені вимоги не є дискримінаційними бо стосуються всіх учасників закупівлі.
Відповідно до п.47 Особливостей «Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: … 12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Основними розділами стандарту соціальної відповідальності SA 8000:2014 є: дитяча праця, примусова або обов'язкова робота, здоров'я та безпека, свобода асоціацій та колективних переговорів, дискримінація, практика дисципліни, робочий час, система оплати праці та управління.
Тому Замовник має право вимагати зазначений сертифікат для підтвердження соціальної відповідальності учасника.
Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2014 або ДСТУ ЕN 50160-2023 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання свідчить про якість електроенергії, а не про відповідність вимогам ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пункти 18 та 20 додатку 2.1 стосуються захисту довкілля та фінансового забезпечення постачання електричної енергії, а не відповідності с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Правомірність вимоги підтверджується рішенням АМКУ №6557-п/пк-пз від 01.11.2022р. Зазначені вимоги стосуються всіх учасників закупівлі та не є дискримінаційними.