-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Установка проливна переносна
Закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)
Завершена
2 696 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 26 960.00 UAH
мін. крок: 1% або 26 960.00 UAH
Номер:
08ab83a028fd47a780c5a2ed4003baed
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-27-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2025 00:00
Період моніторингу:
27.05.2025 14:43 - 18.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.05.2025 №153
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 27.05.2025 №153.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-03-25-009365-a, 25.03.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Бєлової О.Ю. встановлено порушення норм пунктів 3 та 43 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського міського комунального підприємства «Львівводоканал» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-03-25-011092-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 14.04.2025 №25-25Б-2; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Бєлової Оксани Юріївни (далі – ФОП Бєлова О.Ю.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Бєлової О.Ю. та опублікований вказаною учасницею документ на усунення таких невідповідностей; опубліковану інформацію щодо оскарження рішення Замовника про визначення переможця (скарга UA-2025-03-25-009365-a.a1) та прийняття Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення №6912-р/пк-пз від 30.04.2025); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Бєловою О.Ю. як переможцем тендеру документи; договір від 26.05.2025 №39-521ТЛ; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що Замовником 11.04.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасницею ФОП Бєловою О.Ю. невідповідностей у її тендерній пропозицій, у якому вказано, що на відповідність вимозі частини 1 Додатку №2 до тендерної документації учасниця у складі своєї тендерної пропозиції надала копію податкової декларації за 2024 рік разом з копією квитанцією №2 до неї, що не є належним чином завірені.
Водночас, моніторингом встановлено, що за вимогами частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію (наявність фінансової спроможності) учасники - фізичні особи-підприємці подають фінансову звітність за 2024 рік з підтверджуючим документом про здачу звітності до єдиного вікна подання електронних документів ДПС або Держстату (квитанція №2), коли звіт здається у електронному вигляді, або відмітки оригіналів статистики або ДПС, коли звіт здається у паперовому вигляді.
Cлід зазначити, що зі змісту вимоги частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника вбачається, що учасник повинен надати фінансову звітність фізичної особи – підприємця, а не її завірену копію. При цьому, у разі подання до відповідного органу звітності у електронному вигляді – учасник повинен був надати фінансову звітність з підтверджуючим документом про здачу звітності до єдиного вікна подання електронних документів ДПС або Держстату (квитанцію №2).
Учасницею ФОП Бєловою О.Ю. у складі своєї тендерної пропозиції було надано податкову декларацію за 2024 рік разом із квитанцією №2, яка підтверджує (містить відповідні відмітки) прийняття вказаної звітності відповідним органом.
У пункті 9 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557), зазначено, що друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Надані учасницею ФОП Бєловою О.Ю. фінансова звітність та квитанція №2 містять всі необхідні реквізити, що дозволяє підтвердити їх автентичність.
У пункті 14 розділу І Додатку №1 до тендерної документації зазначено, що у випадках, коли учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає копії документів – усі копії документів повинні бути завірені власноручним підписом уповноваженої посадової особи учасника із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи, яка підписує тендерну пропозицію та печаткою учасника процедури закупівлі (у разі наявності печатки), а також відміткою «згідно з оригіналом» чи «копія вірна»; або повинні бути завірені нотаріально (у випадку, якщо це прямо передбачено чинним законодавством).
Натомість, у пункті 14 розділу І Додатку №1 до тендерної документації визначено, що якщо електронний документ (матеріали та інформація), виданий учаснику процедури закупівлі іншою організацією, підприємством, установою, з накладеним електронним підписом (що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги») цієї організації, підприємства, установи, накладання на такий електронний документ електронного підпису учасника процедури закупівлі не вимагається.
У пункті 10 розділу ІІ Порядку №557 визначено, що на другу квитанцію накладається кваліфікована електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа.
Водночас, окрема вимога щодо надання підтвердження накладення електронного підпису іншою організацією, підприємством, установою на видані нею (ним) документи у тендерній документації Замовника відсутня.
Слід також зауважити, що відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 у якому до формальних помилок віднесено, зокрема: окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
Аналогічна формальна помилка зазначена у пункті 17 розділу І Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
У тендерній пропозиції учасника не було невідповідності, наприклад недостовірної, суперечливої чи неповної інформації, яка б підлягала усуненню.
З врахуванням вищевикладеного, на порушення пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником неправомірно встановлено до учасниці ФОП Бєлової О.Ю. вимогу (з оприлюдненням відповідного повідомлення) щодо завантаження належним чином завіреної копії податкової декларації за 2024 рік разом з квитанцією №2.
Період усунення порушень:
11.06.2025 17:35 - 26.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.06.2025 17:35
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником було подано позов на оскарження висновку Держаної аудиторської служби по закупівлі - "Установка проливна переносна" №UA-2025-03-25-009365-a (підтвердження додається). Номер провадження буде повідомлено додатково після його відкриття.
Дата публікації:
26.06.2025 13:30
Дата відкриття провадження:
30.06.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
П/380/14205/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник не погоджується з даним Висновком Західного офісу Держаудитслужби і буде оскаржувати висновок до суду, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду.
Дата публікації звіту:
18.06.2025 16:49
Запити/Пояснення
Номер:
9e93b1b3b9b248f997ae6ae23e0790a7
Назва:
Запит про надання пояснення Замовнику – Львівському комунальному підприємству «Львівводоканал»
Дата опублікування:
03.06.2025 15:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-03-25-009365-a, яка проводилась Львівським комунальним підприємством «Львівводоканал» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
За нормою пункту 17 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Підпунктом 2.3 (Посадова(і) особа(и) замовника, уповноважена(і) здійснювати зв'язок з учасниками) тендерної документації зазначено: Відповідальна особа за проведення закупівлі: «Бриндак Яна Юріївна, уповноважена особа, тел.: +380936468772, e-mail: bryndak.yana@ukr.net»
Слід зазначити, що національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію щодо посади уповноваженої особи Бриндак Яни Юріївни, яку уповноважено здійснювати зв’язок з учасниками процедури закупівлі.
2. Пояснити причини не зазначення у тендерній документації посади уповноваженої особи.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8522b36da07b4383bd0ec360658de101
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.06.2025 16:55
Опис:
Львівське міське комунальне підприємство «Львівводоканал» (надалі – Замовник/підприємство) на підставі статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) надає шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформацію) на запит (надалі – Запит ДАСУ) по моніторингу №UA-M-2025-05-27-000020 відкритих торгів на закупівлю «Установка проливна переносна» (унікальний номер в електронній системі закупівель - UA-2025-03-25-009365-a, далі – Закупівля).
На виконання Запиту ДАСУ, Замовник надає наступні письмові пояснення:
Щодо питання першого запиту
Розрахунок очікуваної вартості предмету Закупівлі було складено з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275 (зі змінами), зокрема використовуючи метод порівняння ринкових цін.
Замовником було подано запити на отримання комерційних пропозицій та отримано три комерційні пропозиції (додаються до пояснення), на підставі яких було визначено очікувану вартість Закупівлі.
Дана закупівля здійснювалась для забезпечення можливості повірки лічильників підрозділом СОПКО.
Технічні, кількісні та якісні характеристики предмета закупівлі були визначені структурним підрозділом Замовника (ініціатором закупівлі) відповідно до потреб та з урахуванням необхідності у закупівлі товару, який за своїми якісними, технічними та експлуатаційними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника з урахуванням особливостей виробничого і технологічного процесу та функцій, покладених на підприємство.
Щодо питання другого запиту
Уповноважена особа Бриндак Яна Юріївна має посаду: «фахівець з державних закупівель договірного бюро відділу з конкурсних торгів».
Щодо питання третього запиту
Відповідно до п.17 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: «17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;». У пункті 2.3. розділу «Загальні положення» тендерної документації по Закупівлі містяться наступні відомості:
2.3 Посадова(і) особа(и) замовника, уповноважена(і) здійснювати зв'язок з учасниками
Відповідальна особа за проведення закупівлі:
Бриндак Яна Юріївна, уповноважена особа,
Тел.: +380936468772, e-mail: bryndak.yana@ukr.net
Відповідальні особи за технічні питання закупівлі:
Начальник СОПКО Пирожок Павло Юрійович., тел.. (067) 955-79-37, e-mail: lich@lvk.lviv.ua
Такий пункт містить усі відомості принаймні однієї посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками (Начальник СОПКО Пирожок Павло Юрійович), відповідно Замовником було виконано норму п.17 ч.2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у повному обсязі.
Біля «Бриндак Яна Юріївна» вказано «уповноважена особа» для зручності розуміння та ідентифікації учасниками.
Документи, що додаються до пояснення:
1. Комерційна пропозиція від ТОВ «БОСТ ЛАБС»
2. Комерційна пропозиція від ТОВ «МЕГА-БУД ДЕВЕЛОПМЕНТ».
3. Комерційна пропозиція від ТОВ «УКРМЕТРСЕРВІС».