-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників
Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників
Торги відмінено
1 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 000.00 UAH
Номер:
3fcdcf321fc344d9853bc0020f8f0109
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-02-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.07.2025 00:00
Період моніторингу:
02.07.2025 17:35 - 24.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.07.2025 Одеса № 136
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 24.06.2025 № 003100-18/7830-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедури закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 02.07.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 02.07.2025 2025 № 136
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
1 UA-2025-03-21-008640-a 21.03.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії як органу оскарження встановлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо забезпечення в подальшому виконання рішень Комісії, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 14 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету «Одеська юридична академія» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 21.03.2025, тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольними рішеннями уповноваженої особи від 03.04.2025, від 18.04.2025, від 24.04.2025, від 01.05.2025, від 21.05.2025, від 10.07.2025, переліки змін до тендерної документації, оприлюднені в електронній системі закупівель 03.04.2025, 18.04.2025, 24.04.2025, 01.05.2025, 21.05.2025, 10.07.2025, скарги до процедури закупівлі за номерами UA-2025-03-21-008640-a.a1, UA-2025-03-21-008640-a.a2, UA-2025-03-21-008640-a.c3, UA-2025-03-21-008640-a.b4, оприлюднені в електронній системі закупівель 30.03.2025, 19.04.2025, 26.04.2025, 02.06.2025 відповідно, рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, від 30.04.2025 № 6890-р/пк-пз, від 06.05.2025 № 7239-р/пк-пз, від 12.06.2025 № 9411-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2025 б/н, пояснення, надані Замовником 09.07.2025 на запит Південного офісу Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії як органу оскарження не здійснювався.
За результатами аналізу питання стану виконання рішення Комісії як органу оскарження встановлено.
Під час моніторингу встановлено, що на розгляд Комісії надійшла скарга товариства з обмеженою відповідальністю «СПАС» від 30.03.2025 за номером UA-2025-03-21-008640-a.a1 про порушення законодавства в сфері публічних закупівель.
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийнято рішення від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, відповідно до якого встановлено, зокрема, що вимоги тендерної документації щодо надання документів на підтвердження наявності власного або залученого автотранспорту (для забезпечення доставки вогнегасників до та з місця виконання послуг на адресу Замовника) з копіями підтверджуючих документів не узгоджуються з положенням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, в цій частині.
Крім того, у рішенні від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз зазначено, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.
Рішенням від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз Комісія зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-21-008640-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 18.04.2025 внесено зміни до тендерної документації за зазначеним предметом закупівлі, а також оприлюднено коментар замовника щодо усунення порушення: «Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації».
Вимогу щодо наявності транспортних засобів викладено у тендерній документації у новій редакції: «Учасник повинен підтвердити наявність власного або залученого автотранспорту (для забезпечення доставки вогнегасників до та з місця виконання послуг на адресу Замовника) шляхом надання довідки» (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка № 1 до тендерної документації), яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.04.2025 б/н.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 04.07.2025 щодо невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації в частині вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації), Замовник 09.07.2025 надав пояснення, в якому зазначив: «Замовником було виконано рішення АМКУ та змінено п. 1.3 Додатку 1. …. Вимога надати довідку не була окремо визнана колегією АМКУ як дискримінаційна чи така, що підлягає виключенню, – відповідні формулювання у рішенні відсутні. Таким чином, Замовник виконав рішення АМКУ шляхом внесення змін до тендерної документації, які усунули саме ті положення, що були предметом скарги та зауваження колегії. Редакція вимоги в тендерній документації зі змінами від 18.04.2025 відповідала вимогам законодавства, зокрема відповідно до п. 28 Особливостей».
Надане пояснення не спростовує факту невиконання рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, оскільки вимоги у тендерній документації щодо наявності власного або залученого автотранспорту не узгоджуються з ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, та відповідно до зазначеного рішення Комісії, встановивши такі вимоги, Замовник порушив вимоги діючого законодавства.
Крім того, у рішенні Комісії від 30.04.2025 № 6890-р/пк-пз зазначено, що Замовник не виконав рішення Комісії від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз з питання щодо вимоги у тендерній документації підтвердження наявності автотранспорту, оскільки Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, не передбачають наявності автотранспорту у суб’єкта, який надає відповідні послуги.
На виконання рішення Комісії від 30.04.2025 № 6890-р/пк-пз Замовником 21.05.2025 внесені зміни до тендерної документації, зокрема щодо виключення вимоги щодо надання документів, які підтверджують наявність у учасника автотранспорту (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації виключено).
Таким чином, моніторингом встановлено невиконання рішення Комісії від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Отже, на порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону Замовник не виконав рішення Комісії як органу оскарження від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз.
Період усунення порушень:
14.07.2025 18:02 - 29.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.07.2025 18:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши висновок управління Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу (далі- Висновок) процедури закупівлі за предметом «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників» ДК 021:2015: 50610000-4 — Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-21-008640-a) (далі – Закупівля), Національний університет «Одеська юридична академія» повідомляє наступне.
З огляду на встановлені у Висновку про результати моніторингу процедури Закупівлі порушення та враховуючи встановлене Південним офісом Держаудитслужби невиконання рішення Комісії від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз, відповідальним посадовим особам Національного університету «Одеська юридична академія» було зроблено відповідне офіційне зауваження з метою запобігання подібним порушенням у майбутньому. Крім того, посадовими особами, які залучені до організації та проведення процедур закупівель, було проведено додатковий внутрішній аналіз суті виявлених порушень, чинних нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, а також практики їх застосування на рівні як університету, так і інших аналогічних замовників.
Національний університет «Одеська юридична академія» як замовник у сфері публічних закупівель зобов’язується вжити всіх можливих заходів для приведення своїх дій у відповідність до вимог законодавства. Надалі буде вжито додаткових організаційних та контрольних заходів з метою недопущення аналогічних порушень у майбутньому. Зокрема, буде посилено контроль за дотриманням процедур закупівель, проведено додаткові навчання для відповідальних працівників, а також запроваджено внутрішній аудит щодо окремих процедур публічних закупівель.
Національний університет «Одеська юридична академія» зобов’язується не допускати порушень у подальшому та суворо, беззаперечно дотримуватися норм чинного законодавства України при подальшому проведенні публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
18.07.2025 14:33
Запити/Пояснення
Номер:
fc0de28ad75c45778d54beecee95adb5
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
04.07.2025 10:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може пояснити невиконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.04.2025 № 5634-р/пк-пз щодо внесення змін до тендерної документації в частині вимог щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту (підпункт 1.3 пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
827cae8805ce462ba115a0421bc13dcd
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
09.07.2025 17:08
Опис:
На підставі здійснення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників» (код ДК 021:2015 — «50610000-4: Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання») (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-21-008640-a), на вимогу Південного офісу Держаудитслужби, Національний університет «Одеська юридична академія» надає наступні пояснення.
По першому питанню. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі визначено Замовником відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі – Методика) № 275 від 18.02.2020 року, пункту 4-1 Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Розмір бюджетного призначення на закупівлю «Послуги з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників» (код ДК 021:2015 — «50610000-4: Послуги з ремонту і технічного обслуговування захисного обладнання»), відповідає розрахунку видатків до кошторису на 2025 р. (зі змінами).
Очікувану вартість предмету закупівлі визначено згідно з вимогами Методики, а саме відповідно до методу порівняння ринкових цін, який передбачає визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме інформації з отриманих цінових пропозицій на момент вивчення ринку. Згідно із застосованим методом було направлено запити цінових пропозицій до трьох учасників ринку, при цьому запити містили інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, відображені у технічній специфікації до предмета закупівлі, та отримано відповідні комерційні пропозиції.
З метою приведення всіх цін, наведених у комерційних пропозиціях, до єдиних умов, аналізувалися загальні суми пропозицій, які розглядалися як вартість послуг з обслуговування протипожежної сигналізації та з перезарядки вогнегасників за одиницю. Обсяг послуг, який планувалося придбати, (V) прирівнювався до 1. Таким чином очікувана вартість закупівлі була визначена наступним чином:
Цод = (Ц1 + Ц2 + Ц3) / К = (1 700 319,00 + 1 699 563,50 + 1 700 117,50) / 3 = 1 700 000,00.
ОВ = Цод x V = 1 700 000,00 х 1 = 1 700 000,00 гривень (один мільйон сімсот тисяч гривень нуль копійок) з ПДВ.
За результатами застосування методу порівняння ринкових цін, очікувана вартість послуг для проведення процедури закупівлі становить 1 700 000,00 гривень (один мільйон сімсот тисяч гривень нуль копійок) з ПДВ.
Сторінка веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) знаходиться за посиланням: https://www.onua.edu.ua/ua/obgruntuvannia-tekhnichnykh-ta-iakisnykh-kharakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-biudzhetnoho-pryznachennia-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli/9031-poslugi-z-obslugovuvannya-protipozhezhnoji-signalizatsiji-ta-z-perezaryadki-vognegasnikiv.
По другому питанню. У рішенні № 5634-р/пк-пз від 09.04.2025 Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України зобов’язала усунути невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в частині.
Замовником було виконано рішення АМКУ та змінено п. 1.3 Додатку 1, відповідно всі вимоги, що були зазначені в даному пункті та які оскаржувалися, було виключено.
Натомість п. 1.3 Додатку 1 було викладено в новій редакції:
«1.3. Учасник повинен підтвердити наявність власного або залученого автотранспорту (для забезпечення доставки вогнегасників до та з місця виконання послуг на адресу Замовника) шляхом надання довідки.»
При цьому слід зазначити, що вимога надати довідку не була окремо визнана колегією АМКУ як дискримінаційна чи така, що підлягає виключенню, — відповідні формулювання у рішенні відсутні.
Таким чином, Замовник виконав рішення АМКУ шляхом внесення змін до тендерної документації, які усунули саме ті положення, що були предметом скарги та зауваження колегії. Редакція вимоги в тендерній документації зі змінами від 18.04.2025 відповідала вимогам законодавства, зокрема відповідно до п. 28 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами), у тендерній документації передбачаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв згідно зі статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Відповідно до частини 2 статті 16 Закону, одним із кваліфікаційних критеріїв є наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідного для надання послуг або виконання робіт.
Враховуючи вищезазначене, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5634-р/пк-пз від 09.04.2025 було виконано Замовником, у тому числі в частині вимоги щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції документів, які підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту.