-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 39830000-9 Продукція для чищення (Придбання миючих та дезінфікуючих засобів)
Завершена
3 248 157.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 240.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 240.79 UAH
Номер:
66af422069ce4a558e6aade1f067d655
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-28-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.04.2025 00:00
Період моніторингу:
28.04.2025 15:13 - 20.05.2025 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.04.2025 № 51-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель /закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2025-03-21-007199-a, 21.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання відповіді на вимогу про усунення порушення; стану виконання рішення Комісії АМКУ; розгляду тендерних пропозицій ФОП Ткача В.М., ТОВ «Гренландія НВП», ТОВ «Фартунат» та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178); надання відповіді на вимогу про усунення порушення; стану виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник); тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 21.03.2025 б/н; відповідь на вимогу про усунення порушення; скаргу до процедури закупівлі UA-2025-03-21-007199-a.c2; рішення Комісії АМКУ від 18.04.2025 № 6191-р/пк-пз; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця Ткача Володимира Миколайовича (далі – ФОП Ткач В.М.), товариств з обмеженою відповідальністю «Гренландія НВП» (далі – ТОВ «Гренландія НВП») та «Фартунат» (далі – ТОВ «Фартунат»); протокольні рішення уповноваженої особи від 04.04.2025 б/н та від 07.04.2025 б/н; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем процедури закупівлі ТОВ «Фартунат» відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; пояснення Замовника, надане 07.05.2025 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 30.04.2025 № 77; звіт про результати проведення процедури.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Період усунення порушень:
14.05.2025 14:35 - 20.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2025 14:35
Запити/Пояснення
Номер:
12373f2645cc468ebcc2d22695870741
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
02.05.2025 14:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 39830000-9 — Продукція для чищення» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-21-007199-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
- надати інформацію та документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «Фартунат» умов підпункту 2.1 пункту 2 «Перелік інших документів та/або інформації, які подаються Переможцем» додатку 2 до тендерної документації, а саме: переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
680f6080117b4952aea96caafaeff638
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
07.05.2025 16:20
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 39830000-9 — Продукція для чищення» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-21-007199-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: - як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі? - надати інформацію та документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «Фартунат» умов підпункту 2.1 пункту 2 «Перелік інших документів та/або інформації, які подаються Переможцем» додатку 2 до тендерної документації, а саме: переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
За результатами розгляду запиту повідомляємо наступне:
По першому питанню:
Відповідно до норм Постанови Кабміну від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710) встановлено обов’язок для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктів господарювання державного сектору економіки забезпечувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі та їх розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Чіткі законодавчі вимоги щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі відсутні. Постанова № 710 визначає виключно категорії замовників, які мають обов’язок виконувати відповідні норми.
Слід зазначити, що вимога щодо оприлюднення обґрунтування інформації про предмет закупівлі не стосується одержувачів бюджетних коштів.
Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості закупівлі здійснено у відповідності до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Крім цього, згідно п. 14 Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон).
Відповідно до статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Законодавство у сфері закупівель регламентує принципи, відповідно яких здійснюються закупівлі. Один з них - принцип максимальної економії та ефективності. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався замовником на етапі визначення доцільності та підготовки технічних вимог, специфікацій, технічних завдань при підготовці відповідної документації для проведення процедури закупівлі та безпосередньо перед її оголошенням.
Визначення очікуваної вартості закупівлі «ДК 021:2015 39830000-9 Продукція для чищення (Придбання миючих та дезінфікуючих засобів)» (UA-2025-03-21-007199-a) зроблено відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на підставі отриманих від учасників ринку комерційних пропозицій із зазначенням актуальних цін, методом порівняння ринкових цін.
При цьому зазначаємо, що очікувана вартість закупівлі розрахована на підставі рекомендацій Мінекономіки (Наказ № 275 від 18.02.2020) щодо визначення очікуваної ціни за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних на підставі комерційних пропозицій потенційних учасників.
Замовником було проведено моніторинг цін та отримано 3 (три) комерційні пропозиції (до пояснення додаються копії комерційних пропозицій), що були враховані під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Очікувана вартість предмета закупівлі при визначеній необхідній кількості товару склала: 3 248 157,00 грн з ПДВ. Якісні, технічні характеристики визначено відповідно до потреб Замовника та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у додатку 3 до тендерної документації. Інформація що є загальнодоступною про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - визначена на підставі аналізу даного виду товару із залученням фахівців Замовника із відкритих джерел та викладена у тендерній документації, що оприлюднена на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону.
По другому питанню:
Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації, Замовником було встановлено, що Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Під час підписання договору за результатами проведення процедури закупівлі, Переможцем цієї закупівлі - ТОВ «Фартунат» були передані два примірника Договору, підписані уповноваженою особою цього Переможця, а саме директором Ременік Віленом, а також копії документів, які підтверджують право уповноваженої особи на підписання договору за результатами закупівлі, а саме:
- копія Рішення учасника ТОВ «ФАРТУНАТ» №02/2022 від 24.10.2022 р. щодо призначення директора;
- копія Наказу №1-К від 03.11.2022 р. щодо директора;
- копія Рішення учасника ТОВ «ФАРТУНАТ» №б/н від 21.08.2024 р. щодо надання згоди директору на вчинення значних правочинів (укладання договору про закупівлю).
На підставі зазначеного, під час укладання договору за результатами проведеної закупівлі Переможцем - ТОВ «ФАРТУНАТ» були надані всі документи, які підтверджують повноваження особи на підписання цього договору.
Додатками до цих пояснень є:
- Комерційна пропозиція від ТОВ «Офіс-Комфорт Сервіс»;
- Комерційна пропозиція від ТОВ «Мед-Партнер»;
- Комерційна пропозиція від ТОВ «Фортунат»;
- Копія Рішення учасника щодо призначення директора;
- Копія Наказу щодо директора;
- Копія Рішення учасника щодо надання згоди директору на вчинення значних правочинів (укладання договору про закупівлю).