-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об'єкті: "Будівництво протирадіаційного укриття на 300 місць на території Томаківського ліцею № 1Томаківської селищної ради Дніпропетровської області, за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, с-ще Томаківка, вул. Вільна,7" (Код ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)
Фінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility
Завершена
572 266.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 861.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 861.33 UAH
Номер:
368c1468cdf843209130b3985b13fd1c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-17-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.06.2025 00:00
Період моніторингу:
17.06.2025 17:14 - 09.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
16.06.2025 № 170
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Вікторія САМОЙЛЕНКО
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 16.06.2025 №170
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
6 UA-2025-03-20-012363-a 20.03.2025 Відділ освіти, молоді та спорту Виконавчого комітету Томаківської селищної ради Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В. о. начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга КОВАЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено, що Замовником не встановлено вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей, відповідності умов договору вимогам чинного законодавства, змін до договору, повноти та своєчасності відображення інформації, рішення Комісії АМКУ, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Постанова № 710 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність до вимог статей 3, 16, 17 Рамкової угоди умов договору про закупівлю, та оприлюднити інформацію щодо не поширення на переможця закупівлі обмежувальних заходів ЄС, та дотримання правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання в рамках виконання договору про закупівлю, недопущення у подальшому не дотримання вимог Рамкової Угоди, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі – Закон № 922), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до вимог Закону № 922 та Особливостей, відповідності умов договору вимогам чинного законодавства, змін до договору, повноти та своєчасності відображення інформації, виконання рішеннь Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – рішення Комісії АМКУ), документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі - Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Виконавчого комітету Томаківської селищної ради (далі - Замовник) на 2025 рік, у тому числі UA-P-2025-03-20-014865-a, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 20 березня 2025
№ б/н та тендерну документацію у новій редакції затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28 березня 2025 № б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття; тендерну пропозицію учасника Фізична особа-підприємець Авраменко Сергій Олександрович (далі – ФОП Авраменко Сергій Олександрович), вимогу про обгрунтування аномально низької ціни до 22 квітня 2025, вимогу про усунення невідповідностей до 23 квітня 2025; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 24 квітня 2025 № 47; повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 24 квітня 2025, Договір від 30 квітня 2025
№ 101, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія АМКУ) від 10.04.2025 № 5704-р/пк-пз, пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отримане 23.06.2025 через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини дванадцятої статті 8 Закону № 922 моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду та які викладені у рішенні Комісії АМКУ від 10.04.2025 № 5704-р/пк-пз не здійснювався.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода, яку ратифіковано Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ.
Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р схвалено План України.
Згідно з Постановою Кабінету України від 15.11.2024 № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Моніторингом установлено, що фінансування зазначеної закупівлі здійснюється за бюджетною програмою по КПКВК 0611262 «Виконання заходів щодо облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти».
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.03.2025 № 221-р (із змінами) здійснено РОЗПОДІЛ обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році (далі - РОЗПОДІЛ).
Відповідно до РОЗПОДІЛУ обсяг субвенції бюджету Томаківської селищної територіальної громадивизначено у сумі 44 682,863 тис. грн. (код бюджету 0452600000).
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 3.1 Договору від 30.04.2025 № 101 загальна сума цього договору складає 286 133,00 грн. без ПДВ.
Враховуючи зазначене, на закупівлю за ID: UA-2025-03-20-012363-a поширюються умови Рамкової угоди.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності: зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів: Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, моніторингом встановлено, що Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 16, 17 Рамкової угоди.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 06.03.2025 щодо здійснення фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility та за рахунок якої субвенції з
державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків) надано пояснення (інформація, документи) у відповіді замовника від 24.02.2025 про те що фінансування зазначеної закупівлі здійснено на умовах співфінансування: субвенції з державного бюджету та коштів місцевого бюджету, чи здійснювалось фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету міністрів України від 18березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Faciliti – невідомо.
Період усунення порушень:
10.07.2025 17:48 - 25.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.07.2025 17:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку, замовником не було враховано вимоги статей 3, 16, 17 Рамкової угоди. З метою усунення зазначених порушень укладено додаткову угоду № 1 від 15 липня 2025 року до договору № 101 від 30.04.2025, якою враховано вимоги статті 3 Рамкової угоди щодо обмежувальних заходів Європейського Союзу. Передбачено умови щодо публічності та маркування фінансування, як того вимагає стаття 16 Рамкової угоди. Встановлено обов’язок сторін щодо зберігання всієї документації протягом 5 років відповідно до статті 17 Рамкової угоди.
Дата публікації звіту:
15.07.2025 17:18
Запити/Пояснення
Номер:
2cc10bd1453c4230b6a3f27bb7d63a74
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.06.2025 12:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2025 00:00
Опис:
Питання до пояснення знаходяться у доданому файлі
Номер:
fc633ede8bbe4e30927ccae195bde19b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.06.2025 09:58
Опис:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення очікуваної вартості здійснювалося на підставі таких документів:
- Проєктно-кошторисної документації на об’єкт: «Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на обєкті: "Будівництво протирадіаційного укриття на 300 місць на території Томаківського ліцею № 1Томаківської селищної ради Дніпропетровської області, за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, с-ще Томаківка, вул. Вільна,7" (Код ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)», розробленої у 2024 році та затвердженої за результатами комплексної експертизи ТОВ «УК ЕКСПЕРТИЗА» (експертний звіт від 24.12.2024 № 24/3242-12/24, реєстр. № EX01:0089-2833-4178-0875);
Відповідно очікувану вартість зазначеного предмета закупівлі було визначено розрахунками керуючись Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва». Згідно даної настанови, пункт 4.32 «На етапі складання інвестерської кошторисної документації до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» ЗКР окремими рядками включаються кошти на: 1) утримання служби замовника в розмірі 1 % від підсумку глав 1 – 9 ЗКР; 2) здійснення технічного нагляду в розмірі 1,5 % від підсумку глав 1 – 9 ЗКР(ЗКР у вкладені).
- Постанови КМУ від 11.07.2007 № 903, якою визначено, що технічний нагляд здійснюється протягом усього періоду будівництва;
- Наказу МОН № 370 від 26.02.2025, яким погоджено розмір бюджетного призначення для даного об’єкта в розмірі 44 682863,00 грн з ПДВ. Наказ МОН доступний за посиланням: https://mon.gov.ua/npa/pro-pohodzhennia-pereliku-proektiv-dlia-finansuvannia
Номер:
a6970077a3194459a6d4cf186ff76dbd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.06.2025 12:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2025 00:00
Опис:
Зазначаємо, що питання до пояснення, розміщене 19.06.2025 о 12:02:13 за процедурою ID: UA-2025-03-20-012363-a помилково.
Просимо надати пояснення на питання, що знаходяться у файлі, що додається
Номер:
a965f4f0aa514f139dea4ab7fe6ca044
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.06.2025 09:43
Опис:
Відділ освіти, молоді та спорту Виконавчого комітету Томаківської селищної ради надає пояснення щодо моніторингу закупівлі «Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на обєкті: "Будівництво протирадіаційного укриття на 300 місць на території Томаківського ліцею № 1Томаківської селищної ради Дніпропетровської області, за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, с-ще Томаківка, вул. Вільна,7" (Код ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)» за номером ID: UA-2025-03-20-012363-a та повідомляє наступне:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення очікуваної вартості здійснювалося на підставі таких документів:
- Проєктно-кошторисної документації на об’єкт: «Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на обєкті: "Будівництво протирадіаційного укриття на 300 місць на території Томаківського ліцею № 1Томаківської селищної ради Дніпропетровської області, за адресою: Дніпропетровська область, Нікопольський район, с-ще Томаківка, вул. Вільна,7" (Код ДК 021:2015: 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт)», розробленої у 2024 році та затвердженої за результатами комплексної експертизи ТОВ «УК ЕКСПЕРТИЗА» (експертний звіт від 24.12.2024 № 24/3242-12/24, реєстр. № EX01:0089-2833-4178-0875);
Відповідно очікувану вартість зазначеного предмета закупівлі було визначено розрахунками керуючись Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва». Згідно даної настанови, пункт 4.32 «На етапі складання інвестерської кошторисної документації до глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірингові послуги» ЗКР окремими рядками включаються кошти на: 1) утримання служби замовника в розмірі 1 % від підсумку глав 1 – 9 ЗКР; 2) здійснення технічного нагляду в розмірі 1,5 % від підсумку глав 1 – 9 ЗКР(ЗКР у вкладені).
- Постанови КМУ від 11.07.2007 № 903, якою визначено, що технічний нагляд здійснюється протягом усього періоду будівництва;
- Наказу МОН № 370 від 26.02.2025, яким погоджено розмір бюджетного призначення для даного об’єкта в розмірі 44 682863,00 грн з ПДВ. Наказ МОН доступний за посиланням: https://mon.gov.ua/npa/pro-pohodzhennia-pereliku-proektiv-dlia-finansuvannia
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості розміщене на офіційному веб-сайті за посиланням https://docs.google.com/document/d/1GaaF3P5yDdSoRax4HK9NCVCDitLsSO0r1kAe3nXeOH8/edit?tab=t.0
3. Щодо джерела фінансування
Фінансування цієї закупівлі здійснюється у межах виконання Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility. Закупівля фінансується за рахунок державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році, розподіленою згідно розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.03.2025 № 221-р За КПКВК: 0611262 Виконання заходiв щодо облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освiту, за рахунок субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою.
4. Щодо обрання ФОП Авраменка Сергія Олександровича
Закупівля проводилася за процедурою відкритих торгів, в межах якої було подано кілька пропозицій. Оцінка тендерних пропозицій здійснювалася автоматизовано через електронну систему Prozorro за результатами електронного аукціону, переможцем став ФОП Авраменко Сергій Олександрович, який запропонував найнижчу ціну — 286 133 грн без ПДВ. Під час кваліфікації було встановлено, що запропонована ціна є нижчою більш ніж на 40% від середньої арифметичної ціни інших допущених учасників, у зв’язку з чим учасник надав обґрунтування аномально низької ціни. У встановлений строк учасник надав пояснення, відповідно до яких зниження вартості обумовлено тим, що учасник є суб’єктом мікропідприємництва, працює на спрощеній системі оподаткування (ІІІ група, єдиний податок 5%) та не є платником ПДВ. Крім того, ФОП Авраменко С.О. має значний досвід виконання аналогічних послуг, використовує власне обладнання та не залучає посередників, що дозволяє оптимізувати витрати. Надане обґрунтування було визнане таким, що підтверджує реальність ціни, і пропозиція не підлягала відхиленню. Крім того, у складі тендерної пропозиції ФОП Авраменко С.О. надав всі необхідні документи, які, підтверджують відповідність кваліфікаційним вимогам, зокрема чинний сертифікат інженера технічного нагляду. За результатами розгляду пропозиції 30 квітня 2025 року з учасником було укладено договір про надання послуг з технічного нагляду.