-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Генератор електричний інверторний
Завершена
6 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
Номер:
2282609ec796479b852442c5bb8f19e5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-07-000102
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.05.2025 00:00
Період моніторингу:
07.05.2025 17:44 - 29.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
07.05.2025 № 51-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 07.05.2025 № 51-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2025-03-17-008080-a 17.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП» установлено порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, частини першої статті 5, абзацу першого частини тринадцятої статті 14 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП», ТОВ «Спецтехмаркет», ТОВ «АЙДІА ТЕХ», своєчасності укладання державного контракту (договору) та його оприлюднення, відповідності умов державного контракту (договору) умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі, своєчасності укладання державного контракту (договору) та його оприлюднення, відповідності умов державного контракту (договору) умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, сформоване уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник), відповідь Замовника від 19.03.2025 на роз`яснення до процедури від 18.03.2025, пропозиції учасників спрощеної закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «СТАРТРЕЙ ГРУП» (далі – ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «ДСО ГРУП» (далі – ТОВ «ДСО ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтехмаркет» (далі – ТОВ «Спецтехмаркет»), товариства з обмеженою відповідальністю «АЙДІА ТЕХ» (далі – ТОВ «АЙДІА ТЕХ»), вимога про усунення невідповідностей до 27.03.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.03.2025 № 442, від 28.03.2025 № 448, від 28.03.2025 № 452, від 31.03.2025 № 458, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 31.03.2025, договір про закупівлю генератора електричного інверторного від 11.04.2025 № 164-25 на суму 5 476 500,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «АЙДІА ТЕХ», пояснення надані 14.05.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП» установлено наступне.
Так, згідно із інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2025 № 448 відхилив пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП» згідно пункту 1 частини 13 статті 14 Закону як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а саме: відсутній гарантійний лист на вимогу пункту 2 Додатка 2 до оголошення що містить повне найменування товару, країну походження та виробника товару, а також авторизаційний лист містить невірну назву Замовника.
Проведеним аналізом установлено, що згідно із пунктом 2 Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Додаток 2 до оголошення) передбачено, що учасник повинен надати гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у цьому Додатку, можливість поставки у визначений строк. Також, гарантійний лист має містити повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару.
Пунктом 3.1 Додатка 2 до оголошення передбачено, що учасник повинен надати оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у оголошенні, та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі, виробника та країну походження такого товару.
На виконання вимоги згідно із пунктом 2 Додатка 2 до оголошення у складі пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ДСО ГРУП» надано гарантійний лист від 24.03.2025 № 7, в якому учасник гарантує відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим зазначеним у Додатку 2 до оголошенні вимогам, а також можливість поставки у визначений строк.
Однак, вказаний гарантійний лист не містить повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару.
На виконання вимоги згідно із пунктом 3.1 Додатка 2 до оголошення у складі пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ДСО ГРУП» надано авторизаційний лист виробника від 21.03.2025, який містить інформацію про гарантії поставки товару, спроможності поставки товару протягом строку, визначеного в оголошенні, підтвердження якості запропонованого учасником товару, а також містить посилання на номер закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, назву предмета закупівлі, виробника та країну походження товару.
Однак, в авторизованому листі учасник ТОВ «ДСО ГРУП» вказав невірно назву Замовника, а саме, замість «Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України» зазначив «Департамент капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України».
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості № 1178).
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 невідповідність в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовник, на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, не скористався можливістю надати учаснику ТОВ «ДСО ГРУП» в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, натомість безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП» з вищенаведених підстав.
Слід зазначити, що надання учаснику вимогу про усунення невідповідностей в документах, подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі на відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі в частині відсутності у змісті гарантійного листа даних про найменування, країну походження та виробника товару, не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Крім того, такий документ, як гарантійний лист за своїм правовим змістом не є технічним документом, що підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики товару.
На запит Держаудитслужби стосовно правомірності відхилення пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП», Замовник через електронну систему закупівель 14.05.2025 надав відповідь, в якій зазначив, що оскільки у гарантійному листі відсутня інформація про найменування товару, країну походження та виробника товару, то Замовник не мав можливості визначити відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі.
Проаналізувавши надані Замовником пояснення слід зазначити, що проведеним аналізом наданих у складі пропозиції учасником ТОВ «ДСО ГРУП» документів вбачається, що інформація стосовно найменування товару, країни походження та виробника товару міститься в інших документах пропозиції, зокрема в авторизаційному листі виробника від 21.03.2025 року. Крім того, у складі пропозиції учасник ТОВ «ДСО ГРУП» надав інструкцію з експлуатації генератора інверторного MAST GROUP YH3500Ei, де зазначено повне найменування, країну походження та виробника запропонованого учасником товару із описом технічних, якісних та кількісних його характеристик.
Тому, ствердження в поясненнях Замовника, що через відсутність у гарантійному листі даних про найменування товару, країну походження та виробника товару Замовник не мав можливості визначити відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, є безпідставним та спростовується вищенаведеними доводами.
Отже на підставі вищевказаного, Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2025 № 448 безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП», чим порушено вимоги абзацу першого частини тринадцятої статті 14 Закону.
Моніторингом встановлено, що різниця між остаточною ціновою пропозицією учасника ТОВ «ДСО ГРУП», пропозиція якого Замовником безпідставно відхилена, яка становить 4 941 000,00 грн та остаточною ціновою пропозицією переможця спрощеної закупівлі ТОВ «АЙДІА ТЕХ», яка становить 5 476 500,00 грн, складає 535 500,00 гривень.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
27.05.2025 10:59 - 11.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
27.05.2025 10:59
Оскарження висновку в суді
Опис:
09.06.2025 Замовником було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-17-008080-a від 27.05.2025.
Дата публікації:
09.06.2025 16:29
Дата відкриття провадження:
22.07.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/28710/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку від 27.05.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-17-008080-a
Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
№UA-2025-03-17-008080-a, за результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП» установлено порушення вимог п. 8 Особливостей № 1275, ч. 1 ст. 5, абз. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до висновку Замовник, на порушення вимог п. 8 Особливостей № 1275, не скористався можливістю надати учаснику ТОВ «ДСО ГРУП» в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, натомість безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП».
Також у висновку зазначено, що надання учаснику вимогу про усунення невідповідностей в документах, подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі на відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі в частині відсутності у змісті гарантійного листа даних про найменування, країну походження та виробника товару, не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Крім того, такий документ, як гарантійний лист за своїм правовим змістом не є технічним документом, що підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики товару.
Замовник вважає висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-03-17-008080-a неправомірним зважаючи на наступне.
17 березня 2025 року в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 31120000-3 — Генератори (Генератор електричний інверторний), номер оголошення в електронній системі UA-2025-03-17-008080-a.
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України від 28 березня 2025 року №448, за результатом розгляду пропозиції ТОВ «ДСО Груп» встановлено невідповідності у пропозиції цього учасника вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та прийнято рішення відхилити пропозицію ТОВ «ДСО Груп» на закупівлю за предметом код ДК 021:2015 31120000-3 — Генератори (Генератор електричний інверторний), номер оголошення в електронній системі UA-2025-03-17-008080-a.
Підставою для відхилення пропозиції ТОВ «ДСО Груп» є наступні невідповідності у пропозиції цього учасникам вимогам Оголошення.
Відповідно до Додатку №2 до Оголошення, відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у оголошенні, повинна бути підтверджена наданням у складі пропозиції наступних документів, зокрема, 2. Гарантійний лист Учасника про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у цьому Додатку, можливість поставки у визначений строк. Також, гарантійний лист має містити повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару; 3.1. Якщо Учасник не є виробником товару – предмету закупівлі, такий Учасник надає оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у оголошенні, та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі, виробника та країну походження такого товару.
При цьому у складі пропозиції ТОВ «ДСО Груп» подано гарантійний лист вих №7 від 24.03.2025, в якому відсутнє зазначення про повне найменування товару, країну походження та виробника товару.
Тобто надання гарантійного листа вих. № 7 від 24.03.2025 не можна вважати належним виконанням вимоги п. 2 Додатку №2 до Оголошення щодо подання документів, які підтверджують відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у Оголошенні.
Також, ТОВ «ДСО Груп» надало авторизаційний лист від 21.03.2025, в якому вказано неправильну назву Замовника. Цей недолік додатково описаний в протоколі уповноваженої особи для забезпечення відкритості та прозорості проведення закупівлі, об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
У свою чергу, Замовник не надав можливість ТОВ «ДСО Груп» усунути невідповідності в інформації/документах у складі пропозиції учасника зважаючи на наступне.
Відповідно до п. 8 Особливостей №1275, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Відповідно до п. 43 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У свою чергу, інформація про повне найменування товару, країну походження та виробника пропонованого Учасником товару та зазначення якої в гарантійному листі вимагалось Додаток №2 до Оголошення, відноситься до інформації про технічні та якісні показники. При цьому за відсутності зазначення вказаної інформації в гарантійному листі, що вимагається Додатком №2 до Оголошення, призводить до неможливості Замовника встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника.
Дата публікації звіту:
03.06.2025 11:58
Запити/Пояснення
Номер:
b5414e9a0ccc4458a949dcef28213763
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 16:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Генератор електричний інверторний» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель за номером UA-2025-03-17-008080-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі розміщення).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
056d70dce905472db956a4cff955d2e8
Назва:
Про розгляд запиту про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі "Генератор електричний інверторний" (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-17-008080-a)
Дата опублікування:
14.05.2025 09:22
Опис:
На виконання норми ч. 5 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі", на запит органу державного фінансового контролю повідомляємо наступне. 1. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін. Очікувана ціна за одиницю товару була визначена згідно з вимогами законодавства та наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 09.09.2019 №480-АГ «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель» (зі змінами) з урахуванням листа Адміністрації Державної прикордонної служби України від 13.03.2025 №17/19110-25-Вих. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до потреб визначених Адміністрацією Державної прикордонної служби України. 2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено за посиланням https://dpsu.gov.ua/uk/1742375902165-obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-generator. Відповідно до Указу Президента України від 15 квітня 2025 року № 235/2025 та Закону України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» від 16 квітня 2025 року № 4356-IX, на усій території України діє правовий режим воєнного стану. Зважаючи на це, а також з метою нерозголошення інформації про місцезнаходження виробників та потенційних постачальників, місця поставки товару, інформація в наданих документах частково прихована, оскільки її розголошення та загальний доступ до неї може створити передумови для використання такої інформації ворогом.
Номер:
cfc38aff1c664d49b5d333516003b2ad
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 16:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Генератор електричний інверторний» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель за номером UA-2025-03-17-008080-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Згідно із підпунктом 14.1.3 пункту «Інша інформація» оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що учасник у складі своєї пропозиції повинен надати, зокрема довідку, складену у довільній формі, про наявність досвіду виконання аналогічного договору, в якій повинно бути зазначено: найменування контрагента, з яким укладено договір, його ідентифікаційний код, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) або прізвища та ініціалів контактної особи контрагента, контактний номер телефону; номер та дата укладення договору; предмет договору; рік виконання договору.
Замовник через електронну систему закупівель оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП», в якій запропонував надати, зокрема оновлені документи про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору: довідку довільної форми, копію аналогічного договору та підтверджуючі документи його виконання.
Учасник ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП» у зазначений Замовником строк надав документи про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме: довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів від 27.03.2025 № 594, аналогічний договір поставки від 29.10.2024 № КЗ.24з-9 та підтверджуючі документи його виконання.
Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.03.2025 № 442 відхилив пропозицію учасника ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП» на підставі пункту 1 частини 13 статті 14 Закону як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні, оскільки надана учасником довідка про наявність досвіду аналогічного договору не містить рік виконання договору, а предмет аналогічного договору не містить код ДК 021:2015 та назву товару.
Слід зазначити, що учасник ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП» у складі пропозиції надав також Акт попереднього приймання дизельного генератора, згідно якого постачальник поставив генератор покупцю 27.12.2024 року. Крім того, предметом наданого учасником аналогічного договору є поставка дизельного генератора.
Чому Вами безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП» ?
2. Згідно із пунктом 2 Додатка 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що учасник повинен надати гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у цьому Додатку, можливість поставки у визначений строк. Також, гарантійний лист має містити повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару.
Учасник ТОВ «ДСО Груп» через електронну систему закупівель надав гарантійний лист від 24.03.2025 № 7, в якому гарантує відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим зазначеним вимогам, а також можливість поставки у визначений строк.
Однак, вказаний гарантійний лист не містить повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару.
Крім того, згідно із пунктом 3.1 Додатка 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено, що учасник повинен надати оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у оголошенні, та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі, виробника та країну походження такого товару.
Учасник ТОВ «ДСО Груп» через електронну систему закупівель надав авторизаційний лист від виробника відповідно до вимог оголошення, проте помилково вказав невірну назву Замовника: замість «головного центру» зазначив «департамент».
Чому Замовник не розмістив у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерної пропозиції, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель ?
Слід зазначити, що виправлення вказаних невідповідностей у наданих учасником ТОВ «ДСО Груп» документах не призвело б до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
3. Надайте пояснення з посиланням на нормативно-правові акти чому оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містить вимоги щодо надання учасниками документів на підтвердження локалізації товару ?
4. Просимо надати інформацію про стан виконання та/або не виконання, та/або часткового виконання договору, укладеного за результатами проведеної спрощеної закупівлі. Якщо договір виконаний частково, надати інформацію про суму його часткового виконання або причини не виконання.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
03f4f0c5fe8c4c82ae6360639440ffa0
Назва:
Про розгляд запиту про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі "Генератор електричний інверторний" (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-17-008080-a)
Дата опублікування:
14.05.2025 15:37
Опис:
Щодо п. 1 запиту.
Відповідно до п. 14.1.3. Оголошення про проведення закупівлі, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, для підтвердження чого у складі пропозиції учасники надають: 14.1.3.1. Довідку, складену у довільній формі, про наявність досвіду виконання аналогічного договору, в якій повинно бути зазначено: найменування контрагента, з яким укладено договір, його ідентифікаційний код, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) або прізвища та ініціалів контактної особи контрагента, контактний номер телефону; номер та дата укладення договору; предмет договору; рік виконання договору.
У складі пропозиції ТОВ «Стартрей груп» надано довідку, яка не містить ідентифікаційного коду контрагента, предмету договору, номер та дату укладення договору, рік виконання договору, контактного номеру телефону контактної особи контрагента. Зважаючи на це Замовником опубліковано повідомлення про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ТОВ «Стартрей груп» спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося Оголошенням.
З метою усунення невідповідностей ТОВ "Стартрей груп" надало через електронну систему оновлені документи, в тому числі довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Проте надана ТОВ «Стартрей груп» оновлена довідка про наявність досвіду виконання аналогічного договору не містить зазначення «рік виконання договору». Тобто оновлена довідка не відповідає вимогам п. 14.1.3.1. Оголошення.
Також в наданій довідці зазначено предмет договору, що не відповідає предмету договору, що наданий на виконання вимог п. 14.1.3 Оголошення. Так, відповідно до п. 1.1. Договору поставки №К3.24з-9 від 29.10.2024, що наданий ТОВ «Стартрей груп» у складі пропозиції учасника, Постачальник зобов’язається поставити Покупцю Дизельний генератор з виконанням робіт згідно Додатків №1, №2 до цього Договору, які є невід’ємною частиною цього Договору (надалі Обладання), а Покупець зобов’язується прийняти та оплатити Постачальнику Обладнання у розмірі, строки та порядку, що визначені умовами цього Договору. Так, предметом договору поставки є «дизельний генератор», а код ДК 021:2015 не визначений наданим договором.
У свою чергу, відповідно до п. 14.1.3.3. Оголошення, Аналогічним договором у розумінні цього Оголошення є договір на поставку товару за кодом ДК 021:2015: 31120000-3: «Генератори» або за назвою предмета закупівлі.
Тому договір поставки №К3.24з-9 від 29.10.2024, наданий ТОВ «Стартрей груп» в складі пропозиції не є аналогічним договором в розумінні Оголошення.
Щодо акту попереднього приймання від 27.12.2024 вважаємо повідомити наступне. Виходячи з п. 4.7 Договору поставки №К3.24з-9 від 29.10.2024 акт попереднього приймання обладнання не є документом, що підтверджує виконання договору. Так, п. 4.7. договору передбачає, що після належного виконання Постачальником зобов’язань Покупець підписує акт здачі-приймання робіт зі встановлення, пусконалогоджувальних, випробувальних робіт, робіт з навчання фахівців Покупця та Акт приймання-передачі Обладнання. Саме акт здачі-приймання робіт зі встановлення, пусконалогоджувальних, випробувальних робіт, робіт з навчання фахівців Покупця та Акт приймання-передачі Обладнання є документами, що підтверджують виконання договору поставки №К3.24з-9 від 29.10.2024.
Також в самому акті попереднього приймання обладнання зазначено, що "цей акт не є підставою для переходу права власності від Постачальника Покупцю". Тому акт попереднього приймання від 27.12.2024, що наданий ТОВ «Стартрей груп» в складі пропозиції, не є документами, що підтверджують виконання договору (видаткова накладна та/або акт приймання-передавання), в розумінні п. 14.1.3.2 Оголошення.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що відхилення пропозиції ТОВ «Стартрей груп» є правомірним.
Щодо п. 2 запиту.
Відповідно до п. 2 Додатку №2 до Оголошення, Гарантійний лист Учасника про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у цьому Додатку, можливість поставки у визначений строк. Також, гарантійний лист має містити повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару.
При цьому у складі пропозиції Учасника гарантійний лист, що вимагається п. 2 Додатку №2 до Оголошення, не містить повне найменування товару, країну походження та виробника товару.
У свою чергу, зважаючи на те, що інформація про повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару відноситься до інформації про технічні та якісні показники, за відсутності такої інформації замовник позбавлений можливості визначити відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закунівлі.
Тобто Учасником не виконано вимоги п. 2 Додатку №2 до Оголошення, щодо подання документів, які підтверджують відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у Оголошенні. Такий недолік документів учасника є окремою підставою для відхилення пропозиції ТОВ «ДСО Груп» та не є невідповідністю щодо якої публікується вимога та надається можливість учаснику усунути невідповідності в інформації/документах, що подані в складі пропозиції учасника на підставі п. 8 Особливостей №1275.
Відповідно до п. 3.1 Додатку №2 відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у оголошенні, повинна бути підтверджена наданням у складі пропозиції наступних документів: Якщо Учасник не є виробником товару – предмету закупівлі, такий Учасник надає оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у оголошенні, та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі, виробника та країну походження такого товару.
При цьому в авторизаційному листі, що наданий ТОВ «ДСО Груп» відповідно до п.3.1 Додатку №2 до Оголошення, (авторизаційний лист) вказано неправильна назва Замовника.
Цей недолік додатково описаний в протоколі уповноваженої особи для забезпечення відкритості та прозорості проведення закупівлі, об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
У свою чергу, за відсутності інших недоліків документів, що є окремою підставою для відхилення пропозиції учасника, замовником було би надано можливість учаснику на усунення недоліків авторизаційного листа, що вимагається п. 3.1. Додатку 2 до Оголошення.
Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що відхилення пропозиції ТОВ «ДСО Груп» є правомірним.
Щодо п. 3 запиту
Відповідно до п. 1.4. Оголошення, Замовник, що здійснює закупівлі для потреб оборони. Замовник при здійсненні закупівлі керується вимогами Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану».
Відповідно до ч. 9 ст. 3 Закону про публічні закупівлі, особливості здійснення закупівель, визначених Законом про публічні закупівлі для гарантованого забезпечення потреб оборони встановлюються окремим законом.
Так, Закон України “Про оборонні закупівлі” визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель.
У свою чергу, згідно статті 30 Закону про оборонні закупівлі особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз.
Поряд з цим, Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 11.11.2022 № 1275 “Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану” (далі – постанова № 1275), якою затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, які встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.
Виходячи з вищенаведеного, Закон про оборонні закупівлі та постанова № 1275 не містять вимог щодо підтвердження локалізації виробництва запропонованого товару під час здійснення обороних закупівель.
Вказана позиція підтверджується листом Мінекономіки №3332-05/80870-03 від 22.12.2022.
Зважаючи на вищевикладене, Особливості, затвердженні постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, які містять вимоги щодо підтвердження локалізації товарів, не застосовувались замовником до проведення закупівлі, і відповідно оголошення про проведення не містило вимоги щодо підтвердження локалізації товарів.
Щодо п. 4 запиту.
Станом на надання пояснень на запит, договір про закупівлю №164-25 від 11.04.2025 не виконано.
Відповідно до п. 5.1 договору про закупівлю №164-25 від 11.04.2025, Постачальник зобов’язаний поставити Товароодержувачу товар в термін не пізніше 31.05.2025. Тобто факт порушення постачальником зобов’язань, що виникли на підставі договору, відсутній.