• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Генератор електричний інверторний

Завершена

6 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 60 000.00 UAH
Номер: 2282609ec796479b852442c5bb8f19e5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-07-000102
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.05.2025 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 07.05.2025 17:44 - 29.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 07.05.2025 № 51-з Кропивницький Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області від 07.05.2025 № 51-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2025-03-17-008080-a 17.03.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Адреса: Ukraine, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби ( обл.), +38 (0 99) 082-87-50, n.l.sliusarenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП» установлено порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, частини першої статті 5, абзацу першого частини тринадцятої статті 14 Закону. За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП», ТОВ «Спецтехмаркет», ТОВ «АЙДІА ТЕХ», своєчасності укладання державного контракту (договору) та його оприлюднення, відповідності умов державного контракту (договору) умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ`єктивне та упереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення встановленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі, своєчасності укладання державного контракту (договору) та його оприлюднення, відповідності умов державного контракту (договору) умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, сформоване уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник), відповідь Замовника від 19.03.2025 на роз`яснення до процедури від 18.03.2025, пропозиції учасників спрощеної закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «СТАРТРЕЙ ГРУП» (далі – ТОВ «СТАРТРЕЙ ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «ДСО ГРУП» (далі – ТОВ «ДСО ГРУП»), товариства з обмеженою відповідальністю «Спецтехмаркет» (далі – ТОВ «Спецтехмаркет»), товариства з обмеженою відповідальністю «АЙДІА ТЕХ» (далі – ТОВ «АЙДІА ТЕХ»), вимога про усунення невідповідностей до 27.03.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.03.2025 № 442, від 28.03.2025 № 448, від 28.03.2025 № 452, від 31.03.2025 № 458, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 31.03.2025, договір про закупівлю генератора електричного інверторного від 11.04.2025 № 164-25 на суму 5 476 500,00 грн, укладений між Замовником та ТОВ «АЙДІА ТЕХ», пояснення надані 14.05.2025 Замовником через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП» установлено наступне. Так, згідно із інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2025 № 448 відхилив пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП» згідно пункту 1 частини 13 статті 14 Закону як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а саме: відсутній гарантійний лист на вимогу пункту 2 Додатка 2 до оголошення що містить повне найменування товару, країну походження та виробника товару, а також авторизаційний лист містить невірну назву Замовника. Проведеним аналізом установлено, що згідно із пунктом 2 Додатка 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – Додаток 2 до оголошення) передбачено, що учасник повинен надати гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у цьому Додатку, можливість поставки у визначений строк. Також, гарантійний лист має містити повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару. Пунктом 3.1 Додатка 2 до оголошення передбачено, що учасник повинен надати оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у оголошенні, та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі, виробника та країну походження такого товару. На виконання вимоги згідно із пунктом 2 Додатка 2 до оголошення у складі пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ДСО ГРУП» надано гарантійний лист від 24.03.2025 № 7, в якому учасник гарантує відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим зазначеним у Додатку 2 до оголошенні вимогам, а також можливість поставки у визначений строк. Однак, вказаний гарантійний лист не містить повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару. На виконання вимоги згідно із пунктом 3.1 Додатка 2 до оголошення у складі пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ДСО ГРУП» надано авторизаційний лист виробника від 21.03.2025, який містить інформацію про гарантії поставки товару, спроможності поставки товару протягом строку, визначеного в оголошенні, підтвердження якості запропонованого учасником товару, а також містить посилання на номер закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, назву предмета закупівлі, виробника та країну походження товару. Однак, в авторизованому листі учасник ТОВ «ДСО ГРУП» вказав невірно назву Замовника, а саме, замість «Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України» зазначив «Департамент капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України». Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості № 1178). Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 невідповідність в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Проте, Замовник, на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, не скористався можливістю надати учаснику ТОВ «ДСО ГРУП» в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, натомість безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП» з вищенаведених підстав. Слід зазначити, що надання учаснику вимогу про усунення невідповідностей в документах, подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі на відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі в частині відсутності у змісті гарантійного листа даних про найменування, країну походження та виробника товару, не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Крім того, такий документ, як гарантійний лист за своїм правовим змістом не є технічним документом, що підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики товару. На запит Держаудитслужби стосовно правомірності відхилення пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП», Замовник через електронну систему закупівель 14.05.2025 надав відповідь, в якій зазначив, що оскільки у гарантійному листі відсутня інформація про найменування товару, країну походження та виробника товару, то Замовник не мав можливості визначити відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі. Проаналізувавши надані Замовником пояснення слід зазначити, що проведеним аналізом наданих у складі пропозиції учасником ТОВ «ДСО ГРУП» документів вбачається, що інформація стосовно найменування товару, країни походження та виробника товару міститься в інших документах пропозиції, зокрема в авторизаційному листі виробника від 21.03.2025 року. Крім того, у складі пропозиції учасник ТОВ «ДСО ГРУП» надав інструкцію з експлуатації генератора інверторного MAST GROUP YH3500Ei, де зазначено повне найменування, країну походження та виробника запропонованого учасником товару із описом технічних, якісних та кількісних його характеристик. Тому, ствердження в поясненнях Замовника, що через відсутність у гарантійному листі даних про найменування товару, країну походження та виробника товару Замовник не мав можливості визначити відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, є безпідставним та спростовується вищенаведеними доводами. Отже на підставі вищевказаного, Замовник протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.03.2025 № 448 безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП», чим порушено вимоги абзацу першого частини тринадцятої статті 14 Закону. Моніторингом встановлено, що різниця між остаточною ціновою пропозицією учасника ТОВ «ДСО ГРУП», пропозиція якого Замовником безпідставно відхилена, яка становить 4 941 000,00 грн та остаточною ціновою пропозицією переможця спрощеної закупівлі ТОВ «АЙДІА ТЕХ», яка становить 5 476 500,00 грн, складає 535 500,00 гривень. Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 27.05.2025 10:59 - 11.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 27.05.2025 10:59

Оскарження висновку в суді

Опис: 09.06.2025 Замовником було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування Висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-17-008080-a від 27.05.2025.
Дата публікації: 09.06.2025 16:29
Дата відкриття провадження: 22.07.2025 00:00
Номер відкриття провадження: 320/28710/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку від 27.05.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-17-008080-a Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-03-17-008080-a, за результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДСО ГРУП» установлено порушення вимог п. 8 Особливостей № 1275, ч. 1 ст. 5, абз. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до висновку Замовник, на порушення вимог п. 8 Особливостей № 1275, не скористався можливістю надати учаснику ТОВ «ДСО ГРУП» в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, натомість безпідставно відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДСО ГРУП». Також у висновку зазначено, що надання учаснику вимогу про усунення невідповідностей в документах, подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі на відповідність технічним характеристикам предмета закупівлі в частині відсутності у змісті гарантійного листа даних про найменування, країну походження та виробника товару, не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Крім того, такий документ, як гарантійний лист за своїм правовим змістом не є технічним документом, що підтверджує технічні, якісні та кількісні характеристики товару. Замовник вважає висновок про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-03-17-008080-a неправомірним зважаючи на наступне. 17 березня 2025 року в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення спрощеної закупівлі за предметом код ДК 021:2015: 31120000-3 — Генератори (Генератор електричний інверторний), номер оголошення в електронній системі UA-2025-03-17-008080-a. Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України від 28 березня 2025 року №448, за результатом розгляду пропозиції ТОВ «ДСО Груп» встановлено невідповідності у пропозиції цього учасника вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та прийнято рішення відхилити пропозицію ТОВ «ДСО Груп» на закупівлю за предметом код ДК 021:2015 31120000-3 — Генератори (Генератор електричний інверторний), номер оголошення в електронній системі UA-2025-03-17-008080-a. Підставою для відхилення пропозиції ТОВ «ДСО Груп» є наступні невідповідності у пропозиції цього учасникам вимогам Оголошення. Відповідно до Додатку №2 до Оголошення, відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у оголошенні, повинна бути підтверджена наданням у складі пропозиції наступних документів, зокрема, 2. Гарантійний лист Учасника про відповідність запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, визначеним у цьому Додатку, можливість поставки у визначений строк. Також, гарантійний лист має містити повне найменування товару, країну походження та виробника такого товару; 3.1. Якщо Учасник не є виробником товару – предмету закупівлі, такий Учасник надає оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у оголошенні, та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі, виробника та країну походження такого товару. При цьому у складі пропозиції ТОВ «ДСО Груп» подано гарантійний лист вих №7 від 24.03.2025, в якому відсутнє зазначення про повне найменування товару, країну походження та виробника товару. Тобто надання гарантійного листа вих. № 7 від 24.03.2025 не можна вважати належним виконанням вимоги п. 2 Додатку №2 до Оголошення щодо подання документів, які підтверджують відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у Оголошенні. Також, ТОВ «ДСО Груп» надало авторизаційний лист від 21.03.2025, в якому вказано неправильну назву Замовника. Цей недолік додатково описаний в протоколі уповноваженої особи для забезпечення відкритості та прозорості проведення закупівлі, об’єктивного та неупередженого визначення переможця. У свою чергу, Замовник не надав можливість ТОВ «ДСО Груп» усунути невідповідності в інформації/документах у складі пропозиції учасника зважаючи на наступне. Відповідно до п. 8 Особливостей №1275, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Відповідно до п. 43 Особливостей №1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. У свою чергу, інформація про повне найменування товару, країну походження та виробника пропонованого Учасником товару та зазначення якої в гарантійному листі вимагалось Додаток №2 до Оголошення, відноситься до інформації про технічні та якісні показники. При цьому за відсутності зазначення вказаної інформації в гарантійному листі, що вимагається Додатком №2 до Оголошення, призводить до неможливості Замовника встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника.
Дата публікації звіту: 03.06.2025 11:58

Запити/Пояснення