• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до транспортних засобів за ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів

Завершена

711 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 110.00 UAH
Номер: 8378475834d84c1dbf11b06335bbd167
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-21-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 21.04.2025 16:20 - 13.05.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.04.2025 № 49-З Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 08 квітня 2025 р. № 003100-18/4422-2025, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-a, 14.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 47) 263-16-14, i.a.valter@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до тендерної документації встановлено порушення пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Чайки В.В. та визначення переможця процедури закупівлі встановлення порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 особливостей № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; стану виконання рішення Комісії АМКУ; розгляду тендерної пропозиції ФОП Атаманюк Ю.І.; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 29.04.2025 № 80 з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178); внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Військової частини А2788 (далі – Замовник); тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи б/д та б/н; нову редакцію тендерної документації, оприлюднену 15.04.2025 в електронній системі закупівель; скаргу до процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-a.a1; рішення Комісії АМКУ від 11.04.2025 № 5770-р/пк-пз; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичних осіб-підприємців Атаманюк Юлії Іванівни (далі – ФОП Атаманюк Ю.І.) та Чайки Вікторії Василівни (далі – ФОП Чайка В.В.); протокольні рішення уповноваженої особи від 26.03.2025 № 74, від 18.04.2025 №№ 108 та 109; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем процедури закупівлі ФОП Чайкою В.В. відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; пояснення Замовника, надані 28.04.2025 та 06.05.2025 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 29.04.2025 № 80 та додаткову угоду від 29.04.2025 № 1; звіт про результати проведення процедури. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався. Згідно з інформацією, наявною в електронній системі закупівель, процедуру закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 31430000-9 — Електричні акумулятори» Замовник здійснює у порядку проведення відкритих торгів, визначеному Особливостями № 1178. Згідно з пунктом 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Аналізом питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено, що у пункті 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 60 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону - строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Крім того, у пункті 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону. Аналізом питань оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до тендерної документації встановлено, що у додаток 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник вніс зміни щодо кількості запасних частин. Проте, разом з новою редакцією тендерної документації не оприлюднив в електронній системі закупівель в окремому документі перелік змін, що внесені до тендерної документації, чим порушив вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178. Згідно з пунктом 14 додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію на товар у вигляді порівняльної таблиці, що складена та заповнена учасником згідно таблиці 1 цього додатку. Учасник має врахувати, що в технічних вимогах до предмету закупівлі описано перелік найменувань та перелік комплектації товару, який взятий замовником за базу (еталон). Продукцією еквівалентом має бути: ТМ KNECHT, MANN, WIX, BOSCH, WABCO, NGK, DENSO, BERU, GATES, CONTITECH, HEPU, INA, DAYCO, FERODO, REMSA, ATE, TEXTAR, TRW, SWF, VALEO, FAG, CTR, LEMFORDER, SWAG, 555, LUK, SACHS, Federal Mogul. Продукцію інших торговельних марок не пропонувати, так як досвід закупівель та експлуатація автомобільної і спеціальної техніки із запасними частинами інших виробників, змушувала неодноразово виконувати позапланові ремонтні роботи, що негативно впливає на експлуатацію техніки Збройних Сил України за призначенням. Проте, учасник процедури закупівлі ФОП Чайка В.В. у складі тендерної пропозиції надала порівняльну таблицю (файл «4. Технічні вимоги. pdf»), у якій пропонує до постачання запасні частини та комплектацію, крім визначених Замовником, інших торговельних марок, які не були зазначені в пункті 14 додатку 1 до тендерної документації, а саме за позиціями: 87 ролик ременя генератора натяжний - SKF, 159 втулка стабілізатора заднього – MEYLE, 239 стійка стабілізатора заднього – DELPHI, 279 втулка стабілізатора заднього – MEYLE. Замовник у поясненні, наданому в електронній системі закупівель, визнав наявність формальної невідповідності, що стосується позицій 87, 159, 239 та 279 (4 найменування з 419). Однак, враховуючи надзвичайну важливість своєчасного забезпечення ремонту військової техніки, прийнятну якість запропонованих еквівалентів, значну затримку в часі через тривалість процедури та призупинення процедури закупівлі через розгляд скарги в АМКУ та відмову першого учасника, відсутність скарг від інших учасників прийняв рішення укласти договір з ФОП Чайкою В.В., пропозиція якої була найбільш повною, економічно вигідною та придатною до реалізації мети закупівлі. Отже, аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Чайки В.В та визначення переможця процедури встановлено, що на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 тендерна пропозиція учасника ФОП Чайки В.В. не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Період усунення порушень: 09.05.2025 12:13 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.05.2025 12:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Звіт про виконання висновку ДАСУ У відповідь на висновок Державної аудиторської служби України від «09» травня 2025 р. щодо здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а, повідомляємо наступне: 1. Щодо встановленого порушення вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону. З метою усунення порушення до тендерної документації були внесені відповідні зміни, а саме: - встановлено строк дії тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів; - зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно вимог Закону. Відповідні зміни виправлення, враховані та відображені в коригованій тендерній документації Замовника. 2. Щодо встановленого порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей: Перелік змін не був завантажений одночасно з оновленою тендерною документацією, однак був додатково завантажений разом з відповіддю на надання пояснень 28.04.25. Крім того, з метою запобігання повторенню подібних ситуацій у майбутньому, передбачено обов’язкове оприлюднення окремого документа з переліком змін у тендерній докумнтації до нової закупівлі, в разі настання факту змін в тендерній документації. Разом з тим, Замовник провів детальне вивчення цього питання, та провів коригування відповідних ланцюгових рішень з приводу настння відповідних доповнень (змін). 3. Щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника, що не відповідає технічній специфікації (ФОП Чайка В.В.): Посилаючись на висновок ДАСУ, Замовником було прийнято рішення про усунення порушення у спосіб, визначений частиною восьмою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - укладено додаткову угоду про розірвання договору від 29.04.2025 № 80 з ФОП Чайка В.В. за згодою сторін, зобов’язання Замовником нівельовано. - відповідну інформацію та документи (сканкопію додаткової угоди) оприлюднено в електронній системі закупівель в межах строку, передбаченого законодавством. Висновок: Замовник провів роботу з переформатування своєї тендерної документації з урахуванням змін. Вжито заходів для усунення виявлених порушень. Оприлюднено: • змінену тендерну документацію; • перелік змін у окремому документі; • додаткову угоду про розірвання договору. Замовник дякує за проведений аналіз та конструктивні зауваження. У подальшій діяльності Замовником гарантовано неухильне дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178 з відповідними корективами, котрі зазначила Державна аудиторська служба України. Додатки: 1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою – на 1 арк. З повагою, Уповноважена особа військової частини А2788 Сергій ПИШНЬОВ
Дата публікації звіту: 15.05.2025 13:34

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір про закупівлю розірвано.
Дата публікації: 16.05.2025 15:45

Запити/Пояснення