-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Запасні частини до транспортних засобів за ДК 021:2015: 34330000-9 Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів
Завершена
711 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 110.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 110.00 UAH
Номер:
8378475834d84c1dbf11b06335bbd167
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 16:20 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.04.2025 № 49-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 08 квітня 2025 р. № 003100-18/4422-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2025-03-14-012376-a, 14.03.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до тендерної документації встановлено порушення пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Чайки В.В. та визначення переможця процедури закупівлі встановлення порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; стану виконання рішення Комісії АМКУ; розгляду тендерної пропозиції ФОП Атаманюк Ю.І.; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором від 29.04.2025 № 80 з дотриманням вимог Цивільного та Господарського кодексів України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178); внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Військової частини А2788 (далі – Замовник); тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи б/д та б/н; нову редакцію тендерної документації, оприлюднену 15.04.2025 в електронній системі закупівель; скаргу до процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-a.a1; рішення Комісії АМКУ від 11.04.2025 № 5770-р/пк-пз; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції фізичних осіб-підприємців Атаманюк Юлії Іванівни (далі – ФОП Атаманюк Ю.І.) та Чайки Вікторії Василівни (далі – ФОП Чайка В.В.); протокольні рішення уповноваженої особи від 26.03.2025 № 74, від 18.04.2025 №№ 108 та 109; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем процедури закупівлі ФОП Чайкою В.В. відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; пояснення Замовника, надані 28.04.2025 та 06.05.2025 в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 29.04.2025 № 80 та додаткову угоду від 29.04.2025 № 1; звіт про результати проведення процедури.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Згідно з інформацією, наявною в електронній системі закупівель, процедуру закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 31430000-9 — Електричні акумулятори» Замовник здійснює у порядку проведення відкритих торгів, визначеному Особливостями № 1178.
Згідно з пунктом 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Аналізом питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено, що у пункті 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 60 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону - строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Крім того, у пункті 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
Аналізом питань оприлюднення інформації про закупівлю та внесення змін до тендерної документації встановлено, що у додаток 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник вніс зміни щодо кількості запасних частин. Проте, разом з новою редакцією тендерної документації не оприлюднив в електронній системі закупівель в окремому документі перелік змін, що внесені до тендерної документації, чим порушив вимоги пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей № 1178.
Згідно з пунктом 14 додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію на товар у вигляді порівняльної таблиці, що складена та заповнена учасником згідно таблиці 1 цього додатку. Учасник має врахувати, що в технічних вимогах до предмету закупівлі описано перелік найменувань та перелік комплектації товару, який взятий замовником за базу (еталон). Продукцією еквівалентом має бути: ТМ KNECHT, MANN, WIX, BOSCH, WABCO, NGK, DENSO, BERU, GATES, CONTITECH, HEPU, INA, DAYCO, FERODO, REMSA, ATE, TEXTAR, TRW, SWF, VALEO, FAG, CTR, LEMFORDER, SWAG, 555, LUK, SACHS, Federal Mogul. Продукцію інших торговельних марок не пропонувати, так як досвід закупівель та експлуатація автомобільної і спеціальної техніки із запасними частинами інших виробників, змушувала неодноразово виконувати позапланові ремонтні роботи, що негативно впливає на експлуатацію техніки Збройних Сил України за призначенням.
Проте, учасник процедури закупівлі ФОП Чайка В.В. у складі тендерної пропозиції надала порівняльну таблицю (файл «4. Технічні вимоги. pdf»), у якій пропонує до постачання запасні частини та комплектацію, крім визначених Замовником, інших торговельних марок, які не були зазначені в пункті 14 додатку 1 до тендерної документації, а саме за позиціями: 87 ролик ременя генератора натяжний - SKF, 159 втулка стабілізатора заднього – MEYLE, 239 стійка стабілізатора заднього – DELPHI, 279 втулка стабілізатора заднього – MEYLE.
Замовник у поясненні, наданому в електронній системі закупівель, визнав наявність формальної невідповідності, що стосується позицій 87, 159, 239 та 279 (4 найменування з 419). Однак, враховуючи надзвичайну важливість своєчасного забезпечення ремонту військової техніки, прийнятну якість запропонованих еквівалентів, значну затримку в часі через тривалість процедури та призупинення процедури закупівлі через розгляд скарги в АМКУ та відмову першого учасника, відсутність скарг від інших учасників прийняв рішення укласти договір з ФОП Чайкою В.В., пропозиція якої була найбільш повною, економічно вигідною та придатною до реалізації мети закупівлі.
Отже, аналізом питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Чайки В.В та визначення переможця процедури встановлено, що на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 тендерна пропозиція учасника ФОП Чайки В.В. не відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Період усунення порушень:
09.05.2025 12:13 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 12:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Звіт про виконання висновку ДАСУ
У відповідь на висновок Державної аудиторської служби України від «09» травня 2025 р. щодо здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а, повідомляємо наступне:
1. Щодо встановленого порушення вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону. З метою усунення порушення до тендерної документації були внесені відповідні зміни, а саме:
- встановлено строк дії тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів;
- зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно вимог Закону.
Відповідні зміни виправлення, враховані та відображені в коригованій тендерній документації Замовника.
2. Щодо встановленого порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей:
Перелік змін не був завантажений одночасно з оновленою тендерною документацією, однак був додатково завантажений разом з відповіддю на надання пояснень 28.04.25. Крім того, з метою запобігання повторенню подібних ситуацій у майбутньому, передбачено обов’язкове оприлюднення окремого документа з переліком змін у тендерній докумнтації до нової закупівлі, в разі настання факту змін в тендерній документації. Разом з тим, Замовник провів детальне вивчення цього питання, та провів коригування відповідних ланцюгових рішень з приводу настння відповідних доповнень (змін).
3. Щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника, що не відповідає технічній специфікації (ФОП Чайка В.В.):
Посилаючись на висновок ДАСУ, Замовником було прийнято рішення про усунення порушення у спосіб, визначений частиною восьмою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- укладено додаткову угоду про розірвання договору від 29.04.2025 № 80 з ФОП Чайка В.В. за згодою сторін, зобов’язання Замовником нівельовано.
- відповідну інформацію та документи (сканкопію додаткової угоди) оприлюднено в електронній системі закупівель в межах строку, передбаченого законодавством.
Висновок:
Замовник провів роботу з переформатування своєї тендерної документації з урахуванням змін. Вжито заходів для усунення виявлених порушень. Оприлюднено:
• змінену тендерну документацію;
• перелік змін у окремому документі;
• додаткову угоду про розірвання договору.
Замовник дякує за проведений аналіз та конструктивні зауваження. У подальшій діяльності Замовником гарантовано неухильне дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178 з відповідними корективами, котрі зазначила Державна аудиторська служба України.
Додатки:
1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою – на 1 арк.
З повагою,
Уповноважена особа військової частини А2788
Сергій ПИШНЬОВ
Дата публікації звіту:
15.05.2025 13:34
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір про закупівлю розірвано.
Дата публікації:
16.05.2025 15:45
Запити/Пояснення
Номер:
6de9379da07c44a3b43a22a345f80e34
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2025 17:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-14-012376-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
- з яких підстав тендерна документація складена не у відповідності із вимогами пунктів 11 та 14 частини другої статті 22 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості)? Зокрема, у пункті 4 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 60 днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій; у пункті 1 розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначений кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- з яких підстав разом з новою редакцією тендерної документації в електронній системі закупівель не оприлюднений перелік змін, що вносяться до тендерної документації, чим не виконано вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей?
У разі коли ваша відповідь на ці питання несе загрозу вашій безпеці та/або безпеці постачальника, просимо не оприлюднювати таку інформацію в електронній системі закупівель.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
53d2f0a551544b168bc078bbe9919b43
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит щодо моніторингу процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-03-14-012376-а
Дата опублікування:
28.04.2025 17:55
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від «23» квітня 2025 р. щодо здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а, повідомляємо наступне:
1. Щодо обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником 14 березня було розміщено тендер, згідно вимог якого була сформована потреба в закупівлі деталей до транспортних засобів шляхом вказання конкретних каталожних номерів, або їх аналогів певної якісної категорії. Замовник, попередньо провівши ряд заходів спрямованих на визначення аналогів до оригінальних запчастин, ретельно читаючи відгуки користувачів на форумах інтернет, спираючись на досвід свого використання транспортних засобів визначив потребу.
Очікувана вартість предмета закупівлі була прорахована з урахуванням методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом МЕРіТУ № 275 від 18.02.2020 року, а саме методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товар з відповідними параметрами з використанням Інтернет – ресурсу на сайтах виробників/постачальників відповідної продукції. спеціалізованих торгівельних майданчиках, зокрема:
• https://dok.ua
• https://ukrparts.ua
• https://autoklad.ua
Ціни аналізувалися станом на березень місяць 2025 року з урахуванням каталожних номерів деталей, з урахуванням наявності на складах або коротких строків доставки. Розрахунок очікуваної вартості був здійснений шляхом визначення середньозваженої ціни на підставі зібраної інформації, що відповідає вимогам предмета закупівлі.
2. Щодо відповідності положень тендерної документації вимогам пунктів 11 та 14 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»:
а) щодо пункту 11 частини другої статті 22 Закону:
У тендерній документації Замовником визначено строк дії тендерних пропозицій – 60 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. На момент складання тендерної документації замовник здійснював закупівлю на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, якою затверджені Особливості здійснення публічних закупівель під час дії воєнного стану. У зазначених Особливостях не встановлено чітких вимог або обмежень щодо мінімального або максимального строку дії тендерної пропозиції.
Визначення строку дії тендерних пропозицій у 60 календарних днів з дати закінчення строку їх подання, не суперечить вимогам Особливостей. Цей строк є достатнім для розгляду та аналізу пропозицій, для прийняття рішення про намір укласти договір, і не обмежує права учасників.
За визначенням, наведеним у пункті 29 частини 1 статті 1 Закону, строк дії тендерної пропозиції – це установлений у тендерній пропозиції Замовником строк, після закінчення якого тендерна пропозиція вважається не дійсною та відхиляється. При формуванні тендерної документації, керуючись досвідом роботи згідно закупівлі запчастин Замовником було визначено, що готовність виконавця виконати свої зобов’язання за договором після 90 днів з дня розкриття тендерної пропозиції майже нульова. Також, замовник просить звернути увагу, що термін 60 діб встановлений також і з огляду на те, що Виконавець надає свою пропозицію до періоду оцінки Учасника, а отже термін дії його пропозиції «за замовчуванням» більший. Аналізуючи ринок, Замовник звернув увагу, що працюючи в умовах багатьох викликів, багато Виконавців не дотримуються своїх зобов’язань виконати договір і просто відмовляються від підписання документів, повідомивши про це Замовника письмово. Також, за час роботи згідно даного тендеру, Замовник не отримав жодної скарги від Учасників, котра б стосувалась терміну дії пропозиції, а отже спираючись на вищезазначене Замовник вважає такий критерій малозначущим, та просить Державну аудиторську службу України, не брати до уваги цей термін як порушення.
Встановлений строк є достатнім для розгляду тендерних пропозицій, прийняття рішення про намір укласти договір, а також забезпечує ефективність закупівельної процедури.
б) щодо пункту 14 частини другої статті 22 Закону
У тендерній документації зазначено, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається автоматично електронною системою закупівель Prozorro. Це положення відповідає дійсному функціоналу системи, оскільки при публікації оголошення проведення закупівлі, замовник вказує відповідний строк у полі оголошення, і ця інформація автоматично відображається в системі, а також у всіх публічних документах закупівлі. Таким чином, інформація про кінцевий строк подання пропозицій є загальнодоступною, прозорою, та не потребує окремого дублювання в тексті тендерної документації, оскільки не створює ризику для учасників або порушення принципів закупівель.
3. Щодо підстав неоприлюднення переліку змін до тендерної документації.
Під час внесення змін до тендерної документації в рамках процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-a, дійсно було оприлюднено лише нову редакцію тендерної документації без окремого файлу з переліком змін, що є невідповідністю вимогам абзацу 4 пункту 54 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178.
Зазначене сталося з технічних причин (вихід з ладу usb накопичувача) та через людський фактор, без умисного наміру приховати зміни чи порушити принципи відкритості закупівель. При цьому, після внесення змін до тендерної документації жодних звернень, запитань або вимог чи уточнень про надання роз’яснень від потенційних Учасників не надходило, що свідчить про зрозумілість внесених змін і відсутність потреби у додатковому поясненні умов.
На підтвердження вище викладеної інформації надсилаю відповідні документи (протокол на внесення змін, перелік змін та моніторинг цін) додатком.
Враховуючи що військова частина А2788 здійснює закупівлі для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, прошу Державну аудиторську службу України, врахувати пояснення (інформацію, документи) при прийнятті рішення.
Додатки:
1. Витяг з інтернет-джерел (моніторинг цін) – на 10 арк.
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою – на 1 арк.
3. Перелік змін до тендерної документації – на 1 арк.
З повагою,
Уповноважена особа військової частини А2788 Сергій ПИШНЬОВ
Номер:
ad72af3ad130416fb8f93439c81f3b2a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
01.05.2025 15:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:34330000-9: Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-03-14-012376-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому не відхилена тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ФОП Чайки В.В. як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Згідно з пунктом 14 додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію на товар у вигляді порівняльної таблиці, що складена та заповнена учасником згідно таблиці 1 цього додатку. Учасник має врахувати, що в технічних вимогах до предмету закупівлі описано перелік найменувань та перелік комплектації товару, який взятий замовником за базу (еталон). Продукцією еквівалентом має бути: ТМ KNECHT, MANN, WIX, BOSCH, WABCO, NGK, DENSO, BERU, GATES, CONTITECH, HEPU, INA, DAYCO, FERODO, REMSA, ATE, TEXTAR, TRW, SWF, VALEO, FAG, CTR, LEMFORDER, SWAG, 555, LUK, SACHS, Federal Mogul. Продукцію інших торговельних марок не пропонувати, так як досвід закупівель та експлуатація автомобільної і спеціальної техніки із запасними частинами інших виробників, змушувала неодноразово виконувати позапланові ремонтні роботи, що негативно впливає на експлуатацію техніки ЗС України за призначенням.
Проте, ФОП Чайка В.В. у складі тендерної пропозиції надано порівняльну таблицю (файл «4. Технічні вимоги. pdf»), у якій учасник пропонує запасні частини та комплектацію, крім визначених Замовником, таких торговельних марок: SKF, AYCO, FEBI, DELPHI, MEYLE, SIDEM, TES, KYB, TEDGUM, FEBEST, FEBI, MOOG, WIХ.
У разі коли ваша відповідь на ці питання несе загрозу вашій безпеці та/або безпеці постачальника, просимо не оприлюднювати таку інформацію в електронній системі закупівель.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
cdf74d8a78204158b0b9c1dc44fcdb50
Назва:
Пояснення на запит щодо моніторингу процедури закупівлі за ідентифікатором: UA-2025-03-14-012376-а
Дата опублікування:
06.05.2025 09:22
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від «01» травня 2025 р. щодо здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а, повідомляємо наступне:
Головною метою проведення відкритих торгів Замовником є своєчасне забезпечення підрозділів військової частини необхідними запасними частинами, які відповідають вимогам якості, надійності та сумісності, а також оперативне отримання таких запчастин у найкоротші строки. В умовах воєнного стану пріоритетом є досягнення реального результату – поставка якісної продукції, яка забезпечить безперебійне функціонування та підтримання бойової готовності військової техніки Збройних Сил України.
1. Щодо відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Чайка В.В.
Під час ретельного вивчення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а від ФОП Чайка Вікторія Василівни було виявлено наступне:
Фізична особа-підприємець ФОП Чайка Вікторія Василівна згідно з пунктом 14 додатку 1 до тендерної документації «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» надала у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію на товар у вигляді порівняльної таблиці (файл «4. Технічні вимоги. pdf»), за наступним принципом:
- Найменування запчастин, каталожний номер.
- Найменування виробника, країна походження товару, гарантійний строк товару.
При оцінці пропозиції було виявлено, що пропозиція Учасника фізичною особою-підприємцем Чайка Вікторія Василівна повністю відповідає розумінню технічних вимог, а саме стовпця 3 (ОЕ (Original equipment)) та стовпця 4 (Аналог (еквівалент)):
OE (Original equipment) означає «перша (заводська) комплектація» - це деталі, якими автомобіль початково був оснащений на заводі, що був взятий замовником за базу (еталон);
Аналог (еквівалент), вказаний як один із кращих варіантів аналога-замінника, розширений з урахуванням Замовником за базу (еталон) з урахуванням можливих виробників ТМ KNECHT, MANN, WIX, BOSCH, WABCO, NGK, DENSO, BERU, GATES, CONTITECH, HEPU, INA, DAYCO, FERODO, REMSA, ATE, TEXTAR, TRW, SWF, VALEO, FAG, CTR, LEMFORDER, SWAG, 555, LUK, SACHS, Federal Mogul (пункт 14 додатку 1 до ТД).
У складі пропозиції переможця ФОП Чайка В.В. містяться, зокрема:
1. Позиція 6 Ремінь генератора, де зазначено торговельну марку AYCO. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру ременів торгівельної марки DAYCO. Учасником надано пропозицію з орфографічною помилкою, відсутністю букви “D”, що було сприйнято Замовником як несуттєву помилку.
2. Позиція 204 Втулка стабілізатора переднього та позиція 219 Втулка стабілізатора переднього, де зазначено торговельну марку SIDEM. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру SIDEM, наданому учасником. Учасник перед позначенням каталожного номеру додав літери SID, що є першими літерами назви даного виробника.
3. Позиція 188 Накінечник тяги рульової та позиція 238 Втулка стабілізатора заднього, де зазначено торговельну марку DELPHI. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру DELPHI, наданому учасником.
4. Позиція 385 Ресора підвіски задня, де зазначено торговельну марку TES. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру TES, наданому учасником.
5. Позиція 386 Амортизатор підвіски передній, де зазначено торговельну марку KYB. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру KYB, наданому учасником, Учасник перед позначенням каталожного номеру додав літери KYB, що є скороченням назви даного виробника.
6. Позиція 387 Комплект опори амортизатора переднього, де зазначено торговельну марку TEDGUM. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру TEDGUM, наданому учасником. Учасник перед позначенням каталожного номеру додав літери TDG, що є скороченням назви даного виробника.
7. Позиція 388 Пильовик амортизатора підвіски переднього, де зазначено торговельну марку FEBEST. У технічній специфікації Замовника, яка є додатком до тендерної документації, в рядку Аналог (еквівалент) був вказаний саме каталожний номер, що відповідає номеру FEBEST, наданому учасником. Учасник перед позначенням каталожного номеру додав літери FE, що є скороченням назви даного виробника.
8. Щодо позиції 223 Накінечник тяги рульової лівий, позиції 224 Накінечник тяги рульової правий, позиції 257 Тяга рульова, де зазначено торговельну марку MOOG. Торгова марка MOOG належить до корпорації Federal Mogul, тому дані позиції не розглядались як невідповідність.
9. Позиція 240 втулка стабілізатора переднього, позиція 418 Опора двигуна передня, де зазначено де зазначено торговельну марку FEBI. Торгова марка FEBI належить до корпорації Bilstein group, в числа якої входить торгівельна марка SWAG саме який був вказан як аналог (еквівалент), тому дані позиції не розглядались як невідповідність.
Таким чином, запропоновані учасником каталожні номера деталей відображають власне ті каталожні номера, які були передбачені Замовником як базові, згідно рядка Аналог (еквівалент). Відповідно, дані позиції не розглядались як невідповідність.
Разом з тим, 4 позиції (87, 159, 239, 279) запропоновані Учасником містили торговельні марки, які не були зазначені в пункті 14 додатку 1 до тендерної документації, а саме: SKF, DELPHI, MEYLE. Ці позиції були виявлені як невідповідні під час технічного аналізу пропозиції, а торгівельні марки SKF та DELPHI вимагаються замовником як Аналог (еквівалент) до інших автомобілів, в тій самій групі запасних частин.
Провівши повний аналіз запропонованого товару учасником ФОП Чайка В.В., Замовник прийшов до наступних висновків:
1. Згідно умов тендерної документації, а саме пункту 14 додатку 1 до тендерної документації «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» всі характеристики запропонованого еквіваленту товару повинні бути не гірші, ніж у товарі, що закуповується, вивчивши торгівельні марки запропоновані Учасником, Замовник дійшов висновку, що продукція торгівельних марок SKF, DELPHI, MEYLE, має високу якість і не є гіршою за характеристиками або якістю від еквівалентного, визначених у технічній документації.
2. Запропоновані торговельні марки мають належну якість репутацію та досвід використання, та застосовуються при обслуговуванні аналогічної техніки в інших державних структурах, зокрема і в умовах бойових дій;
3. Обсяг вищевказаних позицій склав 4 найменування з загальної кількості 419 найменувань, що становить менше 1% від загальної кількості товарних позицій та суттєво не впливає на загальну якість та відповідають меті закупівлі;
4. Закупівля проводилася для забезпечення оперативного поточного ремонту та технічного обслуговування військової техніки Збройних Сил України, яка виконує завдання за призначенням, а відповідно — зрив або відтермінування постачання може безпосередньо вплинути на боєздатність та логістику;
5. Пропозицію учасника процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а від ФОП Чайка Вікторія Василівни, було визначено, як наступного учасника з найвигіднішою ціновою пропозицією, після відмови першого учасника в підписанні договору.
Висновок:
Замовник визнає наявність формальної невідповідності, що стосується обмеженого числа позицій (4 найменування з 419), однак враховуючи:
• надзвичайну важливість своєчасного забезпечення ремонту військової техніки;
• прийнятну якість запропонованих еквівалентів;
• значну затримку в часі через тривалість процедури та призупинення процедури закупівлі через розгляд скарги в АМКУ та відмову першого учасника;
• відсутність скарг від інших учасників;
прийнято рішення укласти договір із Учасником, пропозиція якого була найбільш повною, економічно вигідною та придатною до реалізації мети закупівлі.
Враховуючи що військова частина А2788 здійснює закупівлі для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, прошу Державну аудиторську службу України, врахувати пояснення при прийнятті рішення.
З повагою,
Уповноважена особа військової частини А2788______________Сергій ПИШНЬОВ
Номер:
75a3e6d362b9421e8a1a5a8f2fbef949
Назва:
Звіт про виконання висновку ДАСУ
Дата опублікування:
15.05.2025 13:33
Опис:
Звіт про виконання висновку ДАСУ
У відповідь на висновок Державної аудиторської служби України від «09» травня 2025 р. щодо здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-14-012376-а, повідомляємо наступне:
1. Щодо встановленого порушення вимог пунктів 11, 14 частини другої статті 22 Закону. З метою усунення порушення до тендерної документації були внесені відповідні зміни, а саме:
- встановлено строк дії тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів;
- зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно вимог Закону.
Відповідні зміни виправлення, враховані та відображені в коригованій тендерній документації Замовника.
2. Щодо встановленого порушення вимог пункту 3 частини першої статті 10 Закону та абзацу четвертого пункту 54 Особливостей:
Перелік змін не був завантажений одночасно з оновленою тендерною документацією, однак був додатково завантажений разом з відповіддю на надання пояснень 28.04.25. Крім того, з метою запобігання повторенню подібних ситуацій у майбутньому, передбачено обов’язкове оприлюднення окремого документа з переліком змін у тендерній докумнтації до нової закупівлі, в разі настання факту змін в тендерній документації. Разом з тим, Замовник провів детальне вивчення цього питання, та провів коригування відповідних ланцюгових рішень з приводу настння відповідних доповнень (змін).
3. Щодо невідхилення тендерної пропозиції учасника, що не відповідає технічній специфікації (ФОП Чайка В.В.):
Посилаючись на висновок ДАСУ, Замовником було прийнято рішення про усунення порушення у спосіб, визначений частиною восьмою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- укладено додаткову угоду про розірвання договору від 29.04.2025 № 80 з ФОП Чайка В.В. за згодою сторін, зобов’язання Замовником нівельовано.
- відповідну інформацію та документи (сканкопію додаткової угоди) оприлюднено в електронній системі закупівель в межах строку, передбаченого законодавством.
Висновок:
Замовник провів роботу з переформатування своєї тендерної документації з урахуванням змін. Вжито заходів для усунення виявлених порушень. Оприлюднено:
• змінену тендерну документацію;
• перелік змін у окремому документі;
• додаткову угоду про розірвання договору.
Замовник дякує за проведений аналіз та конструктивні зауваження. У подальшій діяльності Замовником гарантовано неухильне дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178 з відповідними корективами, котрі зазначила Державна аудиторська служба України.
Додатки:
1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою – на 1 арк.
З повагою,
Уповноважена особа військової частини А2788
Сергій ПИШНЬОВ