-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з монтажу та налагодження пожежної сигналізації згідно з проектом «Система пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей. Система передачі тривожних сповіщень»
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Номер:
e5ec0a630b694cd0b51a234481b798b1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-24-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.06.2025 00:00
Період моніторингу:
24.06.2025 12:21 - 16.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
23.06.2025 № 181
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 23.06.2025 №181
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
2 UA-2025-03-13-001795-a 13.03.2025 Державна спеціалізована установа "Дніпропетровське обласне бюро судово-медичної експертизи" Дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатам аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922 та пункту 14 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель та внесення змін до неї встановлено порушення частини другої статті 24 Закону №922.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції переможця, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, виконання рішень АМКУ, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, виконання рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної спеціалізованої установи «Дніпропетровське обласне бюро судово-медичної експертизи» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 13.03.2025 № 78, зміни до тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.03.2025 № 92, від 11.04.2025 №104, від 14.04.2025 № 105, від 15.04.2025 № 106, від 09.05.2025 № 123, рішення АМКУ від 07.04.2025 № 5421-р/пк-пз, від 06.05.2025 № 7220-р/пк-пз, від 25.04.2025 № 6615-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 09.05.2025, договір про надання послуг від 16.05.2025 № 83, пояснення замовника, надані 30.06.2025 та 08.07.2025 через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 26.06.2025 та 07.07.2025.
Згідно із частиною дванадцятою статті 8 Закону №922 моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду та які викладені у рішеннях АМКУ від 07.04.2025 № 5421-р/пк-пз, від 06.05.2025 № 7220-р/пк-пз, від 25.04.2025 № 6615-р/пк-пз не здійснювався.
Пунктом 14 Особливостей визначено, що закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922.
Моніторингом питання відображення закупівлі у річному плані закупівель установлено, що згідно із планом закупівлі UA-P-2025-03-13-001880-a джерелом фінансування закупівлі є державний бюджет, при цьому Замовником не зазначено код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів), чим порушено вимоги пункту 4 частини другої статті 4 Закону № 922 та пункту 14 Особливостей.
Відповідно до частини другої статті 24 Закону №922 Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Моніторингом установлено, що Замовником на порушення частини другої статті 24 Закону №922 при внесені змін до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносились.
Період усунення порушень:
10.07.2025 17:49 - 25.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.07.2025 17:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З А Х О Д И
по усуненню порушень , виявлених
при проведенні моніторингу Східного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України.
Наказ по результатах моніторингу
процедури закупівлі
Дата публікації звіту:
16.07.2025 10:14
Запити/Пояснення
Номер:
59bd7c02c6c149d085cadbcd7179dddc
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.06.2025 13:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
fcbf05e09cb64d878022e812aa52aec8
Назва:
. Про надання пояснення через електронну систему закупівель на запит щодо прийнятих рішень
Дата опублікування:
30.06.2025 13:40
Опис:
У відповідь на запит щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури UA-2025-03-13-001795-a
Номер:
f4862bd2e34b428dbbcabe2424f31f07
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.07.2025 12:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступного питання:
Позицією 3 Технічного завдання, що є Додатком 2 до тендерної документації передбачено використання ППКП Тирас-16.128П з обґрунтуванням (шифр норми) & 1507-1211-23-7 варіант 74. Моніторингом установлено, що в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «ФОРМУЛА МАЙБУТНЬОГО» міститься Локальний кошторис № 02-01-01, позиціє 3 якого передбачено використання ППКП Тирас-16.128П з обґрунтуванням (шифр норми) & 1602-30050-33-603. Поясніть причину зміни обґрунтування (шифру норми) у Локальному кошторисі № 02-01-01 у порівнянні з Технічним завданням. Крім того, поясніть причину зміни обґрунтування (шифру норми) у Локальному кошторисі № 02-01-01 у порівнянні з Технічним завданням за позиціями 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 18, 20, 22, 23, 24, 25, 27, 29,30, 32,33, 35, 37, 38, 39, 41-48.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
4a233304866447f4b53bc629613cef09
Назва:
На запит Східний офіс Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу
Дата опублікування:
08.07.2025 10:23
Опис:
На запит Східний офіс Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу від 23.06.2025 № 181) процедури закупівлі «ДК 021:2015 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації - «Єдиний закупівельний словник» (Послуги з монтажу та налагодження пожежної сигналізації згідно з проектом «Система пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей. Система передачі тривожних сповіщень» Україна Дніпропетровська область Кривий Ріг вул. Криворіжсталі, 2б)» з очікуваною вартістю 500000,00 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером: UA- UA-2025-03-13-001795-a,
У відповідь на Ваш запит повідомляємо наступне.
У процесі складання кошторисної документації в програмному комплексі АВК-5 шифри матеріалів, що вказуються у розділі ресурсів локального кошторису, визначаються кошторисником самостійно. Це обумовлено тим, що в нормативно-кошторисній базі, яка використовується у програмі АВК-5, не передбачено єдиного уніфікованого довідника шифрів матеріалів, обов'язкового до застосування.
Шифри матеріальних ресурсів у кошторисі є внутрішнім кодом, призначеним виключно для систематизації, уніфікації та аналітики в межах конкретного проекту або організації. Їх наявність чи формат жодним чином не впливають на зміст, обсяг та відповідність ресурсів технічному завданню замовника, оскільки ключовими ознаками ідентифікації матеріалу залишаються його найменування, одиниця виміру та кількість.
Невідповідність шифрів ресурсів між технічним завданням і кошторисною частиною не є порушенням чинних нормативних документів у сфері будівництва, зокрема ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 та Методичних рекомендацій щодо застосування програмного комплексу АВК-5.
Таким чином, зазначена різниця у шифрах не впливає на правильність розрахунків кошторисної вартості та не суперечить вимогам нормативно-правових актів у сфері ціноутворення в будівництві.
Окрім того, технічне завдання не містило окремих вимог , що шифри позиції мають бути ідентичними з тим кошторисом , що був наданий у технічному завданні.
Найменування матеріалів, їх технічні характеристики, кількість та відповідність предмету закупівлі збережені повністю, що підтверджується прикладеними копіями технічного завдання, локального кошторису та ресурсної частини до нього.
Посилання на правову позицію Антимонопольного комітету України
Окрім того, зазначене питання вже неодноразово було предметом розгляду Антимонопольного комітету України. Комісія з розгляду скарг у сфері публічних закупівель дійшла висновку, що відмінність у шифрах ресурсів (матеріалів) між технічним завданням і локальним кошторисом учасника не є порушенням, якщо:
• збережено ідентичність найменування матеріалів;
• технічні параметри ресурсів відповідають вимогам Замовника;
• кількість ресурсів не виходить за межі зазначених у ТЗ.
Приклад правової позиції:
• Рішення АМКУ від 20.06.2025 № 9866-р/пк-пз у справі щодо закупівлі капітального ремонту укриття у школі №292 м. Києва:
«Комісія не встановила порушень щодо розбіжності між найменуванням та шифром матеріалів, якщо в локальному кошторисі фактично враховані аналогічні ресурси, що відповідають ТЗ.»
• Рішення АМКУ від 09.10.2024 № 16569-р/пк-пз у справі щодо закупівлі капремонту в м. Вишгород:
«Відсутність зазначених Замовником шифрів у кошторисній документації Учасника не є порушенням, оскільки шифри матеріалів не були обов’язковими для застосування, а технічна відповідність предмета закупівлі була підтверджена.»
Ці прецеденти підтверджують допустимість використання інших шифрів, обраних кошторисником в межах програмного комплексу АВК-5, у разі дотримання змістовної відповідності ресурсів ТЗ.
Отже, жодних порушень умов тендерної документації, зміни номенклатури чи невідповідностей предмету закупівлі не допущено. Усі зміни у шифрах — це технічні особливості кошторисного програмного забезпечення та практики формування кошторисної документації.