-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (33115000-9 - Томографічне обладнання) код НК 024:2023: 37654 — Система магнітно-резонансної томографії всього тіла, з надпровідним магнітом (Магнітно-резонансний томограф)
Завершена
68 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 340 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 340 250.00 UAH
Номер:
9e2686fe36504be195b44d6886f2f018
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-13-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.05.2025 00:00
Період моніторингу:
13.05.2025 12:05 - 04.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
12.05.2025 № 121
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 12.05.2025 № 121
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
4 UA-2025-03-10-013749-a 10.03.2025 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Артек Медікал Груп» встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостям, відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань договору від 02.05.2025 №11/04, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" (далі – Замовник) UA-P-2025-03-10-016847-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 10.03.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою №04/04 від 04.04.2025, протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою №04 від 04.04.2025, тендерну пропозицію ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП», повідомлення про намір укласти договір від 04.04.2025, договір від 02.05.2025 №11/04 на суму 68 046 650,00 грн з ПДВ, додаткову угоду від 14.05.2025 №1 до договору від 02.05.2025 №11/04, Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6675 -р/пк-пз від 28.04.2025 (надалі – Комісія), пояснення (інформація та документи) Замовника надані 19.05.2025, через електронну систему закупівель на запити Східного офісу Держаудитслужби від 14.05.2025.
Питання щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду органом оскарження, у ході моніторингу не розглядалися.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (технічні вимоги) з метою уникнення можливості постачання фальсифікованого медичного обладнання та запобігання можливим поставкам неякісної та неоригінальної продукції, постачання не в повному обсязі, на підтвердження вищезазначеного Учасником процедури закупівлі може бути тільки безпосередньо завод-виробник або його авторизований офіційний представник або дистриб’ютор (продавець) в Україні (статус офіційного представника або продавця має бути підтверджений зі сторони компанії-виробника).
На підтвердження Учасник повинен надати оригінал гарантійного листа (якщо учасник є виробником товару), або документ, що підтверджує повноваження офіційного представника, повноваження якого поширюються на територію України (якщо учасник не є виробником товару) якими підтверджується можливість поставки Учасником запропонованого товару у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
У складі тендерної пропозиції ТОВ "АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП" надано документ під назвою «Гарантійний лист» від Shanghai United Imagihg Healthcare Co., Ltd, який не є документом, що підтверджує повноваження офіційного представника, повноваження якого поширюються на територію України.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція ТОВ "АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей підлягала відхиленню.
Разом цим у «Гарантійному листі» від Shanghai United Imagihg Healthcare Co., Ltd, зазначено, що компанія Shanghai United Imagihg Healthcare Co призначає ТОВ "АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП" прийняти участь у торгах за запрошенням до участі у торгах покупця КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "МІСЬКА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ".
Слід зазначити, що запрошення учасника до участі у закупівлі «Відкриті торги з особливостями» є таким, що порушує норми законодавства у сфері закупівель, зокрема, мету Закону, яка полягає в забезпеченні ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Окрім того, відповідно до пункту 7 статті 8 Закону№922 у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Відповідно до протоколу уповноваженої особи розгляду тендерних пропозицій №04/04 від 04.04.2025, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Рад Фарм», додано таблицю «вимоги Замовника», яка містить, порівняльні технічні характеристики тендерної пропозиції Учасника вимогам Замовника.
Моніторингом відомостей таблиці вимог Замовника, розміщеної у системі публічних закупівель Prozorro у форматі Word, в розділі пов’язані користувачі автором цього документа зазначено «Natalia Kurashko».
Водночас керівником ТОВ «Артек Медікал Груп» (відповідно до поданих в тендерній пропозиції документів), якого визначено переможцем у даній закупівлі у зв’язку з відхиленням більш економічно вигідної пропозиції ТОВ «Рад Фарм» є також Наталя Курашко.
Зазначена обставина може свідчити про ризик недобросовісної конкуренції серед учасників та не об’єктивного та упереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
06.06.2025 16:31 - 21.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.06.2025 16:31
Оскарження висновку в суді
Опис:
Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради “Міська лікарня швидкої медичної допомоги” було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2025-03-10-013749-a, до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 13.06.2025 року о 17:35.
Дата публікації:
13.06.2025 22:15
Дата відкриття провадження:
16.06.2025 13:15
Номер відкриття провадження:
160/17477/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальним некомерційним підприємством Кам’янської міської ради “Міська лікарня швидкої медичної допомоги” було подано позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2025-03-10-013749-a, до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 13.06.2025 року о 17:35
Дата публікації звіту:
13.06.2025 22:23
Запити/Пояснення
Номер:
f0f19412514c4fdfa6e92e0cb9c39683
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
14.05.2025 10:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
4cca761e942f4a158485358166eca622
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
19.05.2025 22:34
Опис:
У відповідь на Ваш Запит про надання пояснень від 14.05.2025 року, повідомляє наступне. При здійсненні закупівлі з особливостями предмету ДК 021:2015- 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (33115000-9 - Томографічне обладнання)
код НК 024:2023: 37654 — Система магнітно-резонансної томографії всього тіла, з надпровідним магнітом (Магнітно-резонансний томограф) за № ID: UA-2025-03-10-013749-а уповноваженою особою було дотримано положення пункту 2 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з урахуванням нормативних вимог п. 28 Особливостей, статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», та положень «Примірної тендерної документації», затвердженої Мінекономіки наказом №680 від 13.04.2016. Окрім того, Замовником було проведено ринкові консультації. Ми, як Замовник направили учасникам ринку повідомлення з описом необхідних вимог до предмета закупівлі. За результатами ринкових консультацій було отримано 3 письмові цінові пропозиції від учасників ринку – активних постачальників. Відповідно до другого питання: учасником ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» було надано всі документи відповідно до вимог Тендерної документації, так відповідно до додатку 3 ТД підп.4 (Гарантійний термін (строк) експлуатації предмету закупівлі повинен становити не менше 12 місяців з моменту введення в експлуатацію, але не більше 15 місяців з дати постачання. На підтвердження Учасник повинен надати Гарантійний лист.) Замовник вимагав надати гарантійний лист. Відповідно до цієї вимоги учасником ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» було надано даний гарантійний лист (надається). Про зазначення конкретної дати гарантійних термінів Замовник не вимагав у Тендерній документації.
Номер:
401bc4e4416c47a1a2d500ce06c1f70e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.05.2025 16:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.05.2025 00:00
Опис:
Питання 2 у файлі
Номер:
c0097e8c11314e8bbc8d99e63b7d0e01
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
29.05.2025 22:18
Опис:
Надаємо пояснення, що фінансування закупівлі UA-2025-03-10-013749-a, не проводилось відповідно до виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Номер:
09cf8e90c37743a1b745171b8eff9212
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
27.05.2025 14:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2025 00:00
Опис:
Питання 3 у файлі
Номер:
c5622e0b42674ff4a0a38d18f1017168
Назва:
Запит на роз'яснення висновка
Дата опублікування:
10.06.2025 14:02
Опис:
Східним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг закупівлі UA-2025-03-10-013749-a, за результатами якого 06 червня 2025 року в електронній системі закупівель оприлюднено Висновок про результати моніторингу закупівлі (далі також — Висновок).
Згідно з частиною восьмою статті 8 ЗУ “Про публічні закупівлі”, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Комунальне некомерційне підприємство Кам’янської міської ради “Міська лікарня швидка медичної допомоги” (далі також — Замовник, Підприємство), керуючись вказаною вище нормою Закону, з метою недопущення порушення законодавства, досягнення мінімізації можливих негативних наслідків для Замовника, реалізує своє право звертається до Східного офісу державної аудиторської служби України за роз’ясненням Висновку та визначених у ньому зобов’язань.
За текстом Висновку зазначається, що головним державним аудитором встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Разом з тим згідно з абзацом другим підпункту 3) пункту 1) розділу ІІІ, у пункті 1 констатуючої частини висновку має обов’язково зазначатися структурна одиниця нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб’єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. Під час зазначення структурної одиниці закону зазначається лише її заголовок (крім законів про внесення змін).
Згідно з визначенням закріпленим нормою частини першої статті 10 Закону України “Про правотворчу діяльність”, закон — це нормативно-правовий акт, прийнятий Верховною Радою України та (або) на всеукраїнському референдумі в установленому Конституцією України та законом порядку, що регулює найбільш важливі суспільні відносини. Форми у яких приймається закон наведені в частині другій вказаної вище статті.
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, належать до підзаконних нормативно-правових актів, що також слідує з норми статті 17 ЗУ “Про правотворчу діяльність”.
Частиною сьомою статті 32 ЗУ “Про правотворчу діяльність” встановлено, що структура підзаконного нормативно-правового акта складається з таких елементів:1)назва; 2) преамбула (за необхідності); 3) розділи, підрозділи, параграфи (об’єднують пункти підзаконного нормативно-правового акта залежно від його обсягу і змісту); 4) статті (для Указу Президента України); 5) пункти, що можуть складатися з підпунктів; абзаци пунктів та підпунктів; примітки; 6) додатки (за необхідності).
В свою чергу підпункт 2 пункту 44 Особливостей містить в своєму складі абзаци, які визначають різні підстави для відхилення замовником тендерної пропозиції, а саме тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
При цьому, також за текстом Висновку зазначається, що за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону №922 та Особливостям, відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
З врахуванням наведеного, просимо роз’яснити, яку саме структурну одиницю нормативно-правового акта порушено?
Також, просимо надати роз’яснення на підставі якого нормативно-правового акту, головним державним аудитором сформовано висновок про невідповідність наданого ТОВ “Артек медікл груп” у складі своєї тендерної пропозиції документу, яким підтверджується можливість поставки Учасником запропонованого товару у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. При наданні роз’яснень, просимо чітко визначити відповідну структурну одиницю нормативно-правового акту. Необхідність роз’яснень обґрунтовується виходячи з наступного.
У межах процедури закупівлі, оголошеної за номером UA-2025-03-10-013749-a, Замовником було встановлено, що учасником закупівлі можуть бути завод виробник, авторизований офіційний представник, дистриб’ютор (продавець).
Замовником не висувалося вимог щодо надання учасниками певного, чітко визначеного документу, обіг якого регламентований законодавством України. А лише визначено, якщо учасником закупівлі виступає особа відмінна від заводу виробника, то такий учасник має надати документи (лист), який має відповідати формальним ознакам, вказаним в додатку 3 до тендерної документації.
Наданий в складі тендерної пропозиції ТОВ “Артек медікал груп” Гарантійний лист (Power of attorney) виданий компанією-виробником Shanghai United Imaging Healthcare Co., Ltd. (UIH), відповідає таким критеріям, а саме: чітко адресований Замовнику; містить повне найменування Учасника; містить точний номер закупівлі (UA-2025-03-10-013749-a); містить найменування предмета закупівлі відповідно до оголошення; підтверджує уповноваження ТОВ “Артек медікл груп” на участь у тендері, подання тендерної пропозиції, укладення договору та здійснення постачання продукції.
Отже у наведеному документі виробник надає ТОВ “АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП” повноваження на вчинення юридично значимих дій у межах конкретної процедури закупівлі, зокрема: подання тендерної пропозиції; підписання договору; здійснення поставки продукції виробника на території України. Тобто, з врахуванням положень глави 17 ЦК України, якою унормовано питання представництва, зазначений документ, який у Висновку вказаний як “Гарантіний лист” відповідає вимогам тендерної документації, свідчить про наявність у ТОВ “Артек медікал груп” статусу офіційного представника компанії-виробника.
Додатково вважаємо за потрібне звернути увагу органу державного фінансового контролю на таке. Як вбачається з тексту самого “Гарантійного листа”, він складений українською та англійською мовами, обидві версії мають однакову юридичну силу, але у разі розбіжностей переважатиме текст англійською мовою.
Англійською мовою документи має назву “Power of attorney”, що перекладається як “довіреність.” Слід зауважити, що за текстом документу українською мовою також використовується термін “довіреність”. Згідно зі статтею 244 ЦК України, представництво, яке грунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю. Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами.
З огляду на таке, також просимо надати роз’яснення, в чому саме полягає не відповідність наданого ТОВ “Артек медікал груп” “Гарантійного листа” (Power of Attorney) виданого заводом виробником - Shanghai United Imaging Healthcare Co., Ltd. (UIH)?
Також просимо надати роз’яснення щодо зобов’язань, визначених у Висновку.
Органом державного фінансового контролю зобов’язано Замовника “здійснити заходи щодо
усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань договору від 02.05.2025 №11/04”.
Згідно частини першої статті 41 ЗУ “Про публічні закупівлі”, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до положень ст. 651 ЦК України, ст. 188 ГК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
Умовами Договору 02.05.2025 №11/04 визначено такі підстави для його припинення: повне виконання зобов’язань сторонами договору; за згодою сторін; з інших підстав передбачених чинним законодавством. Щодо інших підстав, то до таких, зокрема належить право дострокового розірвання договору Замовником, у разі невиконання зобов’язань постачальником, за умови попереднього повідомлення у термін 10 календарних днів (п.6.2.1. Договору). Постачальник теж має право на дострокове розірвання договору, у разі неналежного виконання своїх зобов’язань покупцем (п.6.4.3. Договору).
Відповідно до ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов’язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання має грунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. (ч. 1 ст. 526 ЦК України).
За імперативним приписом норми статті 598 ЦК України, зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом.
А ні Закон України “Про публічні закупівлі”, а ні ЦК України, а ні ГК України, а ні умови договору не містять такої підстави припинення зобов’язань, як висновок органу державного фінансового контролю.
Сторони виконують взяті на себе за договором зобов’язання, замовник виконав взяті на себе зобов’язання з оплати за товар, постачальник — виконує зобов’язання з поставки такого товару, відзначимо, що строк виконання зобов’язання ще не настав.
Відповідно до ст. 599 ЦК України, зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином. З врахуванням викладеного вище, можливо стверджувати про припинення своїх зобов’язань за договором зі сторони замовника.
ЦК України також передбачає наступні можливі підстави та способи припинення зобов’яазнь: Зарахування зустрічної вимоги (ст. 601 ЦКУ); Прощення боргу (відмова від вимоги) (ст. 605 ЦКУ); Припинення зобов’язань за домовленістю сторін, новація (ст. 604 ЦКУ); Розірвання договору за згодою сторін або в судовому порядку (ст. 651 ЦКУ) та інші.
З огляду на викладене, просимо надати чітку, вичерпну, обґрунтовану відповідь- роз’яснення на наступні питання:
- на підставі якого нормативно-правового акту та якої саме структурної одинці такого акту, замовник має виконати вимогу про “припинення зобов’язань договору від 02.05.2025 №11/04”?
- яких саме заходів замовник має вжити для “припинення зобов’язань договору від 02.05.2025 №11/04”?
- на які положення Договору Замовник має посилатися при зверненні до Постачальника з пропозицією розірвати Договір?;
- норма якого нормативно-правового акту в данному випадку має перевагу щодо строків виконання висновку та строків розгляду пропозиції про розірвання договору (ст. 188 ГК України)?;
які дії Замовника будуть вважатися допустимими та належними, у разі відмови Постачальника “припинення зобов’язань договору від 02.05.2025 №11/04”?;