-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Експлуатаційне утримання доріг Петриківської селищної ради: вул. Центральна, пров. Дружній, вул. Молодіжна, вул. Берегова, вул. Щаслива в с. Лобойківка, вул. Залізна в с. Чаплинка, вул. Степова, вул. Шевченка в с.Ул'янівка, проїзд від вул. Центральна до вул. Рясна, вул. Молодіжна, вул. Рясна в с. Іванівка, вул. Козацька, вул. Вишнева в с. Гречено, вул.Берегова, пров. Сільрадський, вул. Садова, вул. Лук'яненка, вул. Шкільна, вул. Зелена, вул. Молодіжна в с. Хутірське, вул. Лугова, вул. Лугова (під'їзд до кладовища), пров. 2-й Центральний, пров. Центральний в с. Єлізаветівка, вул. Щаслива, пров. Великий,вул. Мальовнича в с. Курилівка)
Завершена
10 467 082.38
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 104 670.82 UAH
мін. крок: 1% або 104 670.82 UAH
Номер:
4e95113e245b4eba838c86b85eeab9a9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-13-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
12.05.2025 00:00
Період моніторингу:
13.05.2025 12:11 - 04.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
12.05.2025 № 121
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 12.05.2025 № 121
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
14 UA-2025-03-08-000076-a 08.03.2025 ВІДДІЛ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю виявлено порушення норми пунктів 26, 54 Особливостей, пунктів 8, 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІДДІЛУ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, (далі – Замовник) UA-P-2025-03-07-004514-a, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.04.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, вимогу про усунення невідповідностей до 24.04.2025, протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУД МОНТАЖ-ДН» від 25.04.2025, вимогу про усунення невідповідностей до 26.04.2025, протокольне рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-СХІД» (далі – ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-СХІД»), скаргу ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-СХІД» від 14.03.2025 №UA-2025-03-08-000076-a.c1, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) від 25.03.2025 №4658-р/пк-пз, вимогу про усунення невідповідностей до 30.04.2025, протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КДМ-СТРОЙ» (далі – ТОВ «КДМ-СТРОЙ»), тендерну пропозицію ТОВ «КДМ-СТРОЙ», повідомлення про намір укласти договір від 30.04.2025, договір від 08.05.2025 №23 на суму 10 048 390,38 грн (далі - Договір), додатки до Договору, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 19.05.2025 через електронну систему закупівель на запит Східного офісу Держаудитслужби від 14.05.2025.
Відповідно до частини дванадцятої статті 8 Закону, моніторинг процедури закупівлі щодо тих питань, обставин, підстав, які були предметом розгляду та які викладені у рішенні Комісії від 25.03.2025 №4658-р/пк-пз не здійснювався.
Моніторингом встановлено, що на порушення пункту 26 Особливостей, пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Відповідно до оголошення у розділі «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» розмір забезпечення тендерної пропозиції: 300 000 грн. Проте, відповідно до пункту 2 розділу 3 тендерної документації (нова редакція), затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 15.04.2025 та розділу оголошення «Розмір надання забезпечення пропозицій учасників»: розмір забезпечення тендерної пропозиції: 30 000 грн.
Відповідно до пункту 54 Особливостей замовникам надано право внести зміни до оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовником на порушення норми пункту 26 Особливостей, пункту 9 частини другої статті 21 Закону не внесено зміни до оголошення про проведення відкритих торгів, що суперечить приписам пункту 54 Особливостей.
Період усунення порушень:
02.06.2025 16:46 - 17.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
02.06.2025 16:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-03-08-000076-a щодо усунення виявлених порушень норм пунктів 26, 54 Особливостей, пунктів 8, 9 частини другої статті 21 Закону повідомляємо про наступне.
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі - Порядок), яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів, визначає наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893.
Відповідно до цього Порядку,- інформація про публічні закупівлі (далі - інформація) - це інформація, яка формується, розміщується, оприлюднюється та обмін якою здійснюється в електронній системі закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Так, в електронне поле «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників:» можна підвантажити інформацію яка дається в складі тендерної документації та передбачає надання інформації щодо виду та умов забезпечення тендерної пропозиції учасників. При цьому основним електронним полем щодо зазначення розміру забезпечення є поле «Розмір надання забезпечення пропозицій учасників:».
Таким чином, інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом заповнення електронного поля «Розмір надання забезпечення пропозицій учасників:» є основним полем щодо межі розміру забезпечення та цілком відповідає умовам тендерної документації.
ВІДДІЛОМ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ з метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі, вжито заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, а саме:
- проведено ґрунтовний аналіз нормативно-правових актів у сфері закупівель;
- здійснено навчання з питань організації та здійснення публічних закупівель, у тому числі дистанційне в інтернеті;
- опрацьовано механізм внутрішнього контролю для недопущення у подальшому встановлених порушень.
Повідомляє, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та допущені не будуть.
З повагою, ВІДДІЛ БУДІВНИЦТВА, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ ПЕТРИКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ.
Дата публікації звіту:
03.06.2025 14:27
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом оприлюднення інформації щодо вжиття заходів щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, а саме: - проведено ґрунтовний аналіз нормативно-правових актів у сфері закупівель; - здійснено навчання з питань організації та здійснення публічних закупівель, у тому числі дистанційне в інтернеті; - опрацьовано механізм внутрішнього контролю для недопущення у подальшому встановлених порушень. А також повідомлено, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та допущені не будуть.
Дата публікації:
09.06.2025 17:29
Запити/Пояснення
Номер:
26735333af63414fa8b5f35e4a2fad11
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
14.05.2025 17:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
38be6f5416f94c47b9cd89aae49956a1
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
19.05.2025 18:31
Опис:
1. Очікувану вартість на надання послуг визначено на підставі примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 № 275
Замовником направлено 3 запити до учасників ринку, та відповідно отримано 3-и цінові пропозиції.
Очікувану вартість розраховано ФОП Рогожа Є.С., на підставі договору № 01-25 від 05.02.2025 (додається)
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Наказ Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів» від 23.09.2003 р. №154.
Закон України «Про благоустрій населених пунктів» 06.09.2005
№ 2807-IV.
ДСТУ 3587-97 «Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди»
Закон України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 № 2862-IV
Обґрунтування бюджетного призначення: кошти бюджету селищної ради
2. тендерною документацією зазначено, що на підтвердження наявності грошового покриття переможець разом з банківською гарантією має надати пакет документів від банку у вигляді копій, завірених Банком-гарантом. Поряд з цим, вимогами тендерної документації не встановлено надання цих документів через електрону систему закупівель.
Переможцем тендеру надано усі документи наручно, при підписанні договору про закупівлю (додається)
Номер:
6cea8d2b9c3d41c7819320d78d00ad81
Назва:
Питання до пояснення
Дата опублікування:
28.05.2025 17:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2025 00:00
Опис:
Питання у файлі
Номер:
1fe9326eceb043e8a3a6ed9963919aeb
Назва:
Відповідь на питання до пояснення
Дата опублікування:
30.05.2025 09:44
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за номером ID: UA-2025-03-08-000076-a, надаємо пояснення з наступних питань:
1. ПИТАННЯ
Відповідно до п. 5 розділу 3 тендерної документації від учасників вимагалося надати локальні кошториси та відомість ресурсів/підсумкову відомість ресурсів.
У складі тендерної пропозиції надано локальний кошторис №07-01-01 (файл: 9.розрахунки), в якому по позиціям: 3, 7, 11, 15, 19, 23, 28, 32, 36, 40, 44, 49, 53, 57, 61, 66, 70, 74,78, 82, 86, 91, 95, 99, 103, 107, 111 вказано «Навантаження грунту екскаваторами на автомобілі самоскиди місткість ковша екскаватору 0.25 м3». До розрахунку повинно бути включено екскаватор з місткістю ковша 0.25 м3. Натомість згідно підсумкової відомості ресурсів до розрахунків на будівельні роботи №07-01-01 розділу ІІ Будівельні машини і механізми відсутній екскаватор, замість нього враховано навантажувач фронтальний SHANTUI SL50W-2.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Прошу пояснити чому Замовником не було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КДМ-СТРОЙ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації?
ПОЯСНЕННЯ:
Відповідно до п. 5 розділу 3 тендерної документації від учасників вимагалося надати підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям та зазначено що безпосередньо критерії та перелік документів на їх підтвердження визначено в додатку 1 до документації.
Одним із кваліфікаційних критеріїв, якому має відповідати учасник, зокрема є щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до п.4.1 Додатку №1 до тендерної документації на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку в довільній формі із інформацією про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Вимог щодо підтвердження наявності в учасника саме екскаватора в документації не міститься.
В підтвердження інформації, зазначеної в довідці Учасник надає посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини та механізми тощо не підлягають державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності Учасника (обліку). Якщо законодавством не передбачена обов'язкова державна реєстрація деяких машин та механізмів, то Учасник зазначає про це в довідці в довільній формі. Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена на інших правових підставах, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються:
посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії Договорів дійсних та чинних, протягом всього строку*
виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу),
суборенди та ін. (*договори мають бути укладені на строк,
що дорівнює або перевищує строк виконання договору про
закупівлю, або містити умови про можливість його
пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору
про закупівлю, на строк виконання робіт.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації від учасників вимагалося під час надання послуг використовуватися якісні матеріали, машини і механізми, які відповідають вимогам діючого природоохоронного законодавства, а також застосовуватися заходи із захисту довкілля.
Отже звертаємо увагу, що умовами тендерної документації щодо підтвердження в учасника наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій не вимагалося підтвердження машин та механізмів, які враховані у ресурсних кошторисних нормах та відповідно підтвердження наявності машин та механізмів, які враховані у Підсумковій відомості ресурсів, яка складається на підставі ресурсних кошторисних норм, а лише підтвердження інформації стосовно матеріально технічної бази, про яку зазначено у довідці складеної у довільній формі.
Водночас, принагідно повідомляємо,- інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм).
Позаяк технічним завданням вимагалося здійснити розрахунок відповідно до найменування робіт, які викладені у Додатку №3 до тендерної документації, то до кошторисного розрахунку включені саме роботи «Навантаження ґрунту екскаваторами на автомобілі100 т 0,28 самоскиди, місткість ковша екскаватора 0,25 м3».
Поряд з цим, повідомляємо, що пунктом 5.9 НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва (з урахуванням Зміни № 1, Зміни №2, Зміни №3, Зміни №4, далі – Настанова), регламентовано:
«5.9. При розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами.».
Пунктом 1.8 ВКАЗІВОК ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ РЕСУРСНИХ ЕЛЕМЕНТНИХ КОШТОРИСНИХ НОРМ НА РЕМОНТНОБУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ, визначено наступне:
«1.8 Кожний збірник РЕКНр містить технічну частину та групи норм з показниками ресурсів. У технічній частині до збірників наведено вказівки щодо призначення і порядку застосування кошторисних норм даного збірника, правил обчислення об'ємів робіт і коефіцієнтів, які враховують умови виконання робіт.»
Отже, учасник здійснив розрахунок вартості відповідно до приписів Настанови з урахуванням КР20-41-1 «Навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди, місткість ковша екскаватора 0,25 м3.»
При цьому відомість ресурсів у складі тендерної пропозиції містить відомості про обсяг машино-годин роботи навантажувача фронтального SHANTUI SL50W-2.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто для відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі за пп.2 п.44 Особливостей має бути встановлено:
- наявність певної вимоги в тендерній документації;
- відповідність такої вимоги законодавству (певному НПА);
- невиконання учасником даної вимоги.
Водночас при розгляді пропозиції учасника ТОВ «КДМ-СТРОЙ» замовником було встановлено, що:
- фронтальний навантажувач вказаний учасником у відомості ресурсів має місткість ковша 3 куб.м., при цьому розцінка на його роботу прийнята менша, як для обладнання з місткістю ковша 2,5 куб.м., що є економічно доцільним для замовника;
- навантажувач і екскаватор мають аналогічний функціонал в частині навантаження вантажів та можуть бути замінені один одним;
- чинне законодавство України не встановлює заборони на заміну екскаватора навантажувачем чи навпаки, також не встановлено вимог про використання для навантаження ґрунту виключно екскаваторів;
- тендерна документація не містить вимог про використання учасниками виключно екскаваторів чи неможливість їх заміни на аналогічну за потрібним функціоналом техніку при збереженні розцінки вказаної в технічному завданні.
Виходячи з викладеного вище, Замовник не мав законних підстав для відхилення поданої учасником пропозиції з вказаних міркувань.
З огляду на зазначене вище тендерна пропозиція учасника ТОВ «КДМ-СТРОЙ» відповідає умовам тендерної документації та Замовник не мав законних підстав для відхилення поданої учасником пропозиції з вказаних міркувань.
2. ПИТАННЯ
Відповідно до п. 5 розділу 3 тендерної документації від учасників вимагалося надати договірну ціну.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «КДМ-СТРОЙ» було надано договірну ціну (файл: 9. розрахунки.pdf), в якій вказано, що вона розрахована згідно з Настановою з визначення вартості (Наказ Мінгеріону від 01.11.2021 №281).
Проте, вона не відповідає затвердженій формі договірної ціни у Настанові з визначення вартості (Наказ Мінгеріону від 01.11.2021 №281) через відсутність заповнений полів, зокрема стосовно дати складення в поточних цінах.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Прошу пояснити чому Замовником не було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КДМ-СТРОЙ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації?
ПОЯСНЕННЯ
Замовник визначав вимоги щодо договірної ціни у пункті 6 розділу 3 тендерної документації.
Так, до ціни пропозиції (загальної договірної ціни) надаються кошторисні розрахунки (надається замовнику у форматі .imd або .bdcu, або .bder) та .pdf,, а саме:дефектний акт; договірна ціна; локальний кошторис; відомість ресурсів підсумкова відомість ресурсів з урахуванням вищенаведеної інформації про ціни на матеріальні ресурси; розрахунок загально - виробничих витрат до локального кошторису; розрахунок прибутку та адміністративних витрат; пояснювальна записка.
Слід зазначити, що згідно з Наказом Державної казначейської служби України від 29.04.2013 №68 (Методичні рекомендації щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів, Додаток) для реєстрації бюджетних зобов’язань по КЕКВ 2240 має бути наданий в тому числі кошторис, при цьому вимоги щодо його складання (форми) відсутні.
Для виконання вимог ДКСУ зазначених вище та з огляду на існування прийнятих на державному рівні нормативів витрат (Настанова), а також з метою уніфікації змісту розрахунків вартості послуг з утримання доріг, замовник зобов’язує учасників даної закупівлі складати відповідні кошториси в програмному комплексі, тобто з урахуванням Настанови. При цьому ані тендерною документацією ані жодною з норм чинного законодавства не вимагається відповідність таких кошторисів на послуги з поточного ремонту будь-якій з затверджених в установленому порядку форм.
Повідомляємо,- інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм).
Учасником розрахунок вартості здійснено у програмному комплексі АВК-5(3.10.0), а отже договірна ціна складена за формою, яка міститься у відповідному сервісі програмного комплексу АВК. Слід зауважити, що починаючи з редакції 3.10.0 програмний комплекс містить впроваджений новий сервіс «Імпорт даних із Дефектного акту». Цей сервіс розміщений в підсистемі «Інші функції» і передбачає завантаження цифрового файлу документів «Дефектний акт», «Відомість обсягів» тощо у форматах XLS, ТХТ і CSV:
Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). Крім того, ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Отже, Настанова не регулює здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту, і застосування її обумовлюється лише договором.
Вартість поточного ремонту може визначатися як згідно проектно-кошторисної документації, так і на підставі дефектного акту. Дефектний акт – це документ, в якому визначається об’єкт, який потребує ремонту, перелік та обсяг робіт, що повинні бути проведені на об’єкті, та перелік матеріалів, які для цього необхідні.
Відповідно до п.5.1 Настанови договірна ціна це ціна пропозиції учасника процедури закупівлі, яка формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Водночас, відповідно до пункту 5.2. Настанови визначення вартості будівництва, договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Не заповнення у договірній ціні полів стосовно «дати складення в поточних цінах» не є підставою для відхилення тендерної пропозиції у урахуванням норми пункту 2 Переліку формальних помилок, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998 та згідно з умовами пункту 1 розділу 3 тендерної документації, де зазначено: «2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.».
З урахуванням зазначеного вище наданий розрахунок договірної ціни за своєю суттю є ціною пропозиції учасника, а відсутність заповнених полів «дата складення в поточних цінах» є формальною помилкою яка не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення.
З огляду на зазначене вище тендерна пропозиція учасника ТОВ «КДМ-СТРОЙ» розрахована в ліцензійному програмному комплексі, згідно з Настановою, але без повного дотримання затверджених форм, повністю відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства, підстави для відхилення поданої даним учасником пропозиції з вказаних міркувань відсутні.