-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
закупівля дизельного палива та бензину
Торги не відбулися
1 199 998.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 999.99 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 999.99 UAH
Номер:
256f39f6ca0b49f58241ddc4894423f4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000090
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 14:49 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.05.2025 № 35-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України від 07.05.2025 №003100-18/5618-2025, доповідна записка заступника начальника Управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби у Херсонській області Владислава Щербенка від 08.05.2025.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
08.05.2025 №35-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2025-03-07-002229-a . Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); розгляд тендерних пропозицій; своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Верхньодніпровське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи, протоколом від 07.03.2025 №37; тендерна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та тендерна пропозиція ТОВ АГРОПЕТРОТРЕЙД; протокол про розгляд тендерної пропозиції від 20.03.2025 №54-25; протокол про розгляд тендерної пропозиції від 19.03.2025 №53-25; протокол про розгляд тендерної пропозиції від 08.04.2025 №56-25; протокол про відхилення тендерної пропозиції від 25.04.2025 №58-25; протокол про розгляд тендерної пропозиції від 25.04.2025 №58-25; протокол про відхилення тендерної пропозиції від 09.05.2025 №59-25; лист ТОВ АГРОПЕТРОТРЕЙД щодо відмови від підписання договору від 09.05.2025 №54; пояснення та документи надані Замовником 14.05.2025 через електронну систему закупівель на запити Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області (далі – Управління).
В ході проведення моніторингу, Замовник прийняв рішення про відміну відкритих торгів з особливостями.
Період усунення порушень:
15.05.2025 16:24 - 21.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.05.2025 16:24
Запити/Пояснення
Номер:
3112cfdefc254d7a94869691e900d683
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.05.2025 15:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі дизельного палива та бензину (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-03-07-002229-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Просимо надати інформацію та документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
a8782bb8d466473dbf5c7f6b00ba53a6
Назва:
Вдіповідь на запитання
Дата опублікування:
14.05.2025 19:25
Опис:
Щодо піднятих питань, пояснюємо правову основу зазначеного запиту покладено припис пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі – Постанова), яким вказану Постанову доповнено згідно з Постановою КМ №1266 від 16.12.2020.
У зв’язку з наведеним вважаємо за необхідне зазначити, що не вбачаємо правових підстав поширення дії вказаної норми на закупівлю дизельного палива та бензину згідно національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - ДК 021:2015 : 09130000-9 - Нафта і дистиляти» (надалі – Закупівля) оскільки закупівлі здійснюється за рахунок власних коштів підприємства, без залучення коштів державного бюджету.
Підтвердженням того висновку, що вимоги пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 не розповсюджуються на закупівлі комунальних підприємств, які здійснюються за рахунок власних коштів (отриманих у результаті комерційної господарської діяльності) є наступне.
Одночасно із введенням у дію пункту 41 Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 було доповнено Додаток до вказаної Постанови. Назва вказаного Додатку розкриває предмет регулювання Постанови: «Заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету». Додаток Постанови доповнено пунктом 26 який передбачає: «Забезпечення прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі» та кореспондує з пунктом 41 Постанови.
Також, пункт 41 Постанови передбачає забезпечення обґрунтування: 1) технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, 2) розміру бюджетного призначення, 3) очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення зазначених обґрунтувань на веб-сайті. Визначений у пункті 41 Постанови перелік слід розглядати виключно у наведеній нормою формі, тобто у сукупності вказаних документів/інформації.
Сукупність вказаних документів/інформації вказує на те, що правова норма може застосовуватися виключно до процедури із використанням бюджетних коштів, на це вказує така ознака, як необхідність обґрунтування «бюджетного призначення».
В свою чергу використання під час відповідної закупівлі власних коштів комунального підприємства унеможливлює обґрунтування «бюджетного призначення» та, відповідно, виключає розповсюдження Пункту 41Постанови на таку закупівлю.
Слід зазначити, що за умови розповсюдження обумовленої норми, як на процедуру використання бюджетних коштів, так і на процедуру використання власних коштів, її зміст мав би викладатися у спосіб пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі»: «розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі». Саме сполучник «або» у приведеній для прикладу нормі Закону вказує, що вона (норма) застосовується як до закупівлі із використанням бюджетних коштів так і до закупівлі із використанням власних коштів відповідним замовником. Відсутність сполучника «або» є суттєвим та тлумачиться однозначно: Пункт 41 Постанови стосується виключно процедури закупівлі із використанням бюджетних коштів.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб Замовника дизельному паливі та бензині автомобільному А-95 на 2025 рік. Розмір фінансування розрахований на підставі розрахунку вартості паливно-мастильних матеріалів автотранспорту і спецтехніки, кількість відповдно до Кошторису (додається). При цьому технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не є унікальними, та такими, що потенційно можуть обмежити коло учасників. Якість предмета закупівлі повинна відповідати державним стандартам ДСТУ 7687:2015 та 7688:2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2020 № 927 для бензину автомобільного А-95 та дизельного палива.
Очікувана вартість предмета закупівлі прорахована відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» №275 від 18.02.2020 (протокол УО з додатками додається).