Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Договору у редакції, що відповідає умовам тендерної документації Замовника, а також, додаткової угоди від 07.05.2025 № 01 до Договору, здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та вжити заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Чернігівська обласна дитяча лікарня» Чернігівської обласної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 13.03.2025 № 466, зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «АРХІТЕКТОН» (далі – ТОВ «Фірма «АРХІТЕКТОН»), повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 00:00 год 21.03.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДСТАР ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД»), повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 00:00 год 28.03.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПГС-ПРОЕКТ» (далі – ТОВ «ПГС-ПРОЕКТ»), повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 00:00 год 03.04.2025, вимогу про усунення невідповідностей до 13:16 год 26.04.2025, повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 00:00 год 29.04.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС БУД ЕКСПЕРТ» (далі – ТОВ «АЛЬЯНС БУД ЕКСПЕРТ»), повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 00:00 год 09.04.2025, тендерну пропозицію асоціації «Український міжнародний інститут відновлення», скаргу ТОВ «ПГС-ПРОЕКТ» від 10.04.2025 № UA-2025-02-28-006665-a.b1 до комісії АМКУ, рішення комісії АМКУ від 21.04.2025 № 6273-р/пк-пз, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.03.2026 № 485, від 01.04.2025 № 492, від 07.04.2025 № 497, від 09.04.2025 № 502, від 10.04.2025 № 505, від 29.04.2025 № 527, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 29.04.2025, договір про закупівлю від 07.05.2025 № 1/3122, укладений Замовником з ТОВ «ПГС-ПРОЕКТ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 08.05.2025, додаткову угоду до Договору від 12.05.2025 № 1, пояснення Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 23.05.2025, 04.06.2025 та пояснення Замовника, надані з власної ініціативи 05.06.2025.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, зокрема, у електроному полі оголошення про проведення відкритих торгів «опис окремої частини або частин предмета закупівлі… строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 30 червня 2025».
Разом з тим, пунктом 1.4.4 Загальних положень Розділу І тендерної документації Замовником передбачено, що «строк виконання робіт 90 днів з дати підписання договору, але не пізніше 30.06.2025 року».
Згідно з пунктом 1.2 проєкту договору на виготовлення проєктно-кошторисної документації, що є додатком № 2 до тендерної документації, Замовником зазначено, що «1.2. Строк виконання робіт за Договором – ____ (_____) календарних днів з моменту підписання Договору, але не пізніше 30.06.2025 року».
Учасником процедури закупівлі ТОВ «ПГС-ПРОЕКТ» надано погодження з умовами проєкту договору про закупівлю, що є додатком № 2 до тендерної документації Замовника, шляхом завантаження до складу своєї тендерної пропозиції файлу «Договір з додатками-ПГС.pdf.p7s».
Згідно з пунктом 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Проте, відповідно до умов пункту 1.2 договору закупівлі від 07.05.2025 № 1/3122, укладеного Замовником за результатами проведення процедури закупівлі з ТОВ «ПГС-ПРОЕКТ», зазначено, що «Строк виконання робіт за Договором – 90 (дев’яносто) календарних днів з моменту підписання Договору, але не пізніше 60.08.2025 року», що суперечить умовам оголошення про проведення процедури закупівлі згідно ID: UA-2025-02-28-006665-a та вимогам тендерної документації Замовника.
Згідно з пунктом 6.4 розділу VI тендерної документації Замовником зазначено, що істотними умовами договору є предмет закупівлі (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору.
Пунктом 19 Особливостей передбачено, що «…істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) Особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків… продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю…. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей…».
У свою чергу, статтею 10 Закону визначено порядок оприлюднення інформації про закупівлю. Так, відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
На запит Управління, оприлюдненого в електронній системі закупівель, Замовником надано пояснення: «… на момент підписання Договору період, що залишився для виконання робіт, складав 54 дні. Тому за взаємною згодою сторін (Замовника та Виконавця) була укладена Додаткова угода № 01 від 07 травня 2025 року до Договору 1/3122 від 07.05.2025 року про усунення розбіжностей між проєктом договору та договором на виготовлення проектно-кошторисної документації. Але … дана додаткова угода не оприлюднилась в системі Прозорро. Також було складено Протокол Уповноваженої особи про виявлення технічної помилки, яка виникла під час заповнення та реєстрації Договору на виготовлення проектно-кошторисної документації (випадково була проставлена дата 06.08.2025 року, яка планувалась для внесення в додаткову угоду, замість 30.06.2025 року відповідно до умов тендерної документації та тендерної пропозиції)…».
Так, згідно з даними електронної системи закупівель Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Таким чином, за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено, що Замовником порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
06.06.2025 15:31 - 21.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
06.06.2025 15:31