-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розробка (виготовлення) проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Будівництво захисної споруди цивільного захисту СПП (споруди подвійного призначення) із захисними властивостями сховища в КНП «Чернігівська обласна дитяча лікарня» ЧОР, з використанням енергозберігаючих технологій та потреб маломобільних груп населення за адресою м. Чернігів, вул. Пирогова, 16» (ДК 021:2015 71320000-7 Послуги з інженерного проектування (71324000-5 Послуги з оцінювання обсягів робіт))
Очікувана вартість. Джерелом фінансування є кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектування, відновлення, модернізацію, облаштування, ремонт об’єктів будівництва громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інших об’єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення, відповдно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 року №608 на реалізацію проектів і заходів за рахунок залишку коштів спеціального фонду державного бюджету, що утворилися станом на 01 січня 2023 року, джерелом формування яких були кредити (позики) від Європейського інвестиційного банку та кошти за рахунок співфінансування з обласного бюджету. Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та Постанови від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
мін. крок: 0.5% або 17 500.00 UAH
Скарга
- Скарга Чернигів.pdf 10.04.2025 19:11
- Рішення від 17.11.2022 № 6781.pdf 10.04.2025 19:11
- Протокол дискваліфікації (4).pdf 10.04.2025 19:11
- UA-2025-02-28-006665-a-awards.pdf 10.04.2025 19:11
- Скарга Чернігів.doc 10.04.2025 19:11
- sign.p7s 10.04.2025 19:14
- Додаткова інформація у ворді.doc 17.04.2025 09:52
- Додаткова інформація.pdf 17.04.2025 09:52
- Рішення від 14.04.2025 №5805.pdf 14.04.2025 17:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2025 №6273.pdf 22.04.2025 13:02
- Рішення від 21.04.2025 №6273.pdf 24.04.2025 16:18
- Тендерна документація 16.04.2025 15:03
- Пояснення до скарги 16.04.2025 15:03
- Протокол дискваліфікації 16.04.2025 15:03
- Протокол перевірки підпису 16.04.2025 15:03
- Ліцензія 16.04.2025 15:03
- Тендерна документація 16.04.2025 15:03
- Додаток 1 16.04.2025 15:03
- Додаток 2 16.04.2025 15:03
- Додаток 3 16.04.2025 15:03
- Додаток 4 16.04.2025 15:03
- Додаток 6 16.04.2025 15:03
- Додаток 5 16.04.2025 15:03
- Пояснення до скарги 16.04.2025 15:03
- Додаток 7 16.04.2025 15:03
- Протокол дискваліфікації 16.04.2025 15:03
Пункт скарги
Крім цього, у протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (який оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу) зазначено, що пропозиція Скаржника відхилена через те, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;. тендерна пропозиція не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та Пункту 3 Порядку №1082.
Скаржник вважає, що пропозиція ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ" відхилена незаконно з наведених вище підстав.
По-перше, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
У п.44 Особливостей міститься перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників торгів. Він є вичерпним та не може бути доповнений. Такі підстави, як «тендерна пропозиція не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону» та «Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та Пункту 3 Порядку №1082» Особливостями не передбачені. Отже, Замовник не має права відхиляти пропозицію учасника з вищезазначених підстав.
По-друге, пунктом 1 розділу 3 тендерної документації передбачено наступне: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.
Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Винятки:
1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа)».
Примітками до додатків 1, 5-6 тендерної документації передбачено наступне: «Учасники не засвідчують документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи учасника, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги"».
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Слід зазначити, що вимога щодо підписання документів КЕП не була передбачена окремими додатками до тендерної документації.
Окремими додатками було передбачено накладання КЕП тільки у випадках, якщо учасники не засвідчують документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи учасника.
Всі документи, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції засвідчені печаткою та підписом уповноваженої особи учасника, тому накладання КЕП не є обов’язковим.
Пропозиція ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ" підписана електронним підписом, при перевірці якого на сайті https://czo.gov.ua/ зазначається наступна інформація:
Тобто, пропозиція підписана удосконаленим електронним підписом, який не є кваліфікованим.
Відповідно до п.44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник не порушив умови Документації в цій частині, у зв'язку з чим його Пропозиція була неправомірно відхилена Замовником з наведеної підстави.
По-третє, у відповідності до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З вищенаведеного вбачається, що не накладання на пропозицію КЕП у розумінні Особливостей - є невідповідностю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.
На виконання п.43 Особливостей Замовник повинен був надати учаснику вимогу про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Натомість, пропозиція Скаржника одразу була відхилена.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Аналогічна позиція органу оскарження міститься в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6781-р/пк-пз від 17.11.2022 року. Так, у рішенні зазначається, що Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
-
Назва доказу:
Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій
-
Повʼязаний документ:
Протокол дискваліфікації (4).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 497 від 07 квітня 2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол дискваліфікації (4).pdf
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ". Зобов’язати замовника скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 497 від 07 квітня 2025 року.
Крім цього, у протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (який оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу зазначено, що пропозиція Скаржника відхилена через те, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей;. тендерна пропозиція не відповідає вимогам, встановленим в тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей та Пункту 3 Порядку №1082.
Скаржник вважає, що пропозиція ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ" відхилена незаконно з наведених вище підстав.
Згідно з п.2.3 п.2 додатку 4 тендерної документації учасники повинні у складі тендерної пропозиції надати документи, які підтверджують наявність можливості виконання робіт: наявність в учасника ліцензійного програмного забезпечення, зокрема, ліцензії учасника на використання програмного комплексу АВК-5 (або його аналогу), дійсної на момент проведення тендеру. (Скан-копія Ліцензії на використання програмного забезпечення, замовником якого є учасник процедури закупівлі із гарантійним листом у довільній формі за підписом та печаткою (у разі наявності) учасника процедури закупівлі про продовження дії ліцензії на використання програмного забезпечення до моменту виконання зобов’язання згідно Договору на виготовлення проектно-кошторисної документації).
У складі тендерної пропозиції ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ" відсутній гарантійний лист у довільній формі за підписом та печаткою (у разі наявності) учасника процедури закупівлі про продовження дії ліцензії на використання програмного забезпечення до моменту виконання зобов’язання згідно Договору на виготовлення проектно-кошторисної документації.
У відповідності до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З вищенаведеного вбачається, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції гарантійного листа у довільній формі за підписом та печаткою (у разі наявності) учасника процедури закупівлі про продовження дії ліцензії на використання програмного забезпечення до моменту виконання зобов’язання згідно Договору на виготовлення проектно-кошторисної документації – є невідповідностю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.
На виконання п.43 Особливостей Замовник повинен був надати учаснику вимогу про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Натомість, пропозиція Скаржника була одразу відхилена.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах, та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
-
Назва доказу:
Протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій
-
Повʼязаний документ:
Протокол дискваліфікації (4).pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 497 від 07 квітня 2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол дискваліфікації (4).pdf
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ПГС-ПРОЕКТ". Зобов’язати замовника скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 497 від 07 квітня 2025 року.