• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015-45453000-7 – «Капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі Гуртожитку №1 Національного університету «Чернігівська політехніка», за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 99»

Роботи виконуються та фінансуються за рахунок бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2201610 «Вища освіта, енергоефективність та сталий розвиток», джерелом надходження яких є грант, який залучається відповідно до Угоди про Грант, укладеною між Україною та Європейським інвестиційним банком (надалі – «ЄІБ») від 17 грудня 2018 року, та ратифікованої Законом України від 16 квітня 2020 року № 560-IX «Про ратифікацію Угоди про грант Фонду Е5Р (Проєкт «Вища освіта України») між Україною та Європейським інвестиційним банком». Кошти гранту – МІЖНАРОДНОЇ ТЕХНІЧНОЇ ДОПОМОГИ (надалі «МТД») надаються в рамках реалізації проєкту МТД «Вища освіта України» зареєстрованому відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» від 15 лютого 2002, реєстраційна картка проєкту № 5529 від 17.05.2024. В рамках закупівлі передбачено звільнення від ПДВ – Замовник приймає до розгляду тільки пропозиції Учасників подані БЕЗ ПДВ. Право Замовника на пільгу – відповідно до Постанови КМУ від 15.02.2002 року № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» та Податкового кодексу України (п. 197.11 ст. 197).

Завершена

55 090 078.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 275 450.39 UAH
Номер: 8a87e1b03bed47f2add371be1c6964e9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-28-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.04.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 28.04.2025 17:16 - 20.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.04.2025 № 26-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Олександр ЗАКУРІН Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9. UA-2025-02-19-011260-a 19.02.2025 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, t.i.maksymenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог абзацу п’ятого підпункту першого та абзацу другого підпункту третього пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанова № 710, повноти відображення інформації у річному плані та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 19 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету «Чернігівська політехніка» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 19.02.2025 № 14, зі змінами від 14.03.2025 № 19 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Чернігів Буд» (далі – ТОВ «Чернігів Буд», Учасник), вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення ТОВ «Чернігів Буд» переможцем процедури закупівлі від 17.04.2025 № 39, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.04.2025, договір про закупівлю робіт від 01.05.2025 № CH_3_1_W, укладений Замовником з ТОВ «Чернігів Буд» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 01.05.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 02.05.2025, 08.05.2025 та 15.05.2025. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 21:24 год 15 квітня 2025 року. Згідно з вимогою про усунення невідповідностей Замовником зазначено: «…ТОВ «Чернігів Буд»…надано не всі необхідні документи/інформацію, що заявлені для подачі в даній закупівлі та/або надано не у повному обсязі, зокрема: (1). Згідно п. 1.6 ч. 1 «Загальні документи» додатку 11… тендерної документації, в складі тендерної пропозиції має бути надано скан-копії чинних основних ліцензій (СС3) та/або дозволів на виконання будівельних робіт (СС3), сертифікатів ISO, дозволи на роботи підвищеної небезпеки, декларації відповідності матеріально-технічної бази, інше – згідно вимог підпункту 1.1.9 Розділу ІІІ… тендерної документації, в т.ч.: Дозволи на роботи підвищеної небезпеки на: монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою… В складі тендерної пропозиції надано дозвіл Управління Держпраці у Чернігівській області № 043.22.74 (діє з 16.02.2022 до 16.02.2027) на виконання робіт…, що відображає не повний текст з заявленого у тендерній документації, переліку робіт підвищеної небезпеки на які необхідно надати відповідні дозволи…». Так, Замовником відповідно до підпункту 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, чітко визначено, що учасниками процедури закупівлі надаються «…Дозволи на роботи підвищеної небезпеки (згідно постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107) на: 1.1.9.4.1. монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; 1.1.9.4.2. роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); 1.1.9.4.3. земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою…». Роботи підвищеної небезпеки виконуються на підставі дозволу, який видається в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107, як це було передбачено Замовником згідно підпункту 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Положеннями постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану» від 24.02.2022 № 357, передбачено, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання набуття права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності за декларативним принципом» від 07.12.2016 № 922 затверджує форму декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства. Слід зазначити, що для виконання вимоги про усунення невідповідностей Учаснику необхідно було надати «…документальне підтвердження відповідності вимогам п. 1.6 ч. 1 «Загальні документи» додатку 11… тендерної документації, зокрема в частині надання Дозволу/Дозволів на роботи підвищеної небезпеки… з врахуванням зауважень…». Проте, декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл «Декларація відповідності МТБ.PDF»), надана ТОВ «Чернігів Буд» у складі тендерної пропозиції, не містить переліку робіт підвищеної небезпеки, який вказано Замовником у підпункті 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. У тендерній пропозиції ТОВ «Чернігів Буд», на виконання вищезазначених вимог про усунення невідповідностей в інформації та документах надано декларацію № 114117/25 про провадження господарської діяльності від 09.04.2025 та декларацію про провадження робіт підвищеної небезпеки від 09.04.2025, які відповідають вимогам додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314, про що вказано у листі роз’ясненні від 09.04.2025 № 109, наданому Учасником. Разом з тим, у листі роз’ясненні ТОВ «Чернігів Буд» від 09.04.2025 № 109 відсутня інформація щодо підстав ненадання Учасником документів (дозволу/дозволів на роботи підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що передбачені підпунктом 1.1.9.4 Розділу ІІІ тендерної документації), які вимагав Замовник у повідомленні про усунення невідповідностей, а саме: - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; - роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); - земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою. Отже, ТОВ «Чернігів Буд» не дотримано вимоги пункту 1.6 частини 1 «Загальні документи» додатку № 11 тендерної документаці Замовника та не виконано вимогу Замовника щодо виправлення невідповідностей. Враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту першого пункту 44 Особливостей, не відхилено учасника ТОВ «Чернігів Буд», як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Натомість, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 17.04.2025 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.04.2025 про визначення ТОВ «Чернігів Буд» переможцем процедури закупівлі. В результаті чого Замовником укладено з ТОВ «Чернігів Буд» Договір. За нормою пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до додатку № 12 до тендерної документації Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати документи учасника-переможця щодо права на підписання договору про закупівлю згідно вимог пункту 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» даної тендерної документації. У свою чергу, відповідно до вимог пункту 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовником передбачено, що «…переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати інформацію про право підписання договору про закупівлю. У випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей». Слід зазначити, що згідно з пунктом 7 Статуту ТОВ «Чернігів Буд», затвердженого зборами засновників ТОВ «Чернігів Буд» протоколом № 1 від 27.06.2019 (далі – Статут): 7.1. Органами управління товариства є: - загальні збори учасників; - директор. 7.2.1. Загальні збори учасників є вищим органом товариства. 7.3.3. До виключної компетенції директора належить: 7.3.3.1. Здійснення дій без доручення від імені товариства, в межах статуту. Відповідно до пункту 7.2.10.13. Статуту ТОВ «Чернігів Буд»: «До виключної компетенції загальних зборів учасників належить:…рішення про надання згоди на вчинення значного правочину.…». Моніторингом встановлено, що документи тендерної пропозиції учасника ТОВ «Чернігів Буд», та, укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі Договір підписані уповноваженою особою Собиченком Анатолієм Віталійовичем. На виконання вимог додатку № 12 до тендерної документації учасником процедури закупівлі ТОВ «Чернігів Буд» надано довідку від 18.04.2025 № 117 (файл «Довідка про особу, що має право підпису договору.pdf»), якою Замовника повідомлено, що Собиченко Анатолій Віталійович, має право підпису договору про закупівлю на підставі наказу про призначення уповноваженої особи від 05.05.2023 № 4, підписаного директором ТОВ «Чернігів Буд» Циганком Дмитром Сергійовичем (файл «Наказ уповноважена особа.pdf»), витяг з протокола № 26 від 25.05.2023 зборів учасників про призначення уповноваженої особи (файл «Витяг з протокола призначення уповноваженої особи.pdf») та довіреність на уповноважену особу (файл «Довіреність на уповноважену особу.pdf»), якою в особі директора Циганка Дмитра Сергійовича надано повноваження Собиченку Анатолію Віталійовичу, що останній має право підпису договорів про закупівлі, в тому числі значних правочинів. Згідно з витягом з протоколу № 26 від 25.05.2023 зборів учасників ТОВ «Чернігів Буд» про призначення уповноваженої особи (файл «Витяг з протокола призначення уповноваженої особи.pdf») Собиченку Анатолію Віталійовичу надано повноваження щодо підпису договорів про закупівлю, фінансових документів, документів тендерних пропозицій, що подаються товариством, актів приймання-передачі, використовувати печатку, надавати довідки, витяги, виконувати всі інші юридично значимі дії і формальності, пов’язані з виконанням зазначених повноважень, в межах, та в обсязі, передбачених Статутом ТОВ «Чернігів Буд». Положення частин першої та другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачають, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини). Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Чисті активи - сума активів за вирахуванням зобов'язань компанії (Формула розрахунку: Чисті активи = Активи - Поточні зобов'язання - Довгострокові зобов'язання). Так, відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності ТОВ «Чернігів Буд» (файл «Фінансова звітність за 2024 рік.pdf») вартість чистих активів товариства становить 8 482,8 тис. грн, оскільки чисті активи (код рядка 1495) = (код рядка 1900) – (код рядка 1695) – (код рядка 1595). Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель ціна тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд», а як наслідок, сума договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «Чернігів Буд», становить 52 221,1 тис. гривень. Таким чином, сума зобов’язань ТОВ «Чернігів Буд» становить більш ніж 616 % вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності за 2024 рік. Отже, Договір, укладений Замовником з ТОВ «Чернігів Буд» за результатами проведення процедури закупівлі, є значним правочином. Варто зауважити, що згідно з довіреністю на уповноважену особу (файл «Довіреність на уповноважену особу.pdf»), якою в особі директора Циганка Дмитра Сергійовича надано повноваження Собиченку Анатолію Віталійовичу, останній має право підпису договорів про закупівлі, в тому числі значних правочинів. Відповідно до пункту 7.2.10.13. Статуту ТОВ «Чернігів Буд» до виключної компетенції загальних зборів учасників належить прийняття рішення про надання згоди на вчинення значного правочину, а отже, у директора товариства Циганка Дмитра Сергійовича відсутні повноваження щодо одноосібного вчинення значного правочину, а також, надання повноважень третім особам на вчинення значного правочину. У складі тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» не надано рішення Загальних Зборів Учасників щодо надання згоди на вчинення ТОВ «Чернігів Буд» в особі Собиченка Анатолія Віталійовича значного правочину та укладання договору закупівлі за результатами проведення торгів згідно ID: UA-2025-02-19-011260-a, а отже, не підтверджено правомочність укладення договору. Таким чином, учасником ТОВ «Чернігів Буд» недотримано вимоги пункту 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та додатку № 12 до тендерної документації Замовника. Проте, Замовником невідхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Чернігів Буд», як це було передбачено умовами пункту 3 розділу VI тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу другого підпункту третього пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 19.05.2025 17:50 - 03.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 19.05.2025 17:50

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-19-011260-a (ID моніторингу: UA-M-2025-04-28-000073), оскаржено НУ «Чернігівська політехніка» до Чернігівського окружного адміністративного суду (протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 26.05.2025). За інформацією єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи єдиний унікальний номер судової справи: 620/6047/25. Інформація про провадження: П/620/6383/25.
Дата публікації: 27.05.2025 15:45

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ № UA-2025-02-19-011260-a. Моніторинг закупівлі ID: UA-2025-02-19-011260-a проведено з 28.04.2025 по 19.05.2025, за результатами якого головним державним аудитором Максименко Тетяною Іванівною складено Висновок про результати моніторингу закупівлі № UA-2025-02-19-011260-a (далі – Висновок). В розділі ІІ Констатуючої частини (п. 1) Висновку головним державним аудитором зроблено наступний висновок: «…Так, Замовником відповідно до підпункту 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, чітко визначено, що учасниками процедури закупівлі надаються «…Дозволи на роботи підвищеної небезпеки (згідно постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107) на: 1.1.9.4.1. монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; 1.1.9.4.2. роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); 1.1.9.4.3. земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою…». «…..Роботи підвищеної небезпеки виконуються на підставі дозволу, який видається в порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26.10.2011 № 1107, як це було передбачено Замовником згідно підпункту 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Положеннями постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану» від 24.02.2022 № 357, передбачено, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання набуття права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності за декларативним принципом» від 07.12.2016 № 922 затверджує форму декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства……» «…..Слід зазначити, що для виконання вимоги про усунення невідповідностей Учаснику необхідно було надати «… документальне підтвердження відповідності вимогам п. 1.6 ч. 1 «Загальні документи» додатку 11… тендерної документації, зокрема в частині надання Дозволу/Дозволів на роботи підвищеної небезпеки… з врахуванням зауважень…». Проте, декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл «Декларація відповідності МТБ.PDF»), надана ТОВ «Чернігів Буд» у складі тендерної пропозиції, не містить переліку робіт підвищеної небезпеки, який вказано Замовником у підпункті 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. У тендерній пропозиції ТОВ «Чернігів Буд», на виконання вищезазначених вимог про усунення невідповідностей в інформації та документах надано декларацію № 114117/25 про провадження господарської діяльності від 09.04.2025 та декларацію про провадження робіт підвищеної небезпеки від 09.04.2025, які відповідають вимогам додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314, про що вказано у листі роз’ясненні від 09.04.2025 № 109, наданому Учасником. Разом з тим, у листі роз’ясненні ТОВ «Чернігів Буд» від 09.04.2025 № 109 відсутня інформація щодо підстав ненадання Учасником документів (дозволу/дозволів на роботи підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи, що передбачені підпунктом 1.1.9.4 Розділу ІІІ тендерної документації), які вимагав Замовник у повідомленні про усунення невідповідностей, а саме: - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; - роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); - земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою….» «……Отже, ТОВ «Чернігів Буд» не дотримано вимоги пункту 1.6 частини 1 «Загальні документи» додатку № 11 тендерної документаці Замовника та не виконано вимогу Замовника щодо виправлення невідповідностей. Враховуючи вищезазначене, Замовником в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту першого пункту 44 Особливостей, не відхилено учасника ТОВ «Чернігів Буд», як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.…». Зазначений висновок є необґрунтованим та безпідставним враховуючи наступні обставини. На виконання вимог п.п. 1.6 п. 1 «ЗАГАЛЬНІ ДОКУМЕНТИ» ДОДАТКУ 11 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, з врахуванням вимог п.п. 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації щодо надання ДОЗВОЛІВ НА РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ (згідно постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107), що чинні на строк дії договору на виконання робіт, а саме на: 1.1.9.4.1. монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; 1.1.9.4.2. роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); 1.1.9.4.3. земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою, Учасником ТОВ «Чернігів Буд» в складі його Тендерної пропозиції в систему електронних закупівель 21.03.2025 (17:51) завантажено файл «Дозволи держпраці.pdf» в якому в т.ч. надано ДОЗВІЛ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРАЦІ У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ № 043.22.74 (діє з 16.02.2022 до 16.02.2027) з ВИСНОВКОМ ЕКСПЕРТИЗИ ДП «Чернігівський ЕТЦ» від 03.02.2022 № 074.01.2.02-0096.22 на виконання робіт підвищеної небезпеки (документи згідно постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107). Згідно ДОЗВОЛУ № 043.22.74 ТОВ «Чернігів Буд» дозволяється виконувати: 1. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах. 2. Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій. 3. Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин. Сам ДОЗВІЛ № 043.22.74 відображає не повний текст з заявленого у Тендерній документації, переліку робіт підвищеної небезпеки на які необхідно надати відповідні дозволи. У зв’язку з чим в системі електронних закупівель було розміщено «Вимогу про усунення невідповідностей» (до 15 квітня 2025 21:24) в т.ч. «…..щодо надання (завантаження в електронну систему закупівель) Учасником (ТОВ «Чернігів Буд») нових документів та/або виправлених документів в новій редакції, які в сукупності з раніше завантаженими документами, підтвердять відповідність ТОВ «Чернігів Буд» (код ЄДРПОУ/ІПН 43081533) вимогам визначеним у Додатку 11 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації, а саме щодо надання:…….документального підтвердження відповідності вимогам п. 1.6 ч. 1 «ЗАГАЛЬНІ ДОКУМЕНТИ» Додатку 11 «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» Тендерної документації, зокрема в частині надання Дозволу/Дозволів на роботи підвищеної небезпеки……. – з врахуванням вимог п.п. 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації……з врахуванням зауважень…..». Слід зауважити, що ДОЗВІЛ № 043.22.74 оформлено на підставі ВИСНОВКУ ЕКСПЕРТИЗИ ДП «Чернігівський ЕТЦ» від 03.02.2022 № 074.01.2.02-0096.22, згідно якого перелік заявлених робіт підвищеної небезпеки наступний: 1. Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах (пункт 7 групи А додатка 2). 2. Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій (пункт 8 групи А додатка 2). 3. Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин (пункт 23 групи А додатка 2). Згідно Додатку до Висновку експертизи № 074.01.2.02-0096.22 «…..(найменування заявлених робіт із зазначенням пунктів додатка 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107)…..». При цьому, згідно додатка 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 року № 1107 визначено: «……………………………………………...ПЕРЕЛІК видів робіт підвищеної небезпеки Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу Група А ……. пункт 7 групи А додатка 2 – Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо). …….. пункт 8 групи А додатка 2 – Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою. ……… пункт 23 групи А додатка 2 – Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин. …………………..». Крім того, з метою підтвердження наявності ДОЗВОЛІВ НА РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ (а саме на: монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою) та на виконання «Вимоги про усунення невідповідностей» (до 15 квітня 2025 21:24) в частині надання (завантаження в електронну систему закупівель) учасником нових документів та/або виправлених документів в новій редакції, які в сукупності з раніше завантаженими документами, підтвердять наявність у товариства згаданих вище ДОЗВОЛІВ НА РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ, ТОВ «Чернігів Буд» в складі його Тендерної пропозиції ДОДАТКОВО до ДОЗВОЛУ № 043.22.74 в систему електронних закупівель 15.04.2025 (11:04) завантажено файл «Декларація про провадження господарської діяльності.pdf» в якому надано: 1) ДЕКЛАРАЦІЯ № 114117/25 про провадження господарської діяльності (Дозвільні документи: Дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки) від 09.04.2025; 2) ДЕКЛАРАЦІЯ про провадження робіт підвищеної небезпеки від 09.04.2025 (за адресою м. Чернігів, вул. Шевченка, 99) на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; - роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); - земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою. Пунктом 4 цієї ДЕКЛАРАЦІЇ про провадження робіт підвищеної небезпеки від 09.04.2025 визначено назву дозвільного документа на зміну якого подана ця декларація або до якого цією декларацією вносяться зміни – ДЕКЛАРАЦІЯ ВІДПОВІДНОСТІ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ТА УМОВ ПРАЦІ ВИМОГАМ ЗАКОНОДАВСТВА З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Постановою КМУ від 26.10.2011 № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» установлено, що НА ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ВИДИ РОБІТ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ, що зазначені у т.ч.: у пункті 7 – Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); у пункті 8 – Земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою; у пункті 23 – Монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, ВИКОНУЮТЬСЯ НА ПІДСТАВІ ДЕКЛАРАЦІЇ ВІДПОВІДНОСТІ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ВИМОГАМ ЗАКОНОДАВСТВА З ПИТАНЬ ОХОРОНИ ПРАЦІ (згідно з постановою КМУ від 24.03.2022 № 357 «Деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки на період дії воєнного стану», яка діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування). Тобто, у період воєнного стану, дозволяється проведення діяльності на основі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Це означає, що підприємства можуть здійснювати свою діяльність, не отримуючи спеціальних дозволів, за умови, що вони мають декларацію, яка підтверджує, що їхня матеріально-технічна база відповідає вимогам законодавства з охорони праці. Постановою КМУ від 18.03.2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлено, що: «…..у період воєнного стану ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ПРОВАДЖЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (далі – декларація)…надає право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності/виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності…., подається суб’єктами господарювання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг…..», «….Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг ведуть та розміщують на своїх офіційних веб-сайтах переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про: ……суб’єкта господарювання…;....певні дії щодо здійснення господарської діяльності/вид господарської діяльності або частина виду господарської діяльності, що провадиться на підставі поданої декларації; назва дозвільного документа (документа дозвільного характеру, ліцензії або інших результатів надання публічних послуг), на заміну якого (яких) подано декларацію або до якого (яких) такою декларацією вносяться зміни; місце провадження діяльності …..». «…декларація може бути подана в один із таких способів: в електронній формі – через Єдиний державний веб-портал електронних послуг……у паперовій формі – через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія…..» «….Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє у період воєнного стану до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування….». Враховуючи викладене вище, на виконання вимог Тендерної документації, а саме вимог п.п. 1.6 п. 1 «ЗАГАЛЬНІ ДОКУМЕНТИ» ДОДАТКУ 11 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» Тендерної документації, з врахуванням вимог п.п. 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації щодо надання ДОЗВОЛІВ НА РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ на виконання робіт, а саме на: 1.1.9.4.1. монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; 1.1.9.4.2. роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); 1.1.9.4.3. земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою, з врахуванням «Вимоги про усунення невідповідностей» (до 15 квітня 2025 21:24) в т.ч. «…..щодо надання (завантаження в електронну систему закупівель) Учасником (ТОВ «Чернігів Буд») нових документів та/або виправлених документів в новій редакції, які в сукупності з раніше завантаженими документами, підтвердять відповідність вимогам визначеним у Додатку 11 Тендерної документації (з врахуванням вимог п.п. 1.1.9.4 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації) – ТОВ «Чернігів Буд» (код ЄДРПОУ/ІПН 43081533) НАДАНО ДОЗВІЛ/ДОЗВОЛИ НА РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ, згідно переліку, що визначений Тендерною документацією, а саме: (1) ДОЗВІЛ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРАЦІ У ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ № 043.22.74 (діє з 16.02.2022 до 16.02.2027) з ВИСНОВКОМ ЕКСПЕРТИЗИ ДП «Чернігівський ЕТЦ» від 03.02.2022 № 074.01.2.02-0096.22 на виконання робіт підвищеної небезпеки (документи згідно постанови КМУ від 26.10.2011 № 1107) – файл «Дозволи держпраці.pdf», завантажений в систему електронних закупівель 21.03.2025 (17:51); (2) ДЕКЛАРАЦІЯ про провадження господарської діяльності № 114117/25 від 09.04.2025; ДЕКЛАРАЦІЯ про провадження робіт підвищеної небезпеки від 09.04.2025, якою внесено зміни до декларації відповідності матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, отримано-ЦНАП м. Чернігів № 1607 09.04.2025 (документи згідно постанови КМУ від 18.03.2022 № 314) – файл «Декларація про провадження господарської діяльності.pdf», завантажений в систему електронних закупівель 15.04.2025 (11:04). Таким чином, Учасником (ТОВ «Чернігів Буд») виконано вимогу Тендерної документації, в частині підтвердження наявності ДОЗВОЛІВ НА РОБОТИ ПІДВИЩЕНОЇ НЕБЕЗПЕКИ (на монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі, (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою), тим самим дотримано вимоги пункту 1.6 частини 1 «Загальні документи» додатку № 11 тендерної документації Замовника та виконано вимогу Замовника щодо виправлення невідповідностей і як результат відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд», як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. У підсумку загалом Тендерна пропозиція ТОВ «Чернігів Буд» в повному обсязі відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у Тендерній документації, і як результат була визнана найбільш економічно вигідною з дотриманням принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Також, у розділі ІІ Констатуючої частини (п. 1) Висновку головним державним аудитором зроблено наступний висновок: «…Відповідно до додатку № 12 до тендерної документації Замовником зазначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати документи учасника-переможця щодо права на підписання договору про закупівлю…… ….Слід зазначити, що згідно з пунктом 7 Статуту ТОВ «Чернігів Буд», затвердженого зборами засновників ТОВ «Чернігів Буд» протоколом № 1 від 27.06.2019 (далі – Статут): 7.1. Органами управління товариства є: - загальні збори учасників; - директор. 7.2.1. Загальні збори учасників є вищим органом товариства. 7.3.3. До виключної компетенції директора належить: 7.3.3.1. Здійснення дій без доручення від імені товариства, в межах статуту. Відповідно до пункту 7.2.10.13. Статуту ТОВ «Чернігів Буд»: «До виключної компетенції загальних зборів учасників належить:…рішення про надання згоди на вчинення значного правочину.…». Моніторингом встановлено, що документи тендерної пропозиції учасника ТОВ «Чернігів Буд», та, укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі Договір підписані уповноваженою особою Собиченком Анатолієм Віталійовичем. На виконання вимог додатку № 12 до тендерної документації учасником процедури закупівлі ТОВ «Чернігів Буд» надано довідку від 18.04.2025 № 117 (файл «Довідка про особу, що має право підпису договору.pdf»), якою Замовника повідомлено, що Собиченко Анатолій Віталійович, має право підпису договору про закупівлю на підставі наказу про призначення уповноваженої особи від 05.05.2023 № 4, підписаного директором ТОВ «Чернігів Буд» Циганком Дмитром Сергійовичем (файл «Наказ уповноважена особа.pdf»), витяг з протокола № 26 від 25.05.2023 зборів учасників про призначення уповноваженої особи (файл «Витяг з протокола призначення уповноваженої особи.pdf») та довіреність на уповноважену особу (файл «Довіреність на уповноважену особу.pdf»), якою в особі директора Циганка Дмитра Сергійовича надано повноваження Собиченку Анатолію Віталійовичу, що останній має право підпису договорів про закупівлі, в тому числі значних правочинів. Згідно з витягом з протоколу № 26 від 25.05.2023 зборів учасників ТОВ «Чернігів Буд» про призначення уповноваженої особи (файл «Витяг з протокола призначення уповноваженої особи.pdf») Собиченку Анатолію Віталійовичу надано повноваження щодо підпису договорів про закупівлю, фінансових документів, документів тендерних пропозицій, що подаються товариством, актів приймання-передачі, використовувати печатку, надавати довідки, витяги, виконувати всі інші юридично значимі дії і формальності, пов’язані з виконанням зазначених повноважень, в межах, та в обсязі, передбачених Статутом ТОВ «Чернігів Буд». Положення частин першої та другої статті 44 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачають, що Законом або статутом товариства може встановлюватися особливий порядок надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини). Рішення про надання згоди на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності, приймаються виключно загальними зборами учасників, якщо інше не передбачено статутом товариства. Чисті активи - сума активів за вирахуванням зобов'язань компанії (Формула розрахунку: Чисті активи = Активи - Поточні зобов'язання - Довгострокові зобов'язання). Так, відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності ТОВ «Чернігів Буд» (файл «Фінансова звітність за 2024 рік.pdf») вартість чистих активів товариства становить 8 482,8 тис. грн, оскільки чисті активи (код рядка 1495) = (код рядка 1900) – (код рядка 1695) – (код рядка 1595). Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель ціна тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд», а як наслідок, сума договору закупівлі, укладеного Замовником з ТОВ «Чернігів Буд», становить 52 221,1 тис. гривень. Таким чином, сума зобов’язань ТОВ «Чернігів Буд» становить більш ніж 616 % вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності за 2024 рік. Отже, Договір, укладений Замовником з ТОВ «Чернігів Буд» за результатами проведення процедури закупівлі, є значним правочином. Варто зауважити, що згідно з довіреністю на уповноважену особу (файл «Довіреність на уповноважену особу.pdf»), якою в особі директора Циганка Дмитра Сергійовича надано повноваження Собиченку Анатолію Віталійовичу, останній має право підпису договорів про закупівлі, в тому числі значних правочинів. Відповідно до пункту 7.2.10.13. Статуту ТОВ «Чернігів Буд» до виключної компетенції загальних зборів учасників належить прийняття рішення про надання згоди на вчинення значного правочину, а отже, у директора товариства Циганка Дмитра Сергійовича відсутні повноваження щодо одноосібного вчинення значного правочину, а також, надання повноважень третім особам на вчинення значного правочину. У складі тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» не надано рішення Загальних Зборів Учасників щодо надання згоди на вчинення ТОВ «Чернігів Буд» в особі Собиченка Анатолія Віталійовича значного правочину та укладання договору закупівлі за результатами проведення торгів згідно ID: UA-2025-02-19-011260-a, а отже, не підтверджено правомочність укладення договору. Таким чином, учасником ТОВ «Чернігів Буд» недотримано вимоги пункту 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та додатку № 12 до тендерної документації Замовника. Проте, Замовником невідхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «Чернігів Буд», як це було передбачено умовами пункту 3 розділу VI тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу другого підпункту третього пункту 44 Особливостей……» Зазначений висновок є безпідставним враховуючи наступні обставини. Закупівля робіт ID: UA-2025-02-19-011260-a здійснюється за кошти, передбачені у державному бюджеті за програмою 220 16 10 «Вища освіта, енергоефективність та сталий розвиток», джерелом надходження яких є грант який залучається відповідно до Угоди про Грант, укладеної між Україною та Європейським інвестиційним банком від 17 грудня 2018 року та ратифікованої Законом України від 16 квітня 2020 року №560-IX «Про ратифікацію Угоди про грант Фонду Е5Р (Проєкт "Вища освіта України" /ВОУ/) між Україною та Європейським інвестиційним банком». Статтею 6 «Міжнародні зобов’язання України у сфері закупівель» Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівля робіт за кошти грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ І ПРОЦЕДУРАМИ, ВСТАНОВЛЕНИМИ ЄІБ з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням – тобто, частина 2 статті 6 Закону «Про публічні закупівлі», встановлює пріоритет правил і політики закупівель міжнародних фінансових організацій (зокрема, ЄІБ) над національним законодавством у разі ратифікації парламентом відповідної Угоди щодо певного проєкту/програми фінансування. ЗАКУПІВЛЯ робіт з капітального ремонту (термомодернізації) будівлі Гуртожитку №1 Національного університету «Чернігівська політехніка», за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 99 (ID: UA-2025-02-19-011260-a) ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЗГІДНО З ПРАВИЛАМИ І ПРОЦЕДУРАМИ, ВСТАНОВЛЕНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМ ІНВЕСТИЦІЙНИМ БАНКОМ, ЯКИМИ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ МОЖЛИВІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ЗГІДНО ЗАКОНУ ТА ОСОБЛИВОСТЕЙ, з урахуванням додаткових обов’язкових умов ЄІБ. Згідно умов Тендерної документації, а саме пункту 3 ДОДАТКУ 12 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» ПЕРЕДБАЧЕНО НАДАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПІД ЧАС УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ПРАВО ПІДПИСАННЯ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ – «…..Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати інформацію про право підписання договору про закупівлю…» – «…Для підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю Учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції окрему довідку, в довільній формі, про особу, яку уповноважено підписувати договір про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах з обов’язковим наданням у складі своєї пропозиції копії документу, який посвідчує особу яку уповноважено підписувати договір про закупівлю…» – тобто, Тендерною документацією визначено перелік документів, які повинні бути надані Учасником-переможцем для підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю. При цьому вимога, щодо надання переможцем документів по значному правочину в Тендерній документації відсутня. Крім того, термін «значний правочин» не фігурує ні у Посібнику із закупівель по Проєкту «Вища освіта України», ні у нормах Закону України «Про публічні закупівлі», ні в Особливостях здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, згідно яких розроблено Тендерну документацію. На виконання вимог Тендерної документації, в складі Тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд», для підтвердження правомочності на укладення договору про закупівлю надано: окрему довідку, в довільній формі, про особу, яку уповноважено підписувати договір про закупівлю – № 117 від 18.04.2025, якою повідомляється, що СОБИЧЕНКО Анатолій Віталійович має право підпису договору про закупівлю по закупівлі UA-2025-02-19-011260-a. Крім того, для підтвердження права підпису договору про закупівлю, уповноваженою на це особою – СОБИЧЕНКО Анатолієм Віталійовичем в складі Тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» надано: 1) ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 2 ЗБОРІВ УЧАСНИКІВ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» від 31 березня 2021 року – про призначення на посаду директора ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» ЦИГАНКА Дмитра Сергійовича; 2) Наказ ТОВ «Чернігів Буд» «По особовому складу» від 01.04.2021 № 41 – про вступ на посаду директора ТОВ «ЧЕРНІГІВ БУД» ЦИГАНКА Дмитра Сергійовича; ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 2 ЗБОРІВ УЧАСНИКІВ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» від 31 березня 2021 року та Наказ ТОВ «Чернігів Буд» «По особовому складу» від 01.04.2021 № 41 з рішенням про призначення на посаду директора товариства ЦИГАНКА Дмитра Сергійовича містять відомості про факт вступу керівника підприємства на посаду та здійснення його повноважень відповідно до статуту. Тобто, вищевказані документи підтверджують правовідносини підприємства – ТОВ «Чернігів Буд» та керівника – директора ЦИГАНКА Дмитра Сергійовича, який здійснює управління господарською діяльністю підприємства/товариства відповідно до статуту. 3) ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ № 26 ЗБОРІВ УЧАСНИКІВ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» від 25 травня 2023 року – в т.ч. про надання СОБИЧЕНКУ Анатолію Віталійовичу повноважень на вчинення дій від імені ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» на підставі довіреності, а саме: підписувати договори, фінансові документи; 4) Наказ ТОВ «Чернігів Буд» «Про призначення уповноваженої особи» від 05.05.2023 № 4, підписаний директором ТОВ «Чернігів Буд» ЦИГАНКОМ Дмитром Сергійовичем; 5) ДОВІРЕНІСТЬ місто Чернігів, шістнадцятого грудня дві тисячі двадцять четвертого року (Зареєстровано в реєстрі за № 1239) – щодо уповноваження директором ТОВ «Чернігів Буд» ЦИГАНКОМ Дмитром Сергійовичем – СОБИЧЕНКО Анатолія Віталійовича представляти інтереси ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» в т.ч. щодо укладання та підписання від імені ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЧЕРНІГІВ БУД» договорів підряду (значних правочинів) з наданням наступних повноважень, зокрема – підписувати та укладати договори підряду, додаткові угоди, додатки до договорів, а також здійснювати інші юридично значимі дії на виконання підписаних договорів підряду, інше. Водночас згідно з пунктом 13 частини 2 статті 9 Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закон про державну реєстрацію), в ЄДИНОМУ ДЕРЖАВНОМУ РЕЄСТРІ МІСТЯТЬСЯ ВІДОМОСТІ ПРО КЕРІВНИКА ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ ТА ПРО ІНШИХ ОСІБ (ЗА НАЯВНОСТІ), ЯКІ МОЖУТЬ ВЧИНЯТИ ДІЇ ВІД ІМЕНІ ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ПІДПИСУВАТИ ДОГОВОРИ, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи. У статті 10 Закону про державну реєстрацію зазначається, що «….ЯКЩО ДОКУМЕНТИ ТА ВІДОМОСТІ, ЯКІ ПІДЛЯГАЮТЬ ВНЕСЕННЮ ДО ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ, ВНЕСЕНІ ДО НЬОГО, ТАКІ ДОКУМЕНТИ ТА ВІДОМОСТІ ВВАЖАЮТЬСЯ ДОСТОВІРНИМИ і можуть бути використані у спорі з третьою особою…». Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються у вигляді: виписки з Єдиного державного реєстру; витягу з Єдиного державного реєстру; довідки про наявність або відсутність в Єдиному державному реєстрі інформації, яка запитується. Згідно з Законом про державну реєстрацію «…витяг – це документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі….». В складі Тендерної пропозиції ТОВ «Чернігів Буд» надано ВИТЯГ з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Номер, дата та час формування витягу: 34771403, 21.03.2025 08:17:22) в якому наявні «…Відомості про керівника юридичної особи, про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи: Керівник: ЦИГАНОК ДМИТРО СЕРГІЙОВИЧ Представник: Собиченко Анатолій Віталійович Повноваження: Вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо….». Згідно з частиною 5 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно до частини 1 статті 11 Закону про державну реєстрацію ВІДОМОСТІ, ЩО МІСТЯТЬСЯ В ЄДИНОМУ ДЕРЖАВНОМУ РЕЄСТРІ, Є ВІДКРИТИМИ І ЗАГАЛЬНОДОСТУПНИМИ. Університетом, з метою перевірки відомостей про керівника та інших осіб, які можуть вчиняти дій від імені юридичної особи – ТОВ «Чернігів Буд» (код ЄДРПОУ/ІПН 43081533) – було здійснено пошук відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який веде МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЙ УКРАЇНИ (режим доступу: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search), доступ до яких є вільним, за результатами якого було встановлено наступне: «…Відомості про керівника юридичної особи, про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи: ЦИГАНОК ДМИТРО СЕРГІЙОВИЧ – керівник Собиченко Анатолій Віталійович (Повноваження: Вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори тощо (діє на підставі довіреності та протоколу зборів учасників ТОВ «ЧЕРНІГІВ БУД» №26 від 25.05.2023)) – представник….». Дані про наявность обмежень щодо представництва від імені юридичної особи ТОВ «Чернігів Буд» у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань – відсутні. Таким чином, враховуючи викладене вище, учасником-переможцем ТОВ «Чернігів Буд» дотримано вимоги пункту 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації та Додатку № 12 до Тендерної документації Замовника – в частині підтвердження права уповноваженої особи СОБИЧЕНКО Анатолія Віталійовича на підписання договору про закупівлю, тобто ТОВ «Чернігів Буд», враховуючи документи надані у складі його Тендерної пропозиції та враховуючи відомості у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, підтверджено правомочність укладення договору за результатами закупівлі ID: UA-2025-02-19-011260-a. В університету відсутні підстави для відхилення Тендерної пропозиції учасника-переможця процедури закупівлі ТОВ «Чернігів Буд», як це було передбачено умовами пункту 3 Розділу VI Тендерної документації. Замовником під час проведення закупівлі дотримано усіх вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами. Відповідно зобов’язання Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області до НУ «Чернігівська політехніка» про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, що викладені у пункті 3 Висновку є протиправними.
Дата публікації звіту: 22.05.2025 16:18

Запити/Пояснення