-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Металопластикові вікна та двері для енергозбереження у виробничих, адміністративних та житлових приміщеннях КП “ВТК”
Завершена
432 496.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 162.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 162.48 UAH
Номер:
0b2ff42f0b2640f69fe5e1fdda915cd4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-13-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.05.2025 00:00
Період моніторингу:
13.05.2025 16:08 - 04.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.05.2025 №71-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 13.05.2025 №71-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3. UA-2025-02-18-005323-a, 18.02.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Романюк Євгеній Олександрович» установлено порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови № 1178, повноти виконання рішення комісії АМКУ, розгляду тендерних пропозицій ФОП «Крижанівська Ганна Володимирівна, ТОВ «ГЛОРІЯ-В», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), повноти виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Вінницька транспортна компанія» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 18.02.2025 № 11), звернення за роз’ясненням щодо тендерної документації Замовника від 19.02.2025, 20.02.2025, 21.02.2025, 22.02.2025, відповіді Замовника від 20.02.2025, 21.02.2025, 24.02.2025, тендерні пропозиції фізичної особи - підприємця Крижанівської Ганни Володимирівни (далі – ФОП «Крижанівська Ганна Володимирівна»), товариства з обмеженою відповідальність «ГЛОРІЯ-В» (далі – ТОВ «ГЛОРІЯ-В»), фізичної особи - підприємця Романюка Євгенія Олександровича (далі – ФОП «Романюк Євгеній Олександрович»), вимоги про усунення невідповідностей до 22.03.2025 та 15.04.2025, звернення з вимогою про усунення порушення UA-2025-02-18-005323-a.b1 від 28.02.2025, UA-2025-02-18-005323-a.c2 від 03.03.2025, UA-2025-02-18-005323-a.b5 від 16.04.2025, UA-2025-02-18-005323-a.b6 від 18.04.2025, відповіді Замовника від 03.03.2025, 05.03.2025, 18.04.2025, від 22.04.2025, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.03.2025 № 4013-р/пк-пз, від 10.04.2025 № 5712-р/пк-пз, (далі – Комісія АМКУ), протоколи від 28.02.2025 № 21, 20.03.2025 № 36, 26.03.2025 № 41, 16.04.2025 № 61, повідомлення про намір укласти договір, договір від 01.05.2025 № 04-05/2025 (далі – Договір), та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 21.05.2025 та 30.05.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії АМКУ, не здійснювався.
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Романюка Євгенія Олександровича» встановлено наступне.
Згідно з підпунктами 1.1.1, 1.1.2 пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг/виконання робіт/поставки товару, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/користування. Для підтвердження наявності обладнання, яке зазначено у довідці про наявність матеріально-технічної бази, надається фото обладнання. Фотографування здійснюється разом із тендерною пропозицією (документом довільної форми) учасника прикріпленою до даної закупівлі.
Проведеним моніторингом установлено, що на виконання зазначених вимог учасник ФОП «Романюк Євгеній Олександрович» у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність обладнання від 24.02.2025, яка, зокрема, містить інформацію щодо наявності обладнання: торцовочної пили «Makita» MLS100, фрезера «Yilmaz» KM-212, запобіжного пояса ПБ1-1, стремянки алюмінієвої, складної з 4 частин (по 1 м) (трансформер) «Krause Multimatik.
Однак, на це обладнання, яке зазначене у довідці про наявність обладнання від 24.02.2025, учасник ФОП «Романюк Євгеній Олександрович» не надав фото в складі пропозиції, чим не дотримався вимог підпункту 1.1.2 пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 43 Постанови № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови № 1178 не надав можливість учаснику ФОП «Романюк Євгеній Олександрович» усунути невідповідності в цій частині.
Період усунення порушень:
03.06.2025 17:04 - 18.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.06.2025 17:04
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок, складений за наслідками моніторингу закупівель, не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, а зазначені обставини є самостійною та достатньою підставою для його скасування повністю в незалежності від змісту викладених у Висновку фактичних обставин.
Дата публікації:
20.06.2025 12:06
Дата відкриття провадження:
12.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
120/8193/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
df1ea2cadf654d05be94bb103b09f921
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.05.2025 16:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі металопластикових вікон та дверей для енергозбереження у виробничих, адміністративних та житлових приміщеннях КП «ВТК» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-18-005323-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме:
Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
985bae85bfe148149ad90b6d77279630
Назва:
Пояснення щодо запиту
Дата опублікування:
21.05.2025 16:43
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі металопластикових вікон та дверей для енергозбереження у виробничих, адміністративних та житлових приміщеннях КП «Вінницька транспортна компанія» (UA-2025-02-18-005323-a), повідомляємо наступне.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначалась на підставі аналізу ринку цін на аналогічну продукцію (що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі), розрахунку очікуваної вартості та комерційних пропозицій учасників ринку. Відповідні розрахунки, які виведені за результатами аналізу ринку, також враховують коефіцієнти на транспортні витрати, демонтаж, установку та складність виконання робіт, згідно загальних технічних характеристик продукції.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені згідно вимог до предмета закупівлі з урахуванням енергоефективності, стандартів якості (ДСТУ, ДБН нормативно-правових актів України, які регулюють будівельні матеріали, енергоефективність, пожежну безпеку та технічні вимоги) вимог екологічної безпеки, довговічності матеріалів та гарантійних умов.
Разом з тим, Замовник вважає за необхідне звернути увагу на наступне. У відповідності до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), Суб’єкти господарювання державного сектору економіки здійснюють оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
КП «Вінницька транспортна компанія» є унітарним комунальним підприємством 100% якого належить Вінницькій об’єднаній територіальній громаді (ст. 78 ГК України) в особі Вінницької міської ради. У відповідності до ст. 22 ГК України, СУБ'ЄКТАМИ ГОСПОДАРЮВАННЯ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ є суб'єкти, що діють на основі ЛИШЕ державної власності, а також суб'єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п'ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб'єктів. Отже КП « ВТК» не є СУБ'ЄКТОМ ГОСПОДАРЮВАННЯ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА ЕКОНОМІКИ, а тому п. 4-1 згаданої Постанови КМУ, не створює для КП «ВТК» (03327925) жодних юридичних наслідків, як і власне інші положення постанови в частинні оприлюднення згаданих обґрунтувань.
Окрім цього, у відповідності до п.14 ст.1 ЗУ № 922-VIII: "Моніторинг процедури закупівлі" - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель;
У відповідності до преамбули ЗУ № 922-VIII правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначається цим законом. Від так законодавством у сфері публічних закупівлі окрім ЗУ № 922-VIII є нормативно правові акти на які посилаються норми згаданого закону, або які прийняті на його виконання у спосіб передбачений цим же законом. З огляду на це Постанову КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 не можна вважати складовою законодавства у сфері публічних закупівлі, а відтак дотримання Замовниками її вимог НЕМОЖЕ бути предметом моніторингу процедури закупівлі, хоча б тому що вичерпний перелік інформації про закупівлю яка підлягає оприлюдненню міститься у ст.. 10 ЗУ № 922-VIII і серед нього обґрунтування обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відсутнє.
Вимога, щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості для небюджетних підприємств може мати лише рекомендаційний характер.
Зобов’язання щодо формування очікуваної вартості предмета закупівлі, технічних/якісних характеристик предмета закупівлі дотримані, а вимоги, щодо надання інформації та розрахунки з підтвердними документами на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, не підлягають застосуванню до нашого підприємства у вказаному контексті.
Номер:
9e107c55c57a4a66a603a2a73bcbf4be
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
27.05.2025 13:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі металопластикових вікон та дверей для енергозбереження у виробничих, адміністративних та житлових приміщеннях КП «ВТК» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-18-005323-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), а саме:
Яким чином учасником ФОП «Романюк Євгеній Олександрович», якого обрано переможцем торгів, виконано вимоги підпункту 1.1.2 пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації в частині надання фото на підтвердження наявності обладнання: торцовочної пили «Makita» MLS100, фрезера «Yilmaz» KM-212, запобіжного пояса ПБ1-1, стремянки алюмінієвої, складної з 4 частин (по 1 м) (трансформер) «Krause Multimatik», яке зазначене у наданій довідці про наявність обладнання від 24 лютого 2025 року?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
cb223708d740483aa5da26a0c566f4bd
Назва:
Щодо запиту про надання пояснення
Дата опублікування:
30.05.2025 12:35
Опис:
Щодо виконання ФОП «Романюк Євгеній Олександрович» вимог підпункту 1.1.2 пункту 1.1 додатку 1 до тендерної документації в частині надання фото на підтвердження наявності обладнання:
Згідно пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, встановленому у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у пунктах 1-6 частини першої статті 5 Закону, зокрема таких як недискримінація учасників та рівне ставлення до них, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Тобто замовник вільний у встановленні вимог тендерної документації, що не суперечать принципам закупівель (Ст. 5 Закону).
Відповідно до тендерної документації закупівлі UA-2025-02-18-005323-a, учасники повинні надати фото обладнання, зазначеного в довідці про наявність матеріально-технічної бази. Фотографії мають бути зроблені разом із тендерною пропозицією (документом довільної форми) учасника, прикріпленою до даної закупівлі. Однак, документація не містить чіткої вимоги щодо надання окремого фото для кожної позиції обладнання.
Таким чином з урахуванням вищенаведеного, беручи до уваги семантико-граматичну побудову запитання органом моніторингу, по суті поставленого запитання повідомляємо наступну відповідь:
Учасник на виконання вимог підпункту 1.1.2 пункту 1.1 Додатку 1 до тендерної документації надав фото у відповідності до вимог документації у тому числі торцовочної пили «Makita» MLS100, фрезера «Yilmaz» KM-212, запобіжного пояса ПБ1-1, стремянки алюмінієвої, складної з 4 частин (по 1 м) (трансформер) «Krause Multimatik», яке зазначене у наданій довідці про наявність обладнання від 24 лютого 2025 року.
- Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» основними принципами здійснення закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість і прозорість на всіх стадіях, недискримінація учасників, рівне ставлення до них та об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Запорукою забезпечення дотримання принципів закупівлі, є відсутність проявів правового пуризму.