-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Автомобільні шини
Завершена
1 160 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 800.00 UAH
Номер:
cdc6a0fc7b5c471ab9e27f4292c91813
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-28-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.04.2025 00:00
Період моніторингу:
28.04.2025 12:32 - 20.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.04.2025 № 48-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 28 квітня 2025 року № 48-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
1. UA-2025-02-17-006339-a від 17.02.2025 – дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог абзаців восьмого та десятого пункту 28 та пункту 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій МПП "Парус", ТОВ «ТК «ВІКІНГ ОЙЛ Україна» та ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ», виконання рішення Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) із змінами, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ або Орган оскарження), своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міського комунального підприємства «Чернівціспецкомунтранс» (далі – Замовник) на 2025 рік (ID:UA-P-2025-02-17-007207-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол) (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 26.03.2025; тендерні пропозиції учасників: Малого приватного підприємства «Парус» (далі – МПП «Парус»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ Україна» (ТОВ «ТК «ВІКІНГ ОЙЛ Україна») та Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ» (далі – ТОВ «ТД «АЛЬФАТЕХ»); протокольні рішення щодо прийняття рішень уповноваженою особою (далі - протокол) від 05.03.2025, від 08.04.2025 № 08/04-25, від 09.04.2025 № 09/04-25 та від 26.03.2025 № 26/03-25; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до учасника МПП «Парус» до 04.03.2025; рішення Комісії АМКУ від 20.03.2025 № 4372-р/пк-пз; повідомлення про намір укласти договір від 09.04.2025; договір про закупівлю товарів від 18.04.2025 № 12; пояснення Замовника з документами, надані 05.05.2025 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В абзаці десятому пункту 28 Особливостей № 1178 встановлена вимога про те, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Проте, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Замовник зазначив у одному Додатку № 1 до тендерної документації, а не оформив такі переліки документів та/або інформації як окремі додатки тендерної документації, чим порушив вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Так, Замовник у підпункті 2.3 пункту 2 розділу 2 тендерної документації зазначив випадки, за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури у відкритих торгах без урахування змін, а саме підпунктів 10 та 11 пункту 47 Особливостей № 1178, внесених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.09.2023 № 952 до пункту 47 Особливостей № 1178, чим не дотримано вимог абзацу восьмого пункту 28 та пункту 47 Особливостей № 1178.
Також, у підпункті 2.4 пункту 2 розділу 2 тендерної документації та пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей без урахування змін, внесених Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 до пункту 44 Особливостей № 1178, де абзац чотирнадцятий виключений.
Період усунення порушень:
07.05.2025 17:02 - 22.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2025 17:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рішення ДАСУ від 07.05.2025 року уповноважену особу було притягнуто до дисциплінарної відповідальності, а саме: оголошено догану. Сканкопія відповідного наказу додається.
Дата публікації звіту:
14.05.2025 14:40
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
14.05.2025 15:22
Запити/Пояснення
Номер:
6e8d14f29b45408dbd8d45d148df70c4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
30.04.2025 17:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Автомобільні шини» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-006339-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із даних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому тендерна документація складена з порушенням вимог законодавства про закупівлі, зокрема:
- перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Вами зазначено у одному Додатку 1 до тендерної документації, а не оформлено такі переліки документів та/або інформації як окремі додатки тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178?;
- у підпункті 2.3 пункту 2 розділу 2 тендерної документації зазначені випадки, за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури у відкритих торгах без урахування змін, внесених Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 до пункту 44 Особливостей № 1178?;
- у підпункті 2.4 пункту 2 розділу 2 тендерної документації та пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації Вами зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей без урахування змін, внесених Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 до пункту 44 Особливостей № 1178?
3. Яким чином наданий учасником ТОВ «Торговий дім «Альфатех» сертифікат на систему управління якістю (документ – 15. Серт НАА-IAFТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ»_9001-2018_№ 8О108.СУЯ.293-24.pdf) підтверджує вимогу абзацу 1 пункту 9 Додатку 1 та абзацу 2 пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації, де містяться такі вимоги: учасник повинен надати документи про якість/відповідність товару (діючий сертифікат відповідності та/або сертифікат/паспорт якості та/або декларація про відповідність та/або інший відповідний документ), виданий відповідним акредитованим органом сертифікації або виробником товару, що є предметом закупівлі по кожному заявленому в предметі закупівлі найменуванні товару.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
dfee3d81508b41e1ab6b62d877e152fd
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
05.05.2025 14:45
Опис:
Пояснення на запит у межах проведення моніторингу UA-M-2025-03-03-000084 закупівлі за предметом «Автомобільні шини» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-17-006339-a)
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (далі – Наказ) визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Для аналізу ринку було також зібрано три комерційні пропозиції від постачальників, які вказали наступні ціни: ТОВ «Сервісно-технічний центр «Укравтозапчастина» - 1 327 128,40 грн; ТОВ «ТД «Алдьфатех» - 1 160 000,00 грн; ТОВ «С.А.М.ТАЙЄР» - 994 152,00 грн. Згідно абз. 15 п. 1 Розділу ІІІ Наказу для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін рекомендується «визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації;», на підставі чого замовником визначено очікувану ціну за одиницю товару із застосуванням вищевказаної формули: ОВЗ= (1 327 128,40 + 1 160 000,00 + 994 152,00)/3= 1 160 426,80 грн. Після округлення сума ОВЗ склала 116 000,00 грн. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та викладені в Додатку 3 до Тендерної документації.
2. Чому тендерна документація складена з порушенням вимог законодавства про закупівлі, зокрема: - перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Вами зазначено у одному Додатку 1 до тендерної документації, а не оформлено такі переліки документів та/або інформації як окремі додатки тендерної документації, чим порушено вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178?
Відповідно п. 28 Особливостей: Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. На думку Замовника, об’єднання переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі в одному додатку не порушує норм, зазначених в Законі «Про публічні закупівлі», оскільки ці вимоги чітко розмежовані в Додатку 1. Разом з тим, об’єднання переліку документів в одному додатку жодним чином не порушує права потенційних учасників, навпаки, полегшує роботу в формуванні тендерної пропозиції. Таким чином, Замовник вважає, що вказане питання не є порушенням законодавства, а підготовка документації здійснювалась у рамках діючих норм. Проте уповноважена особа забов’язуться взяти до уваги всі зауваження Держаудитслужби для уникнення помилок в подальшому.
2.1. у підпункті 2.3 пункту 2 розділу 2 тендерної документації зазначені випадки, за яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури у відкритих торгах без урахування змін, внесених Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 до пункту 44 Особливостей № 1178?;
Відповідно п. 28 Особливостей № 1178 Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Дана стаття не містить вимог, згідно яких в тендерній документації повинні зазначатися підстави для відхилення.
В п. 28 Особливостей № 1178 вказано, що У тендерній документації зазначаються: підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
2.2. - у підпункті 2.4 пункту 2 розділу 2 тендерної документації та пункту 11 Додатку № 1 до тендерної документації Вами зазначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей без урахування змін, внесених Постановою КМУ № 382 від 02.04.2024 до пункту 44 Особливостей № 1178?
При публікації ТД було допущено помилку і не видалено фразу «та в абзаці чотирнадцятому». В подальшому уповноваженою особою Замовника ТД буде приведено у відповідність до вимог чинного законодавства.
3. Яким чином наданий учасником ТОВ «Торговий дім «Альфатех» сертифікат на систему управління якістю (документ – 15. Серт НАА-IAFТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АЛЬФАТЕХ»_9001-2018_№ 8О108.СУЯ.293-24.pdf) підтверджує вимогу абзацу 1 пункту 9 Додатку 1 та абзацу 2 пункту 1 Додатку 3 до Тендерної документації, де містяться такі вимоги: учасник повинен надати документи про якість/відповідність товару (діючий сертифікат відповідності та/або сертифікат/паспорт якості та/або декларація про відповідність та/або інший відповідний документ), виданий відповідним акредитованим органом сертифікації або виробником товару, що є предметом закупівлі по кожному заявленому в предметі закупівлі найменуванні товару.
На підтвердження якості/відповідності товару учасником ТОВ «Торговий дім «Альфатех» було надано паспорти якості від виробників (документи додаються).