-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В.Липинського,11», (ДК 021:2015:45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація).
Завершена
11 408 235.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 041.18 UAH
мін. крок: 0.5% або 57 041.18 UAH
Номер:
a14caf0c47014c94aa30b0d350690bde
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-24-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2025 00:00
Період моніторингу:
24.03.2025 11:43 - 15.04.2025 01:00
Статус:
Завершено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
21.03.2025 № 89
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
34 UA-2025-02-12-014416-a 12.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерних пропозицій – ПП «Арт – Модуль», ТОВ «Львівський Акцент» та ТОВ «Експерт Систем», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління адміністрування послуг Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів від 12.02.2025 із змінами від 14.02.2025; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.02.2025 № 29 із змінами від 14.02.2025 № 33; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозицію Приватного підприємства «Арт – Модуль» (далі – ПП «Арт – Модуль»), товариства з обмеженою відповідальністю «Львівський Акцент» (далі – ТОВ «Львівський Акцент»), товариства з обмеженою відповідальністю «Експерт Систем» (далі – ТОВ «Експерт Систем»); протокольні рішення уповноваженої особи № 55 від 03.03.2025, № 65 від 11.03.2025, № 67 від 13.03.2025, № 68 від 14.03.2025, № 74 від 21.03.2025 про визнання переможцем ТОВ «Експерт Сервіс»; повідомлення від 21.03.2025 про намір укласти договір про закупівлю із ТОВ «Експерт Систем»; договір № 83 від 02.04.2025 укладений на із ТОВ «Експерт Систем» на суму 10 425 000,00 грн; пояснення та документи надані Замовником 27.03.2025 та 02.04.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
Період усунення порушень:
09.04.2025 17:58 - 15.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.04.2025 17:58
Запити/Пояснення
Номер:
f9f1974aaf4b4dc3b77aa0ae10ab64bc
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.03.2025 10:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2025 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В.Липинського, 11» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-12-014416-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Інформації та відповідних документів (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b09ea8f446954d4f9c195c863c48cda5
Назва:
Пояснення Замовника
Дата опублікування:
27.03.2025 17:14
Опис:
В електронній системі закупівель оприлюднено Наказ Державної аудиторської служби України про початок моніторингу процедури закупівлі № 89 від 21.03.2025.
Відповідно до зазначеного Наказу, органом державного фінансового контролю розпочато моніторинг процедури закупівлі з ідентифікатором: UA-2025-02-12-014416-a. Через електронну систему закупівель замовнику направлено запит щодо надання пояснень (далі – Запит) стосовно проведеної закупівлі.
Запит про надання пояснень:
1. Інформація та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертні звіти, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
02.05.2023 р. між департаментом адміністративних послуг ЛМР та Товариством з обмеженою відповідальністю "Макро-Будомат» укладено договір № 39 на виготовлення проєктно-кошторисної документації по об’єкту "Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В. Липинського, 11".
На зазначену документацію отримано позитивний експертний звіт № 1778/23. Відповідно до рішення виконавчого комітету ЛМР № 112 від 14.02.2020 р., договір № 39 від 02.05.2023 р. із додатками, кошторис та експертний звіт передано на перевірку Управлінню фінансового контролю ЛМР.
У зв’язку з початком процедури ліквідації департаменту адміністративних послуг ЛМР, було прийнято рішення про зміну замовника на управління адміністрування послуг департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради. 21.01.2025 виконавчий комітет ухвалив рішення № 34 про надання управлінню адміністрування послуг департаменту гуманітарної політики ЛМР функцій замовника щодо виконання робіт на зазначеному об'єкті та передання проєктно-кошторисної документації з експертним звітом. Документація затверджена наказом керівника № 1-р від 22.01.2025. Договір оренди приміщення підписано 12.12.2024 за адресою вул. В. Липинського, 11, акт прийому-передачі оформлено 11.02.2025. Відповідно до договору отримано дозвіл балансоутримувача на проведення робіт.
Ухвалою ЛМР № 5743 від 19.12.2024 р. управлінню адміністрування послуг департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради передбачено капітальні вкладення бюджету в розмірі інвестиційних проєктів у 2025 році, а саме: "Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В. Липинського, 11" вартістю 11992459,00 грн. Графіком вибірки кредитних коштів АТ Ощадбанк у 2025 році згідно пропозицій головного розпорядника бюджетних коштів після наради у першого заступника міського голови передбачено виділення коштів з квітня по грудень 2025 року, відповідно до протоколу № 301 від 29.01.2025 р. КЕКВ: 3132 — Капітальний ремонт інших об’єктів
Згідно зведеного кошторисного розрахунку у складі проєктно-кошторисної документації, загальна вартість робіт складає – 11992,459 тис. грн, з яких здійснення технічного нагляду, проєктні роботи, витрати на авторський нагляд, експертиза проєктної документації не враховуються при визначенні очікуваної вартості робіт з капітального ремонту. Отже, очікувана вартість робіт по об'єкту: «Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В. Липинського, 11» становить – 11 408 235,60 грн.
Обсяги, технічні, якісні та кількісні характеристики закупівлі відображені у проектно-кошторисній документації «Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В.Липинського,11». Документація пройшла експертизу та отримала позитивний експертний висновок. Усі роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проєктом із дотриманням вимог чинних нормативних документів, а також відповідно до встановлених технологій їх виконання, якості будівельно-монтажних робіт.
Відповідно до розпорядження міського голови від 21.09.2023 № 392 "Про обмеження здійснення публічних закупівель Львівської міської територіальної громади в умовах воєнного стану", з метою забезпечення ефективного, раціонального та економного використання бюджетних коштів, закупівлю на проведення робіт з капітального ремонту було погоджено 22.01.2025р. керівником управління, заступником міського голови з гуманітарних питань та першим заступником міського голови.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На виконання норм Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Замовником забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на офіційному веб-сайті:
https://city-adm.lviv.ua/public-information/search?searchword=UA-2025-02-12-01441&search_cat=1
Номер:
64298ed7f19e4a7b9e4225fd4c554b29
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.03.2025 17:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт приміщень для влаштування Центру надання адміністративних послуг для ветеранів на вул. В.Липинського, 11» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-12-014416-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином переможцем ТОВ «Експерт Систем» підтверджено свою відповідність таким кваліфікаційним критеріям як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до вимог пунктів 1, 5 і 7 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та додатку 1 до тендерної документації, враховуючи також і залучені спроможності субпідрядника ПП «Мегабезпека»?
2. Чи враховано під час визначення переможцем ТОВ «Експерт Систем» невідповідності щодо застосованого розміру заробітної плати про що зазначено у висновку Управління фінансового контролю Львівської міської ради від 19.03.2025 № 4-2103-3251 (додаток до протокольного рішення уповноваженої особи від 21.03.2025 № 74)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5709f3f934d64db6b92e573d864eebe9
Назва:
Пояснення Замовника
Дата опублікування:
02.04.2025 14:34
Опис:
Пояснення:
1. Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Окрім цього, цим же пунктом Особливостей передбачено, що у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) замовник встановив такі кваліфікаційні критерії:
• наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
• наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
• наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
У додатку № 1 до тендерної документації встановлена вимога «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». На підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Переможець закупівлі виконав дану вимогу завантаживши Довідку № 5/25 від 26.02.2025 року згідно форми № 1.
Для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці У довідці переможець зазначив інформацію про право володіння – власне. На підтвердження підстави володіння надано витяги з оборотно-сальдової відомості станом на 26.02.2025 року.
Другим кваліфікаційним критерієм у додатку № 1 до тендерної документації була вимога «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Відповідно до цієї вимоги учасник мав надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою 2.
Переможець надав довідку 1/25 від 26.02.2025 року за формою № 2, де зазначено П.І.Б. працівників, їх посаду, загальний стаж роботи та підставу використання праці.
Згідно п. 1.2.2. «Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати накази про призначення працівників або трудові книжки або цивільно-правові договори».
Переможець завантажив папку «Накази на працівників», де зазначено:
• Беркевич Тарас Ігорович – наказ № 1К від 14.02.2024 року про виконання обов’язків директора.
• Дахович Юрій Тарасович – наказ № ЕС000000006 від 06.08.2018 р. про прийняття на посаду слюсаря-монтажника та наказ № 05К від 28.04.2023 р. про переведення на посаду заступника директора (відповідно до інформації, зазначеної у довідці).
• Масюк Ігор Стефанович – наказ № ЕС000000019 від 25.11.2022 р. про прийняття на посаду заступника директора з виробничих питань (відповідно до інформації, зазначеної у довідці).
• Дахович Петро Тарасович – наказ № ЕС000000006 від 21.11.2019 р. про прийняття на посаду слюсаря-монтажника та наказ № 05К від 28.04.2023 р. про переведення на посаду заступника директора з будівництва (відповідно до інформації, зазначеної у довідці).
• Беркута Роман Вікторович – наказ № ЕС000000006 від 20.02.2019 р. про прийняття на посаду слюсаря-монтажника та наказ № 05К від 28.04.2023 р. про переведення на посаду керівника з будівництва (відповідно до інформації, зазначеної у довідці).
• Совин Ростислав Степанович – наказ № ЕС000000005 від 15.02.2023 р. про прийняття на посаду інженера з проектно-кошторисної роботи (що відповідає інформації, зазначеній у довідці).
• Жердєва Тетяна Євгенівна – наказ № ЕС000000001 від 24.01.2018 р. про прийняття на посаду техніка-проектувальника, (що відповідає інформації, зазначеній у довідці).
У додатку №1 до тендерної документації , у пункті 3 зазначено: «Учасник в складі тендерної пропозиції надає довідку з інформацією про повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ та ПІБ керівника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або довідку у довільній формі про незалучення субпідрядника / співвиконавця».
Переможець надав довідку № 1/25 від 26.02.2026 року в якій йдеться, що планується залучення для виконання робіт субпідрядника - ПП «МЕГАБЕЗПЕКА» в обсязі менше 20% від вартості договору про закупівлю.
Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону визначає: «якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців». Це право учасника, а не обов’язок. Переможець підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям власними силами та надав відповідні документи.
У пункті 47 Особливостей зазначено, що «у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом». Варто наголосити, що йдеться саме про залучення субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20% вартості договору, тобто коли субпідрядник/співвиконавець виконуватиме роботи або надаватиме послуги в обсязі, який дорівнює або перевищує 20% від загальної вартості договору. Якщо ж вартість робіт або послуг, які виконуватиме субпідрядник/співвиконавець, менша 20% вартості договору про закупівлю, замовник не перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо кваліфікаційних критеріїв та щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
З огляду на зазначене, перевірка ПП «МЕГАБЕЗПЕКА» замовником не здійснювалася, оскільки обсяг робіт/послуг, які вони мали виконувати, є меншим ніж 20% від загальної вартості договору.
2. Стаття 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює обов’язковий перелік інформації, яка повинна зазначатися в тендерній документації. Законодавство не передбачає встановлювати граничні рівні заробітних плат.
Згідно з рішенням виконкому № 112 від 14.02.2020, управління фінансового контролю департаменту "Адміністрація міського голови" проводить перевірку кошторисної документації учасника закупівлі протягом 7 робочих днів після отримання документів.
За результатами перевірки, відповідно до висновку управління фінансового контролю № 4-2103-3251 від 19.03.2025, кошторисна документація ТОВ "ЕКСПЕРТ СИСТЕМ" відповідає технічному завданню, визначеному у Додатку 2 до тендерної документації. Однак в цьому ж рішенні вказано, що при визначенні розміру кошторисної заробітної плати слід керуватись рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 10.09.2024 №1192 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 01.10.2021 № 881 «Про встановлення розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів міського бюджету Львівської міської територіальної громади, комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії». Тому замовником було проаналізовано практику АМКУ та ДАСУ щодо цього питання.
Відповідно до моніторингу закупівлі UA-2024-07-18-009771-a, Держаудитслужбою встановлено порушення з боку замовника через безпідставне відхилення учасника закупівлі. Відхилення було здійснене на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки в Пояснювальній записці до Договірної ціни учасник зазначив середньомісячну заробітну плату на одного робітника в режимі повної зайнятості у розмірі 13 707,89 грн. Однак, відповідно до висновку ДАСУ, тендерна документація не містила жодних вимог щодо розрахунку середньомісячної заробітної плати на одного робітника. Таким чином, замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД», яка за результатами оцінки була визначена як наступна найбільш економічно вигідна.
Відповідно до рішення Комісії № 12890-р/пк-пз, оголошення UA-2024-06-03-010887-a, замовник відхилив пропозицію учасника через встановлення заробітної плати у розмірі 19 087,19 грн. При цьому замовник обґрунтовує своє рішення тим, що на момент подання пропозицій діяло рішення виконавчого комітету міської ради, яким було затверджено кошторисну заробітну плату для визначення вартості будівництва. Зокрема, для середнього розряду робіт 3,8 цей показник не мав перевищувати 18 328,05 грн. Позиція Комісії: Документація не містить окремих вимог до розміру заробітної плати, що має бути врахована учасниками в ціну пропозиції, у тому числі не містить вимог щодо відповідності заробітної плати рішенню виконавчого комітету міської ради тощо. Враховуючи наведене, пропозиція скаржника була неправомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави”.
У закупівлі UA-2021-04-15-002953-a рішенням №9684-р/пк-пз АМКУ встановлено, що вимога граничної межі кошторисної заробітної плати є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, а тому необхідно внести зміни до документації.
Виходячи з практики ДАСУ та АМКУ, якщо б замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ЕКСПЕРТ СИСТЕМ" на підставі невиконання рішення виконкому ЛМР щодо встановленої граничної межі заробітної плати, при цьому тендерна документація не містила окремих вимог щодо розрахунку заробітної плати, таке відхилення було б безпідставним. У цьому випадку замовник порушив би законодавство, оскільки відхилення пропозиції учасника без чіткої вимоги в тендерній документації суперечить принципам прозорості та недискримінації учасників закупівлі.
Згідно з рішенням виконавчого комітету № 112 від 14.02.2020, Управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» здійснює повну перевірку кошторисної документації переможця закупівлі.
У проєкті договору, пункті 2.7, зазначено, що «Вартість робіт може бути узгоджено зменшена Сторонами, зокрема, у разі якщо Управлінням фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» буде виявлено завищення кошторисної вартості робіт», шляхом укладення додаткової угоди.