-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Завершена
133 331 225.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 333 312.25 UAH
мін. крок: 1% або 1 333 312.25 UAH
Номер:
ab166d9c7b264690999ea75d809e70f4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-27-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.03.2025 00:00
Період моніторингу:
27.03.2025 17:15 - 18.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.03.2025 №24-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 1, 4 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 27.03.2025 № 24-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа,
відповідальна за здійснення моніторингу
дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2025-02-10-009347-a 10.02.2025 Дані автоматичних індикаторів ризиків Шинкаренко Г.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, стану виконання рішення органу оскарження, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, своєчасності надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішення органу оскарження, правомірності застосування пункту 43 Особливостей після оприлюднення рішення про результати розгляду скарги Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Державного підприємства «Місцеві дороги Запорізької області» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 10 лютого 2025 року № 28 зі змінами протокол від 13 лютого 2025 року №39, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 14.02.2025, відповіді Замовника на звернення від 17.02.2025, звернення з вимогою щодо усунення порушення від 21.02.2025 за номером ID: UA-2025-02-10-009347-a.a1, відповідь на звернення з вимогою щодо усунення порушення від 25.02.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.02.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АМСТРУД» (далі – ТОВ «АМСТРУД»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником ТОВ «АМСТРУД», документи, завантажені учасником ТОВ «АМСТРУД» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 21.02.2025 № 52 про відхилення тендерної пропозиції, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником ТОВ «Автомагістраль-Південь», документи, завантажені учасником ТОВ «Автомагістраль-Південь» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 24.02.2025 № 53 про відхилення тендерної пропозиції, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРГАРАНТ» (далі – ТОВ «ДОРГАРАНТ»), протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 26.02.2025 № 63 про визначення переможця, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – АМКУ) від 18.03.2025 № 4199-р/пк-пз, інформацію про скасування рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця від 26.02.2025
№ 63, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником ТОВ «ДОРГАРАНТ», документи, завантажені учасником ТОВ «ДОРГАРАНТ» протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, протокольне рішення (протокол) Уповноваженої особи від 27.03.2025 № 110 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.03.2025, договір від 11.04.2025 № 11/04-ЕУНм, пояснення (інформацію, документи) від 04.04.2025 надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
В ході дослідження питання правомірності надання 24 годин на усунення невідповідностей встановлено, що Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «ДОРГАРАНТ» після прийняття рішення органом оскарження з порушенням вимог пункту 43 Особливостей.
Так, Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель оприлюднено рішення про розгляд скарги учасника ТОВ «АМСТРУД» щодо неправомірного обрання переможцем ТОВ «ДОРГАРАНТ» від 18.03.2025 №4199-р/пк-пз та зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ДОРГАРАНТ» переможцем.
На виконання рішення органу оскарження Замовник скасував повідомлення про визначення переможцем ТОВ «ДОРГАРАНТ» та розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «ДОРГАРАНТ» відповідно до вимог пункту 43 Особливостей.
Однак, станом на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (18.02.2025) тендерна пропозиція ТОВ «ДОРГАРАНТ» не містила копій (-ї) сертифікату (-ів) відповідності, або копій протоколу (-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують властивості асфальтобетонної суміші (-ей), що будуть використовуватися при наданні послуг, вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, ДСТУ 8959:2019, які вимагалися Замовником у підпункті 3.3.1 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» та у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Зазначене також підтверджено рішенням АМКУ від 18.03.2025 №4199-р/пк-пз, прийнятим за результатами розгляду скарги учасника ТОВ «АМСТРУД» щодо неправомірного визначення переможцем закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ» (скарга від 03.03.2025 за номером UA-2025-02-10-009347-a.a2), в якому теж констатовано, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРГАРАНТ» відсутні документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які вимагались Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, ТА/АБО ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, відсутність у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ» інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації, а саме: копій (-ї) сертифікату (-ів) відповідності, або копій протоколу (-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують властивості асфальтобетонної суміші (-ей), що будуть використовуватися при наданні послуг, вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, ДСТУ 8959:2019, не може розумітись як невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.
Враховуючи викладене, в порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник неправомірно розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «ДОРГАРАНТ» після прийняття рішення органом оскарження.
Таким чином, пропозиція Переможця ТОВ «ДОРГАРАНТ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Враховуючи викладене, за результатами моніторингу встановлено, що в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДОРГАРАНТ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Період усунення порушень:
15.04.2025 12:30 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2025 12:30
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовник не згодний з інформацією, викладеною у висновку та скористався своїм правом на його оскарження.
Дата публікації:
29.04.2025 09:24
Дата відкриття провадження:
05.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
280/3332/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
3d73e5c234d443c4a1d4d381acdc6ca7
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
01.04.2025 11:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-10-009347-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р.
№ 43, постала потреба в отриманні інформації та документів:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, учасником процедури ТОВ«АМСТРУД» була подана скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця за номером UA-2025-02-10-009347-a.a2.
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Аналізом рішення органу оскарження (Комісії АМКУ) від 18.03.2025 №4199-р/пк-пз, розміщеним в електронній системі закупівель, встановлено що за результатами розгляду тендерної пропозиції «у складі пропозиції Переможця ТОВ «ДОРГАРАНТ» відсутні, зокрема, копія сертифікату (- ів) відповідності або копія протоколу (-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують властивості асфальтобетону АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ БНД 70/100 вимогам ДСТУ 8959:2019 та АБСбмп.Кр.Щ.А1.НП.БМПА 70/100-55 вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011 відповідно. Враховуючи викладене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. 17 Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей».
Результативною частиною рішення органу оскарження зобов’язано Замовника «18.03.2025 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення №4199 -р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю «АМСТРУД» (Код ЄДРПОУ:39865269) від 03 березня 2025 № UA2025-02-10-009347-a.a2, Комісія постановила зобов'язати ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЦЕВІ ДОРОГИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ» (Код ЄДРПОУ:42698149) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ДОРГАРАНТ" (код ЄДРПОУ: 44481568) переможцем за процедурою закупівлі — «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-009347-a».
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовником 25.03.2025 скасовано протокольне рішення уповноваженої особи від 26.02.2025 №63 про визначення переможцем закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ».
Однак, Замовником розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та документах, поданих учасником ТОВ «ДОРГАРАНТ», в якій в переліку виявлених невідповідностей зазначено, зокрема, наступне: «…3.1. Учасник має надати копію (-ї) сертифікату (-ів) відповідності, або копія протоколу (-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують властивості асфальтобетонної суміші (-ей), що будуть використовуватися при наданні послуг, вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, ДСТУ 8959:2019».
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, ТА/АБО ВІДСУТНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ (ТА/АБО ДОКУМЕНТІВ) ПРО ТЕХНІЧНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, ЩО ПРОПОНУЄТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ В ЙОГО ТЕНДЕРНІЙ ПРОПОЗИЦІЇ). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, відсутність у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ» інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 2 до тендерної документації, не може розумітись як невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією.
Враховуючи викладене, прошу надати пояснення з наступних питань:
- чому Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ»?
- з яких підстав Замовником не виконано рішення органу оскарження, а саме: не відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
9b481fcf83304ad1aebe2d1731679839
Назва:
Щодо надання пояснень до моніторингу, ID: UA-M-2025-03-27-000005
Дата опублікування:
04.04.2025 14:58
Опис:
Пояснення
Державним підприємством «Місцеві дороги Запорізької області» (далі – ДП «МДЗО») розглянуто запит Державної аудиторської служби України про надання пояснень від 2025-04-01, в рамках триваючого моніторингу ID: UA-M-2025-03-27-000005, опублікованого від 27 березня 2025, стосовно закупівлі послуг з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь; закупівля зареєстрована за ідентифікатором: UA-2025-02-10-009347-a.
В порядку ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на Ваші запитання:
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022 № 753. Закупівля здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Очікувана вартість предмета закупівлі розраховується на підставі зведеного кошторисного розрахунку, за виключенням суми глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» з урахуванням ПДВ.
Обґрунтування розміру бюджетного призначення, визначено на підставі кошторисного розрахунку. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі склала: 133 331 225,00 грн з ПДВ.
Посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://dpmdzo.zoda.gov.ua/dialnist/derzavni_zakupivli.
3.1. Згідно з абзацом 1 пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Відповідно до першого речення абзацу 2 пункту 43 Особливостей, «під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)». Згідно з другим реченням абзацу 2 пункту 43 Особливостей, «невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі – встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Отже, технічною специфікацією до предмета закупівлі є сукупність умов щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Просимо ще раз звернути увагу на друге речення абзацу 2 пункту 43 Особливостей, згідно з яким «невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Отже, технічною специфікацією до предмета закупівлі є сукупність умов щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей невідповідністю в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, помилки в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі, за виключенням випадків, коли виправлення вказаних помилок призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Системне тлумачення положень першого та другого речень абзацу 2 пункту 43 Особливостей дозволяє дійти висновку, що відсутність інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, не є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, тільки у тих випадках, якщо виправлення помилок в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції. Відповідно, відсутність інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, якщо виправлення помилок в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Предметом закупівлі у рамках процедури закупівлі № UA-2025-02-10-009347-a є «послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь». Відповідно до підпункту 3.3.1 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації, учасник має надати копію(-ї) сертифікату(-ів) відповідності або копію протоколу(-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують відповідність властивостей асфальтобетонної суміші(-ей), що будуть використовуватися при наданні послуг, вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, ДСТУ 8959:2019.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРГАРАНТ» не були надані копія(-ї) сертифікату(-ів) відповідності або копія(-ї) протоколу(-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ БНД 70/100 вимогам ДСТУ 8959:2019 та відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АБСбмп.Кр.Щ.А1.НП.БМПА 70/100-55 вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011.
Необхідно зазначити, що виправлення ТОВ «ДОРГАРАНТ» зазначених помилок в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі жодним чином не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого ТОВ «ДОРГАРАНТ» у складі його тендерної пропозиції («послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»). Іншими словами, надання ТОВ «ДОРГАРАНТ» документів, що підтверджують відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ БНД 70/100 вимогам ДСТУ 8959:2019 та відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АБСбмп.Кр.Щ.А1.НП.БМПА 70/100-55 вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, ніяк не вплине на предмет закупівлі, запропонований ТОВ «ДОРГАРАНТ» у складі його тендерної пропозиції («послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь»).
Таким чином, відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРГАРАНТ» копії(-й) сертифікату(-ів) відповідності або копіі(-й) протоколу(-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ БНД 70/100 вимогам ДСТУ 8959:2019 та відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АБСбмп.Кр.Щ.А1.НП.БМПА 70/100-55 вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані ТОВ «ДОРГАРАНТ» у складі тендерної пропозиції, згідно з положенням першого і другого речень абзацу 2 пункту 43 Особливостей, витлумачених у взаємозв’язку.
Зауважимо, що положення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачає відхилення тендерної пропозиції не у всіх випадках невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а тільки у тих випадках, коли зазначена невідповідність не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Отже, зі змісту абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей випливає, що невідповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі тендерної документації) не є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Таким чином, оскільки відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ДОРГАРАНТ» копії(-й) сертифікату(-ів) відповідності або копіі(-й) протоколу(-ів) сертифікаційних випробувань, виданих акредитованою або атестованою випробувальною лабораторією, які підтверджують відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АСГ.Др.Щ.А.НП.ІІ БНД 70/100 вимогам ДСТУ 8959:2019 та відповідність властивостей асфальтобетонної суміші АБСбмп.Кр.Щ.А1.НП.БМПА 70/100-55 вимогам ДСТУ Б В.2.7-119:2011, є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані ТОВ «ДОРГАРАНТ» у складі тендерної пропозиції, відповідно до пункту 43 Особливостей, остільки замовник законно і обґрунтовано розмістив повідомлення з вимогою про усунення ТОВ «ДОРГАРАНТ» вищезазначеної невідповідності.
3.2. Згідно з пунктом 2 частини 18 статті 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для усунення порушень процедури закупівлі, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Відповідно до частини 19 статті 18 Закону, орган оскарження за результатами розгляду скарги приймає обґрунтоване рішення, в якому зазначаються: 1) висновок органу оскарження про наявність або відсутність порушення процедури закупівлі; 2) висновок органу оскарження про задоволення скарги повністю чи частково або про відмову в її задоволенні; 3) підстави та обґрунтування прийняття рішення; 4) у разі якщо скаргу задоволено повністю або частково – зобов’язання усунення замовником порушення процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника.
Згідно з частиною 20 статті 18 Закону рішення органу оскарження містить таку інформацію: 1) найменування органу оскарження; 2) короткий зміст скарги; 3) мотивувальну частину рішення; 4) резолютивну частину рішення; 5) строк оскарження рішення».
У резолютивній частині рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4199-р/пк-пз від 18.03.2025 зазначено наступне:
«Зобов'язати ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЦЕВІ ДОРОГИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ» (Код ЄДРПОУ: 42698149) скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРГАРАНТ» (код ЄДРПОУ: 44481568) переможцем за процедурою закупівлі – «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області (у межах підконтрольних територій України) згідно ДК 021:2015 код 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-02-10-009347-a».
Замовник належним чином виконав рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4199-р/пк-пз від 18.03.2025, скасувавши рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРГАРАНТ» переможцем за процедурою закупівлі № UA-2025-02-10-009347-a відповідно до змісту резолютивної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4199-р/пк-пз від 18.03.2025.
Необхідно зазначити, що резолютивна частина рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4199-р/пк-пз від 18.03.2025 не містить зазначення про зобов’язання замовника прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРГАРАНТ». У той же час, зміст мотивувальної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4199-р/пк-пз від 18.03.2025, де наведені підстави та обґрунтування прийняття рішення і відсутні будь-які вказівки на зобов'язання замовника, не має обов’язкового характеру для замовника при прийнятті ним рішень. Призначенням мотивувальної частини рішення органу оскарження є опис підстав та обґрунтування прийняття рішення органу оскарження, а призначенням резолютивної частини рішення органу оскарження – опис заходів, які зобов’язаний вжити замовник для усунення порушень процедури закупівлі та/або відновлення процедури закупівлі з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії замовника. Відповідно, тільки резолютивна частина рішення органу оскарження має юридично зобов’язуючий характер щодо замовника.
Отже, замовник належним чином виконав рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4199-р/пк-пз від 18.03.2025.
3.3. Також, слід зазначити, Замовник враховує в своїй роботі принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що встановлені в ст.5. Закону: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки, недискримінація учасників та рівне ставлення до них є одним з основних принципів здійснення публічних закупівель Замовника, враховуючи, оприлюднення повідомлення з вимогою усунення аналогічних невідповідностей стосовно інших учасників Закупівлі, Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які були відсутні у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ДОРГАРАНТ».
Додатки:
Зведений кошторисний розрахунок.
Розрахунок очікуваної вартості
Локальні кошториси
Підсумкова відомість ресурсів
Відомість обсягів робіт
Технічна специфікація