• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини для автомобілів

Завершена

491 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 4 910.00 UAH
Номер: fb72e4dbd3da423797986b77fba68a9e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-15-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.04.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 15.04.2025 11:35 - 07.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 14.04.2025 № 73 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 14.04.2025 № 73 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 4 UA-2025-02-10-007379-a 10.02.2025 Військова частина А4458 Дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 93) 044-15-45, o.o.zakharchenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275),Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) , розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель військової частини А4458 (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.02.2025 (зі змінами відповідно до протоколу № 15/02-1 від 15.02.2025 р.), тендерні пропозиції учасників Фізичної особи - підприємця Лічман Сергія Геннадійовича (далі – ФОП Лічман С.Г.), Товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕЛАНА» (далі – ТОВ «ХЕЛАНА»), Приватного підприємства «ТРАК ПАРТС» (далі – ПП «ТРАК ПАРТС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про про визначення переможця закупівлі ФОП Лічман С.Г. № 21/02-2 від 21.02.2025, рішення про відхилення пропозиції учасника ФОП Лічман С.Г. від 21.02.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця закупівлі ТОВ «ХЕЛАНА» № 22/02-1від 22.02.2025, рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ХЕЛАНА» від 25.02.2025, вимога на рішення замовника про відхилення ФОП Лічман С.Г. від 21.02.2025, вимога на рішення замовника про відхилення ТОВ «ХЕЛАНА» від 22.02.2025, скарга на рішення замовника від 03.03.2025 щодо відхилення пропозиції ПП «ТРАК ПАРТС», рішення АМКУ № 3831-р/пк-пз від 12.03.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про визначення переможця № 19/03-1 від 19.03.2025, повідомлення про намір укласти договір від 19.03.2025, договір № 31/03-2 від 30.03.2025 на суму 445 672,00 гривень, укладений між Замовником та ПП «ТРАК ПАРТС» (далі – Договір), додаткова угода № 1 від 31.03.2025, пояснення надані Замовником 23.04.2025 через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих питань, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався. 1.1. Відповідно до п.3 частини 2 статті 22 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про кількість та місце поставки товарів. Під час аналізу тендерної документації моніторингом встановлено, що у оголошенні опублікованому в електронній системі закупівель в описі окремої частини або частин предмета закупівлі, та Розділі І тендерної документації Замовником зазначено 294 одиниці Товару. При цьому Додаток 5 містить 296 одиниць Товару, що є невідповідністю та порушенням пункту 3 частини 2 статті 22 Закону. 1.2. За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне. Пунктом 6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі) та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованих ним товарів/послуг/робіт, визначені у Додатку 5 до тендерної документації. Усі посилання у Додатку 5 до тендерної документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз «або еквівалент». Невідповідність запропонованих Учасником товарів/послуг/робіт встановленим технічним вимогам/завданням (Додаток 5 до тендерної документації) розцінюється як невідповідність пропозиції умовам тендерної документації. У Додатку 5 до тендерної документації міститься Технічна специфікація із зазначенням переліку запасних частин для автомобілів Toyota highlander, vin-5tdzarfh40s009495, Volkswagen transporter t5 vin:wv1zzz7hzан234352, Volkswagen (vw) шасі №wv1zzz7hz8h057253, Volkswagen Touran, шасі:wvgzzz1tz5w021315, ford transit, шасі:wf0kxxttrkmm49662, Mitsubishi L200 шасі №mmbjjkl10ph011094, Nissan Terrano, шасі:vsktvur20u0496954, Mitsubishi Pajero Wagon, vin:jmylrv93w8j003936, Mercedes-benz Zetros ngz-lt4 4x4, шасі:w1t9590021v272830, 2022 року випуску. Також, Додатком 5 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження відповідності пропонованого Учасником товару технічним вимогам до предмета закупівлі, Учасник подає у складі пропозиції будь-який з наступних документів: документи від виробника /паспорт (формуляр) товару /сертифікат/ посібник користувача/, та документ, який повинен містити опис технічних характеристик товару, перелік комплектації товару, інструкцію до використання. Крім того, Додатком 5 до тендерної документації вимагається надання учасником у складі пропозиції порівняльної таблиці відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, зазначеним у Технічній специфікації. Учасник ФОП Лічман С.Г. на вимоги Додатку 5 до тендерної документації надав Технічну специфікацію (Файл – 17-02-17 технічні характеристики.pdf), Порівняльну таблицю (Файл – порівняльна таблиця. pdf), лист-пояснення про те, що товари по даній закупівлі не підлягають обов`язковій сертифікації (Файл – 17-02-23 Лист про не сертифікацію. Pdf) та декларацію постачальника про відповідність, що містить опис технічних характеристик товару (Файл – 1702-1 декларація ISO Лічман.pdf). Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник розглянув найдешевшу тендерну пропозицію ФОП Лічман С.Г. та 21.02.2025 о 9:33 визначив цього учасника переможцем закупівлі. 21.02.2025 о 10:06 учасник цієї закупівлі ПП «ТРАК ПАРТС» в електронній системі закупівель оприлюднив вимогу про відхилення тендерної пропозиції ФОП Лічман С.Г., в якій зазначив «Шановний замовнику! У файлі технічної специфікації даного учаснику для а/м MERCEDES-BENZ ZETROS NGZ-LT4 4X4, шасі:W1T9590021V272830, 2022 року випуску в якості поз 7 вказано "Гальмівні колодки передні 1949502". Згідно Вашої відповіді на звернення "Шановний замовнику! Просимо уточнити - на а/м MERCEDES-BENZ ZETROS поз. 7 - потреба саме "Комплект гальмівних колодок " - тобто 4 шт гальмівних колодки (метал) з фрикційним матеріалом?" Ви відповіли, що" Так. 4 шт гальмівних колодки (метал) з фрикційним матеріалом". Проте учасник пропонує до постачання гальмівні НАКЛАДКИ, без металевих колодок. Таким чином, учасник порушив технічні умови. Вимагаємо відхилити пропозицію даного учасника як таку, що порушує технічні умови». Замовник повторно розглянув тендерну пропозицію ФОП Лічман С.Г. та відхилив її 21.02.2025 о 13:59 з наступних підстав: «Замовником вимагалося 4 шт гальмівних колодки (метал) з фрикційним матеріалом". Проте учасник пропонує до постачання гальмівні НАКЛАДКИ, без металевих колодок. Таким чином, учасник порушив технічні умови що не відповідає вимогам Замовника та технічного завдання» (Рішення уповноваженої особи про відхилення пропозиції учасника від 21.02.2025). При цьому, тендерною документацією, зокрема Додатком 5, не вимагалось таких запасних частин на автомобілі як гальмівні колодки (метал) з фрикційним матеріалом. Також, документи, надані ФОП Лічман С.Г. у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності пропонованого товару технічним, якісним та кількісним вимогам до предмету закупівлі, не містять інформації про гальмівні накладки. Крім того, у рішенні про відхилення тендерної пропозиції ФОП Лічман С.Г. від 21.02.2025 Замовником не зазначено, до якого саме автомобіля, вказаного у технічній специфікації Додатку 5 до тендерної документації, відноситься вимога щодо гальмівних колодок, враховуючи що вказані запасні частини вимагаються для Toyota highlander (позиція 8, 9 Додатку 5), Volkswagen (vw) (позиція 3, 4 Додатку 5), Volkswagen Touran (позиція 2, 3 Додатку 5), Ford Transit (позиція 1, 2, 3 Додатку 5), Mitsubishi L200 (позиція 1, 2 Додатку 5), Nissan Terrano (позиція 5, 6 Додатку 5), Mitsubishi Pajero Wagon (позиція 3, 4 Додатку 5), Mercedes-benz Zetros (позиція 7 Додатку 5). Отже, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Лічман С.Г. з підстав невідповідності технічним вимогам до предмету закупівлі, чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. Наступний учасник ТОВ «ХЕЛАНА» на вимоги Додатку 5 до тендерної документації надав Технічну специфікацію (Файл – 7 Технічна специфікація.pdf), Порівняльну таблицю (Файл – 18 Порівняльна таблиця.pdf), довідку про сертифікацію (Файл –довідка по сертифікації. pdf). Замовник розглянув тендерну пропозицію ТОВ «ХЕЛАНА» та 22.02.2025 визначив цього учасника переможцем закупівлі. При цьому, після звернення ПП «ТРАК ПАРТС» 25.02.2025 відхилив вказану тендерну пропозицію з наступних підстав: «Пропозицію Учасника відхилено на підставі: Невідповідність пропозиції учасника технічному завданню. У файлі технічної специфікації учасника для а/м MERCEDES-BENZ ZETROS NGZ-LT4 4X4, шасі:W1T9590021V272830, 2022 року випуску в якості позиції 7 вказано "Гальмівні колодки передні RS 1465.00". Згідно каталогу даного виробника, дані колодки застосовуються для гальмівної системи дискового типу. Проте в даному автомобілі на передньому мості встановлено гальмівну систему барабанного типу. Таким чином, колодки з пропозиції учасника НЕ МОЖУТЬ застосовуватися на даному автомобілі. Таким чином, учасник порушив технічні умови» (Рішення уповноваженої особи про відхилення пропозиції учасника від 25.02.2025). Проте, тендерна документація, зокрема Додаток 5, не містить чітко визначених вимог до окремих технічних характеристик товару, зокрема вимог щодо характеристик гальмівних колодок та типу гальмівної системи цих колодок в поз. 7 для MERCEDES-BENZ ZETROS NGZ-LT4 4X4, шасі:W1T9590021V272830, 2022 року випуску. Враховуючи наведене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ХЕЛАНА», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, чим порушено вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. В ході моніторингу питання дотримання замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ТРАК ПАРТС» та визначення його переможцем процедури закупівель встановлене наступне. Відповідно до вимог п.5 Додатку 1 тендерної документації замовника учасник повинен надати інформацію про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам товару, в тому числі технічному завданню (опис предмета закупівлі), встановленим в Додатку 5 до тендерної документації. На виконання зазначених вимог ПП «ТРАК ПАРТС» завантажив документ, що підтверджує інформацію про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам товару (Файл – 180125-20 ТХ.pdf), проте у зазначеному документі були наведені товарні позиції, які не відповідають інформації, зазначеній у тендерній пропозиції учасника та у наданій ним порівняльній таблиці. Отже, враховуючи наведене, тендерна пропозиція учасника ПП «ТРАК ПАРТС» підлягала відхиленню відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Окрім того, відповідно до переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника відповідно до статті 16 Закону та пункту 47 Особливостей замовник вимагав п.1.4 Додатку 4 до тендерної документації, а саме: копію паспорту на підписанта договору та на особу (осіб), яку (яких) уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі (оформлений у вигляді книжки - сторінки 1 – 2, 3 – 6 за наявності записів / двосторонню копію паспорта громадянина України у випадку, якщо такий паспорт оформлено у формі ID-картки, що містить безконтактний електронний носій та Витяг з Єдиного державного демографічного реєстру або Довідку щодо реєстрації місця проживання, або копію іншого документа, який посвідчує особу, передбаченого чинним законодавством України, або копію іншого документа, який посвідчує особу, передбаченого чинним законодавством України) та довідки про присвоєння ідентифікаційного коду. Моніторингом встановлено, що надана учасником ПП «ТРАК ПАРТС» тендерна пропозиція не містить довідки про присвоєння ідентифікаційного коду. При цьому, в порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей№ 1178 та абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 Замовником не було опубліковане повідомлення , що містить вимоги про усунення невідповідностей протягом 24 годин, в інформації та/або документах тендерної пропозиції ПП «ТРАК ПАРТС», що вимагалися, тим самим не надав можливості учаснику усунути такі невідповідності. В порушення вимоги абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178 замовником прийнято рішення № 19/03-1 від 19.03.2025 про визначення ПП «ТРАК ПАРТС» переможцем закупівлі та уклав договір № 31/03-2 від 30.03.2025 на суму 445 672,00 гривень. Враховуючи наведене, Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: За результатами оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення п.3 частини 2 статті 22. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлені порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Лічман С. Г. та під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ХЕЛАНА» (відхилення тендерних пропозицій на підставах не передбачених Законом) та принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлені порушення абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275, пункту 43 Особливостей № 1178. За результатами розгляду тендерної пропозиції ПП «ТРАК ПАРТС» встановлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю– порушень не встановлено.
Період усунення порушень: 09.05.2025 15:23 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 09.05.2025 15:23

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація щодо усунення порушень
Дата публікації звіту: 19.05.2025 09:55

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Не усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Ні
Опис: не усунуто
Дата публікації: 02.06.2025 10:26

Запити/Пояснення