-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»)
Завершена
630 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 150.00 UAH
Номер:
6b7bf859b12040259fc63a6d10ab47ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-01-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.04.2025 00:00
Період моніторингу:
02.04.2025 14:41 - 24.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
01.04.2025 № 27-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 5 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
01.04.2025 № 27-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2025-02-04-011490-a, 04.02.2025, дані автоматичних індикаторів ризиків (sas24-3-9).
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання своєчасності укладання та оприлюднення договору встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям; надання роз’яснень щодо закупівлі; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; виконання Замовником рішення органу оскарження; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом:
- притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення;
- оприлюднення договору в повному обсязі з дотриманням норм чинного законодавства,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо закупівлі; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання та оприлюднення договору; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; виконання Замовником рішення органу оскарження; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель «Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628» (далі – Замовник) на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 04.02.2025 (протокол № 26); вимогу замовника про усунення невідповідностей, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 21.02.2025; відповідь ПрАТ «СК«АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» на усунення невідповідностей, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 21.02.2025; вимогу замовника про усунення невідповідностей, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 19.02.2025; відповідь ПрАТ «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ОРАНТА» на усунення невідповідностей, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 19.02.2025; скарга до процедури: UA-2025-02-04-011490-a.a1 від 26.02.2025 ПАТ «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ „ОРАНТА“»; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) № 3112-р/пк-пз від 28.02.2025; рішення Органу оскарження № 3628-р/пк-пз від 10.03.2025; запитання до процедури від 07 лютого 2025; відповідь замовника від 10 лютого 2025, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель; протокольне рішення, прийняте уповноваженою особою Замовника № 63 від 18.03.2025; відповідь замовника від 09.04.2025 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену в електронній системі закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не здійснювався.
Моніторингом питання своєчасності укладання та оприлюднення договору встановлено порушення замовником чинного законодавства. Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону встановлено вимогу оприлюднення договору про закупівлю та всіх додатків до нього. Проте, в оприлюдненому Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель Договорі про надання послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (далі - Договір) № УБ 1753995 від 24.03.2025 між замовником та ПАТ «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ОРАНТА» відсутні сторінки Договору, на яких мають міститися пункти, які наявні в проекті договору, поданому учасником у складі тендерної пропозиції, зокрема: п.1.6.30, п.1.6.31, п.1.6.32, п.1.6.33, п.1.6.34, п.1.6.35, 1.7; розділ 2. Предмет договору стахування. Об’єкти страхування; розділ 3. СТРАХОВІ РИЗИКИ. СТРАХОВІ ВИПАДКИ; та п.п. 4.1.1; пп. 4.1.2 пункту 4.1; п. 4.2; п. 4.3 розділу 4 Страхові суми. Франшизи.
Тобто, Замовником оприлюднено договір про закупівлю не в повному обсязі. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 07.04.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 09.04.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, в якій зазначено: «У зв’язку з технічною (механічною) помилкою уповноважена особа помилково переплутала пункти 5.9.1 та пункт 5.9.2 у Договорі від 24.03.2025 №УБ 1753995. У зв’язку з чим необхідно розмістити на вебпорталі Уповноваженого органу правильний договір про закупівлю шляхом внесення змін до договору про закупівлю від 24.03.2025 №УБ 1753995 з учасником — переможцем ПАТ "НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ „ОРАНТА“….,розміщений 24.03.2025 вважати не дійсним (Протокол №69 від 25.03.2025)». Зазначений договір разом з додатками був опрелюднений на веб-порталі Уповноваженого органу на 31 сторінці.
У своїй відповіді Замовник повідомляє ще і про, те що в опрелюдненому вдруге Договорі «Помилку, допущену уповноваженою особою при публікації закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-02-04-011490-a за предметом «Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»), а саме, при скануванні договору №УБ 1753995 від 24.03.2025, в результаті якої четверта сторінка договору не була відсканована та оприлюднена, вважати технічною (механічною) помилкою. Констатувати, що Договір №УБ 1753995 від 24.03.2025 було фактично укладено (підписано сторонами) без жодних відхилень від проекту договору, оприлюдненого в тендерній документації, (зокрема містить і четверту сторінку), а допущена технічна (механічна) помилка не впливає на зміст укладеного договору.». Зазначений Договір також має 31 сторінку, хоча в ньому відсутні сторінки, на яких мають міститися пункти, які наявні в проекті договору, поданому учасником у складі тендерної пропозиції, зокрема: п.1.6.30, п.1.6.31, п.1.6.32, п.1.6.33, п.1.6.34, п.1.6.35, 1.7; розділ 2. Предмет договору стахування. Об’єкти страхування; розділ 3. СТРАХОВІ РИЗИКИ. СТРАХОВІ ВИПАДКИ; та п.п. 4.1.1; пп. 4.1.2 пункту 4.1; п. 4.2; п. 4.3 розділу 4 Страхові суми. Франшизи. Але моніторингом процедури закупівлі з’ясовано наступне: Замовник двічі оприлюднив сторінку Договору, яка містить п 4.4, п. 4.5, розділ 5 Страхоа премія. Порядок та строки сплати страхової премії,п. 6.1, п.п. 6.1.1, п.п. 6.1.2 розділ 6 Права та обов’язки сторін.
Таким чином, моніторингом встановлено порушення в частині оприлюднення договору про закупівлю не в повному обсязі, чим порушено пункт 10 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
15.04.2025 13:57 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2025 13:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
«На виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA-M-2025-04-01-000034 закупівлі «Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»)», з метою усунення встановленого порушення, зокрема привести Договір від 19.04.2024 № 258 у відповідність до норм чинного законодавства, а саме: оприлюднити Договір №УБ 1753995 від 24.03.2025 року в повному обсязі.
На висновок, щодо «притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення», Замовником здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а саме: проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженою особою законодавства в сфері закупівель під час виконання своїх функцій, а також попереджено про можливість отримання догани в разі повторного здійснення аналогічних порушень. Оформлено підписку Е- Журнал «Радник у сфері державних закупівель» для постійного супроводу та роз’яснень щодо проведення торгів. А також, уповноважена особа направлена на навчання з питань публічних закупівель в найближчий час, про що свідчить Договір №02/16.25н від «18» квітня 2025 року (UA-2025-04-18-001825-a).
Дата публікації звіту:
18.04.2025 14:32
Запити/Пояснення
Номер:
3e6bf52b20d44b0e86c1dda8c65f0ec1
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.04.2025 11:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.04.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 630 000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-04-011490-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість;
- за результатами проведеної закупівлі UA-2025-02-04-011490-a між Учасником і Замовником був укладений договір про надання послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів № 1753995 від 24.03.2025 (далі- договір), який вважається недійсним, так як на веб-порталі Уповноваженого органу 25.03.2025 Замовником оприлюднені зміни до договору та надані пояснення Замовника: «У зв’язку з технічною (механічною) помилкою уповноважена особа помилково переплутала пункти 5.9.1 та пункт 5.9.2 у Договорі від 24.03.2025 №УБ 1753995. У зв’язку з чим необхідно розмістити на вебпорталі Уповноваженого органу правильний договір про закупівлю шляхом внесення змін до договору про закупівлю від 24.03.2025 №УБ 1753995 з учасником — переможцем ПАТ "НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ „ОРАНТА“ із загальною вартістю 538 699 грн. без ПДВ. Договір від 24.03.2025 №УБ 1753995 розміщений 24.03.2025 вважати не дійсним(Протокол №69 від 25.03.2025)». Надати пояснення з приводу невідповідностей даних договору (зі змінами) проекту договору Учасника, який, на вимогу розділу 6 пункту 3 тендерної документації, було надано Учасником на веб-порталі Уповноваженого органу, а саме: в укладеному договорі (зі змінами), на відміну від проекту відсутні нижчеперераховані пункти та розділи: п.1.6.30, п.1.6.31, п.1.6.32, п.1.6.33, п.1.6.34, п.1.6.35, 1.7; розділ 2. Предмет договору стахування. Об’єкти страхування; розділ 3. СТРАХОВІ РИЗИКИ. СТРАХОВІ ВИПАДКИ; та п.п. 4.1.1; пп. 4.1.2 пункту 4.1; п. 4.2; п. 4.3 розділу 4 Страхові суми. Франшизи. Поясніть вказане.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
eee2c637075b4824ad4f8b822f1fcbff
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
09.04.2025 16:13
Опис:
Наступним повідомляємо, що правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
На Ваш запит від 04 квітня 2025 року, який надійшов о 11:52 щодо закупівлі за ідентифікатором закупівлі № https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-04-011490-a за предметом закупівлі «Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»)», а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Надання пояснення по суті питань, які виникли:
Відповідно до службової записки провідного інженера з безпеки руху В.Колісника від 18.12.2025 року зазначено, згідно пп.ґ п.2.1 Постанови Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 року «Про правила дорожнього руху» (із змінами), в цілях безперебійної роботи підприємства потрібно провести закупівлю даної послуги та застрахувати 104 одиниці техніки.
В ході підготовки документації було надано комерційні пропозиції організацій, які активно приймають участь у державних закупівлях та компетентні у визначенні цінових показників на даний вид послуги, а саме:
1) «ПАТ "НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ „ОРАНТА“"» (код ЄДРПОУ 40813271) за вих. № 2 від 07 січня 2025 року із зазначенням цін на кожен тип транспортного засобу (додається скан-копія);
2) ПРАТ «СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» (код ЄДРПОУ 33908322) із зазначенням цін на кожен тип транспортного засобу (додається скан-копія).
Під час розрахунку, відповідно до комерційних пропозицій тендерним відділом було сформовано очікувану вартість предмета закупівлі у торги за ідентифікатором № UA-2025-02-04-011490-a, методом порівняння ринкових цін, яка становила 630 000 грн. з ПДВ.
Мета закупівлі: відповідно до потреб підприємства та з урахуванням про «Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів «ОСЦПВ» відповідно до Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 року № 1909-IX, Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 21.05.2024 року № 3720-ІХ (далі – Закон 3720) та Загальних умов про «Обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів «ОСЦПВ».
2. За результатами проведеної закупівлі UA-2025-02-04-011490-a між Учасником і Замовником був укладений договір про надання послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів № 1753995 від 24.03.2025 (далі- договір), який вважається недійсним, так як на веб-порталі Уповноваженого органу 25.03.2025 Замовником оприлюднені зміни до договору та надані пояснення Замовника: «У зв’язку з технічною (механічною) помилкою уповноважена особа помилково переплутала пункти 5.9.1 та пункт 5.9.2 у Договорі від 24.03.2025 №УБ 1753995. У зв’язку з чим необхідно розмістити на вебпорталі Уповноваженого органу правильний договір про закупівлю шляхом внесення змін до договору про закупівлю від 24.03.2025 №УБ 1753995 з учасником — переможцем ПАТ "НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ „ОРАНТА“ із загальною вартістю 538 699 грн. без ПДВ. Договір від 24.03.2025 №УБ 1753995 розміщений 24.03.2025 вважати не дійсним(Протокол №69 від 25.03.2025)». Надати пояснення з приводу невідповідностей даних договору (зі змінами) проекту договору Учасника, який, на вимогу розділу 6 пункту 3 тендерної документації, було надано Учасником на веб-порталі Уповноваженого органу, а саме: в укладеному договорі (зі змінами), на відміну від проекту відсутні нижчеперераховані пункти та розділи: п.1.6.30, п.1.6.31, п.1.6.32, п.1.6.33, п.1.6.34, п.1.6.35, 1.7; розділ 2. Предмет договору стахування. Об’єкти страхування; розділ 3. СТРАХОВІ РИЗИКИ. СТРАХОВІ ВИПАДКИ; та п.п. 4.1.1; пп. 4.1.2 пункту 4.1; п. 4.2; п. 4.3 розділу 4 Страхові суми. Франшизи. Поясніть вказане.
Надання пояснення по суті питань, які виникли:
Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 ЗУ «Про публічні закупівлі», крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей.
Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей.
Пунктом 18 Особливостей передбачено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Порядок оприлюднення інформації про закупівлю закріплено в п.10 Особливостей, а саме: «За результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей».
Приписами частини першої ст. 10 Закону (з урахуванням Особливостей) передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Організація закупівельної діяльності замовника регулюється ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі», де визначено, що відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів:
1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством;
2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб);
3) шляхом укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством.
Частиною 6 цієї статті обумовлено, що уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об’єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
Відповідно до ч. 9 цієї статті, Примірне положення про уповноважену особу затверджується Уповноваженим органом.
Уповноважена особа в тому числі забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону та Особливостей..
Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою (ч. 10 ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
На виконання ЗУ «Про публічні закупівлі» КАТП-1628 було видано наказ № 77 від 18.04.2024 «Про призначення уповноваженої особи та затвердження Положення про уповноважену особу (осіб)».
Відповідно до п. 4.1 Положення про уповноважену особу (осіб) в КАТП-1628, Уповноважена особа в тому числі має право прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених при внесенні інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу.
Відповідно до Протоколу №71-1 від 26 березня 2025 року: «Уповноваженою особою під час проведення закупівлі по предмету «Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів») за індентифікатором № UA-2025-02-04-011490-a було допущено технічну (механічну) помилку, яку виявлено після внесення інформації про закупівлю, а саме:
При скануванні договору №УБ 1753995 від 24.03.2025 року, яке відбулось в автоматичному режимі за допомогою комп’ютерної техніки, виникла технічна (механічна) помилка в результаті якої четверта сторінка договору прикріпилась до попередньої сторінки договору та не була відсканована, та файл сканованого Договору №УБ 1753995 від 24.03.2025 був сформований без зазначеної сторінки, і в такому вигляді оприлюднений. Водночас, укладений Договір, що був підписаний обома сторонами, повністю відповідає змісту проєкту договору, викладеному у тендерній документації».
У зв’язку з цим, керуючись п. 4.1. Положення про уповноважену особу, провідним фахівцем з публічних закупівель – уповноваженою особою із організації проведення процедур закупівель Катериною ТОПЧИЙ було прийнято рішення «Помилку, допущену уповноваженою особою при публікації закупівлі за ідентифікатором № № UA-2025-02-04-011490-a за предметом «Послуги обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015- 66510000-8 «Страхові послуги» (66514110-0 «Послуги зі страхування транспортних засобів»), а саме, при скануванні договору №УБ 1753995 від 24.03.2025, в результаті якої четверта сторінка договору не була відсканована та оприлюднена, вважати технічною (механічною) помилкою. Констатувати, що Договір №УБ 1753995 від 24.03.2025 було фактично укладено (підписано сторонами) без жодних відхилень від проекту договору, оприлюдненого в тендерній документації, (зокрема містить і четверту сторінку), а допущена технічна (механічна) помилка не впливає на зміст укладеного договору.»
Відповідно до рішення Касаційного Верховного Суду України від 04.12.2024 по справі 160/11733/22, який стверджує, що частиною першою статті 41 Закону № 922-VIII передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Отже, замовникам варто керуватися приписами Цивільного кодексу України (залежно від виду договору істотні умови можуть змінюватися), статтею 180 Господарського кодексу України, з урахуванням вимог, передбаченими Законом № 922-VIII.
Істотні умови договору (у Договорі №УБ 1753995 від 24.03.2025 року - це п.1.1. Розділу 1, п. 5.2. Розділу 5 та п.10.1. Розділу 10), відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України, це умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Приписами частини третьої статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що при укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. У Договорі №УБ 1753995 від 24.03.2025 року - це п.1.1. Розділу 1, п. 5.2. Розділу 5 та п.10.1. Розділу 10, тому сторінка, яку було не відскановано не є суттєвою.
Тобто несуттєві відмінності умов договору про закупівлю від його проєкту, які за своїм наповненням не визначають нових договірних зобов`язань, не звужують чи, навпаки, не розширюють договірних зобов`язань сторін, що висновуються із тендерних пропозицій і тендерної документації, та не суперечать їм.
З огляду на вище викладене, рішення замовника про проведення відкритих торгів із Особливостями відповідає чинному законодавству, а розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», з урахуванням фактичного фінансування та обсягів послуг.