-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугільна продукція (вугілля кам'яне) марки Г, брикети торф’яні, дрова твердих порід
Завершена
9 920 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 49 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 49 600.00 UAH
Номер:
c93582aa78254a118d7e7e533b1a0d20
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-25-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2025 00:00
Період моніторингу:
28.04.2025 15:32 - 20.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2025 № 124
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 25.04.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 25.04.2025 № 124
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2025-01-31-013124-a 31.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до тендерної документації встановлено порушення вимог пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснень щодо тендерної документації; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; розгляду тендерної пропозиції Учасника - ПП "НАФТОАГРОСЕРВІС", своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій учасників; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для внесення змін до умов договору; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛЮБОТИНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ» ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи від 31.01.2025 № 23, Перелік змін до тендерної документації, затверджені Протоколом Уповноваженої особи від 07.02.2025 № 35, тендерну документацію, затверджену Протоколом Уповноваженої особи від 21.02.2025 № 57, Перелік змін до тендерної документації, затверджені Протоколом Уповноваженої особи від 21.02.2025 № 57, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 05.02.2025 та відповідь Замовника від 06.02.2025, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця «МЕРЗЛІКІНА ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА» (далі – ФОП "МЕРЗЛІКІНА ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА"), тендерну пропозицію Приватного підприємства «НАФТОАГРОСЕРВІС» (далі – ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС»), рішення КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №2353-р/пк-пз від 17.02.2025, рішення КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ №4976-р/пк-пз від 31.03.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.02.2025, протокол Замовника від 17.03.2025 № 92 про визначення ФОП «МЕРЗЛІКІНА ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА» переможцем , протокол Замовника від 09.04.2025 № 111 про відхилення тендерної пропозиції ФОП «МЕРЗЛІКІНА ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА» , протокол Замовника від 14.04.2025 № 115 про визначення ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС" переможцем, повідомлення про намір укласти договір від 14.04.2025, договір про закупівлю від 25.04.2025 № 71 (далі – Договір), додаткова угода від 25.04.2025 № 1 до Договору, додаткова угода від 25.04.2025 № 2 до Договору, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 01.05.2025 (далі – Пояснення).
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, не здійснювався.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до тендерної документації встановлено наступне.
Відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-01-31-013124-a в графі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» та у Додатку 2 до тендерної документації вказано: «62433, Україна, Харківська область, Люботин, вул. Шевченка,15-8; вул. Володимира Горбенка,3».
Проте, відповідно до пункту 4.3 Розділ 1. Загальні положення тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 21.02.2025 № 57 та у пункті 2.3 Додатку 3 «Проект договору про закупівлю» до тендерної документації вказано: «Місце поставки товарів: Харківська область, м. Люботин, вул. Громова, 3».
Відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-01-31-013124-a в графі «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг» та відповідно до пункту 4.4 Розділ 1. Загальні положення тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 21.02.2025 № 57, вказано : «до 25 грудня 2025 року», проте у пункті 2.2 Додатку 3 «Проект договору про закупівлю» до тендерної документації вказано: Строк поставки: до 31 грудня 2025 року.
Отже, виникли розбіжності між оголошенням та тендерною документацією.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 28.04.2025 з приводу вищевказаного, отримано відповідь від 01.05.2025 року, в якій Замовник зазначив: «Звертаємо вашу увагу, що вказані розбіжності були повʼязані з тим, що замовником вносились зміни до тендерної документації, у звʼязку з виконанням рішення АМКУ (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання: ua-2025-01-31-013124-a.a1), через це в електронну систему закупівель було помилково завантажено проєкт договору та тендерну документацію, які містять відмінну інформацію стосовно місця поставки товару та строку поставки товару, від тієї яка вказана в оголошенні про проведення закупівлі. Вказані розбіжності були виявлені нами на етапі укладення договору, змінити істотні умови договору на етапі підписання не є можливим, відповідно через це, відразу після підписання договору, між Замовником та ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС» було підписану Додаткову угоду №1 від 25 квітня 2025 року до Договору про закупівлю №71 від 25 квітня 2025 року, в якій зокрема було усунуто виявлені розбіжності».
Надані пояснення не спростовують порушення вимог пункту 54 Особливостей, оскільки Замовником, під час проведення процедури закупівлі не було внесено зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, щодо строку поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, місця поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг.
Період усунення порушень:
07.05.2025 20:47 - 22.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2025 20:47
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язань Державної аудиторської служби України керівництвом було вжито заходи до Уповноваженої особи, щодо недопущення порушень подібних випадків у подальшому, які можуть стати підставою для проведення моніторингу у майбутньому та більш детально проаналізовано та взято до уваги умови здійснення публічних закупівель, в тому числі з особливостями.
Дата публікації звіту:
12.05.2025 11:17
Запити/Пояснення
Номер:
1c3a3ef97f15474ca6ce30b4c5c6c61c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.04.2025 16:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вугільна продукція (вугілля кам'яне) марки Г, брикети торф’яні, дрова твердих порід» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель UA-2025-01-31-013124-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. Відповідно пункту 8 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вказано, що на підтвердження пунктів 2.1. Розділу 2 «Правила приймання» ДСТУ 2042-92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови" Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає документ про якість виданий відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб». Документ про якість, на брикет торф’яний, що надається учасником повинен підтверджувати всі технічні та якісні показники брикету торф’яного передбачені даними технічними вимогами до предмету закупівлі.
У Додатку 2 до тендерної документації також зазначено, що якість товару повинна відповідати вимогам діючих державних стандартів і підтверджуватись документами, що підтверджують якість такого Товару (продукції).
Протокол випробувань №01-12/24, оприлюднений Учасником - Приватне підприємство "НАФТОАГРОСЕРВІС" у складі тендерної пропозиції, містить показники якості, визначені у розділі 1.2 ДСТУ 2042-92, проте, у відповідному протоколі випробувань, поряд з іншими празниками вказано про показник «вміст сірки 0,22%», тоді як вимогами ДСТУ 2042-92 та у Технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) не передбачений.
Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції?
3. Відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-01-31-013124-a в графі «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг» та у Додатку 2 до тендерної документації вказано: «62433, Україна, Харківська область, Люботин, вул. Шевченка,15-8; вул. Володимира Горбенка,3», проте відповідно до пункту 4.3 Розділ 1. Загальні положення тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 21.02.2025 № 57 та у пункті 2.3 Додатку 3 «Проект договору про закупівлю» до тендерної документації вказано: «Місце поставки товарів: Харківська область, м. Люботин, вул. Громова, 3».
Відповідно до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-01-31-013124-a в графі «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг» та відповідно до пункту 4.4 Розділ 1. Загальні положення тендерної документації, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи від 21.02.2025 № 57, вказано : «до 25 грудня 2025 року», проте у пункті 2.2 Додатку 3 «Проект договору про закупівлю» до тендерної документації вказано: Строк поставки: до 31 грудня 2025 року.
З яких причин виникли вказані розбіжності та чому Замовником, згідно з пунктом 54 Особливостей, не внесено зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
369ede2dc64d479684762696bf344973
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
01.05.2025 11:24
Опис:
Відповідь на запит
На Ваш запит щодо надання пояснень від 28.04.2025 року у межах проведення моніторингу закупівлі «Вугільна продукція (вугілля кам’яне) марки Г, брикети торф’яні, дрова твердих порід» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-31-013124-а) повідомляємо наступне:
1. Щодо першого запитання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: - яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, зазначаємо: Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснено Замовником згідно Наказу № 275 від 18.02.2020 МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на основі метода порівняльних цін, який базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, аналізу комерційних пропозицій у виробників та постачальників відповідної продукції та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару за минулі періоди згідно потреб Замовника як закладу охорони здоров’я. Основними джерелами інформації для визначення ціни одиниці товару використовувались: 1. Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції, які є у вільному доступі у мережі Інтернет. 2. Спеціалізовані торгівельні майданчики – інтернет ресурси. 3. Статистичні дані офіційних служб статистики України. 4. Дані власних угод і публічна інформація з ProZorro. Для визначення очікуваної вартості з масиву проаналізованих цінових даних використовувалась формула середнього арифметичного значення, з урахуванням індексу інфляції з урахуванням прогнозування у потребі відповідного товару на запланований період, враховуючи спеціалізацію діяльності Замовника – надання цілодобової медичної допомоги: ОВ = V * (Ц1 + … +Цк)/К, де: ОВ – очікувана вартість товару; V – кількість (обсяг) товару, що закуповується; Ц1, Цк – ціни отримані з відкритих джерел інформації; К – кількість цін отриманих з відкритих джерел інформації Планування закупівель здійснено на підставі наявної потреби у закупівлі товару – Вугільна продукція (вугілля кам’яне) марки Г, брикети торф’яні, дрова твердих порід, із визначенням очікуваної вартості предмета закупівлі та джерел фінансування закупівлі, а саме: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) – 6 338 700,00 UAH, Місцевий бюджет – 3 581 300,00 UAH. Потреба у закупівлі та прогнозовані витрати, джерела фінансування здійснені Замовником у відповідності Фінансового плану підприємства на 2025 рік, затвердженого виконавчим комітетом Люботинської міської ради Харківської області (рішення 12.11.2024№749), який знаходиться у вільному доступі, на офіційному веб-сайті https://lubotyn-gromada.gov.ua/. Технічні умови та обумовлено технічними характеристиками котлів Замовника, в яких використовується цей тип вугільної продукції, брикетів та дров, із урахуванням, що визначений тип вугільної продукції, брикетів та дров відповідає потребам Замовника, тобто яке має низьку зольність, вологу та сірку, високу калорійність, більш тривалий термін горіння в котлах тощо, що в свою чергу дозоляє досягти відповідних економічних та корисливих показників. Кількість товару розраховано на основі споживання минулих років та економічних розрахунків споживання. Замовник під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року зі змінами (далі –Закон), з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами), самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: 1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір; 2) оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій; 3) зміни до тендерної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз'яснень. У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації; 4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення; 5) оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди; 6) протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження; 7) протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження; 8) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; 9) інформацію про відхилення тендерної пропозиції / пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення; 10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення; 11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; 12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання; 13) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю. Згідно частини четвертої зазначеної вище статті Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону. Окремо зазначаємо, що Замовник не є суб'єктом господарювання, яке належать до сфери управління суб'єктів, які уповноважені управляти об'єктами державної власності. У відповідності до ст. 78 ГК України Замовник оприлюднює на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством інформацію визначену ч. 8 ст. 78 ГК України. Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 року по справі №520/17272/2020 підтверджено, що Замовником опубліковано на власному веб-сайті або/та на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством усю інформацію, що визначена законодавством, в тому числі щодо квартальної, річної фінансової звітності комунального унітарного підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування; відомостей про договори, учасником яких є комунальне унітарне підприємство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України "Про відкритість використання публічних коштів"; інформації про операції та зобов`язання комунального унітарного підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов`язання комунального унітарного підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державно- приватного партнерства.
2. Щодо другого запитання щодо правомірності прийняття рішень, а саме: - Чому Замовником не встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції, зазначаємо: Відповідно пункту 8 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вказано, що на підтвердження пунктів 2.1. Розділу 2 «Правила приймання» ДСТУ 2042-92 "Брикети торф’яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови" Учасник у складі пропозиції на брикет торф’яний надає документ про якість виданий відповідно до діючого в Україні ДСТУ 2042-92 «Брикети торфові для комунально-побутових потреб». Документ про якість, на брикет торф’яний, що надається учасником повинен підтверджувати всі технічні та якісні показники брикету торф’яного передбачені даними технічними вимогами до предмету закупівлі.
У Додатку 2 до тендерної документації також зазначено, що якість товару повинна відповідати вимогам діючих державних стандартів і підтверджуватись документами, що підтверджують якість такого Товару (продукції).
Розділом 2 ДСТУ 2042-92 передбачено наступне:
«2.1. Приемочный контроль брикетов у изготовителя производит инспекция «Укринстоп» партиями по ГОСТ 13674—78. На каждую партию продукции выдается документ о качестве.
2.2. Потребитель имеет право производить контрольную проверку качества партии поступивших брикетов совместно с инспекцией «Укринстоп» в соответствии с ГОСТ 13674 и ГОСТ 5396».
Таким чином, ДСТУ 2042-92 чітко передбачає, що на кожну партію видається документ про якість, таким документом може виступати, як протокол випробувань, сертифікат якості, посвідчення про якість тощо. Оскільки національний стандарт не зазначає чіткої вказівки, який саме документ відноситься до документу про якість, учасники мають диспозитивне право вирішувати у який саме спосіб їм підтверджувати відповідність запропонованого ним товару всім технічним та якісним показникам брикету торф’яного передбаченим технічними вимогами до предмету закупівлі, які зазначені зокрема в Додатку №2 до тендерної документації.
Додаток №2 містив такі технічні вимоги до брикетів торфʼяних:
- масова частка вологи – не більше 20%;
- механічна міцність- не менше 94%;
зольність – не більше 23%;
Теплота згорання, при спалюванні в калориметричній бомбі ( QPH ) – не менше 14,9 мДж/кг
Масова частка дріб’язку – не більше 6 %
Учасник – Приватне підприємство «НАФТОАГРОСЕРВІС», у складі тендерної пропозиції завантажило Протокол випробувань №01-12/24, який містить показники якості, визначені у розділі 1.2 ДСТУ 2042-92, та відповідно у Додатку №2 до тендерної документації, таким чином вказаний учасник в повній мірі підтвердив відповідність поданої тендерної пропозиції технічним, якісним вимогам до предмету закупівлі, встановленим в тендерній документації. Щодо зазначення показнику «вміст сірки – 0,22%», то повідомляємо наступне. Тендерною документацію, не вимагалось взагалі підтвердження будь-яким документом відповідності поданої пропозиції вказаному показнику, відповідно жодних не відповідностей в інформації та/або документах, що подані Учасником у тендерній пропозиції не було. Учасник – ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС», у складі тендерної пропозиції надав протокол випрбувань, який містить всі технічні та якісні показники згідно вимог тендерної документації, окрім цього за результатами проведення розширеного аналізу запропонованого учасником товару вказано і інші додаткові показники якості запропонованих брикетів торфʼяних, відповідно така інформація не може бути віднесеною до невідповідностей.
3. Щодо третього запитання щодо правомірності прийняття рішень, зазначаємо: Звертаємо вашу увагу, що вказані розбіжності були повʼязані з тим, що замовником вносились зміни до тендерної документації, у звʼязку з виконанням рішення АМКУ (номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання: ua-2025-01-31-013124-a.a1), через це в електронну систему закупівель було помилково завантажено проєкт договору та тендерну документацію, які містять відмінну інформацію стосовно місця поставки товару та строку поставки товару, від тієї яка вказана в оголошенні про проведення закупівлі.
Вказані розбіжності були виявлені нами на етапі укладення договору, змінити істотні умови договору на етіпа підписання не є можливим, відповідно через це, відразу після підписання договору, між Замовником та ПП «НАФТОАГРОСЕРВІС» було підписану Додаткову угоду №1 від 25 квітня 2025 року до Договору про закупівлю №71 від 25 квітня 2025 року, в якій зокрема було усунуто виявлені розбіжності.